ok dan is dat ook weer helder. De tegels hangen dus eigelijk over het keukenblad heen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Een muur waar je een keukenblad tegenplaatst, hoeft niet vlak te zijn. Gewoon de keuken plaatsen en dan op de open plekken je tegels zetten. Randje kit en we hebben het er niet meer over.
Je zal dan alleen waarschijnlijk je tegels in de cement vast moeten zetten, op gipsplaat kan je ze lijmen. Lijmen is uiteraard veel makkelijker, maar uiteindelijke resultaat is gelijk, metselen of lijmen is wat dat betreft geen verschil qua eindresultaat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom stucwerk?
Gewoon je tegels tegen de bakstenen aan kan prima. Zit bij m'n ouders al minstens twintig jaar muurvast.
hehe, al eens een kalkzandsteen muur gezien die in 1930 is gemaakt? ehehe, Zover ik het nu steeds ben tegen gekomen is het van links naar recht, van voor naar achter geweestquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:20 schreef Daffodil31LE het volgende:
Waarom stucwerk?
Gewoon je tegels tegen de bakstenen aan kan prima. Zit bij m'n ouders al minstens twintig jaar muurvast.
Neen, kalkzandsteen hadden ze in 1930 nog niet, maar wel goede bakstenen. Waar ook gewoon tegels opgezet zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:23 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
hehe, al eens een kalkzandsteen muur gezien die in 1930 is gemaakt? ehehe, Zover ik het nu steeds ben tegen gekomen is het van links naar recht, van voor naar achter geweest
wedje leggen, m'n huis is uit 1932 en de bakstenen zijn van die witten kalkzansteendingen? maar goed dara gaat het nu ff niet omquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Neen, kalkzandsteen hadden ze in 1930 nog niet, maar wel goede bakstenen. Waar ook gewoon tegels opgezet zijn.
En inderdaad, met cement.
Lijkt mij ook sterk, aangezien de eerste kalkzandsteenfabriek uit 1894 stamt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:36 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
wedje leggen, m'n huis is uit 1932 en de bakstenen zijn van die witten kalkzansteendingen? maar goed dara gaat het nu ff niet om
Das dus eigelijk ook mijn idee.... Alles stuccen geeft me een degelijker gevoel. Alles gipsplaten is wel snel en makkelijk en goedkoper maar.... gevoel van houtje touwtje klus en zolang we het niet zien...quote:Op woensdag 17 juni 2009 22:59 schreef djamoro het volgende:
goedenavond,het ligt eraan of je muur recht is en hoeveel hij afwijkt van de lijn die je moet volgen.
als je veel moet opvullen,dan ben je wel even bezig met stucen,een slechte muur kan je heel goed raggelen en dan gipsplaten erover heen.Wij hebben alles laten stucen,maar de muren waren al bijna glad,dus geen gekke dingen.Dus mijn voorkeur gaat uit naar stucen,hoef je ook geen gipspluggen te gebruiken,maar alles lekker stevig in de muur vastzetten.
Als je een dikte van 4 cm moet gaan uitvullen met stuc, is het natuurlijk niet echt constructief meer. Je zult dan serieus lange schroeven moeten gebruiken en er komt een groter moment op je schroeven te staan (verticaal gezien) omdat stuc ze niet tegenhoudt.quote:Op donderdag 18 juni 2009 02:25 schreef klusfoobje het volgende:
[..]
Das dus eigelijk ook mijn idee.... Alles stuccen geeft me een degelijker gevoel. Alles gipsplaten is wel snel en makkelijk en goedkoper maar.... gevoel van houtje touwtje klus en zolang we het niet zien...
met regels en gipspalten kan je hollewanddozen pakkenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 19:24 schreef skiff het volgende:
Ga je gipsen dan kan je alles in je muur frezen. Veel kan je ook onder je kastjes kwijt.
Droogtijd van gips valt op zich wel mee, met 3-4 dagen is het meestal wel droog.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |