Heel fijn dat het praten hier hielp, maar bij zoals ts al zei 'bepaalde types' werkt dat helaas niet. Niet zelf meegemaakt maar wel in de omgevingquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:00 schreef Urla het volgende:
Mijn zoon werd op de basisschool gepest vanwege bepaalde gedragingen ivm zijn autisme. Dit gebeurde in groepsverband.
Na overleg op school is er een weekthema opgezet met als onderwerp pesten en werd er veel over gepraat in de klas. Niet zo zeer met mijn zoon in de hoofdrol, maar er werd wel goed duidelijk gemaakt wat het precies teweeg kon brengen.
In de tussentijd hebben de leerkracht en ik een plan opgesteld hoe we de pesters en mijn zoon in gedragingen konden bijstellen en waar de echte conflictsituaties zaten.
Na heel veel praten wij/school zoon/pesters hebben we de hoofdredenen voor het gepest kunnen bijstellen en het contact tussen de kinderen onderling zo'n positieve wending kunnen geven dat ze elkaar accepteerden en er uiteindelijk zelfs vriendschappen ontstonden.
Dat dus inderdaadquote:Op donderdag 18 juni 2009 11:50 schreef Vivi het volgende:
Ik zal dit gedrag ook verre van promoten maar mocht het aan de orde zijn dat mijn kind meerdere malen fysiek wordt belaagd door een ander kind heb ik er totaal geen moeite mee als hijzij, na een waarschuwing van zijnhaar kant, uiteindelijk een optater terug verkoopt.
En ik zou het ook niet prettig vinden als in zo'n geval mijn kind als een lulletje rozewater afdruipt.
Maar je moet m ook leren mondiger te worden en zijn natuurlijk. Met woorden los je ook al veel op. Ik werd wel eens gepest maar nooit echt en veel omdat ik gewoon goed kon praten als kind. Ze vonden me eerder een vreemde eend, maar was geen pispaal.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:01 schreef babipangang het volgende:
Als mijn kind gepest/geslagen/lastig gevallen oid word dan zal ik hem echt wel stimuleren om er een keer goed tegenaan te slaan. Mijn kind hoeft geen doetje te zijn/worden...
Ik ben het hier helemaal mee eens.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:18 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik bedoel het echt niet opschepperig of wat dan ook hoor, ik hoop ook niet dat het zo overkomt.
Maar het is gewoon zo. Gelukkig. Zachtheid, liefde en respect gecombineerd met duidelijk zijn en grenzen stellen.
En natuurlijk reageren niet alle kinderen hetzelfde, en is mijn aanpak aangepast per kind, maar de basis is dezelfde. Positief benaderen.
Dat is natuurlijk de makkelijkste en snelste oplossing voor je eigen kind (mits het werkt), maar ik denk niet een goede toevoeging aan de maatschappijquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:01 schreef babipangang het volgende:
Als mijn kind gepest/geslagen/lastig gevallen oid word dan zal ik hem echt wel stimuleren om er een keer goed tegenaan te slaan. Mijn kind hoeft geen doetje te zijn/worden...
Dat is natuurlijk geweldig en zo'n soort oplossing heeft altijd de voorkeur!quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:00 schreef Urla het volgende:
Mijn zoon werd op de basisschool gepest vanwege bepaalde gedragingen ivm zijn autisme. Dit gebeurde in groepsverband.
Na overleg op school is er een weekthema opgezet met als onderwerp pesten en werd er veel over gepraat in de klas. Niet zo zeer met mijn zoon in de hoofdrol, maar er werd wel goed duidelijk gemaakt wat het precies teweeg kon brengen.
In de tussentijd hebben de leerkracht en ik een plan opgesteld hoe we de pesters en mijn zoon in gedragingen konden bijstellen en waar de echte conflictsituaties zaten.
Na heel veel praten wij/school zoon/pesters hebben we de hoofdredenen voor het gepest kunnen bijstellen en het contact tussen de kinderen onderling zo'n positieve wending kunnen geven dat ze elkaar accepteerden en er uiteindelijk zelfs vriendschappen ontstonden.
Maar weglopen is dat wel? Leer je je kind dan niet dat het zich moet afkeren van dingen die te moeilijk worden?quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:05 schreef Urla het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk de makkelijkste en snelste oplossing voor je eigen kind (mits het werkt), maar ik denk niet een goede toevoeging aan de maatschappij
weglopen ook niet. Discussie aangaan, desnoods met ouders erbij(komt ook ten goede van het andere kind).quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Maar weglopen is dat wel? Leer je je kind dan niet dat het zich moet afkeren van dingen die te moeilijk worden?
Ik denk dat ik dan toch ervoor zou kiezen om die personen te negeren en vrienden/omgeving op te zoeken die wel prettig is. De maatschappij is groot genoeg om er zelf iets van te maken en bovendien als het echt zo'n uitzichtloze situatie is waarom erin blijven zitten? Alleen maar om geen gezichtsverlies te hebben? Nee dan zou ik m'n energie liever in een andere oplossing willen steken.quote:Op donderdag 18 juni 2009 12:03 schreef Ayca het volgende:
[..]
Heel fijn dat het praten hier hielp, maar bij zoals ts al zei 'bepaalde types' werkt dat helaas niet. Niet zelf meegemaakt maar wel in de omgeving
Juistquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Gaat het nu over of je eigen kind een ander kind mag slaan?
Dat is idd vaag. Dan had de TT beter kunnen zijn: Mag jouw klnd andere kinderen slaanquote:Op donderdag 18 juni 2009 12:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Gaat het nu over of je eigen kind een ander kind mag slaan?
Ben het met je eens, ik werd op de lagere school gepest ( veel 2de hands kleren, bril met erg dikke glazen enz.), mijn moeder was het zo zat dat ze zei, sla toch eens een keer terug.quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:50 schreef Vivi het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |