Mascherano is een veel betere stofzuiger, zit korter op zijn man, loopt veel meer gaten dicht en zet met zijn enorme gedrevenheid/passie zijn ploeggenoten altijd scherp. Hij kan af en toe een klootzak zijn maar voetballers van dit kaliber zijn een verrijking om in je ploeg te hebben.quote:
Hoe betrouwbaar is dat blad?quote:De interesse van Barcelona is echter meer dan een gerucht, zo bevestigt Laporta aan Cadena Cope.
Uitstekende opstellingquote:Op vrijdag 3 juli 2009 08:15 schreef venomsnake het volgende:
Geruchten gaan ook dat Barcelona Cesc terug wil halen..
----Xavi------Cesc----
Messi---Villa---iniesta
Zoiets?
Ik gun het Fabregas ook wel, er is toch niks te halen bij Arsenal. Moet alleen Van Persie nog zijn verdiende transfer krijgen.quote:De geruchten over een vertrek van Francesc Fàbregas bij Arsenal worden hardnekkiger. De Spaanse middenvelder, die onlangs weliswaar aangaf dat hij in Londen wil blijven, staat in de nadrukkelijke belangstelling van zijn voormalige club Barcelona. Voorzitter Joan Laporta bevestigt dat de Europees kampioen van plan is om Cesc terug te brengen naar het Camp Nou.
Fàbregas is afkomstig uit de jeugdopleiding van Barcelona, maar maakte al op jonge leeftijd de overstap naar Arsenal. De middenvelder in augustus 2004 voor The Gunners en groeide vervolgens uit tot één van de belangrijkste spelers van de Londense club. Fàbregas (inmiddels aanvoerder en een contract tot medio 2014) speelde tot dusver 231 wedstrijden voor Arsenal en groeide uit tot international van zijn vaderland Spanje.
De inmiddels 22-jarige middenvelder werd al diverse malen in verband gebracht met een terugkeer naar Barcelona, maar omdat ook enkele andere clubs met Fàbregas gelinkt werden, nam men die berichten met een korreltje zout. De interesse van Barcelona is echter meer dan een gerucht, zo bevestigt Laporta aan Cadena Cope. De voorzitter hoopt dat zijn club er in zal slagen om de Spanjaard los te weken bij Arsenal.
“Cesc heeft Barcelona-bloed door zijn aderen stromen en we weten dat hij graag voor deze club zou willen spelen”, vertelde Laporta. “Op het moment is hij een belangrijke speler voor Arsenal, maar daar brengen wij graag verandering in. Ik wil Cesc, technisch directeur Txiki Begiristain wil Cesc en coach Josep Guardiola wil Cesc. We zijn van plan om moeite voor hem te doen, maar tegelijkertijd respecteren we de wensen van Arsenal. We hebben een zeer goede relatie met deze club, dus het zal een moeilijk onderwerp zijn om over te praten.”
Je mist body op het middenveld. Ipv Cesc moet daar Yaya of Mascherano staan voor de balans in het elftal.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:22 schreef Wayoflife_ het volgende:
Ik denk dat het een mooie oplossing is als cesc en villa dit jaar komen. Dan is het middenveld gewoon ontzettend sterk en de aanval verbeterd.
Ik hoop alleen dat henry weggaat ipv eto'o. we kunnen denk ik toch wel concluderen dat die zijn beste tijd heeft gehad. Dat hij maar lekker gaat grootverdienen in de states.. En owja milito vindt ik echt geweldig, ik hoop dat die blijft.
Mijn ideale opstelling:
---------Valdes--------
Alves--Puyol- Pique/Milito (<3)- Abidal
- xavi---cesc---iniesta
---messi---------------
------Villa-----Eto'o
Ik zie het zeker voor me een spitsenkoppel. Precies zoals in het spaanse elftal. Plus vindt ik dat eto'o op dit moment meer kwaliteit bezit dan Torres, maar Torres zijn potentie is dramatisch hoger. En dan zouden ze eventueel op een later tijdstip torres aan kunnen trekken. Dat zou echt onbeschrijfelijk zijn wat voor team je dan hebt.
oo000( Barcelona vs Real: Het spaanse elftal vs De glamourboys )
Ok..quote:Op maandag 6 juli 2009 01:48 schreef Teezie het volgende:
Ik zoek een kort filmpje van Messi op Youtube waarin hij de bal op zijn top van zijn tenen legt.
quote:
Alsof Valdes Barcelona ooit zal verlatenquote:Op dinsdag 7 juli 2009 14:58 schreef venomsnake het volgende:
Valdes heeft bijgetekend t/m 2014.
[ afbeelding ]
Zal een leuke aankoop voor in de breedte zijn. Hoeft Iniesta geen 70 wedstrijden per seizoen meer te spelen.quote:Op dinsdag 7 juli 2009 20:13 schreef venomsnake het volgende:
Arshavin wil weg bij Arsenal volgens Sport. Zijn zaakwaarnemer zou dat hebben medegedeeld aan Barcelona.
Ik ben voor het, voor de verandering, grotendeels met hem eens.quote:Cruijff over Eto'o: 'Contract verlengen of wegwezen'
Geschreven op woensdag, 8 juli om 14:56
Johan Cruijff heeft woensdag enkele spraakmakende uitspraken gedaan over de huidige gang van zaken in het Spaanse voetbal. Volgens de oud-speler en trainer van Barcelona heeft Real Madrid met haar aankopen de zaken voor de Azulgrana alleen maar makkelijker gemaakt. Daarnaast is de Nederlandse oud-international van mening dat Samuel Eto'o zijn contract móet verlengen. "En zo niet, wegwezen", stelt Cruijff.
"Door de aankopen van Real Madrid is de motivatie binnen de selectie van Barcelona alleen maar groter geworden", vertelde Cruijff woensdag bij de presentatie van zijn kledinglijn in Barcelona. "Het is eigenlijk een soort van cadeau van Real Madrid aan Barcelona. Na een jaar vol hoofdprijzen, is er voor de spelers van Barcelona geen grotere motivatie denkbaar dan een elftal vol miljoenenaankopen te verslaan."
Volgens Cruijff heeft Barcelona een flinke voorsprong op de aartsrivaal. "Omdat het elftal als een huis staat, in alle aspecten. Ik denk dat 95 procent van het werk voor volgend seizoen reeds gedaan is. Of Barcelona aankopen moet doen? Ik vind het als socio niet erg dat er tot dusver nog geen aankopen zijn gedaan. Iedereen in Spanje weet welke club aankopen moet doen. Niet Barcelona, maar Real Madrid."
Ook over Eto'o had Cruijff zijn mening. Het contract van de topschutter loopt nog een jaar door. "Voor mij is het eigenlijk heel simpel. Een speler die nog slechts een jaar onder contract staat, hoort niet in de selectie thuis: 'Contract verlengen of wegwezen'." Cruijff vergeleek de zaak rond Eto'o met Luis Milla. De middenvelder maakte in zijn tijd als coach van Barcelona de omstreden, transfervrije, overstap naar de hoofdstad.
Die komt in beeld als Ribery niet komt volgens MD.quote:Op woensdag 8 juli 2009 15:10 schreef Vjenne12345 het volgende:
Is Fabregas dan niet een betere optie?
Valt vrij weinig te melden de laatste tijdquote:
Iemand al info in andere kranten/websites gevonden om dit te bevestigen?quote:Barcelona biedt ruim veertig miljoen voor Villa
Geschreven op donderdag, 9 juli om 09:01
Barcelona heeft een officieel bod uitgebracht op David Villa. Dat heeft voorzitter Joan Laporta toegegeven in een interview met TVE, de nationale televisiezender van Spanje. Over de hoogte van het bedrag deed Laporta geen exacte uitspraken. "Het ligt dichter bij de veertig dan bij de vijftig miljoen euro", verzekerde de bestuurder, die geen al te goed gevoel heeft over de gang van zaken rond aanvaller Samuel Eto'o.
"Villa is een zeer interessante speler en Barcelona heeft een poging ondernomen om de situatie van de speler te peilen", vertelde Laporta. "Valencia heeft het aanbod op dit moment in beraad. Het ligt dichter bij de veertig dan bij de vijftig miljoen euro." Villa leek in eerste instantie op weg naar Real Madrid, maar Valencia blokkeerde opeens de transfer. Nu mag de topschutter alleen nog vertrekken bij een héél aantrekkelijk bod.
Volgens Laporta zitten de onderhandelingen met Eto'o muurvast. De aanvaller staat slechts nog één jaar onder contract, en stond in de belangstelling van Manchester City. Volgens zaakwaarnemer Josep María Mesalles blijft zijn cliënt in het Camp Nou áls Barcelona dat ook daadwerkelijk wil. De landskampioen van Spanje deed onlangs het voorstel om de contractuele samenwerking tot de zomer van 2012 te verlengen.
"Het was aanvankelijk zijn bedoeling om een aantrekkelijk contract in de wacht te slepen. Hij heeft nu een betere aanbieding in beraad, met een verlenging van twee seizoenen. Hij heeft gezegd dat hij in principe niet wil verlengen, en we wachten op een definitief besluit van zijn kant." Volgens diverse Spaanse media wil Eto'o volgend jaar zijn transfervrije status gebruiken om elders een mega-contract te verdienen.
Laporta betreurt de moeizame gang van zaken met de Kameroener. "Met Eto'o heb ik altijd een hele goede relatie gehad, heel direct. Ik heb hem een paar keer gebeld, maar hij nam niet op. Misschien heeft hij een ander nummer. Ik heb echter het gevoel dat zijn naaste personen niet willen dat hij met ons praat. Dat vind ik jammer. Ik zou graag zijn mening willen weten over al datgene wat de laatste weken is gebeurd."
Jazeker!quote:Op donderdag 9 juli 2009 12:25 schreef Wayoflife_ het volgende:
Heren en dames, er hoeven toch geen spectaculaire aanpasssingen gedaan te worden het team staat al als een huis!.Maar op sommige plaatsen is er inderdaad ruimte voor verbetering.
Hier trouwens even een stukje uit www.voetbalzone.nl
[..]
Iemand al info in andere kranten/websites gevonden om dit te bevestigen?
Ik kan ook geen woord Spaans hoor. Denk dat iedereen wel de weg kent naar translate.google.nlquote:Op donderdag 9 juli 2009 13:03 schreef Wayoflife_ het volgende:
Lekka!
Voor de mensen die geen spaans kunnen: http://translate.google.com/translate?js=y&prev=_t&hl=nl&ie=UTF-8&u=http%3A%2F%2Fwww.marca.com%2F2009%2F07%2F08%2Ffutbol%2Fequipos%2Fbarcelona%2F1247090248.html&sl=es&tl=en&history_state0=
quote:Laporta betreurt de moeizame gang van zaken met de Kameroener. "Met Eto'o heb ik altijd een hele goede relatie gehad, heel direct. Ik heb hem een paar keer gebeld, maar hij nam niet op. Misschien heeft hij een ander nummer.
Ziet er steeds meer naar uit dat Villa Barcelona's eerste grote (en hoop ook enige) aankoop wordt.quote:Op donderdag 9 juli 2009 16:13 schreef Edwinuss het volgende:
Zou briljant zijn als Villa bij Barcelona kon beginnen.
Meer hebben ze ook niet nodig. Voetbal wat ze spelen is gewoon briljant en het gaat ongetwijfeld beter worden als Villa deel van de selectie uit mag maken.quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:43 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Ziet er steeds meer naar uit dat Villa Barcelona's eerste grote (en hoop ook enige) aankoop wordt.
Leuke speler bij Arsenal, niet nodig in de huidige selectie. Geef ik liever de voorkeur aan (opkomende) jeugd spelers.quote:
Barcelona is beroemd om het opleiden van spelers. Staan er al 3 die staan te trappelen om speelminuten te maken. Die nemen genoegen met iedere minuut wat ze gegund worden. Een gearriveerde speler als Hleb gaat als hij een beetje winnaars mentaliteit heeft, klagenquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zoals?
Er komt overigens een nieuwe Messi aan, die zal wel volgend jaar of desnoods het seizoen erop zijn debuut maken en gaat met Messi in 2014 naar het WK
Ruilen voor Cescquote:Op donderdag 9 juli 2009 17:44 schreef Edwinuss het volgende:
[..]
Wat vinden jullie van Aljaksandr Hleb?
Om dezelfde reden waarom Manchester United Ronaldo laat gaan?quote:Op donderdag 9 juli 2009 22:50 schreef DeVinger het volgende:
Valencia zou toch uit de schulden zijn, waarom zouden ze Villa dan laten gaan?
quote:Op donderdag 9 juli 2009 17:53 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Leuke speler bij Arsenal, niet nodig in de huidige selectie. Geef ik liever de voorkeur aan (opkomende) jeugd spelers.
Je weet dat hij bij Barca speelt hè?quote:Op donderdag 9 juli 2009 18:05 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Een gearriveerde speler als Hleb gaat als hij een beetje winnaars mentaliteit heeft, klagen
quote:Valencia wil vijftig miljoen euro zien voor Villa
Geschreven op maandag, 13 juli om 20:58
Mocht Barcelona nog serieus werk willen maken van de komst van David Villa, dan weet zij hoeveel geld het apart moet houden. De spits van Valencia heeft te horen gekregen dat hij minimaal vijftig miljoen euro moet gaan kosten. Dat bedrag heeft voorzitter Manuel Llorente in de Spaanse media naar buiten gebracht.
De preses had maandagmiddag in Madrid een gesprek met Villa en diens zaakwaarnemer José Luis Tamargo. De belangenbehartiger weet dat Barcelona zeer geïnteresseerd is in de diensten van zijn cliënt en Villa zelf, die eerder nog een transfer naar Real Madrid zag afketsen, ziet een overgang wel zitten. Valencia wil echter de volle buit ontvangen voor haar goudhaantje.
Het lijkt niet waarschijnlijk dat Barcelona met vijftig miljoen euro op de proppen zal komen: zeker als Samuel Eto’o gewoon bij de club blijft. De Afrikaan beschikt over een aflopend contract in het Camp Nou en de toekomst van de topschutter is nog altijd niet duidelijk. Villa wacht de vorderingen gespannen af, maar weet dat een transfer naar Barcelona lastig zal worden.
Ik dacht dat ze alleen in de Spaanse hoofdstad niet goed bij hun hoofd warenquote:
Ik krijg meer en meer respect voor Laporta. Hij laat zich niet gek maken door de koopwoede van Real. En waarom zou hij? Er staat al een geweldig team op de mat!quote:Op woensdag 15 juli 2009 14:29 schreef Cyberia18 het volgende:
Volgens Sport heeft Villa vandaag weer een gesprek met de clubleiding van Valencia. Hij wil koste wat het kost naar Barcelona.
Mocht zijn komst geen doorgang vinden dan zijn er andere alternatieven volgens Laporta.
Tenslotte hoopt Barcelona vandaag de komst van Luis Filipe af te ronden.
Tot zover. Sorry Venom, ik was je voor de verandering voor.
Blufpoker van Valenciaquote:Op woensdag 15 juli 2009 15:54 schreef venomsnake het volgende:
Begint een aardige soap te worden zo met Villa.
In het algemeen of specifiek nu voor Barcelona?quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:01 schreef venomsnake het volgende:
Tja, die denken als Madrid 96 miljoen voor Ronaldo en 65 miljoen voor Kaka betaalt, dan is Villa ook wel zo'n 50 miljoen waard.
35 tot 40 miljoen max.. Meer moet je niet aan een speler gaan uitgeven imo. Wie het ook is.
In mijn ogen heeft Real Madrid de transfermarkt dit jaar goed verpest.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:01 schreef venomsnake het volgende:
Tja, die denken als Madrid 96 miljoen voor Ronaldo en 65 miljoen voor Kaka betaalt, dan is Villa ook wel zo'n 50 miljoen waard.
35 tot 40 miljoen max.. Meer moet je niet aan een speler gaan uitgeven imo. Wie het ook is.
Dat Madrid zo gek is om zulke sommen geld op tafel te leggen moet niet betekenen dat je het zelf ook maar gaat doen.
Ik heb het nu over Barcelona.. Ik vind die bedragen die Madrid op tafel legt voor haar spelers echt belachelijk hoog. Ik hoop dat Barcelona dat gedrag niet gaat kopieren. 96 miljoen voor een speler, pfffff.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:03 schreef DemonCleaner het volgende:
[..]
In het algemeen of specifiek nu voor Barcelona?
Nou blijkbaar wel. 80.000 toeschouwers bij de presentatie van Ronaldo. Ook Jojomen en Weebl smullen hier van.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:11 schreef venomsnake het volgende:
bovendien zit toch niemand te wachten op een team dat bestaat uit bij elkaar gekochte vedettes?
Het is wel meer dan een speler natuurlijk, het is ook een bron van inkomsten voor de club. Voor een fan klinkt zoiets heel bedrijfsmatig, maar het is wel de realiteit. Die 96 miljoen verdienen ze terug, echt hele zware blessures even daargelaten, en dus kost hij eigenlijk niet eens veel geld.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:11 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik heb het nu over Barcelona.. Ik vind die bedragen die Madrid op tafel legt voor haar spelers echt belachelijk hoog. Ik hoop dat Barcelona dat gedrag niet gaat kopieren. 96 miljoen voor een speler, pfffff.
Fans vergeten dit toch snel als het goed gaat. Ik zie het ook niet zo zitten, spelers als Giggs, Scholes, Terry, Gerrard, Xavi, Iniesta en noem ze maar op zijn eigenlijk de mooiste spelers, echte clubmensen. Dat je dat met een aantal aankopen aanvult is prima, en die mogen dan denk ik ook best wat kosten, maar ik ben het wel met je eens dat ze het bij Real Madrid wel erg ver doorvoeren.quote:Als er clubs zijn die dat wel willen betalen moeten zij dat weten, maar ik vind het niks.
Ik heb dan liever dat bijvoorbeeld Bojan de kans krijgt. Je verneukt de hele markt met die bedragen, en bovendien zit toch niemand te wachten op een team dat bestaat uit bij elkaar gekochte vedettes?
Zeker nu het erop lijkt dat Eto'o wel blijft heeft Barcelona Villa niet eens echt nodig, dus daar ben ik het wel met je eens. Al zou ik als je Eto'o voor 25M had verkocht het geen probleem vinden om dan 50M voor Villa neer te tellen eigenlijk. Want om nou met Keirrison en Bojan het seizoen in te gaan, dat weet ik nou ook niet hoor.quote:Ik vind een miljoen of 35 a 40 meer dan genoeg voor Villa.. Wil Valencia hem daarvoor niet laten gaan dan moet je dat respecteren en verder kijken imo. Maar niet koste was kost halen.
Dan nog vind ik 50 miljoen voor een speler eigenlijk nog bizar veel.quote:Op woensdag 15 juli 2009 16:23 schreef DemonCleaner het volgende:
Zeker nu het erop lijkt dat Eto'o wel blijft heeft Barcelona Villa niet eens echt nodig, dus daar ben ik het wel met je eens. Al zou ik als je Eto'o voor 25M had verkocht het geen probleem vinden om dan 50M voor Villa neer te tellen eigenlijk. Want om nou met Keirrison en Bojan het seizoen in te gaan, dat weet ik nou ook niet hoor.
quote:Samuel Eto'o hoeft zich voorlopig nog niet te melden in Barcelona. De aanvaller, die eigenlijk maandag 20 juli acte de prèsence moest geven, hoeft zich pas een week later bij de selectie van Josep Guardiola te voegen. De deelnemers aan de Confederations Cup (Gerard Piqué, Xavi, Carles Puyol, Sergi Busquets en Dani Alves) en Andrés Iniesta en Lionel Messi wisten al dat zij die dag in het Camp Nou worden verwacht.
De onverwachte maatregel van de Spaanse landskampioen heeft voor een nieuwe stroom geruchten rond de Kameroener gezorgd. Het aantal geïnteresseerde clubs lijkt de laatste weken afgenomen te zijn. Manchester City liet weten geen belangstelling meer te hebben voor de aanvaller, terwijl AC Milan financieel niet in staat is om een topspits aan te trekken. Internazionale en Manchester United zijn inmiddels voorzien.
Volgens Marca zal Arsenal zich melden indien Emmanuel Adebayor de overstap naar Manchester City maakt. Met de overgang van de Togolees zou circa 25 miljoen euro gemoeid zijn. Het is onduidelijk hoeveel Barcelona vraagt voor Eto'o en óf de club überhaupt medewerking wil verlenen. De Champions League-houder deed de spits onlangs een voorstel om zijn contract tot 2010 met twee seizoenen te verlengen.
Door Eto'o later te laten terugkeren van vakantie wil Barcelona volgens Marca voorkomen dat er gedurende de onderhandelingen met Arsenal een onwerkbare situatie ontstaat tussen club en speler. Barcelona wil Eto'o het liefst verkopen, om zo meer financiële armslag te krijgen in de jacht op nieuwe spelers zoals David Villa (Valencia), Diego Forlán (Atlético Madrid), Keirrison (Palmeiras) en Luís Filipe (Deportivo la Coruña).
quote:El Barça está cerrando el fichaje de Maxwell
Sport.es
La negativa de Lendoiro a negociar con el Barça el traspaso de Filipe Luis, ha llevado al club a abrir otras vías... que se pueden cerrar en pocas horas
Maxwell Sherrer Cabelliro Andrade, conocido futbolísticamente como Maxwell, puede ser jugador del Barça en las próximas horas. El Deportivo, por medio de su presidente, Augusto César Lendoiro, no quiere negociar por Filipe Luis, sólo acepta los 20 millones de su cláusula, y por ello el Barça ha abierto otras vías.
http://www.sport.es/default.asp?idpublicacio_PK=44&idioma=CAS&idnoticia_PK=629627&idseccio_PK=803
Moet maar zien of hij het niveau haalt wat barca eist. Maar zou op zich een verbetering zijn ten opzichte van sylvinho.quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]Maxwell
Barca dus dichtbij het aantrekken van Maxwell, omdat Filipe niet voor minder dan 20 miljoen mag vertrekken - voor alle duidelijkheid.
quote:Beginnings of an agreement with fullback Maxwell
www.fcbarcelona.cat
FC Barcelona and Inter Milan have reached the beginning of an agreement for the transfer of the Brazilian Scherrer Cabelino Maxwell Andrade “Maxwell” for a fee of 4.5 million Euros with an additional 0,5 million in variable payments.
Scherrer Cabelino Maxwell Andrade, better known simply as “Maxwell” is a left back who’s been at Inter for the last three seasons and has been drafted in to cover the position left vacant by Sylvinho’s departure in June.
Versatile
Maxwell is a versatile player who as well as filling the left back spot has also played in various more advanced positions during his career, which has been almost completely played out in Europe.
European experience
Born in Cachoeiro de Itapermirim (Brazil) on 27 August 1981, Maxwell made his debut in the top flight of Brazilian football with Cruzeiro and soon afterwards, at just 20 years of age, he made the switch to European football, joining Ajax Amsterdam, where he stayed for four years.
Three seasons and three league titles with Inter
Maxwell moved from one European giant to another when he signed for Inter Milan and although he was loaned out to Empoli, he rejoined Inter at the start of the 2006-7 season and went on to win 3 Italian Leagues and 2 Italian Supercups over the next three seasons.
Dat is toch dezelfde Filipe die nog bij Ajax heeft gezeten?quote:Op woensdag 15 juli 2009 20:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]Maxwell
Barca dus dichtbij het aantrekken van Maxwell, omdat Filipe niet voor minder dan 20 miljoen mag vertrekken - voor alle duidelijkheid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |