abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70153537
quote:
In veel Afrikaanse landen wordt gedacht dat seks met een maagd hiv kan genezen.
Ach, zolang ze daarmee het aids probleem oplossen is het niet geheel tevergeefs. Het glas is halfvol.

[ Bericht 35% gewijzigd door Picchia op 19-06-2009 01:07:51 ]
pi_70154116
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:18 schreef SadKingBilly het volgende:
Dus zo'n 65 van alle meisjes onder de tien is daar al meermalen groepsverkracht.. Ies koeltoer zullen we maar zeggen

Natuurlijk reden te meer om die beesten gewoon weer onder onze controle te brengen.
Kom nou gauw zeg. Laat ze het lekker zelf uitzoeken...

We krijgen een taliban al niet klein, laat staan 50 miljoen Zuid-Afrikanen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_70154292
Verrassend. Hier een voorbeeld:

Wanbeleid. Beesten van mensen. Armoede. Corruptie. Tijd voor herkolonisatie.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_70154322
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 01:56 schreef waht het volgende:

We noteren:
- rijk
- verkracht

Vuil links lacht in zijn vuistje.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:35:49 #130
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70176228
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 19:15 schreef plank_ het volgende:

[..]

De jeugd van school afhouden tijdens het apartheid systeem
nu zit je met generaties ongeschoolde mensen
Lariekoek argument....
Was iedereen dan geschoold in 1900 ?! Hadden we toen een vergelijkbare sociale samenleving.
- NEXT -
pi_70176336
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Lariekoek argument....
Was iedereen dan geschoold in 1900 ?! Hadden we toen een vergelijkbare sociale samenleving.
- NEXT -
mwah, ik vind dit dus lariekoek wat je nu brult.
in 1900 werden hier geen kinderen van enkele maanden verkracht, omdat een bushbushwonderdokter zei dat je daardoor enge ziektes kwijt raakt.

volgende kulontkenning
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:43:59 #132
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_70176513
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:39 schreef plank_ het volgende:

[..]

mwah, ik vind dit dus lariekoek wat je nu brult.
in 1900 werden hier geen kinderen van enkele maanden verkracht, omdat een bushbushwonderdokter zei dat je daardoor enge ziektes kwijt raakt.

volgende kulontkenning
ZA was beter af met apartheid. The new dawn heeft niks meer of minder dan ellende opgeleverd en een boel ongecontroleerde haat.
Wacht maar als NM de geest geeft..... dan gaat het daar klappen.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 19:44:22 #133
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_70176528
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 02:00 schreef El_Matador het volgende:

Vuil links lacht in zijn vuistje.
Nee, ze staan met hun bek vol tanden, hebben niet de ruggegraat om eerlijk te melden: we zaten er naast, we hebben episch gefaald.

Dat is net zo erg.
&lt;signature here&gt;.
pi_70176860
..en de eerste users die het goedpraten/downplayen etc. zijn al weer gesignaleerd, vreemd
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70176923
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:53 schreef qonmann het volgende:
..en de eerste users die het goedpraten/downplayen etc. zijn al weer gesignaleerd, vreemd
welkom op FOK!
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 20:06:20 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_70177286
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:53 schreef qonmann het volgende:
Inderdaad heel vreemde reacties. Of vergelijkingen trekken waardoor hetgeen er in ZA gebeurt eigenlijk best wel meevalt.
  Moderator vrijdag 19 juni 2009 @ 20:07:47 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_70177332
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 19:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, ze staan met hun bek vol tanden, hebben niet de ruggegraat om eerlijk te melden: we zaten er naast, we hebben episch gefaald.

Dat is net zo erg.
Dat is het zeker.
pi_70177426
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 23:14 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat is nu net mijn punt: Vrouwen overal ter wereld lopen dat niet denkbeeldige riscico. Het komt veel voor, niet alleen in ZA, maar overal, en dus ook in NL. De cijfers verschillen niet eens zoveel van elkaar.
Kom op met die (betrouwbare) cijfers, in plaats van doelloos die bananenrepubliek de hand boven het hoofd te houden.
X
X
X
pi_70179094
quote:

Tijd dat de blanken daar weer aan de macht komen en die apen terug naar hun plaats wijzen, en gelijk Mandela even met z'n neus op de feiten drukt.
X
X
X
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:07:48 #140
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70179259
quote:
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:00 schreef Frasier het volgende:
Genocide is het enige wat die apen daar begrijpen...
Inderdaad, welkom op FOK!
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  vrijdag 19 juni 2009 @ 21:18:01 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_70179509
Laten we hopen dat het in Nederland nooit zover komt. Zuid-Afrika was eens een zeer welvarend en vooruitstrevend land. Zo is de eerste harttransplantatie daar uitgevoerd.
The End Times are wild
pi_70189817
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 21:07 schreef Iblis het volgende:

[..]

[..]

Inderdaad, welkom op FOK!
Ik noem ze geen beesten omdat ze zwart zijn, maar omdat ze op grote schaal verkrachten. Verder hoor ik graag waar jij de nuance wil brengen.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:12:25 #143
121168 _Qmars_
Mannetje.
pi_70191205
Dames en heren, lekker naar Zuid-Afrika gaan voor een WK..... wat een gezelligheid daar zeg. Beetje lachen en drinken op het centrale plein. Ach, moet je die gekke Hollanders zien. Om in de nacht als men laveloos thuiskomt, beroofd en verkracht te worden. Ik sla dit jaar over.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 12:30:26 #144
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70191592
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 11:02 schreef waht het volgende:
Ik noem ze geen beesten omdat ze zwart zijn, maar omdat ze op grote schaal verkrachten. Verder hoor ik graag waar jij de nuance wil brengen.
Herkolonisatie betreft volgens mij de gehele bevolking, daarmee impliceerde je volgens mij dat de gehele bevolking beesten zijn. En daar wil ik wel wat nuance leggen.

Begrijp me wat dat betreft niet verkeerd, ook al denk ik dat er aardig wat redenen zijn aan te geven die het iets begrijpelijker maken dat er zoveel criminaliteit is onder, met name, de zwarte bevolking in Zuid-Afrika, redenen die ook samenhangen met de naweeën van de apartheid; het verschil in onderwijs en rijkdom is niet opgeheven, dit rechtvaardigt de verkrachtingen niet.

Ik denk echter niet dat teruggaan naar apartheid wat dat betreft de moreel juiste oplossing is, noch dat het de problemen direct oplost, behalve dat de straf voor interraciaal geweld waarschijnlijk hevig zal zijn, terwijl er binnen de zwarte gemeenschap net zoveel vrouwen slachtoffer worden.

Daarbij, een maatschappij waarbij 25% van de mannen in de gevangenis zit, is ook geen maatschappij die je kunt opbouwen. Zelfs als je ze allemaal de doodstraf zou geven, dan nog is de maatschappij verstoord. Zuid-Afrika zit met een ontzettend groot probleem waar veel politieke, sociale en economische factoren een rol spelen. Nogmaals, geen enkele factor rechtvaardigt verkrachting, maar toch, zulke mensen afschrijven als ‘beesten’ en oproepen tot herkolonisatie is m.i. én te simplistisch én te algemeen. Apartheid treft altijd een hele raciale groep zonder onderscheid en dat is altijd een fundamenteel onrechtvaardige oplossing.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_70192302
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 12:30 schreef Iblis het volgende:

[..]

Herkolonisatie betreft volgens mij de gehele bevolking, daarmee impliceerde je volgens mij dat de gehele bevolking beesten zijn. En daar wil ik wel wat nuance leggen.
Oh, dat is dan miscommunicatie want ik bedoelde enkel en alleen de 'criminals' zoals ze in Zuid Afrika genoemd worden.
quote:
Daarbij, een maatschappij waarbij 25% van de mannen in de gevangenis zit, is ook geen maatschappij die je kunt opbouwen. Zelfs als je ze allemaal de doodstraf zou geven, dan nog is de maatschappij verstoord. Zuid-Afrika zit met een ontzettend groot probleem waar veel politieke, sociale en economische factoren een rol spelen. Nogmaals, geen enkele factor rechtvaardigt verkrachting, maar toch, zulke mensen afschrijven als ‘beesten’ en oproepen tot herkolonisatie is m.i. én te simplistisch én te algemeen. Apartheid treft altijd een hele raciale groep zonder onderscheid en dat is altijd een fundamenteel onrechtvaardige oplossing.
Mijn reactie was enigszins emotioneel van aard, vandaar. Echter blijf ik erbij dat verkrachters beesten zijn, óók hier in Nederland.

Herkolonisatie is tevens zeer onrealistisch, daar heb je gelijk in. Maar het probleem ligt voor een groot deel in het leiderschap van Zuid Afrika. Idealiter zou een regering het goede voorbeeld geven. Gezien de wijdverspreide geluiden over corruptie in de hoogste regionen van de Zuid Afrikaanse politiek, is het niet verwonderlijk dat de normale burger minder moeite wil doen om het zélf wel 'goed' te doen. Zeker met Zuma en z'n oorlogsliedje zie ik geen positieve veranderingen voor ZA tegemoet.

Trouwens, herkolonisatie hoeft niet direct apartheid te betekenen. Het is blijkt dat de regering op grote vlakken totaal incompetent is om problemen aan te pakken. Enige hulp in de goede richting is geen overbodige luxe. Ik zag dat ze in ZA agenten uit Frankrijk inhuren om de politie voor te bereiden op het WK. Dat is al een heel goed inzicht wat mij betreft: toegeven dat je hulp kan gebruiken. Daarom ben ik er ook van overtuigd dat er genoeg goedwillende Zuid Afrikanen zijn maar dat een groot deel van de huidige machthebbers bestaat uit Mugabe's (niet uit Mandela's) die enkel en alleen geïnteresseerd zijn in zichzelf, en dus iedere ontplooiing van anderen proberen te saboteren.

Gister zag ik op internet nog een documentatie over een stel ondernemende Gambianen die microkredieten verstrekken aan de bevolking (hier te zien). Dergelijke verhalen zijn voor mij hoopgevend voor Afrika als geheel.
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:05:17 #146
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70192456
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:00 schreef waht het volgende:

Gister zag ik op internet nog een documentatie over een stel ondernemende Gambianen die microkredieten verstrekken aan de bevolking (hier te zien). Dergelijke verhalen zijn voor mij hoopgevend voor Afrika als geheel.
Met name de vrouwen geld geven lijkt in veel landen goed te werken. Want dat moet wel eerlijk toegegeven worden, de mentaliteit van veel mannen in ontwikkelingslanden is om te huilen. Ook is inderdaad trots die in de weg zit om hulp te accepteren van een voormalig kolonisator een groot probleem. Zimbabwe is door Mugabe helemaal kapot gemaakt, natuurlijk kunnen zwarten prima een boerderij leiden, maar een zwarte zonder verstand van het boerenbedrijf kan dat simpelweg niet.

Als je mij op een boerderij zet, dan zou het ook een zootje worden – alhoewel ik dan inderdaad snel iemand zou opbellen om advies te geven. Het hele idee dat het ‘nu wel even zonder die blanken lukt’ zorgt natuurlijk voor problemen. Westerse kennis is van fundamenteel belang voor een heleboel zaken.
pi_70192886
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:05 schreef Iblis het volgende:

[..]

....natuurlijk kunnen zwarten prima een boerderij leiden, maar een zwarte zonder verstand van het boerenbedrijf kan dat simpelweg niet.
Dat kan dus niet, lees de NRC zaterdag-bijlage van 2 of 3 weken geleden, waarin een zwarte vertelt hoe het gaat als een goed lopende boerderij van een blanke wordt overgenomen door een zwarte (zwarten).
De zwarte die het verhaal vertelt was zelf boer. met kennis van zaken enzo
  zaterdag 20 juni 2009 @ 13:24:41 #148
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70192983
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:21 schreef qonmann het volgende:
Dat kan dus niet, lees de NRC zaterdag-bijlage van 2 of 3 weken geleden, waarin een zwarte vertelt hoe het gaat als een goed lopende boerderij van een blanke wordt overgenomen door een zwarte (zwarten).
De zwarte die het verhaal vertelt was zelf boer. met kennis van zaken enzo
Heb jij daar een linkje van, want ik heb die bijlage niet? Maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met kennis van zaken alleen omdat-ie zwart is iets niet kan wat een blanke wél kan. Ik kan me wel voorstellen dat er ándere factoren naast kennis nog een rol spelen.
pi_70193081
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:24 schreef Iblis het volgende:

[..]

Heb jij daar een linkje van, want ik heb die bijlage niet? Maar ik kan me echt niet voorstellen dat iemand met kennis van zaken alleen omdat-ie zwart is iets niet kan wat een blanke wél kan. Ik kan me wel voorstellen dat er ándere factoren naast kennis nog een rol spelen.
Ik heb zelf een abonnement,. ik weet niet of er een link van is,
Maar het was wel een teleustellend verhaal.

Net als in Zimbawe wil men ook in ZA boerderijen aan zwarten geven.
Alleen vooralsnog op een wat andere manier
Het is onthutsend om te zien wat er dan gebeurt ..

Zal eens kijken of ik een openbare link kan vinden
pi_70214398
quote:
Op zaterdag 20 juni 2009 13:28 schreef qonmann het volgende:

[..]

Ik heb zelf een abonnement,. ik weet niet of er een link van is,
Maar het was wel een teleurstellend verhaal.

Net als in Zimbawe wil men ook in ZA boerderijen aan zwarten geven.
Alleen vooralsnog op een wat andere manier
Het is onthutsend om te zien wat er dan gebeurt ..

Zal eens kijken of ik een openbare link kan vinden
Er is geen openbare link :

Boeren zoeken hun heil in buitenland
Zuid-Afrika
De teruggave van landbouwgrond aan de oorspronkelijke bevolking leidt tot vernietiging van ooit bloeiende boerderijen

Peter Vermaas

Reportage Reportage | Vrijdag 05-06-2009 | Sectie: Economie | Pagina: 14 | Peter Vermaas

Landbouwland Zuid-Afrika kan de eigen bevolking niet meer voeden. Door onzekerheid over eigendom liggen boerderijen stil ...

Foto-onderschrift: Om een commercieel landbouwbedrijf te runnen moet je ver vooruit denken en bereid zijn zeven dagen per week op je bedrijf te zijn - Zuid-Afrikaans platteland. Ephraim Seyane Theo de Jager
Trefwoord: Economie; Landbouw
Geografie: Zuid Afrika

..meer kun je niet lezen zonder abonnement
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')