bronquote:Angela Wende Brand krijgt vrijdag in België een aantal geslachtsveranderende operaties. De ingreep wordt echter maar deels vergoed door haar verzekering. De nieuwe borsten moet ze zelf betalen, en daar heeft ze geen geld voor. Dat meldt RTV Noord-Holland.
Haar vriend Max Sipkes begon een website om geld in te zamelen voor de operatie, want zonder borsten is ze natuurlijk niet helemaal compleet.
Donderdagmorgen was er al meer dan 1200 euro ingezameld.
Aan de handen zie je het ook vaak meteen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:23 schreef Py het volgende:
Dat zie je steeds bij die verbouwingen.
Dat ze niet genoeg budget begroten om de klus af te maken en dat ze met een half bouwval blijven zitten.
Daar let ik niet zo op. Maar het valt me altijd op bij die klusprogramma's dat ze budget te kort komen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
Aan de handen zie je het ook vaak meteen.
Ja, goede vraag. Je hebt namelijk ook mensen die spijt krijgen en zich weer laten ombouwen. Gaat lekker veel geld kosten zoquote:Op donderdag 18 juni 2009 17:35 schreef zquing het volgende:
Waarom betaald de verzekering zulke operaties uberhaupt?
Alleen als je toen je een man was niet anaal gepenetreerd bent. Tenzij je een moslim bent, daar telt anale penetratie niet als ontmaagding.quote:Op donderdag 18 juni 2009 16:20 schreef Kabolter het volgende:
Wat ik me nu af vraag:
Als je als man geboren wordt en seks hebt gehad. En dan een geslachtverandering ondergaat.
Ben je dan weer maagd?
Als dat het geval is zouden ze voor haar ook vergoed moeten wordenquote:Op donderdag 18 juni 2009 18:16 schreef wonderer het volgende:
Ik vind het een beetje dubbel. Bij biologische vrouwen wordt het volgens mij ook niet vergoed als ze door moeder natuur met een cup a worden bedeeld, maar aan de andere kant hoort het er wel gewoon bij, net als laserontharing en vaginoplastie.
Dit is inderdaad iets voor een privékliniek, mijn geld ziet ze sowieso niet.quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:30 schreef Tommyjunk het volgende:
WTF! Geld inzamelen voor iemand die als man niet genoeg aandacht kreeg, en het nu maar als vrouw probeerd....
Wat een aanstellers die lui
Transseksualiteit is een fysieke afwijking in de hersenen. Daar helpt een psych niet tegen, de bedrading klopt gewoon niet.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 02:55 schreef DrDentz het volgende:
Dat ze die penis/vagina verbouwing wel vergoeden gaat me al iets te ver. Het is toch een beetje het subsidiëren van een persoonlijkheidsstoornis. Die man heeft een psychiater nodig, geen chirurg.
Is dat bewezenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 03:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Transseksualiteit is een fysieke afwijking in de hersenen. Daar helpt een psych niet tegen, de bedrading klopt gewoon niet.
Yep.quote:
De zorg is er om medische problemen te verhelpen, niet om mensen gelukkig te maken.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 06:49 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ja, als je vrouw bent en je wilt een borstvergroting krijg je het ook niet vergoed. Ook al heb je niks op de plank en hierdoor psychische problemen enz.
quote:http://www.volkskrant.nl/(...)tot_overlijden_vrouw
Tekort aan bedden op intensive care leidt tot overlijden vrouw
EXCLUSIEF, SUZANNE BAART
Gepubliceerd op 03 juni 1997 00:00, bijgewerkt op 16 januari 2009 09:13
Het grote tekort aan bedden op intensive care-afdelingen in ziekenhuizen heeft afgelopen zaterdag geleid tot het overlijden van een vrouw met een aneurysma, een levensbedreigende zwakke plek in de grote lichaamsslagader. De vrouw (midden 60) kon niet worden geopereerd doordat nergens een plaats vrij was op een intensive care-afdeling. Voor de ingewikkelde operatie is een hart-longmachine nodig. Het overlijden is gemeld bij de Inspectie van de Volksgezondheid, die een onderzoek instelt.
Van onze verslaggeefster
Suzanne Baart
AMSTERDAM
De vrouw was vrijdag opgenomen in het Medisch Centrum Alkmaar (MCA). Het ziekenhuis zocht contact met het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam, een van de twee ziekenhuizen - het andere is het Antonius Ziekenhuis in Nieuwegein - waar dergelijke grote operaties worden gedaan. Het AMC had zelf geen IC-bed vrij en belde vervolgens naar andere grote ziekenhuizen in het land, zonder resultaat.
Met het MCA werd afgesproken de vrouw, die operabel was en in een goede conditie, stabiel te houden tot de volgende ochtend. Er werd toen opnieuw rondgebeld, maar weer had geen enkel ziekenhuis een vrij IC-bed. De vaatchirurg van het AMC, prof. dr. M. Jacobs, reisde vervolgens naar het MCA. Voorgesteld werd de operatie, die niet langer kon worden uitgesteld, dan maar in Alkmaar te verrichten.
Er bleek toen alsnog een bed vrijgemaakt te kunnen worden in het AMC, waarna de vrouw per ambulance werd vervoerd naar Amsterdam. Onderweg barstte echter de slagader. De vrouw raakte in shock en overleed. Reanimatie in het ziekenhuis kwam te laat. Een verwijding in de grote lichaamsslagader wordt wel een 'tijdbom' genoemd.
Een woordvoerder van het AMC meldde maandag dat een dergelijke acute situatie niet vaak voorkomt. Maar het AMC moet dagelijks patiënten weigeren als gevolg van een tekort aan IC-bedden. Vorig jaar heeft het AMC er vier bedden bij gekregen, maar dat is een druppel op de gloeiende plaat. Het AMC heeft één centrale intensive care, onderverdeeld in een IC voor volwassenen (met 28 bedden) en één voor kinderen (met 12 bedden).
Afgelopen vrijdag maakte het Julius Centrum van de medische faculteit van de Universiteit Utrecht bekend dat intensive care-afdelingen in Nederlandse ziekenhuizen als gevolg van een beddentekort steeds vaker patiënten moeten weigeren. Daardoor moeten patiënten vaak worden vervoerd naar andere ziekenhuizen of worden grote operaties uitgesteld. Het onderzoek is verricht op verzoek van minister Borst van Volksgezondheid.
Precies. Psychische problemen is zo'n makkelijk antwoord op dit soort dingen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 12:33 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
De zorg is er om medische problemen te verhelpen, niet om mensen gelukkig te maken.
Als je niks op de plank hebt hebt jammer dan, Thats life. Sommige mensen zien hun leven vergald door een vervelende buurman. Moeten we die ook maar operatief verwijderen?![]()
Zolang er er nog mensen overlijden door te weinig zorg steekt het me enorm dat mensen onder het mom van ' psychische problemen' willen dat de zorg hun wensen vervult. Wensen zoals het krijgen van een kind als dat via de natuurlijke weg niet lukt, grotere borsten of afvallen zonder er moeite voor te doen.![]()
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 03:03 schreef wonderer het volgende:
[..]
Transseksualiteit is een fysieke afwijking in de hersenen. Daar helpt een psych niet tegen, de bedrading klopt gewoon niet.
Overigens kost een jarenlange behandeling bij de psych veel meer dan een stel tieten.
Vrouwen krijgen dan ook schaamlipcorrecties vergoed? Neuscorrecties? Botox injecties? Als je dat allemaal maar gratis maakt omdat dat "de kosten niet zijn", worden het de kosten wel.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je een paar neptieten voor een transsexueel niet vergoeden? Dat drijft de kosten van het zorgstelsel echt niet op. Mensen die met iedere snotneus of hoestje bij de huisarts zitten ipv gewoojn een paar dagen in bed te liggen veroorzaken veel meer kosten.
Dit is een medisch geval.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:14 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Vrouwen krijgen dan ook schaamlipcorrecties vergoed? Neuscorrecties? Botox injecties? Als je dat allemaal maar gratis maakt omdat dat "de kosten niet zijn", worden het de kosten wel.
Waar leg je de grens? In mijn ogen is iets wat puur cosmetisch is, gewoon voor de eigen rekening. Medische gevallen is een ander verhaal.
Zwanger worden wil nogal eens helpen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:30 schreef Fascination het volgende:
Ik vind dat een borstoperatie wel vergoed moet worden indien er geen borstgroei plaatsvindt door vrouwelijke hormonen. Borsten zijn toch wel een belangrijk deel van de vrouw, vind ik.
Dat klopt, het lijkt me een perfecte methode waarmee een particuliere ziektekostenverzekering duidelijk kan maken dat zij nu juist wél zorg tot in alle details verzorgen en vergoedden en zo een goede motivatie bieden voor mensen om dan wél voor zulk een verzekering te kiezen.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:30 schreef Fascination het volgende:
Ik vind dat een borstoperatie wel vergoed moet worden indien er geen borstgroei plaatsvindt door vrouwelijke hormonen. Borsten zijn toch wel een belangrijk deel van de vrouw, vind ik.
Dat zal in dit geval nogal moeilijk worden.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zwanger worden wil nogal eens helpen.
ik houd ook niet geheel bij hoe de gezondheidszorg in belgie gefinancierd wordt..quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:52 schreef speknek het volgende:
Particulier? ziektefonds? Volgens mij loop je achter
De borsten ook? Hoezo? Omdat diegene zich dan niet op en top vrouw voelt? Geld dat niet in alle gevallen van borstvergroting? Is penisverlenging (als dat er is) dan ook geen cosmetisch iets. Moeten liposuctie vergoeden (of dat gebeurd weet ik nietquote:
Zelden meer dan cup a.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:57 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Met hormonen krijg je toch ook borsten??
Borsten, ik moet aan Eva Jinek denkenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Maar het zijn borsten. Dat ze niet mooi genoeg zijn, tjsa..
Het gaat niet om mooi.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:27 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Maar het zijn borsten. Dat ze niet mooi genoeg zijn, tjsa..
Kan zijn, maar om daarom maar alles te vergoeden vind ik beetje onzinnig. Er zijn ook zat vrouwen met weinig tot geen borsten.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 18:38 schreef wonderer het volgende:
[..]
Het gaat niet om mooi.
Zoals mensen hier en waarschijnlijk elders al opmerkten, kun je nog steeds zien dat ze vroeger een man was. Die vierkante kaaklijn kom je nooit meer vanaf. Als je dan OOK nog een platte borst hebt, is het gewoon duidelijker dat je transseksueel bent. En transseksuelen willen gewoon zo volledig mogelijk lid worden van het geslacht waarin ze zich thuisvoelen. Dus zonder dat mensen eerst denken "verrek, dat lijkt wel een vent".
Nou, ik vind het soms best lastig om te zienquote:Op donderdag 18 juni 2009 15:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
Aan de handen zie je het ook vaak meteen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Omdat je in de baarmoeder door een teveel aan testosteron niet de hersenen van een tijger krijgt, maar wel van een vrouw.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:22 schreef Kralicek het volgende:
Ik snap niet waarom we geesteszieken uberhaupt zo'n operatie laten ondergaan... want dat is in mijn ogen wat het is... andere sexualiteit is een ding, maar we vinden het wel ziek als een man een tijger wil zijn bijvoorbeeld, waarom niet als hij een vrowu wil zijn?
En natuurlijk doktoren in het algemeen, verbieden die onnatuurlijke praktijken!quote:Op zaterdag 20 juni 2009 01:22 schreef Kralicek het volgende:
Ik snap niet waarom we geesteszieken uberhaupt zo'n operatie laten ondergaan...
Dus dan moet je diegene naast een geslachtsoperatie ook maar een stel tieten geven? En vrouwen die zich psychisch niet vrouw genoeg voelen ook?quote:Op zaterdag 20 juni 2009 02:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Omdat je in de baarmoeder door een teveel aan testosteron niet de hersenen van een tijger krijgt, maar wel van een vrouw.
(even heel kort door de bocht)
Je kunt wel vinden dat het een geestesziekte is, maar dat is het gewoon niet.
Dat maak je er zelf van, dat zeg ik niet. De poster op wie ik reageer zou het (zoals ik het lees) helemaal niet willen laten uitvoeren, of het nou vergoed wordt of niet.quote:Op zaterdag 20 juni 2009 02:43 schreef Trommeldaris het volgende:
[..]
Dus dan moet je diegene naast een geslachtsoperatie ook maar een stel tieten geven? En vrouwen die zich psychisch niet vrouw genoeg voelen ook?
Ah mijn fout. Ik dacht even dat het nog steeds om de tieten gingquote:Op zaterdag 20 juni 2009 03:07 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dat maak je er zelf van, dat zeg ik niet. De poster op wie ik reageer zou het (zoals ik het lees) helemaal niet willen laten uitvoeren, of het nou vergoed wordt of niet.
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 13:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom zou je een paar neptieten voor een transsexueel niet vergoeden? Dat drijft de kosten van het zorgstelsel echt niet op. Mensen die met iedere snotneus of hoestje bij de huisarts zitten ipv gewoojn een paar dagen in bed te liggen veroorzaken veel meer kosten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |