abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:50:29 #1
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70125518
Wat ik wel interessant vond in het vorige topic is dat iedereen roept hoe tenenkrommend het is als je je kind zegt dat het terug mag slaan als het geslagen wordt (door een ander kind) .

Persoonlijk vraag ik me dan af hoe jullie dit gaan oplossen? Ik zal dit gedrag ook verre van promoten maar mocht het aan de orde zijn dat mijn kind meerdere malen fysiek wordt belaagd door een ander kind heb ik er totaal geen moeite mee als hij, na een waarschuwing van zijn kant, uiteindelijk een optater terug verkoopt.

Uit persoonlijke ervaring weet ik dat het dan meestal snel over is met het getreiter. Ik ben er niet voor en geloof in de kracht van het woord, maar soms heeft redeneren niet veel zin, met bepaalde "types" .

En ik zou het ook niet prettig vinden als in zo'n geval mijn kind als een lulletje rozewater afdruipt. Het is wel een jongen en geen zachtgekookt ei hoor.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_70125567
Je kan het ook van de andere kant bekijken, het komt voor zichzelf op. Voor sommige kinderen is dat al moeilijk genoeg.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:53:01 #3
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70125615
Bedoel je dat kinderen elkaar mogen slaan of volwassenen kinderen of ouders kinderen?
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_70125693
Ja het mag, dat kind moet voor zichzelf opkomen, anders lopen ze later ook over hem heen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 11:57:31 #5
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70125774
Als het om kinderen onderling gaat, laat het ze maar oplossen. Zolang het uit zelfverdediging is, niet omdat ze t leuk vinden natuurlijk,
pi_70125904
Mijn zoon werd op de basisschool gepest vanwege bepaalde gedragingen ivm zijn autisme. Dit gebeurde in groepsverband.
Na overleg op school is er een weekthema opgezet met als onderwerp pesten en werd er veel over gepraat in de klas. Niet zo zeer met mijn zoon in de hoofdrol, maar er werd wel goed duidelijk gemaakt wat het precies teweeg kon brengen.
In de tussentijd hebben de leerkracht en ik een plan opgesteld hoe we de pesters en mijn zoon in gedragingen konden bijstellen en waar de echte conflictsituaties zaten.
Na heel veel praten wij/school zoon/pesters hebben we de hoofdredenen voor het gepest kunnen bijstellen en het contact tussen de kinderen onderling zo'n positieve wending kunnen geven dat ze elkaar accepteerden en er uiteindelijk zelfs vriendschappen ontstonden.
pi_70125965
Als mijn kind gepest/geslagen/lastig gevallen oid word dan zal ik hem echt wel stimuleren om er een keer goed tegenaan te slaan. Mijn kind hoeft geen doetje te zijn/worden...
pi_70126016
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:00 schreef Urla het volgende:
Mijn zoon werd op de basisschool gepest vanwege bepaalde gedragingen ivm zijn autisme. Dit gebeurde in groepsverband.
Na overleg op school is er een weekthema opgezet met als onderwerp pesten en werd er veel over gepraat in de klas. Niet zo zeer met mijn zoon in de hoofdrol, maar er werd wel goed duidelijk gemaakt wat het precies teweeg kon brengen.
In de tussentijd hebben de leerkracht en ik een plan opgesteld hoe we de pesters en mijn zoon in gedragingen konden bijstellen en waar de echte conflictsituaties zaten.
Na heel veel praten wij/school zoon/pesters hebben we de hoofdredenen voor het gepest kunnen bijstellen en het contact tussen de kinderen onderling zo'n positieve wending kunnen geven dat ze elkaar accepteerden en er uiteindelijk zelfs vriendschappen ontstonden.
Heel fijn dat het praten hier hielp, maar bij zoals ts al zei 'bepaalde types' werkt dat helaas niet. Niet zelf meegemaakt maar wel in de omgeving
pi_70126024
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:50 schreef Vivi het volgende:
Ik zal dit gedrag ook verre van promoten maar mocht het aan de orde zijn dat mijn kind meerdere malen fysiek wordt belaagd door een ander kind heb ik er totaal geen moeite mee als hijzij, na een waarschuwing van zijnhaar kant, uiteindelijk een optater terug verkoopt.

En ik zou het ook niet prettig vinden als in zo'n geval mijn kind als een lulletje rozewater afdruipt.
Dat dus inderdaad
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:04:22 #10
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70126049
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:01 schreef babipangang het volgende:
Als mijn kind gepest/geslagen/lastig gevallen oid word dan zal ik hem echt wel stimuleren om er een keer goed tegenaan te slaan. Mijn kind hoeft geen doetje te zijn/worden...
Maar je moet m ook leren mondiger te worden en zijn natuurlijk. Met woorden los je ook al veel op. Ik werd wel eens gepest maar nooit echt en veel omdat ik gewoon goed kon praten als kind. Ze vonden me eerder een vreemde eend, maar was geen pispaal.

Word je kind gepest, doe hem dan bv op karate, niet om de anderen in elkaar te slaan, maar zodat ie gewon steviger in zijn eigen schoenen staat.
pi_70126068
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:18 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik bedoel het echt niet opschepperig of wat dan ook hoor, ik hoop ook niet dat het zo overkomt.
Maar het is gewoon zo. Gelukkig. Zachtheid, liefde en respect gecombineerd met duidelijk zijn en grenzen stellen.

En natuurlijk reageren niet alle kinderen hetzelfde, en is mijn aanpak aangepast per kind, maar de basis is dezelfde. Positief benaderen.
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Mijn kind is ook makkelijk en dat zal een deel karakter zijn, maar ik denk ook graag dat het komt door de manier waarop ik met haar omga.

Wat betreft terugslaan, tja ik ben er geen voorstander van maar het is wel afhankelijk van de situatie. Ik probeer mijn dochter wel weerbaar te maken door haar o.a. heel veel zelfvertrouwen mee te geven.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_70126077
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:01 schreef babipangang het volgende:
Dat is natuurlijk de makkelijkste en snelste oplossing voor je eigen kind (mits het werkt), maar ik denk niet een goede toevoeging aan de maatschappij
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:05:44 #13
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70126100
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:00 schreef Urla het volgende:
Dat is natuurlijk geweldig en zo'n soort oplossing heeft altijd de voorkeur!
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:06:40 #14
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70126135
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:05 schreef Urla het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk de makkelijkste en snelste oplossing voor je eigen kind (mits het werkt), maar ik denk niet een goede toevoeging aan de maatschappij
Maar weglopen is dat wel? Leer je je kind dan niet dat het zich moet afkeren van dingen die te moeilijk worden?
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:09:18 #15
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70126214
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:06 schreef Vivi het volgende:

[..]

Maar weglopen is dat wel? Leer je je kind dan niet dat het zich moet afkeren van dingen die te moeilijk worden?
weglopen ook niet. Discussie aangaan, desnoods met ouders erbij(komt ook ten goede van het andere kind).
voedt het kind op tot democratisch burger i.p.v. een woesteling

@ post vorige topic over oudertyperingen
Klopt, er zijn mengelmoesen voor de oudertyperingen.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_70126272
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:03 schreef Ayca het volgende:

[..]

Heel fijn dat het praten hier hielp, maar bij zoals ts al zei 'bepaalde types' werkt dat helaas niet. Niet zelf meegemaakt maar wel in de omgeving
Ik denk dat ik dan toch ervoor zou kiezen om die personen te negeren en vrienden/omgeving op te zoeken die wel prettig is. De maatschappij is groot genoeg om er zelf iets van te maken en bovendien als het echt zo'n uitzichtloze situatie is waarom erin blijven zitten? Alleen maar om geen gezichtsverlies te hebben? Nee dan zou ik m'n energie liever in een andere oplossing willen steken.
pi_70126281
nou, ik moet zeggen dat mijn ouders/grootouders altijd tegen mij zeiden toen ik gepest werd dat ik terug moest slaan. ik durfde dat nooit tot ik het op de mavo echt zat was. toen vloog ik op een dag dusdanig uit mijn panty (waar de docent die nooit een poot uitstak bij was) dat het ook direct afgelopen was met het gesodemieter. maar nog steeds zonder fysiek te worden (al had een viswijf aardig bij me in de leer gekund)

tsja. het heeft denk ik weinig zin om een kind te stimuleren tot geweld als dat niet in de aard van het kind ligt. nog buiten het morele idee. tis een beetje als de doodstraf imo, ook zo stom. "gij zult niet doden, dus dood ik nu jou". je mag niet slaan, ander mensen slaan mij dus mag ik nu ook slaan. dat slaat toch nergens op?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:13:50 #18
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70126374
Gaat het nu over of je eigen kind een ander kind mag slaan?
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:14:15 #19
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_70126393
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Juist
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:14:49 #20
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_70126423
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Dat is idd vaag. Dan had de TT beter kunnen zijn: Mag jouw klnd andere kinderen slaan
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:14:59 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70126431
quote:
Op donderdag 18 juni 2009 11:50 schreef Vivi het volgende:
Ben het met je eens, ik werd op de lagere school gepest ( veel 2de hands kleren, bril met erg dikke glazen enz.), mijn moeder was het zo zat dat ze zei, sla toch eens een keer terug.
Dat heb ik toen gedaan ( goed hard ook) en het pesten was ook meteen over.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_70126464
ik geloof dat het nu gaat over slaan an sich
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_70126491
Topic begint idd een andere wending aan te nemen.
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:17:42 #24
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70126542
Ik ging verder waar het andere topic was gebleven en een TT wijziging zou idd misschien duidelijker zijn .
  donderdag 18 juni 2009 @ 12:19:13 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_70126594
Het gaat nu meer over algemeen, kinderen en slaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')