Er zijn inderdaad echt weinig leden, terwijl de site wel goed in elkaar steektquote:Op maandag 13 juli 2009 15:43 schreef PatrickD het volgende:
[..]
Same Here![]()
Vind het ook prima werken. Wel leuk om te zien dat 1 van de andere 750 leden van looptijden.nl ook hier post :-)
Ja ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2009 22:14 schreef Tourniquet het volgende:
Ben ook Evy 0-5 km aan het volgen. Net les 4 gedaan op m'n nieuwe Nikes.
Iemand ervaring met bestellen op www.hardloopaanbiedingen.nl?
Zal daar 's een kijkje nemen, maar wat ik heb begrepen zijn die Aldi-aanbiedingen altijd van die tijdelijke acties die ze 2 keer per jaar hebben en om 8:30 al uitverkocht zijn. Of hebben ze die kleding gewoon permanent in de winkels?quote:Op woensdag 15 juli 2009 08:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ja ik.
Vaak heeft de Aldi/Lidl/Kruidvat en aanverwante winkels ook hardloopspullen in huis. Heel goedkoop en voldoet prima.
Zou je niet zoveel van die zones aantrekken als je begint. Ga eerst maar lekker lopen om je lichaam een beetje te leren kennen.quote:Op woensdag 15 juli 2009 11:50 schreef Woodpecker het volgende:
Ik heb nu zo'n hardklopding, en mijn eerste rondje gelopenMaar 'men' zegt dat ik in zone 2 moet blijven, tussen de 129 en 145 BPM, maar als ik ren kom ik erboven, en als ik loop kom ik eronder...
Hoe hou ik mijn hartslag constant laag? Is dat een kwestie van oefenen??
Als ik dat zou doen moet ik gewoon op een flink tempo gaan wandelenquote:Op woensdag 15 juli 2009 13:45 schreef dyna18 het volgende:
Met andere woorden, voor normaal hardlopen (duurlopen) zul je meestal hoog in zone 2 en in zone 3 zitten. Er is mij verteld door een fysiotherapeute dat dit wel lager wordt naarmate je meer getraind bent en een meer gevorderde loper wordt. Dit is dus niet erg, zolang je maar niet over je anaėrobe drempel heen gaat.
Mocht je echter hardlopen om af te vallen, dan zul je dus heel rustig moeten lopen om meer bij zone 1, laag in zone 2 te blijven.
Als je een hartslagmeter hebt zit er vast en zeker ook wel een programmatje op waarmee je je echte maximale hartslag mee uit kunt laten rekenen. Dat standaard rekensommetje zit er vaak enorm naast. Daarmee berekend die ook de trainingszones e.d.quote:Op woensdag 15 juli 2009 13:56 schreef dyna18 het volgende:
[ afbeelding ]
Om nog even op bovenstaand verhaal terug te komen met een duidelijk voorbeeld.
Ik ben 30 jaar. Mijn maximum hartslag is dus 220-30 = 190 bpm.
Tijdens de training probeer ik niet te hoog te komen. Dat lukt nog niet echt, aangezien mijn toppen toch boven in zone 3 komen. Maar zoals terecht opgemerkt is dat voor beginners blijkbaar nog niet heel belangrijk om op te letten.
Waar ik wel goed op let is dat ik niet boven mijn anaėrobe drempel uit kom. Deze is voor mijn 220-30-15 = 175 bpm
pfff.... paar lessen terug was ik optimistisch omdat het niet veel uitmaakte om 8, 10 of 12 minuten te lopen. Nu had ik bijna 2 weken niet gelopen vanwege een opspelende lies en moest ik 15/15 en twee dagen later 10/12/12 doen. Ik wed dat ik 100 keer doodgegaan ben onderweg. En het vooruitzicht op les 24 morgenavond (10/20) doet me nu al vrezen...quote:Op donderdag 16 juli 2009 23:27 schreef WD.40 het volgende:
En volgende keer mag ik 55 min achter elkaar, jippie.
Ligt echt aan je rustperiode. Even twee lessen terug weer instappen en voor je het weet loop je een half uur zonder problemenquote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:47 schreef Coelho het volgende:
[..]
pfff.... paar lessen terug was ik optimistisch omdat het niet veel uitmaakte om 8, 10 of 12 minuten te lopen. Nu had ik bijna 2 weken niet gelopen vanwege een opspelende lies en moest ik 15/15 en twee dagen later 10/12/12 doen. Ik wed dat ik 100 keer doodgegaan ben onderweg. En het vooruitzicht op les 24 morgenavond (10/20) doet me nu al vrezen...
Hoop echt dat ik het moment ooit bereik dat ik ga zeggen dat ik lekker 35 minuten mag lopen, maar vrees het ergste....
Dat gaat nog wel komen. Die lessen waar je nu bent zijn de zwaarste lessen omdat je voor je gevoel continue maximaal moet geven. Ik heb gisteren ook 50 minuten gelopen, en 35 minuten gaat me echt makkelijk af.quote:Op vrijdag 17 juli 2009 00:47 schreef Coelho het volgende:
[..]
pfff.... paar lessen terug was ik optimistisch omdat het niet veel uitmaakte om 8, 10 of 12 minuten te lopen. Nu had ik bijna 2 weken niet gelopen vanwege een opspelende lies en moest ik 15/15 en twee dagen later 10/12/12 doen. Ik wed dat ik 100 keer doodgegaan ben onderweg. En het vooruitzicht op les 24 morgenavond (10/20) doet me nu al vrezen...
Hoop echt dat ik het moment ooit bereik dat ik ga zeggen dat ik lekker 35 minuten mag lopen, maar vrees het ergste....
Had je ook nog een hartslagmeter om?quote:Op vrijdag 17 juli 2009 11:28 schreef Marurk het volgende:
StR2 les 5 gerend twee dagen geleden. Kon het niet volhouden.
Moest 38 minuten aan een stuk, maar bij de 36 minuten moest ik zowat stoppen omdat ik echt niet meer verder kon. Als ik verder was gegaan, was ik zeker dood gegaan ofzo.
Hier is die run: http://nikerunning.nike.c(...)043,runID,1410355514
Nu vind ik wel dat ik hem nog een keer opnieuw moet doen, omdat ik hem niet helemaal heb uitgelopen. En mijn tempo lag ook wat lager. Dus vanavond maar weer proberen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |