abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70107483
Ik heb een bedrijf, en lever diensten.
Ik heb een concurent ontdekt, die diezelfde diensten levert.

Ik heb de mogelijkheid om de opdrachten die mij worden gegeven, uit te besteden aan die concurent, zonder dat die concurent mij daarvoor om een vergoeding vraagt.

Ben ik verplicht naar mijn opdrachtgevers om in nieuw af te sluiten overeenkomsten, te vermelden dat de daadwerkelijke dienstverlening straks door een derde zal worden uitgevoerd?

Ofwel, mag ik diensten aanbieden tegen betaling, en die laten uitvoeren door een derde die geen betaling vraagt, en de winst houden?

svp alleen reageren met duidelijke verwijzing naar betreffende wetteksten, of art. nummers?
i reserve the right to do as i damnwell please.
pi_70107626
Kerel, hou 't in 1 topic zeg.
pi_70107654
Waarom zou dat niet mogen? Hou er alleen rekening mee dat als die "diensten" verneukt worden door de 3e partij dat jij in de ogen van jou klant er verantwoordelijk voor bent en dus ook de schuld draagt die jij zelf bij de 3e partij kan proberen te claimen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  woensdag 17 juni 2009 @ 20:06:42 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_70108056
Wat voor soort "diensten" heb je het hier over, als je concurrent gratis wil werken?!
censuur :O
pi_70108221
Je bedoeld spullen doorverkopen die je hebt gejat uit een winkel Nee, dat mag niet, dat heet opzetheling.

//edit, dit is niet meer van toepassing, zo lijkt het.

[ Bericht 14% gewijzigd door Phuturistixxx op 17-06-2009 21:46:08 ]
pi_70108224
Nee. 1 oplichtingstopic is al teveel.....

Ga je gang-bang

[ Bericht 61% gewijzigd door Five_Horizons op 17-06-2009 21:20:51 ]
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_70113742
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 20:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat voor soort "diensten" heb je het hier over, als je concurrent gratis wil werken?!
da's niet relevant.

De dienst wordt geleverd, en naar volle tevredenheid van mij en van mijn opdrachtgever.
pi_70114103
Ja dat mag, bedenk echter wel dat jij verantwoordelijk bent voor de nakoming.
  donderdag 18 juni 2009 @ 00:10:39 #9
238199 mister-v
zeker en vast
pi_70117593
In principe is hieruit boekhoudkundig oogpunt niets mis mee:
het saldo is de winst

• Bedenk je echter goed dat indien je er een onderneming van maakt en een 'accountant' hebt hij jou niet zal accepteren als cliënt. Je pleegt immers een vorm van fraude, waarmee deze dienstverlener zeker niet wil worden geassocieerd.

• Bedenk je echter ook goed dat een mogelijke claim met gevolgschade van de externe onderneming die zal worden geschat voor een rechtzaak, zal leiden tot een dermate hoge onzekerheid dat er een ernstige onzekerheid in de jaarrekening aanwezig is.

In mijn optiek lijkt het mij veel slimmer om een aangetekende brief te versturen naar de directie van de onderneming en hier in open kaart te spelen. Indien je dit net zo vaag kan formuleren zoals je reeds eerder gedaan hebt kan je er mogelijk direct pecunia voor vangen!
  • pi_70118924
    Je bent toevallig door een Nigeriaanse prins gemaild?
    pi_70119627
    Dit gaat 'm niet worden vrees ik
    r_one in WGR / [WGR] Feedback
    .
    Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
    Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
    pi_70119702
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 05:25 schreef r_one het volgende:
    Dit gaat 'm niet worden vrees ik
    Ik vrees het niet. Voor de rest ben ik het helemaal met je eens
    "I intend to live forever. So far, so good."
    "I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
      donderdag 18 juni 2009 @ 07:58:23 #13
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_70120006
    Mocht je het toch doen, vraag dan iig een VAR aan de uitvoerende onderneming (uitgaande van een eenmanszaak).
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_70122060
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 00:10 schreef mister-v het volgende:
    In principe is hieruit boekhoudkundig oogpunt niets mis mee:
    het saldo is de winst

• Bedenk je echter goed dat indien je er een onderneming van maakt en een 'accountant' hebt hij jou niet zal accepteren als cliënt. Je pleegt immers een vorm van fraude, waarmee deze dienstverlener zeker niet wil worden geassocieerd.
  • Daar had ik nog niet bij stilgestaan, zie je mogelijkheden waarmee ik mijn accountant tevreden zou kunnen stellen, en toch mijn winstsaldo te behouden?
    quote:
  • Bedenk je echter ook goed dat een mogelijke claim met gevolgschade van de externe onderneming die zal worden geschat voor een rechtzaak, zal leiden tot een dermate hoge onzekerheid dat er een ernstige onzekerheid in de jaarrekening aanwezig is.
  • Welke gevolgen heeft dat voor mij ?
    quote:
    In mijn optiek lijkt het mij veel slimmer om een aangetekende brief te versturen naar de directie van de onderneming en hier in open kaart te spelen. Indien je dit net zo vaag kan formuleren zoals je reeds eerder gedaan hebt kan je er mogelijk direct pecunia voor vangen!
    Daar ben ik mee begonnen.
    Ik heb in alle redelijkheid geprobeerd om ze in te lichten.
    Men reageert niet serieus, zelfs arrogant, en schijnt de ernst van de situatie niet in te zien...., precies zoals ik had verwacht.
    pi_70122108
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 07:58 schreef sanger het volgende:
    Mocht je het toch doen, vraag dan iig een VAR aan de uitvoerende onderneming (uitgaande van een eenmanszaak).
    Wat is een VAR?
    pi_70123774
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 09:57 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Wat is een VAR?
    Verklaring arbeidsrelatie

Meer info http://www.belastingdiens(...)rnemerworden-04.html
      donderdag 18 juni 2009 @ 11:00:47 #17
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_70123795
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 09:57 schreef vanwelleer het volgende:

[..]

Wat is een VAR?
    Verklaring ArbeidsRelatie. De dienstverlener (indien eenmanzaak) moet jou deze overhandigen. Anders kan er sprake zijn van een dienstverband voor de Wet op de Loonbelasting en moet je loonheffingen afdragen etc.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_70124077
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 11:00 schreef sanger het volgende:

[..]

Verklaring ArbeidsRelatie. De dienstverlener (indien eenmanzaak) moet jou deze overhandigen. Anders kan er sprake zijn van een dienstverband voor de Wet op de Loonbelasting en moet je loonheffingen afdragen etc.
    dankjewel, nooit van gehoord, ga ik even bekijken......
    pi_70124184
    Ik begrijp je geloof ik toch NIET helemaal....

Als ik een ZZP'er ben ( eenmanszaak ) moet ik dan aan MIJN opdrachtgevers aangeven, dat ik hun opdrachten feitelijk door een derde laat uitvoeren?

( ik probeer het feit dat die derde het daadwerkelijke werk verricht dus te verhullen voor mijn opdrachtgever, omdat die anders mij niet meer nodig heeft )
      donderdag 18 juni 2009 @ 11:18:16 #20
    238372 DrD00m
    Hmmpf Hmmpf
    pi_70124447
    haha, jij probeert gewoon te cashen omdat je denkt dat je het bedrijf wat de diensten voor je uitvoert niet hoeft te betalen omdat je ze jouw gegevens niet hebt gegeven.

Ja, je moet aangeven als je het door derden laat uitvoeren. Zou jij het niet raar vinden als je bij tele2 een monteur besteld voor je telefoonlijn, en er stopt een busje van KPN voor je deur?

Wat je probeert is volgens mij best illegaal.
    pi_70124646
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 11:18 schreef DrD00m het volgende:
    haha, jij probeert gewoon te cashen omdat je denkt dat je het bedrijf wat de diensten voor je uitvoert niet hoeft te betalen omdat je ze jouw gegevens niet hebt gegeven.

Ja, je moet aangeven als je het door derden laat uitvoeren. Zou jij het niet raar vinden als je bij tele2 een monteur besteld voor je telefoonlijn, en er stopt een busje van KPN voor je deur?
    quote:
    Wat je probeert is volgens mij best illegaal.
    kun je uitleggen WAT ik doe dat illegaal zou kunnen zijn?

Als ik toch een overeenkomst afsluit waarbij ik diensten lever, en de diensten worden netjes geleverd, dan heb ik me toch aan mijn deel van de overeenkomst gehouden?
      donderdag 18 juni 2009 @ 11:47:48 #22
    175669 bug_me_not2
    Pedicabo ego vos et irrumabo
    pi_70125417
    quote:
    Zou jij het niet raar vinden als je bij tele2 een monteur besteld voor je telefoonlijn, en er stopt een busje van KPN voor je deur?
    Nee. Zou mij niets interesseren zolang die monteur gewoon mijn telefoonlijn maakt.
    Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
      donderdag 18 juni 2009 @ 11:48:56 #23
    238372 DrD00m
    Hmmpf Hmmpf
    pi_70125460
    Ik heb het net even opgezocht.

Je moet in de voorwaarden hebben staan dat je diensten eventueel door derden kan laten uitvoeren.
    Daarbij zal de opdrachtgever waarschijnlijk gaan vragen of dat het geval is, en zo ja, wie dan de uitvoerende partij zal zijn.

Je hebt alle verantwoordelijkheid voor de acties van het uitvoerende bedrijf. Tenzij je jezelf onttrekt van aansprakelijkheid van schade wat veroorzaakt is door derden. En op zo'n moment zal er dus nog een contract moeten worden getekend door de opdrachtgever met de uit te voeren partij volgens mij. (en daarbij kan de klant zich dan ook gaan afvragen waarom hij jou dan als tussenpersoon heeft als jij enkel geld ontvangt en niks doet. En zodra zo'n contract dan wordt afgesloten zal het uitvoerende bedrijf ook zijn rekening naar jou toe sturen omdat jij degene bent die de rekening naar de opdrachtgever stuurt)
    pi_70132844
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 11:47 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Nee. Zou mij niets interesseren zolang die monteur gewoon mijn telefoonlijn maakt.

Inderdaad, jij bestelt een monteur bij mij, ik geef een monteur opdracht, die monteur doet zijn werk, en jij betaalt mij dus voor deze monteur.

Als die monteur gewoon goed werk levert, zijn we beide onze verplichtingen naar elkaar nagekomen toch?
    pi_70132920
    quote:
    Op donderdag 18 juni 2009 11:48 schreef DrD00m het volgende:
    Ik heb het net even opgezocht.

Je moet in de voorwaarden hebben staan dat je diensten eventueel door derden kan laten uitvoeren.
    Daarbij zal de opdrachtgever waarschijnlijk gaan vragen of dat het geval is, en zo ja, wie dan de uitvoerende partij zal zijn.

Je hebt alle verantwoordelijkheid voor de acties van het uitvoerende bedrijf. Tenzij je jezelf onttrekt van aansprakelijkheid van schade wat veroorzaakt is door derden. En op zo'n moment zal er dus nog een contract moeten worden getekend door de opdrachtgever met de uit te voeren partij volgens mij. (en daarbij kan de klant zich dan ook gaan afvragen waarom hij jou dan als tussenpersoon heeft als jij enkel geld ontvangt en niks doet. En zodra zo'n contract dan wordt afgesloten zal het uitvoerende bedrijf ook zijn rekening naar jou toe sturen omdat jij degene bent die de rekening naar de opdrachtgever stuurt)

svp duidelijker...

van wie (bron) moet ik dat vermelden, en begrijp ik dan goed dat bijvoorbeeld iedere aannemer die bouwwerk uitbesteed, dat aan zijn opdrachtgever MOET melden ?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')