Rip, je verwoordt exact hoe ik erover denk.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:34 schreef Ripley het volgende:
[..]
Beetje sneu. Het is iets dat belangrijk is voor die mensen. Dat jij er niets mee kunt, vretaal dat lekker in je eigen leven. Door mensen jouw mening op te dringen ben je net zo irritant als die fucking jehova getuigen
Ik heb niemand iets opgedrongen en heb me niet luidruchtig gedragen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:34 schreef Ripley het volgende:
[..]
Beetje sneu. Het is iets dat belangrijk is voor die mensen. Dat jij er niets mee kunt, vretaal dat lekker in je eigen leven. Door mensen jouw mening op te dringen ben je net zo irritant als die fucking jehova getuigen
Je dringt het op door disrespect op te brengen in hun eigen heiligdom. Ga erd an niet heen en ga niet naar binnen, als je zo anti bentquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Ik heb niemand iets opgedrongen en heb me niet luidruchtig gedragen.
Ik heb daarentegen wel vaak van die reli figuren meegemaakt tijdens vakanties die "gods woord" brengen en daar flinke discussies mee gevoerd.
Ook een keer zo,n bijbelvoordracht meegmaakt en alles in twijfel getrokken ( en die vent had geen tegenargumenten). Tja , moeten ze mij maar niet uitnodigen.![]()
Been there, done that, got the t-shirt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:37 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Ik heb niemand iets opgedrongen en heb me niet luidruchtig gedragen.
Ik heb daarentegen wel vaak van die reli figuren meegemaakt tijdens vakanties die "gods woord" brengen en daar flinke discussies mee gevoerd.
Ook een keer zo,n bijbelvoordracht meegmaakt en alles in twijfel getrokken ( en die vent had geen tegenargumenten). Tja , moeten ze mij maar niet uitnodigen.![]()
Maar goed , dat is alweer zo,n 14 jaar geleden. Toen was ik daar erg fel in.
Wel veel plezier aan beleefd.![]()
De architectuur is echt wonderschoon ( heb kunstgeschiedenis gedaan o.a. ). Ik sta enkel niet achter het gedachtengoed.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:42 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je dringt het op door disrespect op te brengen in hun eigen heiligdom. Ga erd an niet heen en ga niet naar binnen, als je zo anti bent
Ik word ook gek van die jehova's die me hun geloof willen opdringen en ga dan graag de discussie aan. Maar niet in een kerk. Da's een beetje naar iemands huis gaan en op de mat pissen om te protesteren tegen hun materialisme of zo. Ga dan niet.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:42 schreef Ripley het volgende:
[..]
Je dringt het op door disrespect op te brengen in hun eigen heiligdom. Ga erd an niet heen en ga niet naar binnen, als je zo anti bent
Ik word ook gek van die jehova's die me hun geloof willen opdringen en ga dan graag de discussie aan. Maar niet in een kerk. Da's een beetje naar iemands huis gaan en op de mat pissen om te protesteren tegen hun materialisme of zo. Ga dan niet.
Stevige radio.quote:
Nee, maar als je iemands "huis" binnenstapt, moet je respect opbrengen voor diens regels. Anders heb je nog altijd de keuze om het niet te doen. Je hoeft niet gelijk gestemd te zijn, maar wat respect is misschien wel gepastquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:46 schreef Feitosa het volgende:
[..]
De architectuur is echt wonderschoon ( heb kunstgeschiedenis gedaan o.a. ). Ik sta enkel niet achter het gedachtengoed.
Precies dat dus.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, maar als je iemands "huis" binnenstapt, moet je respect opbrengen voor diens regels. Anders heb je nog altijd de keuze om het niet te doen. Je hoeft niet gelijk gestemd te zijn, maar wat respect is misschien wel gepast
Anders had ik zonder jas en t-shirt de kerk in moeten lopen......dat is respectvol.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:49 schreef Ripley het volgende:
[..]
Nee, maar als je iemands "huis" binnenstapt, moet je respect opbrengen voor diens regels. Anders heb je nog altijd de keuze om het niet te doen. Je hoeft niet gelijk gestemd te zijn, maar wat respect is misschien wel gepast
Of je gaat niet naar binnenquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:53 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Anders had ik zonder jas en t-shirt de kerk in moeten lopen......dat is respectvol.
Dat was m,n dagelijkse kloffie en toen moesten we Montmartre binnnen.
Ik geloof niet in de kerk en waar ze voor staan (de meesten) en kom er daarom ook nooit, maar ik hou van de gebouwen an sich wel en op vakantie bezoek ik er dan ook wel geeregeld eentje. Maar omdat ik niet in de kerk geeloof en sommige van hun opvaattingen ga ik toch ook nog niet in string, blote billen en glitters die kerk in... ik pas me aan.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:45 schreef Kluts het volgende:
[..]
Been there, done that, got the t-shirt.
Daar ik er zo anders over denk dan hen en ook niet zo goed ben in nuanceren in discussies als ik er nogal een uitgesproken mening over heb. Ik wil juist niemand voor het hoofd stoten daarin, dus dan laat ik het maar. Daarom ga ik die discussies ook niet meer aan.
De Sacre Coeurquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:53 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Anders had ik zonder jas en t-shirt de kerk in moeten lopen......dat is respectvol.
Dat was m,n dagelijkse kloffie en toen moesten we Montmartre binnnen.
Ik heb vroeger katechese gehad op school. Je moet natuurlijk wel weten waarover je praat .quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:55 schreef Ripley het volgende:
[..]
Of je gaat niet naar binnen
Maar ach, pubers do the darndest things he
Ja goed hequote:
Ik ook hoor, staat hier los van lijkt mequote:Op woensdag 17 juni 2009 10:56 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Ik heb vroeger katechese gehad op school. Je moet natuurlijk wel weten waarover je praat .
Know your enemy.
Van der Jagtquote:Op woensdag 17 juni 2009 10:59 schreef Ripley het volgende:
[..]
Ik ook hoor, staat hier los van lijkt me
Ligt aan de mate waarin en of hij zou respecteren dat ik overtuigd niet gelovig ben.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:57 schreef Kluts het volgende:
Stelling: Zou je een relatie kunnen hebben met iemand die gelovig is, terwijl je dat zelf niet bent?
Ligt eraan hoe de desbetreffende persoon het geloof aanhangt. Maar ik denk dat het vrijwel onmogelijk is voor mij.quote:Op woensdag 17 juni 2009 10:57 schreef Kluts het volgende:
Stelling: Zou je een relatie kunnen hebben met iemand die gelovig is, terwijl je dat zelf niet bent?
Ik denk dat voor mij hetzelfde geldt.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:01 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe de desbetreffende persoon het geloof aanhangt. Maar ik denk dat het vrijwel onmogelijk is voor mij.
Van der Jagtquote:Op woensdag 17 juni 2009 11:00 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Van der Jagt.
Rambo kijken tijdens godsdienst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |