bron:quote:Drie tattoos gevraagd, 56 'gekregen'
Meisje dient klacht in tegen tatoeëerder na 'misverstandje'
KORTRIJK - De 18-jarige Kimberley Vlaeminck uit Kortrijk heeft een klacht ingediend tegen een tatoeëerder uit Kortrijk. 'Ik had drie sterretjes gevraagd, maar die gek zette er zonder mijn toestemming 56 op mijn gezicht!'
'Zie me hier nu zitten: ik ben lelijk. Zelfs verminkt! Zo durf ik alleszins niet te gaan werken.' Kimberley Vlaeminck (18) uit Kortrijk zit er verslagen bij. Ze is in shock. 'Ik heb dit niet gewild. Echt niet', zucht ze. Zondag trok ze samen met haar vader Diego, haar vriend en haar zus naar Tatoo Box in de Steenpoort in Kortrijk. 'Ik heb altijd gekleurde puntjes naast mijn linkeroog gewild. Mijn vader wilde die betalen. Omdat iedereen in onze familie toch een tatoeage heeft.'
Bekijk hier de foto's van de onfortuinlijke Kimberley en tatoeëerder Rouslain Toumanian
Bij de tatoeëerder liet kapster Kimberley Vlaeminck zich overhalen om sterretjes te kiezen in plaats van puntjes. 'Ik zei die man dat ik er drie wilde.'
Volgens Kimberley verliep de communicatie niet bijster vlot. 'Die man sprak enkel Frans. En dat was een probleem: ik spreek enkel Nederlands en een heel klein beetje Engels.'
Toen haar familie en vriend een ijsje gingen halen, bleef Kimberley alleen achter op de tatoeagestoel. 'Die man had een tekening gemaakt met meerdere sterren. Ik had hem gezegd dat ik er maar drie moest hebben. Maar hij bleef maar bezig. Zeker drie keer heb ik hem gevraagd om te stoppen. Maar hij zei telkens dat hij nog een klein beetje werk had met inkleuren. En plots vroeg hij of hij de laatste twee grote sterren ook moest inkleuren. Ik viel uit de lucht, wist niet over welke grote sterren hij het had. En net op dat moment kwam mijn vader terug binnen.'
Vader Diego kon er niet mee lachen. 'Ik vond het zelf ook niet goed. Ik denk dat ik tijdens de hele sessie even ingedut moet zijn. Ik was die ochtend dan ook al om 5 uur gaan werken', zegt Kimberley Vlaeminck.
De geviseerde tatoeëerder Rouslain Toumaniantz (37), een uitgeweken Parijzenaar die nog maar enkele maanden een shop heeft in Kortrijk, wuift dat argument weg. 'Slapen als je in je gezicht wordt getatoeëerd, dat is onmogelijk. Omdat het gewoon te veel pijn doet. Dit is een heel vreemd verhaal. Dat meisje heeft die sterren gevraagd. En ik heb ze haar gegeven. Punt aan de lijn. Ze was er overigens aanvankelijk ook héél blij mee. Alleen: dat veranderde toen ze haar vader zag.'
De tatoeëerder zegt dat hij het foutje niet zelf kan rechtzetten. 'Als ze écht van die sterren af wilt kan ze die met een laser laten weghalen. Maar ik kan het niet. Want ik heb zo'n duur toestel niet. En ik zal die behandeling ook niet betalen. De enige toegeving die ik wil doen, is korting geven. Omdat ze zo ontevreden is, moet ze van mij maar 50 euro betalen. Dat is de kostprijs voor vier sterren.'
Kimberley Vlaeminck diende zondagavond nog een klacht in bij de politie. 'Als die man inderdaad opzettelijk méér sterretjes dan gevraagd op haar gezicht zette, dan valt dat onder opzettelijke slagen en verwondingen', zegt Tom Janssens, woordvoerder van het parket van Kortrijk. 'Maar misschien gaat het om een communicatiestoornis of veranderde het meisje van mening toen haar familie het resultaat afkeurde. Dat moet het onderzoek uitwijzen.'
Het 'sterrenmeisje' heeft weinig zin in een lange procedure. 'Die sterren moéten weg. Hoe sneller, hoe liever. Want iedereen die me ziet, zegt het: zo kun je niet gaan werken. Ik durf zó niet naar buiten. Omdat ik te lelijk ben.'
http://www.spitsnieuws.nl(...)l_sterretjes_we.htmlquote:Tattoeeërder wil sterretjes wegpoetsen
Het 18-jarige Kimberley Vlaeminck uit Kortrijk die "per ongeluk" 56 sterren in haar gezicht liet tatoeëren kan de sterretjes gratis laten weghalen door haar tatoeëerder. Het verwijderen van de tatoeage kost in totaal meer dan 10.000 euro.
Kimberley wil de sterretjes laten verwijderen, maar dat is erg duur en pijnlijk. "Met een speciaal laserapparaat kan de getatoeëerde huid worden weggeschoten", zegt Tattoo Bert, een van de bekendste tatoeëerders van België in Het Laatste Nieuws. "Het is efficiënt, maar 50 keer pijnlijker dan andere behandelingen. Het lijkt alsof je met een hamer van 30 kilogram wordt geslagen."
Het 18-jarige meisje is inmiddels een ware hype op internet. Haar fansite op facebook heeft binnen een dag al meer dan 4500 leden. Op de pagina hebben haar fans al meer dan 100 bewerkingen van de foto's van het meisje geplaatst.
quote:Zie me hier nu zitten: ik ben nog steeds lelijk [..]
Je bent oerstom als je een tattoo op je gezicht laat zetten als je pas 18 bent en er dus nog héél lang spijt van kunt krijgenquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef vanhal het volgende:
Ik sta wel te kijken van de algemene reacties (in deel 1) op het meisje. Ingeval ze (gedeeltelijk) de waarheid spreekt ligt alle schuld bij de tattoeerder, niet bij het meisje. Waarom zij dan als dom wordt afgezet, ik vind het te ver gaan. Maar dat is hoe ik het op dit moment zie.
http://www.spitsnieuws.nl(...)l_sterretjes_we.htmlquote:Tattoeeërder wil sterretjes wegpoetsen
Het 18-jarige meisje Kimberley Vlaeminck uit Kortrijk die "per ongeluk" 56 sterren in haar gezicht liet tatoeëren kan de sterretjes gratis laten weghalen door haar tatoeëerder. Het verwijderen van de tatoeage kost normaal in totaal meer dan 10.000 euro.
Kimberley wil de sterretjes laten verwijderen. Die ingreep is erg duur en pijnlijk. "Met een speciaal laserapparaat kan de getatoeëerde huid worden weggeschoten", zegt Tattoo Bert, een van de bekendste tatoeëerders van België in Het Laatste Nieuws. "Het is efficiënt, maar 50 keer pijnlijker dan andere behandelingen. Het lijkt alsof je met een hamer van 30 kilogram wordt geslagen."
Het 18-jarige meisje is inmiddels een ware hype op internet. Haar fansite op facebook heeft binnen een dag al meer dan 4500 leden. Op de pagina hebben haar fans al meer dan 100 bewerkingen van de foto's van het meisje geplaatst.
Dat is jouw mening. Zoals wat zij aangeeft, het tattoeren is in haar familie niet vreemd. En ook helemaal los van wat ik vind van mensen die tatoeages hebben, waar dan ook, als zij 3 sterretjes in haar gezicht wil, dan is dat haar keuze. Maar als de tattoeerder dan de fout in gaat, dan vind ik het te ver om dan het meisje af te vallen voor haar keuze om 3 getatoeerde sterretjes in haar gezicht te hebben.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:42 schreef deedeetee het volgende:
Je bent oerstom als je een tattoo op je gezicht laat zetten als je pas 18 bent en er dus nog héél lang spijt van kunt krijgen
Ik denk niet dat ze in slaap is gevallen maar dat ze dat achteraf roept omdat ze tijdens het tatoeren niet door had wat de tatoeerder aan het doen was. Net als dat je bij de tandarts in de stoel zit om geboort te worden, en je totaal niet kunt zien wat de tandarts aan het doen is. Weet jij veel, je kunt niet meekijken. Achteraf ziet ze wat die malloot van een miscommunicerende tattoeerder heeft gedaan en verzint ze dat ze in slaap is gevallen. Voor mij een plausibelle verklaring, maar ik blijf erbij, nu vooral gezien de tattoeerder de laserkosten van 10.000(!) euro wil vergoeden dat hij verkeerd zit.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:43 schreef Giertje het volgende:
ik kan me gewoon niet voorstellen dat je zoiets niet merkt
totaal niet mee eens, maar stel je hebt gelijk, dan heeft altijd de vader nog schuld.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef vanhal het volgende:
Ik denk dat het meisje de waarheid spreekt en dat de tattoeerder fout zit. Deze laatste had het meisje namelijk het document moeten laten ondertekenen waarin de tattoo precies in staat omschreven. Het meisje hoefde enkel haar paspoort te tonen. De tattoeerder heeft hierin verzaakt, een bijzonder slechte zaak vooral gezien de miscommunicatie vanwege de verschillende talen waarin gesproken werd.
Wellicht dat het meisje niet wist direct wist wat de tattoeerder aan het doen was en daar achteraf van geschrokken is en zegt in slaap te zijn gevallen, maar ik geloof haar wel als ze zegt dat ze slechts 3 sterren wilde en de tattoeerder op eigen houtje als gevolg van de miscommuncatie meerdere sterren heeft getattoeerd.
Ik sta wel te kijken van de algemene reacties (in deel 1) op het meisje. Ingeval ze (gedeeltelijk) de waarheid spreekt ligt alle schuld bij de tattoeerder, niet bij het meisje. Waarom zij dan als dom wordt afgezet, ik vind het te ver gaan. Maar dat is hoe ik het op dit moment zie.
Waarom heeft de vader schuld?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:49 schreef woid het volgende:
totaal niet mee eens, maar stel je hebt gelijk, dan heeft altijd de vader nog schuld.
Als ze een ster vlak naast je oog, op je neus of oorlel zetten ga je zo´n beetje door de grond. Een beetje verstandig mens vraagt zich op dat moment af waarom die vent op je neus bezig is en niet waar je gevraagd had.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:46 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik denk niet dat ze in slaap is gevallen maar dat ze dat achteraf roept omdat ze tijdens het tatoeren niet door had wat de tatoeerder aan het doen was. Net als dat je bij de tandarts in de stoel zit om geboort te worden, en je totaal niet kunt zien wat de tandarts aan het doen is. Weet jij veel, je kunt niet meekijken. Achteraf ziet ze wat die malloot van een miscommunicerende tattoeerder heeft gedaan en verzint ze dat ze in slaap is gevallen. Voor mij een plausibelle verklaring, maar ik blijf erbij, nu vooral gezien de tattoeerder de laserkosten van 10.000(!) euro wil vergoeden dat hij verkeerd zit.
Misschien, maar het kan ook zijn dat ze totaal niet zo assertief is dat ze d'r bek heeft gehouden en achteraf pas gaat klagen en het niet-assertieve wil verdoezelen door te roepen dat ze in slaap is gevallen. Allemaal niet slim, maar blijft dat de tatoeerder in dit geval duidelijkheid had moeten krijgen in wat het meisje precies wilde.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:50 schreef Klonterpot het volgende:
[..]
Als ze een ster vlak naast je oog, op je neus of oorlel zetten ga je zo´n beetje door de grond. Een beetje verstandig mens vraagt zich op dat moment af waarom die vent op je neus bezig is en niet waar je gevraagd had.
omdat hij ervaring heeft met het laten zetten van tattoos en duidelijk meer dan 2 uur in de kroeg gaat zitten, zijn dochter aan haar lot overlatend. iedereen die een tattoo heeft weet dat het laten zetten van 3 stipjes/sterretjes niet meer dan 10 minuten kan durenquote:
Hoe lang is de tattoeerder bezig geweest dan? Hoe lang is de vader weggeweest? Dat zijn zaken die niet duidelijk naar voren komen, maar we ondertussen toch wel invullen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:54 schreef woid het volgende:
omdat hij ervaring heeft met het laten zetten van tattoos en duidelijk meer dan 2 uur in de kroeg gaat zitten, zijn dochter aan haar lot overlatend. iedereen die een tattoo heeft weet dat het laten zetten van 3 stipjes/sterretjes niet meer dan 10 minuten kan duren
quote:Ik had hem gezegd dat ik er maar drie moest hebben. Maar hij bleef maar bezig. Zeker drie keer heb ik hem gevraagd om te stoppen. Maar hij zei telkens dat hij nog een klein beetje werk had met inkleuren.
Je bent gewoon überdom dat je langer dan 5min blijft liggen voor 3 van die lelijke tekeningetjes op je gezicht. Elke sukkel kan zien dat zo'n tatoeage maximaal 5min duurt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:56 schreef vanhal het volgende:
[..]
Hoe lang is de tattoeerder bezig geweest dan? Hoe lang is de vader weggeweest? Dat zijn zaken die niet duidelijk naar voren komen, maar we ondertussen toch wel invullen.
Bovendien zegt ze dit:
[..]
Dat heet 'dialect'?quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:56 schreef Unrealist- het volgende:
Stijn schreef om 1:33
anozele ganze
Belgische Faceboek reacties zijn minstens zo hilarisch
Ik zou werkelijk waar niet weten hoe lang het zetten van een tatoo duurt. Maar los daarvan, het meisje heeft toch een paar keer gevraagd of de tattoeerder wilde stoppen? Dus wat is dan het probleem?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:01 schreef JeMoeder het volgende:
Je bent gewoon überdom dat je langer dan 5min blijft liggen voor 3 van die lelijke tekeningetjes op je gezicht. Elke sukkel kan zien dat zo'n tatoeage maximaal 5min duurt.
Dat ze waarschijnlijk net een blauwe maandag 18 is, vanaf haar 8e niet meer op school heeft gezeten en in het kamp heeft gehoord dat een tatoeage op je gezicht cool is.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:02 schreef vanhal het volgende:
[..]
Ik zou werkelijk waar niet weten hoe lang het zetten van een tatoo duurt. Maar los daarvan, het meisje heeft toch een paar keer gevraagd of de tattoeerder wilde stoppen? Dus wat is dan het probleem?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |