Allicht!quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:50 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Ik zou er ook graag eens heen willen. Maar dan wel het Iran waar die jongeren nu voor vechten.
Ik zou ook wel naar Iran willen. Ik heb er inmiddels wat boeken over gelezen, o.a. Onversluierd van Bruni Prasske. Een aanrader.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:48 schreef Sturmvogel het volgende:
Ik ga alvast een reisje boeken naar Tehran voor zomer '10![]()
Dan moet het natuurlijk wel een echte revolutie worden maar het lijkt goed op weg te zijn.
Dat dus!quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hoor je dat? De Iraniers gaan door totdat Perzie vrij is.
quote:Ey Iran is een bekend en zeer populair iraans volkslied. De tekst is geschreven door Hossein Gol-e-Golab in 1946, en de muziek is gecomponeerd door Ruhollah Khaleghi.
Gol-e-Golab schreef het lied uit Vaderlandsliefde. Hij zou gezegd hebben: "In 1944 waren de voetstappen van de invallende legers in de straten genoeg om elke patriot zorgen te baren en inspireerde me om deze hymne te schrijven. Professor Ruhollah Khaleghi schreef de muziek en ondanks alle politieke oppositie, vond het zijn weg naar het hart en de ziel van de mensen."
"Ey Iran" wordt vaak ten onrechte gehouden voor het huidige of vorige Iraanse nationale volkslied. Het heeft slechts korte tijd een officiële status gehad. Desalniettemin heeft het een belangrijke plaats in de Iraanse cultuur vergelijkbaar met die van de Men of Harlech in Wales. Officieus werd het gebruikt van februari 1979 tot maart 1980 gedurende de transitie pedriode tussen het bewind van de Shah en dat van Ayatollah Khomeini. Desondanks wordt het door dissidenten èn patriotten als een alternatief gezien voor het huidige volkslied. "Ey Iran" heeft zelfs een grotere bekendheid onder Iraniërs dan het huidige of vorige volksliederen, vooral omdat het, het enige volkslied is dat werkelijk Iran prijst. Dit terwijl het volkslied van de Sjah, de koning (de sjah) eert en het vokslied van het islamitisch regime de revolutie roemt. Veel Iraniërs prefereren "Ey Iran" omdat het over Iran gaat zonder politieke bijkomstigheden.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:42 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Hoor je dat? De Iraniers gaan door totdat Perzie vrij is.
Ah, nu komt de aap uit de mouw. Dat is de "vooruitgang" (voor de man) die je bedoelde natuurlijk. Misschien kun je dan ook met de Iraanse vrouwen gaan handelen en ze als prostituees naar Nederland brengen voor je maten.quote:
Uit Israel niet, maar uit Amerika wel. Ook moet je zorgen dat je geen Israëlisch stempel in je paspoort hebt, maar dit soort onzin gaat hopelijk snel verdwijnen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:11 schreef Slappy het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Als je uit Israël/Amerika komt mag je Iran toch niet in ?
Vrije keuze is vooruitgang.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:14 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ah, nu komt de aap uit de mouw. Dat is de "vooruitgang" (voor de man) die je bedoelde natuurlijk. Misschien kun je dan ook met de Iraanse vrouwen gaan handelen en ze als prostituees naar Nederland brengen voor je maten.
Ja, trek het maar meteen door tot het extremequote:Op woensdag 17 juni 2009 20:14 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ah, nu komt de aap uit de mouw. Dat is de "vooruitgang" (voor de man) die je bedoelde natuurlijk. Misschien kun je dan ook met de Iraanse vrouwen gaan handelen en ze als prostituees naar Nederland brengen voor je maten.
Inderdaad want Iran kent een rijke joden geschiedenis en die Iraniërs in Israël kunnen dus niet hun familie ontmoetenquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:14 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Uit Israel niet, maar uit Amerika wel. Ook moet je zorgen dat je geen Israëlisch stempel in je paspoort hebt, maar dit soort onzin gaat hopelijk snel verdwijnen.
Impressive.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:28 schreef AryaMehr het volgende:
Demonstratie van vandaag in Teheran. Honderdduizenden die stil zijn uit respect voor de doden die afgelopen dagen zijn gevallen:
Bekijk deze YouTube-video
Er waren toch geen waarnemers?quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:31 schreef Bowlingbal het volgende:
Er waren in het begin toch berichten van waarnemers die zeiden dat een en ander bij de verkiezing niet eerlijk is gegaan? Wat is daar van overgebleven?
Hij bedoelt denk ik de waarnemers van Mousavi die geklaagd hadden dat ze bij sommige stembussen geen toegang kregen om te kijken of alles wel eerlijk verliep.quote:
Die is ironisch beide kanten op.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:15 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ik schoot net in de lach toen ik dacht aan de cartoon die hier eerder in de reeks is verschenen over die Ayatollah's in de toren die naar de honderdduizenden demonstranten beneden kijken, als een van hen zegt: this reminds me of our revolution, en dat die ander dan zegt 'shut up.'
Mijn pm staat uit. Ik heb geen zin in vervelende pm's van mensen. Waar moet ik het anders posten?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |