abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 10 juli 2009 @ 14:46:51 #201
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70849256
Wat heerlijk dat ze weer wil. En ze het nog kan ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_70849810
Meis, wat fijn zou dat zijn dan! Ik hoop voor jullie mee!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_70860536
Ik wilde Owlet en Ticootje nog even bedanken voor hun lieve en verhelderende woorden laatst!
Nu ik niet meer zo krampachtig met drinken op verzoek omga, maar gewoon stop als ik zie dat het jonkie genoeg heeft zijn zowel hij als ik veel gelukkiger!
  vrijdag 10 juli 2009 @ 20:49:04 #204
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_70860890
MamsX, wat leuk
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 10 juli 2009 @ 21:25:36 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70861834
fijn oeke!

MamsX wat leuk. Ik ben jaloers.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_70870436
Fijn hoor Oeke!
En als je later hulp nodig hebt bij het afbouwen van het hoedje dan horen we het wel hè!
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 08:55:55 #207
5428 crew  miss_sly
pi_70870458
Hier komt het ook steeds dichterbij. En hoewel ik geprobeerd heb me goed voor te bereiden, heb ik nu toch nog wat vragen mbt zwangerschapsdiabetes. Iemand die daar heir iets over kan vertellen?

Ik heb begrepen dat moedermelk heel goed is voor kindjes die last hebben van de schommelingen door de diabetes van de moeder? Maar ze zullen in het ziekenhuis ook haar goed willen onderzoeken en blijven controleren. Ze zal toch niet binnen het uur weg moeten, zodat meteen aanleggen niet lukt? En ik wilde sowieso al dat ze geen andere voeding krijgt, maar is dat misschien wel noodzakelijk bij suikerschommelingen?

Het staat er allemaal wat warrig misschien, maar ineens komen die vragen nu naar boven en worden ze zomaar dringend....hoezo hormonen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_70870627
het ligt heel erg aan het protocol van het ziekenhuis, Miss_sly.
Sommige ziekenhuizen hebben een heel strict protocol dat baby's van een moeder met zwangerschapsdiabetes naar de kinderafdeling moeten, andere ziekenhuizen laten de baby's bij de moeder.
Soms wordt er (helaas) standaard kunstvoeding bij gegeven en soms wordt er eerst gekeken of het met alleen moedermelk lukt.

Ik kan me niet voorstellen dat ze binnen het uur weg zou moeten als er verder niets ergs aan de hand is. Het lijkt me dat je het prima kan vragen of ze eerst aan de borst mag. Zeker bij een kindje dat daarna wellicht kunstvoeding krijgt is het fijn als ze eerst de ervaring van de moedermelk heeft.l

Misschien helpt het om van te voren voor jezelf te bedenken dat de kunstvoeding die ze misschien krijgt meer medicijn is dan voeding. Het is, in mijn ogen dan, heel jammer dat het moet maar het hoeft gelukkig niet van invloed te zijn op het verdere verloop van de BV.

Je zou wel kunnen vragen (eisen) of ze het jou zelf met een cupje willen laten geven. Dat is al weer zo veel beter dan dat het door een verpleegkundige met een flesje snel tussendoor wordt gegeven.

En als je in het ziekenhuis of daarna vragen hebt kan je altijd een vrijwilligster of lactatiekundige bellen

het komt nu wel heel erg dichtbij hè?
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 09:25:58 #209
5428 crew  miss_sly
pi_70870662
Bedankt voor je uitgebreide antwoord, owlet

Zou dat protocol op te vragen zijn?
Ik zal het er iig vast eens over hebben bij de volgende afspraak.

De kv die ze dan krijgt, is dat niet gewoon Nutrilon of Friso ofzo? Ik ben er nogal onbekend mee, allemaal. En als ik het goed begrepen heb, zijn dat ook geen hele flessen he, maar hele kleine beetjes.

En dat is wel een hele goede: ik zal de nummers van het bv-centrum en de vrijwilligers in mijn ziekenhuistas doen, dan hoef ik daar niet naar te zoeken

Het komt echt heel dichtbij...spannend hoor! Ik was en ben overtuigd dat ik bv wil geven, maar begin ineens te twijfelen of het gaat lukken Geen reden voor, hoor
pi_70870723
Ja hoor, dat moeten ze gewoon kunnen geven als je er om vraagt. Ik zou ook even vragen of ze en lactatiekundige in dienst hebben. Soms heeft een ziekenhuis een eigen lactatiekundige die uit haar zelf of op verzoek aan ej bed kan komen om advies te geven.

Voor zover ik weet is het "gewoon" een van de normale merken KV. En idd, het gaat om heel kleine beetjes, net genoeg om de bloedsuikerspiegel normaal te houden.

Er zijn ziekenhuizen die eerst prikken en dan kijken hoe het gaat, voor hetzelfde geld kan Senna het prima op jouw melk zelf aan.

je zou ook kunnen vragen om een kolf, die hebben ze op de kraamafdeling staan, en dan kan je wellicht al wat millimeters kolven voor Senna.
je kolft de eerste tijd echt heel weinig hoor, daar hoef je niet van te schrikken. Maar een paar millimeter is BV is weer een paar millimeter KV minder
pi_70870885
Miss Sly, Beval jij in het OLVG? Ik ben daar ook bevallen en zij hebben wel een strikt bv beleid.
Omdat de hartslag laag was van Kobus moest hij ook een beetje kunstvoeding. Dat mochten we zelf geven met een spuitje en mijn pink. We konden kiezen voor gewone Nutrilon of Nutrilon Hyperallergeen.

Hoe het zit met zwangerschapsdiabetes weet ik niet, maar ze doen daar erg hun best. Ze helpen je met aanleggen en ze willen dat dat binnen een uur gebeurt.

Goed dat je je zo voorbereid!
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 14:34:28 #212
5428 crew  miss_sly
pi_70876092
Ja oeke, het OLVG. Goed om te horen dat ze daar zo goed omgaan met bv en het geven van kv als het noodzakelijk is. Ervaring is dus goed te noemen, dat is fijn!
pi_70876602
eerlijk gezegd vond ik het gefrut aan mijn tepel om te helpen bij het aanleggen wat minder...
De volgende keer zou ik ook vragen of ik het zelf even mag proberen. Dat deed ik nu niet want je bent toch een beetje beduusd na een bevalling

Dus dat is misschien iets om in je achterhoofd te houden, als iedereen weg is en je bent met zijn drietjes het gewoon zelf proberen met Senna, als dat kan natuurlijk... Lekker prive en veilig zeg maar.
pi_70876756
GWS, wat ik elke keer vergeet te zeggen, respect voor jou dat je ook nog eens kolft voor het moedermelknetwerk!
En gefeliciteerd met je half jaar mijlpaal
  Moderator zaterdag 11 juli 2009 @ 16:43:01 #215
5428 crew  miss_sly
pi_70879047
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 15:00 schreef oeke het volgende:
eerlijk gezegd vond ik het gefrut aan mijn tepel om te helpen bij het aanleggen wat minder...
De volgende keer zou ik ook vragen of ik het zelf even mag proberen. Dat deed ik nu niet want je bent toch een beetje beduusd na een bevalling

Dus dat is misschien iets om in je achterhoofd te houden, als iedereen weg is en je bent met zijn drietjes het gewoon zelf proberen met Senna, als dat kan natuurlijk... Lekker prive en veilig zeg maar.
Dat is wel een goede, thanks!
Dat zei de lactatiekundige op de cursus eigenlijk ook al, dat je dat gefrunnik niet hoefde te laten doen. Is ook neit echt mijn idee van fijn. Ik heb liever advies met woorden dan gefrunnik
  zaterdag 11 juli 2009 @ 19:18:52 #216
99606 kruimel_20
Doe wat je wilt!
pi_70883063
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 18:52 schreef oeke het volgende:
Kruimel, gefeliciteerd met je zoon! En wat fijn dat het best snel toch gelukt is.
Ik heb lang gerommeld voor ik een tepelhoedje had. En feestmuts is wel een goede naam!

Ik geniet ervan dat het nu gewoon goed gaat, ook al is het met muts, ik wil er geen druk op zetten dat mijn jochie er snel van af moet. Ik las hier dat PM-Girl ook met hoedje gevoed heeft en dat het na 3 maanden ineens prima zonder ging. Daar houd ik me een beetje aan vast.

Bij mij ging dat strakke gevoel na een tijdje weg, dat is stuwing volgens mij. En ik voed ook 1 borst per keer tenzij hij veel honger heeft. Als je lichaam weet wat je kind nodig heeft zijn ze ook niet meer zo ontplofferig vol, maar worden ze weer zacht.
Bedankt voor je antwoord Oeke! Ik geniet er ook van dat ik iig BV kan geven, hoe dat maakt dan niet zoveel uit ik probeer soms zonder maar dat snapt hij nog niet helemaal, dus voorlopig doen we het met sombrero !

Bij mij hebben ze na de bevalling ook naar mijn idee achteraf wat geforceerd aan geprobeerd te leggen (borst pakken en duwen) toen was ik ook zo beduusd dat ik er niet bij stil stond.

Hoe doen jullie dat trouwens in het openbaar met het hoedje? ik heb er in principe geen moeite mee (discreet) te voeden in het openbaar, maar zonder hoedje is het shirt opzij borst eruit , baby eraan en klaar.
Ik moet nu ook een spuuglap eronder leggen anders zitten we allebei helemaal onder
Ik krijg het niet voor elkaar om dat hoedje erop te zetten zonder pontificaal met mijn borst bloot te gaan zitten (en dan zitten frutten met dat ding )
the journey is more important than the end or the start
and what it meant to me will eventually be
a memory of the time when i tried so hard
pi_70885028
Ik ben heel benieuwd hoe het hier zal gaan deze keer. Bij Mirte ben ik na anderhalve week gestopt met de bv omdat alles me pijn deed (verkeerd aangelegd denk ik in het begin, ik had de eerste keer al een enorme bloedblaar en te lang doorgemodderd voor we de LK belden...).
Dus nu ingelezen (vorige keer cursus gedaan), vooraf al langs de LK geweest, dus ik weet wie ik moet hebben mocht het onverhoopt toch niet zo lekker lopen...
En nu dan maar afwachten tot de kleine er is. Het lijkt me super als het nu wel lukt!
Fake it till you make it...
  zaterdag 11 juli 2009 @ 20:44:09 #218
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70885587
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 16:43 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is wel een goede, thanks!
Dat zei de lactatiekundige op de cursus eigenlijk ook al, dat je dat gefrunnik niet hoefde te laten doen. Is ook neit echt mijn idee van fijn. Ik heb liever advies met woorden dan gefrunnik
Volgens mij zei mijn kraamverzorgster ook dat ze als ze helpen eigenlijk het beste hun handjes op hun rug kunnen houden, omdat je het als moeder en kind toch samen moet leren. Dus wel helpen door uit te leggen hoe het moet etc, maar niet al te actief mee te helpen.
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70885669
Idd, er zijn maar bar weinig situaties waarin het handig kan zijn om een extra helpende hand te hebben.
pi_70894142
L. hapte in het begin wel eens moeilijk. Dan wilde hij wel, lukte het niet, schreeuwen, spartelen, wild... En de kraamverzorgster heeft toen een paar keer bij mijn borst voorgedaan hoe ik hem *hamburgertje* wel kon laten happen.
Daar was ik wel blij mee! Maar ze liet me wel eerst lekker zelf hummelen

Ik ga trouwens wrs tandemvoeden. L. zit nu op nog 2 (grote) voedingen per dag, 's morgens en 's avonds. Tot gisteren waren het er nog 3, maar tussen de middag stelde eigenlijk niks meer voor. Hap, 3 slokken en los.

Gisteren overgeslagen omdat hij ineens sliep rond voedingstijd en hij heeft er niet om gevraagd en ik heb het niet aangeboden. Geen stuwing, nergens last van, die gaan we niet missen

Maar nu het tandemen. 2 voedingen L. op een dag en de rest baby lijkt me best prima Maar mijn omgeving vindt het een beetje stom geloof ik Heeft hier iemand echt ervaring met tandemen?
  zondag 12 juli 2009 @ 08:20:58 #221
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70894204
Hoe zit het eigenlijk met colostrum bij tandemen? komt gewoon niet?
(puur uit nieuwsgierigheid hoor)
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_70894241
quote:
Op zondag 12 juli 2009 08:20 schreef Ca.ra het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met colostrum bij tandemen? komt gewoon niet?
(puur uit nieuwsgierigheid hoor)
Volgens mij komt het wel en heeft baby-1 gewoon voeding die eigenlijk is aangepast op baby 2. Het voordeel is dat er voor baby 2 meteen meer dan genoeg is
  zondag 12 juli 2009 @ 08:49:18 #223
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_70894298
Mooi toch dat je lijf dat allemaal kan he... <3

Ik hoop dat het bij mij ook allemaal mag gaan lukken met bv. Komende week ga ik naar een voorlichtingsavond van de lactatiekundige die met mijn vk praktijk samenwerkt, dat vind ik wel een fijn idee. Weten bij wie je terecht kunt tzt. Ik lees wel dat het bijvoorbeeld bij Oeke zo goed geholpen heeft, dus ik wil zeker niet te lang wachten bij opstartprobleempjes.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_70894469
Ca.ra, zeker niet te lang wachten hoor met aan de bel trekken als het niet zo lekker lukt...

Freecell, lekker toch als het zou lukken, tandemvoeden! Laat je omgeving maar kletsen, het gaat om wat jullie willen en niet om wat zij willen!
pi_70894490
Dat wéét ik ook wel, maar ik heb nu al zoveel 'heb je dat kind nu nóg aan de borst' opmerkingen.
En als ik ze dan vertel dat ik er 2 aan de borst wil kijken ze helemaal van

En dat is gewoon wel vervelend, vooral als het wel hele leuke mensen zijn
  zondag 12 juli 2009 @ 09:49:58 #226
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_70894668
quote:
Op zondag 12 juli 2009 09:24 schreef freecell het volgende:
Dat wéét ik ook wel, maar ik heb nu al zoveel 'heb je dat kind nu nóg aan de borst' opmerkingen.
En als ik ze dan vertel dat ik er 2 aan de borst wil kijken ze helemaal van

En dat is gewoon wel vervelend, vooral als het wel hele leuke mensen zijn
Ze wennen er vanzelf aan
  zondag 12 juli 2009 @ 10:18:38 #227
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70894904
Ben benieuwd of Stella straks ook weer wil proberen als ze de baby ziet drinken .

Op dit moment vindt ze mijn tepels wel interessant.... om in te knijpen .

En natuurlijk gewoon doen Freecell. Ik denk ook dat ze er zo aan gewend zijn.
  zondag 12 juli 2009 @ 10:47:41 #228
108648 cattie
lieve moeder
pi_70895219
Punt is denk ik ook dat mensen hier in Nederland helemaal niet weten dat je een kind jarenlang bv kunt geven en kunt tandemvoeden. Mijn zwager vroeg laatst hoe lang je bv kunt geven. Toen ik zei dat de WHO 2 jaar aanraadt, dacht hij dat dat voor ontwikkelingslanden geldt. Hij wist niet eens dat het kon en gebeurt. Omdat er nauwelijks lang gevoed wordt in Nederland en de meeste langvoedsters dat niet meer in het openbaar doen.

Ive wilde ook weer drinken toen hij zag dat Fee dat deed, maar dat heb ik toch maar afgehouden. Zeker omdat Ive dan toch alleen wil spelen.

Fee krijgt nu al ruim 6 maanden bv en het gaat nog steeds als een trein! Wij gaan vrolijk verder!
pi_70895545
Ik weet niet of ik zelf zo lang zou willen voeden, maar dat is maar net hoe het gaat.
Het is inderdaad niet zo "normaal" in onze samenleving dat mensen hun kind lang voeden, je krijgt denk ik al gauw rare opmerkingen en blikken. Ik zou met een groter kind denk ik ook sneller even een plekje voor mezelf opzoeken dan met een kleintje...
Maar wie weet hoe ik er straks over denk .
  Moderator zondag 12 juli 2009 @ 11:21:18 #230
5428 crew  miss_sly
pi_70895736
Ik heb niet de bedoeling om echt lang te voeden. Ik hoop dat het lukt tot een maand of 5-6, met kolven op het werk enzo, maar dan vind ik het denk ik wel mooi geweest.
  zondag 12 juli 2009 @ 11:31:46 #231
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70895920
Ik weet nog niet hoe lang ik het wil. Zeker de 6 maanden vol maken. Ik denk ook wel tot ze gewone melk mag, want na zoveel borstvoeding alsnog aan de opvolgmelk vind ik zonde. Dus dat zou tot een jaar zijn. Maar hoe het moet met kolven nadat kolfrecht is afgelopen weet ik nog niet. Ik denk er niet teveel bij na, zie het allemaal wel. Werkt voor mij het beste denk ik

Mijn moeder vond het al "raar" dat ik bv bleef geven toen ik weer moest gaan werken. Ze zei zelfs dat de productie vaak terugloopt als je moet gaan kolven. Geen idee waar ze dat vandaan haalt.... Misschien in de war met dat je vaak minder kolft dan wat de baby zelf drinkt?
Ze heeft ook al een paar keer geroepen dat ze nu toch echt eens moest gaan doorslapen 's nachts.
Verder is ze wel heul lief hoor
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_70896166
Volgens mij is het inderdaad vooral een geval van onbekend maakt onbemind.
Mensen weten gewoon weg niet dat het kan en eigenlijk heel normaal is.

Ik maak er absoluut geen geheim van dat Pepijn met 2 jaar nog borstvoeding krijgt en ik merk dat mensen daar in meegroeien.
Vroegen collega's met 6/7 maanden nog wanneer ik nou eens flesvoeding ging geven (antw: waarom kunstmatige zuigelingen voeding als de natuurlijke variant in ruime mate aanwezig is)
Nu vertelde een jonge nog echt niet aan kinderen toe collega :"mijn zwagere zus gaat ook borstvoeding geven, en die heb ik verteld dat dat makelijk jaren kan en je helemaal geen poedermelk nodig hebt. Ik hoop dat het haar net zolang gaat lukken als bij jou"
pi_70898016
quote:
Op zaterdag 11 juli 2009 19:18 schreef kruimel_20 het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens in het openbaar met het hoedje? ik heb er in principe geen moeite mee (discreet) te voeden in het openbaar, maar zonder hoedje is het shirt opzij borst eruit , baby eraan en klaar.
Ik moet nu ook een spuuglap eronder leggen anders zitten we allebei helemaal onder
Ik krijg het niet voor elkaar om dat hoedje erop te zetten zonder pontificaal met mijn borst bloot te gaan zitten (en dan zitten frutten met dat ding )
Ik heb er ook geen moeite mee maar ik baal ook wel van dat hoedje. Het is zo pontificaal in beeld.
Maar ja ik prop het erop snel, leg kind aan en dat gaat allemaal best snel.
Iedereen mag van mij ook best weten dat wij dat nodig hebben. Hoe meer je weet over de mogelijkheden hoe beter voorbereid als het jezelf overkomt. of zo.

Freecell, toch juist heel bijzonder om te tandemmen.
Ik vroeg me alleen af of je dan ook wel 2 kindjes tegelijk aan een borst hebt of dat ze na elkaar komen?
Lijkt me heel leuk om later te vertellen, dat ze tegelijk aan de borst waren.
En ik denk dat het waar is dat mensen daar wel in mee groeien. We zijn gewoon zo afstandelijk geworden in deze maatschappij, denk ik weleens. Volg je hart dat is het belangrijkste!
  zondag 12 juli 2009 @ 13:28:28 #234
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_70898820
Op borstvoeding.com staan wel foto's van mensen met 2 kinderen (ook van verschillende leeftijden) tegelijk aan de borst. Dus het kan wel
©Dumbo
  zondag 12 juli 2009 @ 13:42:11 #235
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_70899205
quote:
Op zondag 12 juli 2009 11:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb niet de bedoeling om echt lang te voeden. Ik hoop dat het lukt tot een maand of 5-6, met kolven op het werk enzo, maar dan vind ik het denk ik wel mooi geweest.
Ik heb ook maar 4,5 maanden gevoed hoor . Ik vond kolven niet fijn en wilde niet op mijn (nieuwe) werk kolven. Na drie maanden ben ik heel rustig gaan afbouwen met het plan om vanaf 4,5 mnd alleen nog maar de ochtend en avond te voeden. Maar toen wilde Stella zelf niet meer. En ik voelde me daar eigenlijk helemaal prima bij .

Toch heb ik er hele goede en fijne herinneringen aan en verheug ik me er dus op. Ook al zal het misschien weer maar vier of 5 maanden zijn. Bij mij past dat niet hoor, dat hele lange voeden , maar ik vond en vind borstvoeden wel iets heel fijns en moois .

Ik bedoel trouwens helemaal niet dat ik hoop dat Stella weer gaat drinken, lijkt me helemaal niks . Ik ben alleen maar benieuwd naar wat haar reactie erop zal zijn.
pi_70900768
Oh, maar de meeste kindjes zijn de drinktechniek al helemaal kwijt tegen dat de tweede baby er is hoor! (Tenminste, als je niet bent blijven doorvoeden)

Hier is nu het voornemen: we zien wel waar we stranden, maar liefst even lang als bij de eerste (ongeveer 14 maanden)
En dat terwijl ik bij de eerste had gezegd: met 8 maanden moet ik weer voltijds aan de slag, tot dan kolven en dan heb ik het weer afgebouwd. En ik vond het maar raar, enkele jaren ervoor bij een vriendin op het eerste verjaardagsfeestje van haar zoon, dat ze die nog steeds de borst gaf. (ze legde hem ineens aan)
En gek genoeg liep alles zo vlot dat we gewoon doorgegaan zijn met voeden. Ik vermoed dat als ik niet zwanger was geworden, dat ze dan nog net iets langer de borst had gekregen. De zwangerschap zorgde hier voor een natuurlijke afbouw.

Freecell, leuk voornemen om te tandemen. En jammer dat die hele leuke mensen nog niet meer meegegroeid zijn in het lang voeden (cfr wat piglet aanhaalt).
Hier is de omgeving snel meegegaan in het (relatief) lang voeden.
  zondag 12 juli 2009 @ 17:40:35 #237
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70907085
Ik heb tot afgelopen za mijn tweeling fulltime bv gegeven, maar dat ging niet meer zo goed. De kindjes waren heel tevreden hoor, heb ook genoeg melk en zo, maar ik viel alleeen maar af en zat zelfs al onder mn gewicht van voor ik zwanger was. Plus dat het bijna niet te doen was om ze tegelijk te voeden als ik alleen was en na elkaar voeden betekende dat ik meer dan een uur per voeding kwijt was.
Heb met de arts op het cb overlegd en ik ben vanaf za overgestapt op een combinatie van fles en bv. De ene baby krijgt de borst, de ander de fles en daarna is het andersom. Nu heb ik natuurlijk melk over na het voeden van 1 kindje en dat ben ik nu aan t kolven om zo een voorraadje op te bouwen. Nu heb ik daarover een vraag. Mijn productie zal natuurlijk een beetje naar beneden gaan omdat ik ipv 2 nu natuurlijk 1 kindje voedt, moet ik dan kolven tot er helemaal niets meer komt of houd ik dan mijn productie hoog? Of kan ik beter kolven tot ik genoeg heb voor een voeding (die ik dan in de diepvries zet) en daarna stoppen met kolven? Van mij mag t namelijk wel ietsje minder, want mijn borsten houden t niet altijd (gevolg: lekkage!), en da's niet zo handig
  zondag 12 juli 2009 @ 17:43:32 #238
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70907179
Tegelijk voeden kan heel goed hoor De houding die ik t handigste vond is de rugby-houding. De kindjes liggen dan als het ware onder je arm door. Je hebt wel een stapeltje kussens nodig om alles enigszins te ondersteunen, anders wordt het wel erg zwaar als je beide kindjes wilt ondersteunen.
Succes!
  zondag 12 juli 2009 @ 18:00:59 #239
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70907739
Freecell, tandemen lijkt me zo
Jelief en Bass-Miss zijn de ervaringsdeskundigen hier wat dat betreft.

Miss_Sly, je kindje voeden werkt verslavend hoor, misschien word jij ook wel een langvoedster

Mikoxx, knap dat je het toch zo lang hebt volgehouden om beide jongens tegelijk te voeden
Maar je eigen gezondheid moet natuurlijk niet in het gedrang komen.

MamsX, hoe is het nu? Heeft ze weer gedronken, ehhh gesabbeld?

Gister alvast een paar pakken Natusan zoogcompressen gekocht die in de aanbieding waren. Die vond ik toch het fijnst
.... met gevoel voor drama....
  zondag 12 juli 2009 @ 18:17:10 #240
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_70908248
Ik krijg helemaal geen opmerkingen meer dat ik "nog steeds" voed. Onze 2e heeft 14 maanden borstvoeding gehad en onze jongste is nu 13 maanden, dus gaat mijn omgeving er nog niet vanuit dat ik daarmee ga stoppen. Ik heb er nu trouwens ook minder moeite mee om te voeden als anderen erbij zijn. Bij de 2e deed ik dat bijna nooit meer rond deze tijd, maar bij de jongste regelmatig. En zelfs dan krijg ik geen opmerkingen (de mensen kennen me: ze weten dat ik ofwel een hopeloos geval ben, ofwel te eigenwijs ben om naar ze te luisteren ).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_70918793
Misschien een rare vraag, maar is er hier iemand die weet of je met tepelpiercings nog borstvoeding kunt geven? Uiteraard laat je die tijdens het voeden niet zitten, maar is het nodig ze echt tijdens je zwangerschap al definitief te verwijderen en alles weer dicht te laten groeien, of kan je sowieso niet meer borstvoeden als je tepelpiercings hebt of hebt gehad?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
  zondag 12 juli 2009 @ 23:36:47 #242
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70918937
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:32 schreef Pandora73 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar is er hier iemand die weet of je met tepelpiercings nog borstvoeding kunt geven? Uiteraard laat je die tijdens het voeden niet zitten, maar is het nodig ze echt tijdens je zwangerschap al definitief te verwijderen en alles weer dicht te laten groeien, of kan je sowieso niet meer borstvoeden als je tepelpiercings hebt of hebt gehad?
Ja, dat kan gewoon. Het is niet nodig deze te verwijderen tijdens de zwangerschap. Dichtgroeien gaat waarschijnlijk toch niet meer gebeuren als er al een helemaal genezen tunneltje is.
I'm so glamourous I piss glitter!
  zondag 12 juli 2009 @ 23:40:31 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70919077
offtopic, rocka ik heb heel lang een neus en lippiercing gehad. Allebei waren wel tunneltjes, maar nu zijn ze dicht. Ligt het aan een lichaamsdeel dat je pierced of het wel of niet dichtgroeit? Oorbellen kan ik heel lang uitdoen, die groeien niet dicht.
  zondag 12 juli 2009 @ 23:46:00 #244
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70919300
Er komt talg e.a. afvalstofjes in het gaatje en vooral de huid van je tepel is heel zacht. Dat talg lijkt soms wel plastic na een tijdje... Gaatjes kunnen best deels dichtgroeien of beter gezegd samentrekken/krimpen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_70919772
quote:
Op zondag 12 juli 2009 18:00 schreef Kersjes het volgende:

MamsX, hoe is het nu? Heeft ze weer gedronken, ehhh gesabbeld?

Er zit een beetje stroming in, maar aan haar gezicht te zien smaakt het haar niet.
ik denk dus wel dat als ze mee blijft werken we het weer op pijl krijgen.
Als ze het voor die tijd niet zat is.
pi_70924133
Hier zijn er regelmatig dagen dat ik de oudste meer aan de borst heb dan de jongste. Zij lijkt me een stuk minder fanatiek. Voor haar is het gewoon voeding en voor hem zoveel meer.
pi_70924755
MamsX, heb je een kolf? Als je tussendoor een aantal keer kolft komt het misschien wat sneller op gang en dat is het zoutige, geconcentreerde er ook sneller weer af.
  maandag 13 juli 2009 @ 12:03:34 #248
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_70929453
quote:
Op zondag 12 juli 2009 17:40 schreef mikoxx het volgende:
Ik heb tot afgelopen za mijn tweeling fulltime bv gegeven, maar dat ging niet meer zo goed. De kindjes waren heel tevreden hoor, heb ook genoeg melk en zo, maar ik viel alleeen maar af en zat zelfs al onder mn gewicht van voor ik zwanger was. Plus dat het bijna niet te doen was om ze tegelijk te voeden als ik alleen was en na elkaar voeden betekende dat ik meer dan een uur per voeding kwijt was.
Heb met de arts op het cb overlegd en ik ben vanaf za overgestapt op een combinatie van fles en bv. De ene baby krijgt de borst, de ander de fles en daarna is het andersom. Nu heb ik natuurlijk melk over na het voeden van 1 kindje en dat ben ik nu aan t kolven om zo een voorraadje op te bouwen. Nu heb ik daarover een vraag. Mijn productie zal natuurlijk een beetje naar beneden gaan omdat ik ipv 2 nu natuurlijk 1 kindje voedt, moet ik dan kolven tot er helemaal niets meer komt of houd ik dan mijn productie hoog? Of kan ik beter kolven tot ik genoeg heb voor een voeding (die ik dan in de diepvries zet) en daarna stoppen met kolven? Van mij mag t namelijk wel ietsje minder, want mijn borsten houden t niet altijd (gevolg: lekkage!), en da's niet zo handig
hmmz, het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt. Je zegt dat je de extra melk wilt kolven voor een voorraadje... Maar aan de andere kant geef je aan dat je eigenlijk minder melk wilt hebben. (Toch?)

Wat je kunt doen is als je de borst hebt gegeven en je hebt nog duidelijk wat melk is de druk eraf kolven. Hou je borsten wel goed in de gaten met rode plekken en harde plekken. Als je alleen de druk eraf kolft dan zul je dus minder melk gaan aanmaken omdat je dan minder melk vraagt als dat je aanmaakt. De aanmaak van de melk zal zich hierop aanpassen.

Als je kolft tot je een voeding bijelkaar hebt dan zal je productie blijven wat hij nu is. Omdat je toch de voeding vraagt die je vervangt door kunstvoeding en die zet je dan in de koelkast. Dus effectief blijf je dezelfde hoeveelheid vragen.

Als je steeds je borsten leeg kolft dan zul je meer melk aanmaken. (Ik denk dat je dat dus niet moet doen als je juist wat minder melk wilt hebben)
pi_70929794
Als er iemand nog zin heeft in een BV-gerelateerde minimeet, donderdagochtend is het weer BVcafe in Utrecht waar in ieder geval twee FOK-kers aanwezig zullen zijn

http://www.borstvoedingcafe.nl/utrecht.html
  maandag 13 juli 2009 @ 12:42:27 #250
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_70930472
Ticootje, dank voor je antwoord. Ik wil idd eerst een klein voorraadje aan gaan leggen en daarna mag wat mij betreft de productie wel wat naar beneden. Ik vind t alleen wel lastig hoeveel voorraad ik aan moet gaan leggen, het is in principe alleen voor noodgevallen zeg maar. En ze krijgen nu 100cc in de fles, dus ik heb nu 3x 100cc staan in de diepvries, maar het is natuurlijk handiger als ik straks als ze meer cc in de fles krijgen ook meer bv uit de vriezer kan geven. Hoe vriezen jullie in? Ik heb het avent via systeem..... Ik heb ook wel eens gehoord van invriezen in ijsblokjeszakjes? Hoeveel cc gaat er dan in 1 blokje?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')