abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:39:35 #1
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70111967
Het is een voor autochtone Nederlanders ronduit schokkende stelling, maar ds. H.G. Koekkoek durft hem wel aan: we moeten niet vreemd opkijken als binnen 25 jaar in Nederland de sharia, de islamitische wetgeving, is ingevoerd.

Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid. En wie in de meerderheid is heeft de macht, ook in een democratie,’’ zegt hij. ,,Het overal invoeren van de sharia is een doel van de islam. Wat de christenen rest is onderwerping aan de islam of vervolging.’’

Zo, het is nogal iets wat de Alphense baptistenpredikant stelt. Het staat allemaal in zijn zojuist verschenen boek ’Mohammed, de islam, de Koran en de Bijbel’. Deze nogal saai klinkende vlag dekt dus een vrij explosieve lading. ,,Maar mijn boek is zeker niet beledigend bedoeld, ik schrijf met veel respect over de islam en over Mohammed, die ik een integer mens vind,’’ zegt hij.

Dominee Koekkoek (70) heeft koran en islam uitvoerig bestudeerd. Hij besloot het boek te schrijven na een serie studieavonden over dit onderwerp. ,,Daarvoor kwamen mensen uit het hele land. Het onderwerp islam trekt velen. Er is angst voor de islam en voor moslims. Maar dat is op basis van kreten die we horen, zonder dat we weten wat de islam is. En ook de overheid weet er niets van,’’ zegt hij.

,,Mijn doel is te vertellen wat de islam is. Gewoon, de feiten naast elkaar leggen, kijken wat onze raakvlakken zijn. Want die zijn er. Het jodendom is de oudste godsdienst; daaruit is het christendom voortgekomen. Maar dat ook de islam uit het jodendom en het christendom is voortgekomen weten we eigenlijk niet. Dus de God van de islam is dezelfde als die van de joden en de christenen. Zo zijn er meer raakvlakken, maar er zijn ook duidelijke verschilpunten. En die ga ik in mijn boek niet uit de weg. Ik noem de mooie dingen, maar ook de gevaarlijke kanten van de islam.’’

Volgens de predikant is het joodse geloof niet missionair, gericht op verspreiding. ,,Het christendom is dat wel, en dat is wel eens met het zwaard gegaan. Ook de islam is missionair. De zendingsdrang van de islam verschilt echter, die is gericht op de hele wereld. Het is duidelijk het doel door middel van de jihad, de heilige oorlog, de hele wereld onder de islam te brengen, desnoods met harde middelen.’’

Daar geeft Koekkoek in zijn boek geen oordeel over. ,,Ik signaleer, en wie signaleert stelt een vraag die hij niet beantwoordt. Die vraag beantwoordt de lezer wel.’’

De Alphenaar zegt zijn lezers vooral begrip bij te willen brengen voor de islam. ,,Islamieten zijn mensen zoals wij. Veel leven in vrede met joden en christenen en zijn eerbiedwaardige mensen. Sommige dingen in de islam zijn echter wezenlijk anders. Waarom noemen moslims onze vrouwen hoeren? In de islamitische leer worden mensen heel gedegen opgevoed en is het normaal dat vrouwen zich bedekken. Als deze mensen in onze wereld komen en ze zien die vrouwen met blote benen dan zijn die in hun ogen zedenloos. Je kunt proberen daar begrip voor te hebben.’’

Ook gelooft Koekkoek niet dat moslims in Nederland uiteindelijk de uitgangspunten van hun geloof zullen loslaten. ,,De joden waren al 2500 jaar weg uit Israel, maar hun godsdienstige gebruiken hebben ze altijd behouden,’’ zegt hij. ,,Dat zal met de islam ook gebeuren, daar zorgen de moskeeën wel voor. Het gaat om de leer. En die zegt: we zijn in oorlog met Nederland, want dat is geen islamitische staat.’’

Het islamitische deel van onze bevolking neemt razend snel toe, zegt hij. ,,Nu al heeft de helft van alle baby’s islamitische ouders. De verwachting is dat over een jaar of vijftien de helft van de bevolking bestaat uit moslims. Straks zijn ze in de meerderheid, met alle gevolgen van dien. Dat kunnen politieke en godsdienstige gevolgen zijn. Christenen lopen de kans tweederangs burgers te worden die uit twee dingen kunnen kiezen: vervolging of onderwerping,’’ zegt ds. Koekkoek, die al 40 jaar predikant is in de Triomfatorkapel. Hij tekent een sombere toekomst voor de christenen in Nederland. ,,Ik hoop ook niet dat het die kant uit gaat, ik schets alleen wat kan gebeuren. Maar eerlijk gezegd vrees ik dat het niet meer is te stoppen. ’’

Het is lang niet zijn eerste boek, dat zijn stichting Het Licht des Levens (zie kader) uitgeeft, maar wel het eerste dat zo breed de aandacht trekt. ,,Honderden boeken in één week. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het geeft wel aan hoezeer autochtone Nederlanders met de islam bezig zijn.’’

Bron: http://www.ad.nl/groeneha(...)_Nederlandrsquo.html

Leuk, ik kijk al uit naar het wekelijks stenigen van verkrachte vrouwen
pi_70112113
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:39 schreef Harde_Kip het volgende:
Het is een voor autochtone Nederlanders ronduit schokkende stelling, maar ds. H.G. Koekkoek durft hem wel aan: we moeten niet vreemd opkijken als binnen 25 jaar in Nederland de sharia, de islamitische wetgeving, is ingevoerd.

Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid. En wie in de meerderheid is heeft de macht, ook in een democratie,’’ zegt hij. ,,Het overal invoeren van de sharia is een doel van de islam. Wat de christenen rest is onderwerping aan de islam of vervolging.’’

Zo, het is nogal iets wat de Alphense baptistenpredikant stelt. Het staat allemaal in zijn zojuist verschenen boek ’Mohammed, de islam, de Koran en de Bijbel’. Deze nogal saai klinkende vlag dekt dus een vrij explosieve lading. ,,Maar mijn boek is zeker niet beledigend bedoeld, ik schrijf met veel respect over de islam en over Mohammed, die ik een integer mens vind,’’ zegt hij.

Dominee Koekkoek (70) heeft koran en islam uitvoerig bestudeerd. Hij besloot het boek te schrijven na een serie studieavonden over dit onderwerp. ,,Daarvoor kwamen mensen uit het hele land. Het onderwerp islam trekt velen. Er is angst voor de islam en voor moslims. Maar dat is op basis van kreten die we horen, zonder dat we weten wat de islam is. En ook de overheid weet er niets van,’’ zegt hij.

,,Mijn doel is te vertellen wat de islam is. Gewoon, de feiten naast elkaar leggen, kijken wat onze raakvlakken zijn. Want die zijn er. Het jodendom is de oudste godsdienst; daaruit is het christendom voortgekomen. Maar dat ook de islam uit het jodendom en het christendom is voortgekomen weten we eigenlijk niet. Dus de God van de islam is dezelfde als die van de joden en de christenen. Zo zijn er meer raakvlakken, maar er zijn ook duidelijke verschilpunten. En die ga ik in mijn boek niet uit de weg. Ik noem de mooie dingen, maar ook de gevaarlijke kanten van de islam.’’

Volgens de predikant is het joodse geloof niet missionair, gericht op verspreiding. ,,Het christendom is dat wel, en dat is wel eens met het zwaard gegaan. Ook de islam is missionair. De zendingsdrang van de islam verschilt echter, die is gericht op de hele wereld. Het is duidelijk het doel door middel van de jihad, de heilige oorlog, de hele wereld onder de islam te brengen, desnoods met harde middelen.’’

Daar geeft Koekkoek in zijn boek geen oordeel over. ,,Ik signaleer, en wie signaleert stelt een vraag die hij niet beantwoordt. Die vraag beantwoordt de lezer wel.’’

De Alphenaar zegt zijn lezers vooral begrip bij te willen brengen voor de islam. ,,Islamieten zijn mensen zoals wij. Veel leven in vrede met joden en christenen en zijn eerbiedwaardige mensen. Sommige dingen in de islam zijn echter wezenlijk anders. Waarom noemen moslims onze vrouwen hoeren? In de islamitische leer worden mensen heel gedegen opgevoed en is het normaal dat vrouwen zich bedekken. Als deze mensen in onze wereld komen en ze zien die vrouwen met blote benen dan zijn die in hun ogen zedenloos. Je kunt proberen daar begrip voor te hebben.’’

Ook gelooft Koekkoek niet dat moslims in Nederland uiteindelijk de uitgangspunten van hun geloof zullen loslaten. ,,De joden waren al 2500 jaar weg uit Israel, maar hun godsdienstige gebruiken hebben ze altijd behouden,’’ zegt hij. ,,Dat zal met de islam ook gebeuren, daar zorgen de moskeeën wel voor. Het gaat om de leer. En die zegt: we zijn in oorlog met Nederland, want dat is geen islamitische staat.’’

Het islamitische deel van onze bevolking neemt razend snel toe, zegt hij. ,,Nu al heeft de helft van alle baby’s islamitische ouders. De verwachting is dat over een jaar of vijftien de helft van de bevolking bestaat uit moslims. Straks zijn ze in de meerderheid, met alle gevolgen van dien. Dat kunnen politieke en godsdienstige gevolgen zijn. Christenen lopen de kans tweederangs burgers te worden die uit twee dingen kunnen kiezen: vervolging of onderwerping,’’ zegt ds. Koekkoek, die al 40 jaar predikant is in de Triomfatorkapel. Hij tekent een sombere toekomst voor de christenen in Nederland. ,,Ik hoop ook niet dat het die kant uit gaat, ik schets alleen wat kan gebeuren. Maar eerlijk gezegd vrees ik dat het niet meer is te stoppen. ’’

Het is lang niet zijn eerste boek, dat zijn stichting Het Licht des Levens (zie kader) uitgeeft, maar wel het eerste dat zo breed de aandacht trekt. ,,Honderden boeken in één week. Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het geeft wel aan hoezeer autochtone Nederlanders met de islam bezig zijn.’’

Bron: http://www.ad.nl/groeneha(...)_Nederlandrsquo.html

Leuk, ik kijk al uit naar het wekelijks stenigen van verkrachte vrouwen
Godsakker, ik zag laatst een topic een filmpje hierover: de helft van de Nederlandse babies is allochtoon.
Wat een schandalige, bangmakende flauwekul. Het kàn namelijk helemaal niet.
Is die dominee een kloon van Wilders soms, met zijn tientallen miljoenen moslims in Europa?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_70112293
Jep...Wen er maar alvast aan...Ook al stem je op de PVV toch komen de moslims aan de macht...Werk het nou niet tegen want anders word het voor jou aanpassen of oprotten ventje
I HEARD YOU LIEK MUDKIPZ
pi_70112552
quote:
,,Het overal invoeren van de sharia is een doel van de islam. Wat de christenen rest is onderwerping aan de islam of vervolging.’’
Wat wil hij hiermee impliceren? Dat alle niet-islamitische Nederlanders christen zijn? Dat vervelende geclaim van die christenen ook altijd... Christenen moeten, evenals moslims, blij zijn dat ze in Nederland de kans krijgen hun religie te belijden zonder belemmeringen.

Zijn beweringen over de demografie kloppen verder niet, en als ze al zouden kloppen zou het nog maar de vraag zijn of veel Nederlandse moslims daadwerkelijk de shari'a in zouden willen voeren.
Sum es est, sumus estis sunt
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:52:17 #5
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_70112561
Alsof de meeste moslims in NL niet blij zijn dat ze niet in Iran wonen
I follow you......but not on Twitter
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:53:02 #6
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70112597
Dominee Koekoek lijkt zijn naam eer aan te doen.

Verder neigt het geboortecijfer bij alllochtonen vanaf de tweede generatie gewoon naar het autochtone cijfer (zie b.v. hier en hier). Waar Koekoek z'n cijfers vandaan heeft is me dan ook in het geheel niet duidelijk.

Dat de helft van de baby's Islamitische ouders heeft waag ik ook ernstig te betwijfelen. Ik vind b.v. dit:
quote:
Vijftien procent van de baby’s, 33.000, is momenteel van niet-westerse, allochtone afkomst, en nog eens ruim tienduizend van westers- allochtone afkomst. ,,Alleen door de nakomelingen van allochtonen zijn we in Nederland al niet veel eerder met lagere baby-aantallen geconfronteerd.’’ Een ander feit dat hem opvalt, is dat hoogopgeleiden minder vaak kinderen krijgen.
bron, maar kan verder niet veel vinden.

Verder moet meneer niet zo huilen, het lijkt wel alsof iedereen door het sharia-virus bezeten is. Terwijl onderwijl de niet-bekerende Joden al vrolijk een eigen Rabbinaal gerechtshof hebben in Europa, de Bet Din.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:53:46 #7
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70112624
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:43 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Godsakker, ik zag laatst een topic een filmpje hierover: de helft van de Nederlandse babies is allochtoon.
Wat een schandalige, bangmakende flauwekul. Het kàn namelijk helemaal niet.
Is die dominee een kloon van Wilders soms, met zijn tientallen miljoenen moslims in Europa?
Waarom kan het niet? Uit een artikel uit 2003 lees ik dat Mohammed de populairste jongensnaam is. 2003 dus meer dan 6 jaar geleden.

http://nieuws.marokko.nl/(...)snaam.amsterdam.html
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:55:13 #8
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70112689
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:53 schreef Iblis het volgende:
Dominee Koekoek lijkt zijn naam eer aan te doen.

Verder neigt het geboortecijfer bij alllochtonen vanaf de tweede generatie gewoon naar het autochtone cijfer (zie b.v. hier en hier). Waar Koekoek z'n cijfers vandaan heeft is me dan ook in het geheel niet duidelijk.

Dat de helft van de baby's Islamitische ouders heeft waag ik ook ernstig te betwijfelen. Ik vind b.v. dit:
[..]

bron, maar kan verder niet veel vinden.

Verder moet meneer niet zo huilen, het lijkt wel alsof iedereen door het sharia-virus bezeten is. Terwijl onderwijl de niet-bekerende Joden al vrolijk een eigen Rabbinaal gerechtshof hebben in Europa, de Bet Din.
Ik heb alleen nog weinig joden vrouwen zien stenigen
pi_70112712
Ach, dan emigreren de christenen en ongelovigen to0ch gewoon. Laten we ze er hier net zo'n puinhoop van maken als elk ander Islamitisch land
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:56:00 #10
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70112717
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:53 schreef Harde_Kip het volgende:
Waarom kan het niet? Uit een artikel uit 2003 lees ik dat Mohammed de populairste jongensnaam is. 2006 dus meer dan 6 jaar geleden.

http://nieuws.marokko.nl/(...)snaam.amsterdam.html
In Amsterdam
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:57:03 #11
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70112762
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:52 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Wat wil hij hiermee impliceren? Dat alle niet-islamitische Nederlanders christen zijn? Dat vervelende geclaim van die christenen ook altijd... Christenen moeten, evenals moslims, blij zijn dat ze in Nederland de kans krijgen hun religie te belijden zonder belemmeringen.

Zijn beweringen over de demografie kloppen verder niet, en als ze al zouden kloppen zou het nog maar de vraag zijn of veel Nederlandse moslims daadwerkelijk de shari'a in zouden willen voeren.
En als de vraag met ja beantwoord moet worden?
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:57:59 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70112804
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:55 schreef Harde_Kip het volgende:
Dus? Voor jou is sharia gelijk aan stenigen, of niet?
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:58:37 #13
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70112831
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:39 schreef Harde_Kip het volgende:
Binnen 25 jaar zijn de islamieten in Nederland naar verwachting in de meerderheid.
quote:
Het overal invoeren van de sharia is een doel van de islam.
Ah ja, en daarom hebben ze in Turkije ook de sharia, want daar is al eeuwenlang de meerderheid moslim....eh.... oh nee!
quote:
,,Het christendom is dat wel, en dat is wel eens met het zwaard gegaan. Ook de islam is missionair. De zendingsdrang van de islam verschilt echter, die is gericht op de hele wereld. Het is duidelijk het doel door middel van de jihad, de heilige oorlog, de hele wereld onder de islam te brengen, desnoods met harde middelen.
quote:
Het islamitische deel van onze bevolking neemt razend snel toe, zegt hij. ,,Nu al heeft de helft van alle baby’s islamitische ouders.
Bron, meneer Koekkoek?

Het kwalijkste is nog wel de vertelwijze van Koekkoek. Hij doet alsof hij een objectieve, informerende uiteenzetting geeft van de feiten over de islam. De 'lezer mag dan zelf conclusies trekken'. In feite is het een rij leugens die samen een verkapt betoog tegen de islam vormen en eigenlijk zelfs haatzaaien.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:58:40 #14
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70112834
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:57 schreef Harde_Kip het volgende:
En als de vraag met ja beantwoord moet worden?
Dan is dat een leugen.
  woensdag 17 juni 2009 @ 21:59:08 #15
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70112857
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:56 schreef Iblis het volgende:

[..]

In Amsterdam
In amsterdam meer dan 6 jaar geleden en waarschijnlijk was het in de andere grote steden niet anders. Reken door met hun gemiddeld aantal kinderen en het zou kunnen..........
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:00:10 #16
258335 Harde_Kip
Ga eens aan het werk
pi_70112905
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:58 schreef Iblis het volgende:

[..]

Dan is dat een leugen.
En als het de waarheid is?

woensdag 17 juni 2009 @ 22:01:46 #17
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70112981
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 22:00 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

En als het de waarheid is?

Hoe bewijst een reportage over een fundamentalistische Engelse moskee precies dat Nederlandse moslims in meerderheid de sharia willen invoeren?
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:02:36 #18
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_70113009
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:59 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

In amsterdam meer dan 6 jaar geleden en waarschijnlijk was het in de andere grote steden niet anders. Reken door met hun gemiddeld aantal kinderen en het zou kunnen..........
Dat Mohammed de meest voorkomende naam is in Amsterdam zegt meer over het gebrek aan creativiteit wat betreft moslimnamen en de creativiteit van andere Amsterdammers die hun namen nog variëren van Wesley en Kimberly tot Diederik-Willem en Madelon.

Nu échte cijfers.
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:03:07 #19
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_70113034
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:55 schreef Harde_Kip het volgende:

[..]

Oh, really?

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  woensdag 17 juni 2009 @ 22:04:11 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_70113077
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 21:59 schreef Harde_Kip het volgende:
Of niet natuurlijk. Mij lijkt dat Mohammed binnen Moslims veel populairder is (procentueel gezien) dan welke Nederlandse baby-naam onder Nederlanders dan ook. Stel hè, even voor het idee, je hebt 100 mensen. 2 ervan zijn moslim. Die noemen hun baby ‘Mohammed’, de rest van de mensen bedenkt toffe namen als Kimberly, Hope, Precious, Jewel, Jan, Kees, Piet, Henk, en zo voort: allemaal een andere. Nu blijkt, Mohammed is de populairste naam. Zegt het wat als we niet weten hoe groot elk van de groepen is? Nee, helemaal niets.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')