Dat is wel een goede, thanks!quote:Op zaterdag 11 juli 2009 15:00 schreef oeke het volgende:
eerlijk gezegd vond ik het gefrut aan mijn tepel om te helpen bij het aanleggen wat minder...
De volgende keer zou ik ook vragen of ik het zelf even mag proberen. Dat deed ik nu niet want je bent toch een beetje beduusd na een bevalling![]()
Dus dat is misschien iets om in je achterhoofd te houden, als iedereen weg is en je bent met zijn drietjes het gewoon zelf proberen met Senna, als dat kan natuurlijk... Lekker prive en veilig zeg maar.
Bedankt voor je antwoord Oeke! Ik geniet er ook van dat ik iig BV kan geven, hoe dat maakt dan niet zoveel uitquote:Op donderdag 9 juli 2009 18:52 schreef oeke het volgende:
Kruimel, gefeliciteerd met je zoon! En wat fijn dat het best snel toch gelukt is.![]()
Ik heb lang gerommeld voor ik een tepelhoedje had. En feestmuts is wel een goede naam!
Ik geniet ervan dat het nu gewoon goed gaat, ook al is het met muts, ik wil er geen druk op zetten dat mijn jochie er snel van af moet. Ik las hier dat PM-Girl ook met hoedje gevoed heeft en dat het na 3 maanden ineens prima zonder ging. Daar houd ik me een beetje aan vast.
Bij mij ging dat strakke gevoel na een tijdje weg, dat is stuwing volgens mij. En ik voed ook 1 borst per keer tenzij hij veel honger heeft. Als je lichaam weet wat je kind nodig heeft zijn ze ook niet meer zo ontplofferig vol, maar worden ze weer zacht.
Volgens mij zei mijn kraamverzorgster ook dat ze als ze helpen eigenlijk het beste hun handjes op hun rug kunnen houden, omdat je het als moeder en kind toch samen moet leren. Dus wel helpen door uit te leggen hoe het moet etc, maar niet al te actief mee te helpen.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 16:43 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is wel een goede, thanks!
Dat zei de lactatiekundige op de cursus eigenlijk ook al, dat je dat gefrunnik niet hoefde te laten doen. Is ook neit echt mijn idee van fijn. Ik heb liever advies met woorden dan gefrunnik
Volgens mij komt het wel en heeft baby-1 gewoon voeding die eigenlijk is aangepast op baby 2. Het voordeel is dat er voor baby 2 meteen meer dan genoeg isquote:Op zondag 12 juli 2009 08:20 schreef Ca.ra het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met colostrum bij tandemen? komt gewoon niet?
(puur uit nieuwsgierigheid hoor)
Ze wennen er vanzelf aanquote:Op zondag 12 juli 2009 09:24 schreef freecell het volgende:
Dat wéét ik ook wel, maar ik heb nu al zoveel 'heb je dat kind nu nóg aan de borst' opmerkingen.
En als ik ze dan vertel dat ik er 2 aan de borst wil kijken ze helemaal van![]()
En dat is gewoon wel vervelend, vooral als het wel hele leuke mensen zijn
Ik heb er ook geen moeite mee maar ik baal ook wel van dat hoedje. Het is zo pontificaal in beeld.quote:Op zaterdag 11 juli 2009 19:18 schreef kruimel_20 het volgende:
Hoe doen jullie dat trouwens in het openbaar met het hoedje? ik heb er in principe geen moeite mee (discreet) te voeden in het openbaar, maar zonder hoedje is het shirt opzij borst eruit , baby eraan en klaar.
Ik moet nu ook een spuuglap eronder leggen anders zitten we allebei helemaal onder
Ik krijg het niet voor elkaar om dat hoedje erop te zetten zonder pontificaal met mijn borst bloot te gaan zitten (en dan zitten frutten met dat ding)
Ik heb ook maar 4,5 maanden gevoed hoorquote:Op zondag 12 juli 2009 11:21 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb niet de bedoeling om echt lang te voeden. Ik hoop dat het lukt tot een maand of 5-6, met kolven op het werk enzo, maar dan vind ik het denk ik wel mooi geweest.
Ja, dat kan gewoon. Het is niet nodig deze te verwijderen tijdens de zwangerschap. Dichtgroeien gaat waarschijnlijk toch niet meer gebeuren als er al een helemaal genezen tunneltje is.quote:Op zondag 12 juli 2009 23:32 schreef Pandora73 het volgende:
Misschien een rare vraag, maar is er hier iemand die weet of je met tepelpiercings nog borstvoeding kunt geven? Uiteraard laat je die tijdens het voeden niet zitten, maar is het nodig ze echt tijdens je zwangerschap al definitief te verwijderen en alles weer dicht te laten groeien, of kan je sowieso niet meer borstvoeden als je tepelpiercings hebt of hebt gehad?
Er zit een beetje stroming in, maar aan haar gezicht te zien smaakt het haar niet.quote:Op zondag 12 juli 2009 18:00 schreef Kersjes het volgende:
MamsX, hoe is het nu? Heeft ze weer gedronken, ehhh gesabbeld?
hmmz, het is mij niet helemaal duidelijk wat je wilt. Je zegt dat je de extra melk wilt kolven voor een voorraadje... Maar aan de andere kant geef je aan dat je eigenlijk minder melk wilt hebben. (Toch?)quote:Op zondag 12 juli 2009 17:40 schreef mikoxx het volgende:
Ik heb tot afgelopen za mijn tweeling fulltime bv gegeven, maar dat ging niet meer zo goed. De kindjes waren heel tevreden hoor, heb ook genoeg melk en zo, maar ik viel alleeen maar af en zat zelfs al onder mn gewicht van voor ik zwanger was. Plus dat het bijna niet te doen was om ze tegelijk te voeden als ik alleen was en na elkaar voeden betekende dat ik meer dan een uur per voeding kwijt was.
Heb met de arts op het cb overlegd en ik ben vanaf za overgestapt op een combinatie van fles en bv. De ene baby krijgt de borst, de ander de fles en daarna is het andersom. Nu heb ik natuurlijk melk over na het voeden van 1 kindje en dat ben ik nu aan t kolven om zo een voorraadje op te bouwen. Nu heb ik daarover een vraag. Mijn productie zal natuurlijk een beetje naar beneden gaan omdat ik ipv 2 nu natuurlijk 1 kindje voedt, moet ik dan kolven tot er helemaal niets meer komt of houd ik dan mijn productie hoog? Of kan ik beter kolven tot ik genoeg heb voor een voeding (die ik dan in de diepvries zet) en daarna stoppen met kolven? Van mij mag t namelijk wel ietsje minder, want mijn borsten houden t niet altijd (gevolg: lekkage!), en da's niet zo handig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |