abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100887713
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Er valt altijd wat te testen, de vraag is alleen of er budget is :P
True, hier idem dito.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_100903322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 09:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wat een rust hier -O-
Valt er nog wat te testen?
Ben deze week begonnen aan een nieuwe baan. Als tester natuurlijk.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  donderdag 18 augustus 2011 @ 20:07:00 #93
232633 Erlandil
The Stormwalker
pi_100908847
Er valt veels te veel te testen. In de categorie van: in januari zaten we met 6 man.. nu met 18 :D.

Ik heb een lijstje met 21 musthave functionaliteiten, (waarbij een gemiddelde release niet meer dan 6-8 stuks heeft) en dan vinden ze het vreemd dat ik aangeef dat we het niet gaan halen met de huidige planning (1 normaal release window :D)

Maar verder.. ja hoor, ik vermaak me prima. Gedraag me af en toe als ontwerper, ontwikkelaar, projectleider, scrummaster, testmanager, functioneel beheerder en nog wat van diens soort.. en oh ja, soms test ik ook nog wat :D
pi_108510096
Zo, hoe staat het eigenlijk in het softwaretesterswereldje?
Hier in het noorden is de markt slecht. Gelukkig vond ik toevallig een half jaar geleden een baan bij een bedrijf dat na een halfjaarcontract gewoon een vast dienstverband geeft, dus ik ben voorlopig onder de pannen. Na mij zijn er zelfs nog 3 (!) nieuwe testers bijgekomen, wat het testteam nu 6man sterk maakt, op zo'n 30 ontwikkelaars.

Bij dit bedrijf wordt druk geexperimenteerd met nieuwe ontwikkel- en testmethoden. Sinds kort de hele boel omgeturnd naar SCRUM, en ik verwacht dat in het komend kwartaal er stevig begonnen gaat worden met geautomatiseerd testen.

En jullie?

[ Bericht 0% gewijzigd door sigme op 28-02-2012 20:03:51 ]
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:35:25 #95
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_108513299
Ik ben me aan het omscholen tot performance tester binnen mijn bestaande baan...bij ons zijn heel veel externen eruit geknikkerd, of benaderd om intern te worden. Maar als interne is m'n baan zeker. In deze markt, niet zo slecht. En voor goede testers zal er altijd werk te vinden zijn. Testmanagers hebben het eerder moeilijk denk ik.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 22:09:39 #96
232633 Erlandil
The Stormwalker
pi_108521046
Ik denk dat ik mee ga met Captain_Fabulous, maar dan wel met de kanttekening dat er voor goede testmanagers ook nog wel zat werk is. Maar dan wel de nadruk op goede. Het lijkt wel alsof met alle budgetdiscussies allover heel snel het kaf van het koren gescheiden raakt. Bij sommige clubs vliegen de testmanagers er met bakken uit en dat wat overblijft bakt er weinig van. Betekent dan wel dat degene die verlaten, ergens anders in ieder geval beter werk gaan leveren dus ergens moeten er wat bedrijven zijn die flink profiteren en de juiste mensen hebben.

Voor mezelf: ach, tblijft hetzelfde, een stukje omscholen en veel nieuwe dingen oppakken en breder inzetbaar zijn dan enkel tester maakt het aanzienlijk makkelijker om ergens te blijven plakken. Ik verwacht ook voorlopig niet dat ik zonder klus kom te zitten.
pi_108530058
Bij ons wordt het ook steeds drukker. Recessie merken we helemaal niks van. Gaat het slecht met de consument gaat het goed met de overheid.

Scheelt dat we software maken. Wat in alle Branches gebruikt wordt. :D

Afgelopen 3 jaar 30 medewerkers erbij gekregen waarvan 4 testers op een bedrijf van 110 man. We zitten nu met 10 Testers.
pi_108533838
Hier, hier is Amsterdam, is de markt wel kut voor de middelmatige tester.
Nu werk ik wel voor een grote detacheerder en ik zie duidelijk dat de tarieven enorm onder druk staan. Betalen willen voor een junior tester maar een senior test manager willen hebben. De markt waar wij het moeten van hebben, vooral de grote financials, zijn toch flink aan het bezuinigen. Net zoals het bedrijf waarvoor ik werk.

Maar een goede tester vind altijd wel werk (al duurt het vinden soms wat langer dan voorheen)
pi_108730588
Als starter op de arbeidsmarkt is het enorm moeilijk op dit moment iets te vinden, ben al 2 maanden werkloos :N

Kent iemand nog wat functies?
pi_108731120
Ik weet een hele hoop functies.
Bedoel je geen vacatures?
pi_108748799
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 02:47 schreef KabulCuisine het volgende:
Als starter op de arbeidsmarkt is het enorm moeilijk op dit moment iets te vinden, ben al 2 maanden werkloos :N

Kent iemand nog wat functies?
Zonder iets van een regio-aanduiding lijkt het me lastig om zelfs maar een tip te kunnen geven.
Ik zit in het noorden, en ik zou op dit moment niet iets weten voor een starter.
pi_108750378
Misschien zit ik hier aan het goede adres

Wat is de going-rate ongeveer voor een windel adminstrator bij IBM met 2 jaar werkervaring
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_108755315
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien zit ik hier aan het goede adres

Wat is de going-rate ongeveer voor een windel adminstrator bij IBM met 2 jaar werkervaring
Nee verkeerde adres.
pi_108806502
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:16 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Nee verkeerde adres.
Een idee waar ik het moet zoeken?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  woensdag 7 maart 2012 @ 09:20:20 #105
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108810760
Volgens mij is de going rate nu wat je kan krijgen :')
pi_108812491
En hoeveel kan je krijgen?
pi_108813816
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
2 keer de helft
  woensdag 7 maart 2012 @ 11:54:38 #108
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108815110
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:32 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
moet je gaan solliciteren, kom je er vanzelf achter :)
pi_108815632
Dom van mij omvan een stel autisten een serieuze reActie te krijgen

Ik zal jullie verder niet meer storen
pi_108816002
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Best wel dom ja, om in het verkeerde topic een vraag te stellen en wanneer aangegeven wordt dat je verkeerd zit alsnog een antwoord te verwachten.

Maar he.. dat is DAM he

Ik zou er bijna een defect voor aanmaken.
pi_108829419
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 12:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Een goede tester verdiend zat. Bij ons ligt er aan hoeveel werk ervaring je hebt.

Maar een tester met 5 jaar werkervaring verdient minimaal ¤3250,-
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:10:24 #112
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_108830237
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:47 schreef GodZZila het volgende:

[..]

Een goede tester verdiend zat. Bij ons ligt er aan hoeveel werk ervaring je hebt.

Maar een tester met 5 jaar werkervaring verdient minimaal ¤3250,-
Mag toch hopen dat mijn baas er dit jaar wat meer bij gaat doen :p
pi_125886674
Het maken van handmatige testscripts ... doen jullie dat gewoon in Word/Excel of zo of hebben jullie daar een apart programma voor? En hoe organiseren jullie al die testscripts?
pi_125891203
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 23:38 schreef _dodecahedron_ het volgende:
Het maken van handmatige testscripts ... doen jullie dat gewoon in Word/Excel of zo of hebben jullie daar een apart programma voor? En hoe organiseren jullie al die testscripts?
Op alle plaatsen waar ik gewerkt heb werden de script in Word of (meestal) Excel gemaakt.
En soms een deel in een testtool die de scripts automatisch uitvoert, maar ook dan lag daar (als het goed is) een eerst uitgedachte analyse - en dus ook een logisch script aan ten grondslag, wat dus weer gewoon in Excel gemaakt was.

De organisatie ervan is een hele goede vraag. Ik heb wel gewerkt onder coordinatoren die dat goddank voor me deden, dat was mooi.
Meestal is er -alweer in Excel- een lijst met de scripts en is dat de organisatie.

Waar ik nu zit gebruiken we TFS, wat een deel van organisatie doet, doordat scripts dan gekoppeld kunnen worden aan specificaties.
pi_125891495
quote:
7s.gif Op dinsdag 30 april 2013 06:57 schreef sigme het volgende:

[..]

Op alle plaatsen waar ik gewerkt heb werden de script in Word of (meestal) Excel gemaakt.
En soms een deel in een testtool die de scripts automatisch uitvoert, maar ook dan lag daar (als het goed is) een eerst uitgedachte analyse - en dus ook een logisch script aan ten grondslag, wat dus weer gewoon in Excel gemaakt was.

De organisatie ervan is een hele goede vraag. Ik heb wel gewerkt onder coordinatoren die dat goddank voor me deden, dat was mooi.
Meestal is er -alweer in Excel- een lijst met de scripts en is dat de organisatie.

Waar ik nu zit gebruiken we TFS, wat een deel van organisatie doet, doordat scripts dan gekoppeld kunnen worden aan specificaties.
Ok.

Ik ben namelijk ontwikkelaar in een Scrum team en als ik kan soms niet echt een structuur ontdekken in alle Word-documentjes van m'n tester.
pi_125891528
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 april 2013 08:29 schreef _dodecahedron_ het volgende:

[..]

Ok.

Ik ben namelijk ontwikkelaar in een Scrum team en als ik kan soms niet echt een structuur ontdekken in alle Word-documentjes van m'n tester.
Mijn bouwers zouden ook niet moeten proberen om mijn opzet te begrijpen :+. Ik test gestructureerd maar ik organiseer als een chaoot, ofzo.
  dinsdag 30 april 2013 @ 09:25:00 #117
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_125892145
Als je in een scrumteam zit is het misschien handig om het de tester te vragen wtf hij/zij aan het doen is en of dat even uitgelegd kan worden aan iedereen :)
pi_125892643
hier ook meestal ik excel. Helaas hebben ze niet overal Testdirector..daar heb ik jaren mee gewerkt en dat was ideaal
pi_126861320
weet iemand hier toevallig waar je ISTQB examen kan doen zonder zo'n training te volgen? want dat scheelt toch al snel 1000 euro...

en aanhakend op hierboven, ik zit ook in een scrumteam en meestal gaan testscripts toch gewoon in excel, hele gezellige testscripttemplates ;)
pi_126865630
quote:
0s.gif Op woensdag 22 mei 2013 16:13 schreef swentibold het volgende:
weet iemand hier toevallig waar je ISTQB examen kan doen zonder zo'n training te volgen? want dat scheelt toch al snel 1000 euro...

en aanhakend op hierboven, ik zit ook in een scrumteam en meestal gaan testscripts toch gewoon in excel, hele gezellige testscripttemplates ;)
Volgens mij kan je dat via de site van pearson vue vinden. Je moet kijken bij het iSQI programma.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')