Wat is ziek zijn eigenlijk precies?quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:46 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Besmetting kun je alleen voorkomen door elke dag in een astronautenpak rond te lopen. Wat het wel tegen kan gaan (en wat dat betreft is goede gezonde voeding uiteraard belangrijk, dat zal ik nooit ontkennen) is de mate van ziekworden. Hoe ziek je word.
Een appel bevat geen virusremmers. Het enige wat echt weerstandverhogend werkt, is ziek worden. Het derivaat daarvan is vaccineren, dan krijg je een beetje ziekte voor je immuunsysteem om mee te spelen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:44 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het zou alleen de kans op een eventuele besmetting kunnen verminderen. Beter voorkomen dan genezen.
Er zijn genoeg methoden om je immuunsysteem sterker te maken, anders dan alleen het ziek worden. Het heet volgens mij niet voor niets immuunsysteem.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een appel bevat geen virusremmers. Het enige wat echt weerstandverhogend werkt, is ziek worden. Het derivaat daarvan is vaccineren, dan krijg je een beetje ziekte voor je immuunsysteem om mee te spelen.
Het eten van een appel is gewoon goed voor je, maar ik zou er niet teveel op hopen dat het de kans op een griepje ernstig verkleint.
Ik ben geen medicus hoor, dus ik spreek niet uit expertise.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er zijn genoeg methoden om je immuunsysteem sterker te maken, anders dan alleen het ziek worden. Het heet volgens mij niet voor niets immuunsysteem.
Het is een lastige vergelijkinge met een lekke band tbh, een lekke band is niet vanuit de binnenkant te maken, terwijl de meeste, zo niet alle ziekten dat wel zijn vanaf de binnenkant.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik ben geen medicus hoor, dus ik spreek niet uit expertise.
Een appel bevat vitaminen, het is gezond om regelmatig een appel te eten omdat je lichaam dan beter functioneert.
Als je olie in een auto stopt dan rijdt deze ook beter en de onderdelen blijven 'gesmeerd'. Echter het feit dat je auto lekkerder rijdt verkleint de kans op een lekke band niet.
Zo is het ook met je lichaam, als je ziek wordt, dan is dat gewoon zo. Jouw immuunsysteem wordt namelijk niet aangevuld door de vitamientjes uit de appel. Als je dus vatbaar bent voor een bepaalde ziekte, dan zal je die ook gewoon krijgen, net zoals het op peil houden van de olie in je auto de wagen niet minder vatbaar zal maken voor lekke banden.
Dit is zoals ik het altijd begrepen heb. Het staat vrij mij te verbeteren waar nodig.
In theorie inderdaad, in de praktijk is de kans van besmetting dan ook niet zo denderend hoog, het is niet zo dat de hele wereld onder een wolk van virussen is ondergedompeld. Misschien is het eigenlijk ook wel slim om openbare plekken een beetje te mijden de komende tijd.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:08 schreef Dragorius het volgende:
Een (goedaardig)gezwel is niet vanuit de binnenkant te genezen.
Echter, vitaminen (uberhaupt de benodigde voedingsstoffen) helpen wel om je lichaam veerkrachtiger te maken en laten je immuunsysteem beter fucntioneren. Dus indirect dragen ze bij aan het sneller beter worden bij bjiv. virussen etc..
Maar een besmetting voorkom je alleen door in een afgescheiden omgeving te blijven waar geen virussen kunnen komen, een bubble bijvoorbeeld of een astronautenpak.
Daarom, overtrokken angst over dit virus.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:21 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
In theorie inderdaad, in de praktijk is de kans van besmetting dan ook niet zo denderend hoog, het is niet zo dat de hele wereld onder een wolk van virussen is ondergedompeld. Misschien is het eigenlijk ook wel slim om openbare plekken een beetje te mijden de komende tijd.
Klopt, net zoals dat lieve bungeltje achterin je mond. Gelukkig kun je wel zonder keel en neusamandelen (ik heb mijn keelamandelen nog).quote:Zijn trouwens keel/neusamandelen niet een soort van eerste defensie tegen virussen trouwens?
met alle respect maar dat is niet juist ... je afweersysteem kan wel degelijk door veel dingen versterkt worden en dat zal je bevattelijkheid voor een virus remmen...quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:51 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Een appel bevat geen virusremmers. Het enige wat echt weerstandverhogend werkt, is ziek worden. Het derivaat daarvan is vaccineren, dan krijg je een beetje ziekte voor je immuunsysteem om mee te spelen.
Het eten van een appel is gewoon goed voor je, maar ik zou er niet teveel op hopen dat het de kans op een griepje ernstig verkleint.
Ziek worden is de beste manier. Des te zwaarder dat wordt, des te sterker je eventueel uit de strijd kunt komen.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 10:53 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Er zijn genoeg methoden om je immuunsysteem sterker te maken, anders dan alleen het ziek worden. Het heet volgens mij niet voor niets immuunsysteem.
natuurlijk bestaat er voor artsen een meldingsplicht als ze besmettelijke ziektes diagnosticeren....quote:Op dinsdag 30 juni 2009 14:35 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
Nu in debat op NL 1, ze hebben het al over een meldingsplicht
Bedankt voor je feedback, het is me nu duidelijker. Toch bedoelde ik al zoiets, het eten van een appel zal het niet halen bij een doosje Tamiflu, omdat een appel je lichaam (en dus ook je afweer) alleen maar optimaler laat functioneren. Misschien meer te vergelijken met een warming-up voor het sporten, dan verrek je ook niet zo snel je spieren.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 11:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]
met alle respect maar dat is niet juist ... je afweersysteem kan wel degelijk door veel dingen versterkt worden en dat zal je bevattelijkheid voor een virus remmen...
bv goed sporten, goed eten en niet teveel stress heeft een zeer positief effect op je weerstand, andersom zal inactiviteit, veel hangen voor je computer, slecht eten en veel stress opdoen destastreus zijn en iemand ook zeer bevattelijkheid voor ziektes maken (wat dat betreft zal een zeer substantieel deel van de Fok!-bevolking natuurlijk behoorlijk wat te vrezen hebben)...
echter, dat is van een heel andere orde dan de werking van groepsvaccinatie... het grootste belang bij groepsvaccinatie is het effect dat men op grote schaal de verspreiding voorkomt doordat men ook afremt dat mensen onder elkaar het virus overdragen...
de zin van vaccinatie is mogelijk zeer veel maal meer het effect van het voorkomen van epidemieen en uitbraken van het virus dan dat het op individueel niveau veel zin heeft.. er worden ook veel kinderen ingeent die mogelijk nooit met de virussen in aanraking komen omdat die al enorm zij afgenomen in verspreiding, vaccinatie heeft dan vooral ten doel dat te handhaven.
Tamiflu is een anti-viraal middel, niet het vaccin waarover gesproken wordt.quote:Op dinsdag 30 juni 2009 15:24 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Bedankt voor je feedback, het is me nu duidelijker. Toch bedoelde ik al zoiets, het eten van een appel zal het niet halen bij een doosje Tamiflu, omdat een appel je lichaam (en dus ook je afweer) alleen maar optimaler laat functioneren. Misschien meer te vergelijken met een warming-up voor het sporten, dan verrek je ook niet zo snel je spieren.
Maar een appel zelf zal echt niet resistenter tegen een virus maken dan een vaccin.
Misschien zit ik er weer helemaal naast hoor, maar ik ben dan ook een leek.
Dat weet ik, ik heb de twee dan ook niet in één zin genoemdquote:Op dinsdag 30 juni 2009 20:09 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
[..]
Tamiflu is een anti-viraal middel, niet het vaccin waarover gesproken wordt.
Kan best beantwoord worden door Benjamin Fulfordquote:Op maandag 29 juni 2009 12:45 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Ik vraag mij 2 dingen af:Hoe kan je nou aannemen dat die Mexicogriep een stiekume genocide-poging is? HEt is in onze regionen een verkapte verkoudheid. Meer niet. Had dan het Spaanse Griep virus nog eens opgeduikeld en gemodificeerd.
Dit is prutswerk.
Waarom 2 vaccinaties per nederlander?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |