abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70507591
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Besmetting kun je alleen voorkomen door elke dag in een astronautenpak rond te lopen. Wat het wel tegen kan gaan (en wat dat betreft is goede gezonde voeding uiteraard belangrijk, dat zal ik nooit ontkennen) is de mate van ziekworden. Hoe ziek je word.
Wat is ziek zijn eigenlijk precies?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_70507601
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:44 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het zou alleen de kans op een eventuele besmetting kunnen verminderen. Beter voorkomen dan genezen.
Een appel bevat geen virusremmers. Het enige wat echt weerstandverhogend werkt, is ziek worden. Het derivaat daarvan is vaccineren, dan krijg je een beetje ziekte voor je immuunsysteem om mee te spelen.

Het eten van een appel is gewoon goed voor je, maar ik zou er niet teveel op hopen dat het de kans op een griepje ernstig verkleint.
pi_70507674
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Een appel bevat geen virusremmers. Het enige wat echt weerstandverhogend werkt, is ziek worden. Het derivaat daarvan is vaccineren, dan krijg je een beetje ziekte voor je immuunsysteem om mee te spelen.

Het eten van een appel is gewoon goed voor je, maar ik zou er niet teveel op hopen dat het de kans op een griepje ernstig verkleint.
Er zijn genoeg methoden om je immuunsysteem sterker te maken, anders dan alleen het ziek worden. Het heet volgens mij niet voor niets immuunsysteem.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_70507797
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Er zijn genoeg methoden om je immuunsysteem sterker te maken, anders dan alleen het ziek worden. Het heet volgens mij niet voor niets immuunsysteem.
Ik ben geen medicus hoor, dus ik spreek niet uit expertise.

Een appel bevat vitaminen, het is gezond om regelmatig een appel te eten omdat je lichaam dan beter functioneert.

Als je olie in een auto stopt dan rijdt deze ook beter en de onderdelen blijven 'gesmeerd'. Echter het feit dat je auto lekkerder rijdt verkleint de kans op een lekke band niet.

Zo is het ook met je lichaam, als je ziek wordt, dan is dat gewoon zo. Jouw immuunsysteem wordt namelijk niet aangevuld door de vitamientjes uit de appel. Als je dus vatbaar bent voor een bepaalde ziekte, dan zal je die ook gewoon krijgen, net zoals het op peil houden van de olie in je auto de wagen niet minder vatbaar zal maken voor lekke banden.

Dit is zoals ik het altijd begrepen heb. Het staat vrij mij te verbeteren waar nodig.
pi_70507930
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:58 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Ik ben geen medicus hoor, dus ik spreek niet uit expertise.

Een appel bevat vitaminen, het is gezond om regelmatig een appel te eten omdat je lichaam dan beter functioneert.

Als je olie in een auto stopt dan rijdt deze ook beter en de onderdelen blijven 'gesmeerd'. Echter het feit dat je auto lekkerder rijdt verkleint de kans op een lekke band niet.

Zo is het ook met je lichaam, als je ziek wordt, dan is dat gewoon zo. Jouw immuunsysteem wordt namelijk niet aangevuld door de vitamientjes uit de appel. Als je dus vatbaar bent voor een bepaalde ziekte, dan zal je die ook gewoon krijgen, net zoals het op peil houden van de olie in je auto de wagen niet minder vatbaar zal maken voor lekke banden.

Dit is zoals ik het altijd begrepen heb. Het staat vrij mij te verbeteren waar nodig.
Het is een lastige vergelijkinge met een lekke band tbh, een lekke band is niet vanuit de binnenkant te maken, terwijl de meeste, zo niet alle ziekten dat wel zijn vanaf de binnenkant.

Er wordt dan ook geopperd dat deze griep in verhouding tot normale griepen en zelfs de spaanse griep eigenlijk nog niet eens zoveel sterker is.
pi_70508122
Een (goedaardig)gezwel is niet vanuit de binnenkant te genezen.
Echter, vitaminen (uberhaupt de benodigde voedingsstoffen) helpen wel om je lichaam veerkrachtiger te maken en laten je immuunsysteem beter fucntioneren. Dus indirect dragen ze bij aan het sneller beter worden bij bjiv. virussen etc..
Maar een besmetting voorkom je alleen door in een afgescheiden omgeving te blijven waar geen virussen kunnen komen, een bubble bijvoorbeeld of een astronautenpak.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_70508536
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:08 schreef Dragorius het volgende:
Een (goedaardig)gezwel is niet vanuit de binnenkant te genezen.
Echter, vitaminen (uberhaupt de benodigde voedingsstoffen) helpen wel om je lichaam veerkrachtiger te maken en laten je immuunsysteem beter fucntioneren. Dus indirect dragen ze bij aan het sneller beter worden bij bjiv. virussen etc..
Maar een besmetting voorkom je alleen door in een afgescheiden omgeving te blijven waar geen virussen kunnen komen, een bubble bijvoorbeeld of een astronautenpak.
In theorie inderdaad, in de praktijk is de kans van besmetting dan ook niet zo denderend hoog, het is niet zo dat de hele wereld onder een wolk van virussen is ondergedompeld. Misschien is het eigenlijk ook wel slim om openbare plekken een beetje te mijden de komende tijd.

Zijn trouwens keel/neusamandelen niet een soort van eerste defensie tegen virussen trouwens?
pi_70508623
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:21 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

In theorie inderdaad, in de praktijk is de kans van besmetting dan ook niet zo denderend hoog, het is niet zo dat de hele wereld onder een wolk van virussen is ondergedompeld. Misschien is het eigenlijk ook wel slim om openbare plekken een beetje te mijden de komende tijd.
Daarom, overtrokken angst over dit virus.
quote:
Zijn trouwens keel/neusamandelen niet een soort van eerste defensie tegen virussen trouwens?
Klopt, net zoals dat lieve bungeltje achterin je mond. Gelukkig kun je wel zonder keel en neusamandelen (ik heb mijn keelamandelen nog).
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 30 juni 2009 @ 11:31:26 #69
33189 RM-rf
1/998001
pi_70508900
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:51 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

met alle respect maar dat is niet juist ... je afweersysteem kan wel degelijk door veel dingen versterkt worden en dat zal je bevattelijkheid voor een virus remmen...
bv goed sporten, goed eten en niet teveel stress heeft een zeer positief effect op je weerstand, andersom zal inactiviteit, veel hangen voor je computer, slecht eten en veel stress opdoen destastreus zijn en iemand ook zeer bevattelijkheid voor ziektes maken (wat dat betreft zal een zeer substantieel deel van de Fok!-bevolking natuurlijk behoorlijk wat te vrezen hebben )...

echter, dat is van een heel andere orde dan de werking van groepsvaccinatie... het grootste belang bij groepsvaccinatie is het effect dat men op grote schaal de verspreiding voorkomt doordat men ook afremt dat mensen onder elkaar het virus overdragen...
de zin van vaccinatie is mogelijk zeer veel maal meer het effect van het voorkomen van epidemieen en uitbraken van het virus dan dat het op individueel niveau veel zin heeft.. er worden ook veel kinderen ingeent die mogelijk nooit met de virussen in aanraking komen omdat die al enorm zij afgenomen in verspreiding, vaccinatie heeft dan vooral ten doel dat te handhaven.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_70513342
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 10:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ziek worden is de beste manier. Des te zwaarder dat wordt, des te sterker je eventueel uit de strijd kunt komen.
pi_70514495
Nu in debat op NL 1, ze hebben het al over een meldingsplicht
pi_70514664
Ik zit op het werk en kan dus niet kijken. Zou je even een live verslagje van het debat willen typen?

Goed, het virusje muteert sneller dan andere soorten, maar zoals al is gebleken is het echt niet ernstiger dan wat voor griepvirusje dan ook.
Okee, stel dat hij echt ineens bizar zou gaan muteren waardoor de mortaliteitsgraad omhoog gaat, dan heb je wel een probleem, en dan zou zo'n vaccinatie vooraf handig geweest zijn, maar ik denk echt niet dat dat gaat gebeuren.

Voordat ze mensen dit gaan verplichten mogen ze wel met een verdomd goede voorlichting gaan komen!

Is dit trouwens Europa-breed, dat ze die meldingsplicht willen doen? Anders heb je kans dat het virus zich lekker in Duitsland of België gaat muteren, waarna het hier naar toe overwaait. Dan heb je er geen fuck aan dat wij ons hier hebben laten vaccineren.
  dinsdag 30 juni 2009 @ 14:41:52 #73
33189 RM-rf
1/998001
pi_70514680
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 14:35 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Nu in debat op NL 1, ze hebben het al over een meldingsplicht
natuurlijk bestaat er voor artsen een meldingsplicht als ze besmettelijke ziektes diagnosticeren....
Als een arts die taco-griep vaststeld bij een van zn patienten is hij verplicht dat te melden.

het zou wel erg dom zijn als dat niet zou bestaan... als er bv een besmettelijke ziekte bij persoon X vastgetseld kon worden en daar verder geen centraal overzicht over is en mogelijk actie ondernomen kan worden om zo snel mogelijk mensen die met hem/haar in contact zijn geweest te benaderen en mogelijk versneld te vaccineren.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_70514715
Ja okee, dat klinkt wel weer logisch.
pi_70515375

ik ben ook aan het werk, sorry had geen tijd om tetypen
pi_70515937
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 11:31 schreef RM-rf het volgende:

[..]

met alle respect maar dat is niet juist ... je afweersysteem kan wel degelijk door veel dingen versterkt worden en dat zal je bevattelijkheid voor een virus remmen...
bv goed sporten, goed eten en niet teveel stress heeft een zeer positief effect op je weerstand, andersom zal inactiviteit, veel hangen voor je computer, slecht eten en veel stress opdoen destastreus zijn en iemand ook zeer bevattelijkheid voor ziektes maken (wat dat betreft zal een zeer substantieel deel van de Fok!-bevolking natuurlijk behoorlijk wat te vrezen hebben )...

echter, dat is van een heel andere orde dan de werking van groepsvaccinatie... het grootste belang bij groepsvaccinatie is het effect dat men op grote schaal de verspreiding voorkomt doordat men ook afremt dat mensen onder elkaar het virus overdragen...
de zin van vaccinatie is mogelijk zeer veel maal meer het effect van het voorkomen van epidemieen en uitbraken van het virus dan dat het op individueel niveau veel zin heeft.. er worden ook veel kinderen ingeent die mogelijk nooit met de virussen in aanraking komen omdat die al enorm zij afgenomen in verspreiding, vaccinatie heeft dan vooral ten doel dat te handhaven.
Bedankt voor je feedback, het is me nu duidelijker. Toch bedoelde ik al zoiets, het eten van een appel zal het niet halen bij een doosje Tamiflu, omdat een appel je lichaam (en dus ook je afweer) alleen maar optimaler laat functioneren. Misschien meer te vergelijken met een warming-up voor het sporten, dan verrek je ook niet zo snel je spieren.

Maar een appel zelf zal echt niet resistenter tegen een virus maken dan een vaccin.

Misschien zit ik er weer helemaal naast hoor, maar ik ben dan ook een leek.
pi_70524291
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 15:24 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Bedankt voor je feedback, het is me nu duidelijker. Toch bedoelde ik al zoiets, het eten van een appel zal het niet halen bij een doosje Tamiflu, omdat een appel je lichaam (en dus ook je afweer) alleen maar optimaler laat functioneren. Misschien meer te vergelijken met een warming-up voor het sporten, dan verrek je ook niet zo snel je spieren.

Maar een appel zelf zal echt niet resistenter tegen een virus maken dan een vaccin.

Misschien zit ik er weer helemaal naast hoor, maar ik ben dan ook een leek.
Tamiflu is een anti-viraal middel, niet het vaccin waarover gesproken wordt.
I'll be back
pi_70536278
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 20:09 schreef Gavin_de_Becker het volgende:

[..]

Tamiflu is een anti-viraal middel, niet het vaccin waarover gesproken wordt.
Dat weet ik, ik heb de twee dan ook niet in één zin genoemd
  donderdag 2 juli 2009 @ 13:38:47 #79
238790 slackster
pizza calamiteiten
pi_70578509
quote:
Op maandag 29 juni 2009 12:45 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ik vraag mij 2 dingen af:

• Hoe kan je nou aannemen dat die Mexicogriep een stiekume genocide-poging is? HEt is in onze regionen een verkapte verkoudheid. Meer niet. Had dan het Spaanse Griep virus nog eens opgeduikeld en gemodificeerd. Dit is prutswerk.
  • Waarom 2 vaccinaties per nederlander?
  • Kan best beantwoord worden door Benjamin Fulford

pi_70595024
    Van de mainpage:

De Mexicaanse griep, beter bekend als varkensgriep, is gevaarlijker dan in het algemeen wordt gedacht. Het virus verspreidt zich net als een gewoon griepvirus snel door de lucht, maar dringt dieper de luchtwegen binnen. Daardoor is het risico op een longontsteking veel groter dan bij een wintergriep, waarvan het virus zich meestal nestelt in de bovenste luchtwegen.

Tot die conclusie komen virologen van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Zij vergeleken het 'Mexico-virus' met een gewoon griepvirus. Daarvoor werden in het laboratorium fretten gebruikt omdat de ontwikkeling van griep bij deze dieren overeenkomt met die bij mensen.

"Het publiek denkt dat het allemaal wel meevalt. Maar ons onderzoek laat zien dat de Mexicaanse griep echt gevaarlijker is dan een wintergriep. Mensen doen er straks goed aan gehoor te geven aan de oproep om zich te laten inenten", zei hoogleraar moleculaire virologie en onderzoeksleider Ron Fouchier vandaag in een toelichting.

Een Amerikaanse onderzoekgroep van Centers for Disease Control en Prevention (CDC) in Atlanta is tot dezelfde conclusies gekomen. De resultaten van beide onderzoeken zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Science.

'Mexicaanse griep is echt gevaarlijk'
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')