da's niet relevant.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat voor soort "diensten" heb je het hier over, als je concurrent gratis wil werken?!
Ik vrees het niet. Voor de rest ben ik het helemaal met je eensquote:
quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:10 schreef mister-v het volgende:
In principe is hieruit boekhoudkundig oogpunt niets mis mee:
het saldo is de winstBedenk je echter goed dat indien je er een onderneming van maakt en een 'accountant' hebt hij jou niet zal accepteren als cliënt. Je pleegt immers een vorm van fraude, waarmee deze dienstverlener zeker niet wil worden geassocieerd.
quote:Bedenk je echter ook goed dat een mogelijke claim met gevolgschade van de externe onderneming die zal worden geschat voor een rechtzaak, zal leiden tot een dermate hoge onzekerheid dat er een ernstige onzekerheid in de jaarrekening aanwezig is.
quote:In mijn optiek lijkt het mij veel slimmer om een aangetekende brief te versturen naar de directie van de onderneming en hier in open kaart te spelen. Indien je dit net zo vaag kan formuleren zoals je reeds eerder gedaan hebt kan je er mogelijk direct pecunia voor vangen!
quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:58 schreef sanger het volgende:
Mocht je het toch doen, vraag dan iig een VAR aan de uitvoerende onderneming (uitgaande van een eenmanszaak).
Verklaring ArbeidsRelatie. De dienstverlener (indien eenmanzaak) moet jou deze overhandigen. Anders kan er sprake zijn van een dienstverband voor de Wet op de Loonbelasting en moet je loonheffingen afdragen etc.quote:
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:00 schreef sanger het volgende:
[..]
Verklaring ArbeidsRelatie. De dienstverlener (indien eenmanzaak) moet jou deze overhandigen. Anders kan er sprake zijn van een dienstverband voor de Wet op de Loonbelasting en moet je loonheffingen afdragen etc.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:18 schreef DrD00m het volgende:
haha, jij probeert gewoon te cashen omdat je denkt dat je het bedrijf wat de diensten voor je uitvoert niet hoeft te betalen omdat je ze jouw gegevens niet hebt gegeven.![]()
Ja, je moet aangeven als je het door derden laat uitvoeren. Zou jij het niet raar vinden als je bij tele2 een monteur besteld voor je telefoonlijn, en er stopt een busje van KPN voor je deur?
quote:Wat je probeert is volgens mij best illegaal.
Nee. Zou mij niets interesseren zolang die monteur gewoon mijn telefoonlijn maakt.quote:Zou jij het niet raar vinden als je bij tele2 een monteur besteld voor je telefoonlijn, en er stopt een busje van KPN voor je deur?
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:47 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Nee. Zou mij niets interesseren zolang die monteur gewoon mijn telefoonlijn maakt.
quote:Op donderdag 18 juni 2009 11:48 schreef DrD00m het volgende:
Ik heb het net even opgezocht.
Je moet in de voorwaarden hebben staan dat je diensten eventueel door derden kan laten uitvoeren.
Daarbij zal de opdrachtgever waarschijnlijk gaan vragen of dat het geval is, en zo ja, wie dan de uitvoerende partij zal zijn.
Je hebt alle verantwoordelijkheid voor de acties van het uitvoerende bedrijf. Tenzij je jezelf onttrekt van aansprakelijkheid van schade wat veroorzaakt is door derden. En op zo'n moment zal er dus nog een contract moeten worden getekend door de opdrachtgever met de uit te voeren partij volgens mij. (en daarbij kan de klant zich dan ook gaan afvragen waarom hij jou dan als tussenpersoon heeft als jij enkel geld ontvangt en niks doet. En zodra zo'n contract dan wordt afgesloten zal het uitvoerende bedrijf ook zijn rekening naar jou toe sturen omdat jij degene bent die de rekening naar de opdrachtgever stuurt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |