Wel positief van de kerk.quote:Roemenen in Belfast vluchten wegens racisme
BELFAST - Ruim honderd Roemeense immigranten in het Noord-Ierse Belfast zijn in een kerk ondergebracht nadat zij uit angst voor racisme uit hun woningen waren gevlucht.
Onder de gedupeerden is een baby van vijf dagen. Dat meldde de Britse omroep BBC woensdagochtend.
Ongeveer twintig Roemeense families zagen zich genoodzaakt hun huizen in het zuiden van Belfast te verlaten toen een groep jongeren een demonstratie tegen racisme in de buurt verstoorde. De 115 Roemenen zochten aanvankelijk hun toevlucht in een woning, waarop de kerk hulp aanbood.
Aanvallen
De Roemenen gingen al bijna een week gebukt onder racistische aanvallen. Een vrouw zei dat ze angst had gehad dat zij en haar familie zouden worden vermoord.
Volgens een plaatselijk politica is het aantal aanvallen op woningen van Roemenen de laatste maanden gestegen. Daarbij zouden ook stenen door ruiten zijn gegooid.
© ANP
Beetje afhankelijk hoe de overheid met dit soort dingen om gaat denk ik.quote:Op woensdag 17 juni 2009 17:22 schreef Unrealist- het volgende:
Ik vraag me af of we dit ook vaker in Nederland zullen zien. Ik hoop het niet iig. Gevaarlijke lui die ook nog eens helemaal niet weten waar ze mee bezig zijn.
Wow, een echte Noord-Ier.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:33 schreef bijdehand het volgende:
Nee die Roemenen zijn lievertjesHier in de buurt wonen er een paar en als die weggaan zal geen hond er naar kraaien
quote:Op vrijdag 19 juni 2009 09:36 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Wow, een echte Noord-Ier.
Jij kunt goed Nederlands!
Dat heeft niemand geschreven. Ik ben ook niet blij met dat oostblok gajes bij ons in de omgeving.quote:
Wat ik bedoel is dat je volgens mij niet uit Noord-Ierland komt of de afgelopen maanden in de desbetreffende buurt bent geweest en dus niet kunt weten wat er daar is gebeurt.quote:
Ze zuipen, jatten, vallen je lastig op straat en breken in.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:18 schreef zoalshetis het volgende:
triest verhaal. vraag ik me toch af hoe het komt dat bulgaren en roemenen overal waar ze komen voor onrust zorgen. is het de kwade autochtoon of ligt het misschien een ietsiepietsie aan henzelf?
ik vraag me dan ook heel erg af hoe het er in bulgarije en roemenië aan toegaat. lijken me kutlanden als je ziet wat hun burgers in de rest van de wereld uitvreten.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:28 schreef cerror het volgende:
[..]
Ze zuipen, jatten, vallen je lastig op straat en breken in.
Voor de rest zullen het best aardige mensen zijn.
Het is, zoals zovaak, grotendeels on geschoold tuig dat hun eigen land verlaat.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 11:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik vraag me dan ook heel erg af hoe het er in bulgarije en roemenië aan toegaat. lijken me kutlanden als je ziet wat hun burgers in de rest van de wereld uitvreten.
Dat willen ze dus voorkomen, vandaar dat geweld.quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:58 schreef Ofyles2 het volgende:
Noord-Ierland gaat Italië achterna, geweldig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |