Merk dat op het frame staat is minder van belang dan de 'groep' / onderdelen. In geval van die Giant is dat dus Shimano Sora. Dat is op zich de minste groep van Shimano (2200 rommel even buiten beschouwing gelaten) maar als je een nieuwe fiets wilt kopen met een budget van rond de 600 euro zal je hier wel bij uit gaan komen. Is overigens niks mis mee.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:17 schreef OnCraintDégun het volgende:
Ik ben laatst tot het besef gekomen dat ik wegwielrennen toch leuker vind dan mountainbiken. Ik wil dan ook een racefiets aanschaffen. Aangezien ik een beginner ben geef ik het liefst niet veel meer dan 600 euro uit. Ik ben zat fietsen tegengekomen in die prijsklasse en het is totaal niet duidelijk voor mij wat nou wel en niet geschikt is.
Ik vind zelf iets als dit er wel aantrekkelijk uitzien:
http://www.rijwielcashenc(...)-2010-geel-wit-zwart
Maar ik heb er echt niet zo veel verstand van dus: welke merken zijn echt af of aan te raden?
Bedankt voor je commentquote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:41 schreef Yankee het volgende:
[..]
Merk dat op het frame staat is minder van belang dan de 'groep' / onderdelen. In geval van die Giant is dat dus Shimano Sora. Dat is op zich de minste groep van Shimano (2200 rommel even buiten beschouwing gelaten) maar als je een nieuwe fiets wilt kopen met een budget van rond de 600 euro zal je hier wel bij uit gaan komen. Is overigens niks mis mee.
Waarom vind je die Giant er aantrekkelijk uitzien? Let wel op dat als je niet zo heel veel van racefietsen af weet dat een nieuwe fiets in dat geval snel aantrekkelijk lijkt ten opzichte van bijvoorbeeld een tweedehands. Maar als ik die advertentie bekijk dan lees ik onder andere "Super lichtgewicht racefiets" terwijl deze 9.55kg weegt. Slaat nergens op om dit als een super lichtgewicht te gaan bestempelen.
Persoonlijk zou ik met het bedrag dat jij wilt uitgeven gaan voor een tweedehands met een Shimano 105 of als je goed zoekt en een beetje mazzel hebt Shimano Ultegra groep. Kwalitatief gezien heb je dan een veel betere fiets.
En daarmee gaat het voordeel van een betere groep voor dezelfde prijs alweer deels verloren.quote:
Dat valt volgens mij wel mee. Tweedehands fiets van een jaartje of 2 / 3 oud met bijvoorbeeld een 105 groep lijkt mij ook al is deze tweedehands een veel betere aankoop dan een nieuwe fiets met sora. Wat betreft slijtage is de kans aanwezig dat je de tandwielen, cassette en ketting wel eens moet gaan vervangen maar dat geldt lijkt mij niet snel voor de shifters / remmen etc die natuurlijk kwalitatief stukken beter zijn dan die van sora. Daarnaast vallen de kosten voor een cassette / ketting wel mee.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 16:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
En daarmee gaat het voordeel van een betere groep voor dezelfde prijs alweer deels verloren.
Totale onzin wat die fietsenmaker beweert. Ik hoor dit soort flauwekul zo vaak (van anderen) dat ik blij ben dat ik me er zelf een beetje in verdiept heb. Probleem is dat je met "maat xx" nog niks weet, namelijk hoe lang de diverse buizen echt zijn. En dan met name de (virtuele, bij sloping frames) bovenbuis en balhoofdbuis want dat zijn de twee belangrijkste maten. Bij de Sensa zie ik helaas geen volledige geometrietabel staan, de bovenbuismaat die wordt gegeven is langs de buis gemeten en niet de 'virtuele' (=horizontale) lengte. Het is handig om dit forumtopic door te lezen als je er meer over wilt weten.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 20:51 schreef woudb007 het volgende:
hoi allemaal, zie hier als één van de weinige plaatsen op internet veel info over fietsen... mn zoektocht naar een nieuwe fiets heeft al veel opgeleverd, maar nog geen besluit kunnen nemen...
zit nu te dubben tussen de Focus Culebro 2010 en de Sense Trentino Special 2010. De specs:
Focus:
Frame New Hydroform, triple butted, SL Frame met BB30
Voorvork Focus Carbon
Achterderailleur Shimano Ultegra
Voorderailleur Shimano Ultegra
Shifters Shimano Ultegra
Remmen Shimano Ultegra
Crankset FSA Energy Triple
Wielen Fulcrum Racing 7
Banden Continental Ultra Sport, 23-622
Zadel Concept SL
Zadelpen Concept Extreme
Stuurdelen Concept SL
Balhoofd Alloy, A-Head, Concept Extreme
Sensa:
Frame Aluminium
Voorvork Carbon
Versnellingen 20 versnellingen
Derailleur achter Shimano Ultegra 6700
Derailleur voor Shimano Ultegra 6700
Shifters Shimano Ultegra 6700
Crankstel Shimano Ultegra 6700
Crankstel type Double
Remmen Velgremmen
Remsysteem Shimano Ultegra 6700
Wielset Fulcrum Racing 7
Ik wil sowieso een tripple laten monteren.
Puntje van aandacht verder is dat de Sensa te krijgen is tot max 60cm (sloping). Mijn maat is 61 á 62.... de fietsenmaker geeft aan dat je sloping altijd een maatje kleiner moet nemen maar daar kan ik op Internet niets over vinden..... hellup?? (doordat mn huidige fiets door een fietsenmaker is aangesmeerd, maat 58, ben ik wat wantrouwend)
Hoi,quote:Op zondag 13 juni 2010 18:29 schreef C.est_Bon het volgende:
Een racefiets kopen is blijkbaar lastiger dan ik had gedacht! Ik wil graag een racefiets maar heb er 0,0 verstand van. Waarschijnlijk stel ik dezelfde vragen als alle anderen, sorry daarvoor! Maar ik lees steeds dat je vooral naar de afwerking en onderdelengroepen moet letten: dat zegt me allemaal niks en volgens mij zou ik het verschil dus ook niet merken zolang ik niet beter weet?
Afgelopen 2 jaar heb ik veel geroeid, maar tijdens mijn stage in Engeland zal ik vervangende trainingen moeten doen en racefietsen lijkt me heel gaaf! Als ik mezelf niet constant in de prak rij en de zadelpijn niet onoverkomelijk is ben ik van plan om 4x per week te fietsen. Ik zoek een goedkope fiets die -om blessures te voorkomen- wel ong. mijn maat is en niet teveel onderhoud gaat kosten, ik ben namelijk a-technisch.Ik ga geen wedstrijden fietsen dus snel hoeft de ie niet te zijn. Is dat echt onmogelijk onder de 400 euro? Liefst zelfs ver eronder?
![]()
En als je zo goedkoop mogelijk (maar wel veilig) uit wil zijn hoeveel gaan een helm en schoenen dan minimaal kosten?
Ik begrijp dat de framemaat niet zoveel uitmaakt als ik op veel sites las? Omdat er ook nog ingewikkelde dingen bij komen kijken met de stang (wat is daar anders aan dan bij gewone fietsen?) Ik zie net een advertentie op marktplaats: een framemaat 52. Ik zou volgens mij 54 moeten hebben, dat zal toch wel te verhelpen zijn? Hoeveel zou waard zijn denken jullie? Hij ziet er denk ik wat te blits uit voor mijn budget. Zomaar een voorbeeld hoor... er staat zoveel op marktplaats, maar deze is toevallig paars en dichtbij
Kortom, een en al kneuzigheid op fietsgebied maar ik ga het allemaal nog wel leren hoor!
Deze is een stuk nieuwer dan die andere fiets. Bij die andere zitten bijvoorbeeld de schakelaars voor de versnellingen nog op de buis terwijl je bij deze fiets de versnellingen op het stuur hebt. Fiets is echter wel framemaat 56 wat natuurlijk een stuk groter is dan een 52. Lijkt me voor iets van 200 euro geen slechte koopquote:
Das ff wennen, maar ook weer goed voor je stuurtechniek. Ik vind 't persoonlijk wat chiller als met een mtb omdat je sneller bent. Tenzij 't natuurlijk weer vet blubberig is.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:11 schreef Oksel het volgende:
Ja, hoe is die fiets? Doe's wat foto's posten? Dat zijn nog eens leuke koopjes. Misschien wil ik dat ook wel voor deze winter. Alhoewel; met een racefietsstuur door het bos?
hehe, mijn vriendin heeft WH-R500 wielenquote:Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:
En koop NOOIT een fiets met Shimano WHR500 wielen, die zijn echt te slecht.
M'n vriendin heeft in april een fiets gekocht bij Rose. Dat is perfect. Kwam in een grote doos, alleen stuur moest even rechtgezet worden. Enige nadeel is dat de winkel een beetje uit de buurt is en dat je dus niet even langs kunt gaan. Maar service is erg goed, als er iets mis is kan je ze bellen en dan halen ze de boel op om later het gefixt terug te brengen.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:59 schreef Bismarck het volgende:
Hebben mensen hier ervaring met verzendingen van bedrijven als Canyon en RoseVersand (Red Bull)? Ik lees in verschillende testen (o.a. Fiets) dat de frames goed worden beoordeeld. Daarnaast hebben zij een goede afmontage voor een prijsverhouding waarvoor je bij je lokale fietsenmaker niet hoeft aan te komen (tenzij je fietsenmaker Vos & zoon heet).
Wordt een fiets compleet afgemonteerd bezorgd of moet je zelf nog veel sleutelen? Zijn er mensen die een beschadiging hadden en die iets kunnen vertellen over de verdere afhandeling met Canyon/Rose?
De lak is 'n beetje erg slecht, veel beschadigingen. Ach, ik zie wel. Heb wel vaker 'n fiets overgespoten en dat zag er erg goed uit.quote:Op maandag 14 juni 2010 11:55 schreef Oksel het volgende:
Mooi fietsje voor dat geld..! En ik zou hem niet spuiten, wordt er nooit mooier op.
Heel erg bedankt voor je adviezen! Ik ben 1.73m (met korte benen) en volgens een tabel op internet zou ik framemaat 54 nodig hebben, is 52 of 56 dan echt te klein of te groot? Ik neem aan dat je met het zadel en stuur nog heel wat kan verstellen? Zolang ik maar geen rugklachten krijg of andere gekke dingen vind ik het prima!quote:Op maandag 14 juni 2010 10:39 schreef Yankee het volgende:
[..]
Als je precies wilt weten welke framemaat voor jou perfect zal zijn dan moet je een fietsmeting laten doen, echter heeft dat gezien het bedrag dat jij wilt uitgeven voor een fiets weinig zin daar je toch bij een tweedehands zult uitkomen. Hoe lang ben je? Er zijn wel standaard tabelletjes te vinden op internet waarmee je wel een redelijk goed idee kunt krijgen van de maat die je moet hebben.
Die paars / zwarte Gazelle lijkt mij maximaal 100 euro waard. Dit is wel echt een oudje, maar lijkt wel goed te zijn onderhouden.
graag gedaan, denk maximaal maatje 54 trouwensquote:Op maandag 14 juni 2010 12:52 schreef C.est_Bon het volgende:
[..]
Heel erg bedankt voor je adviezen! Ik ben 1.73m (met korte benen) en volgens een tabel op internet zou ik framemaat 54 nodig hebben, is 52 of 56 dan echt te klein of te groot? Ik neem aan dat je met het zadel en stuur nog heel wat kan verstellen? Zolang ik maar geen rugklachten krijg of andere gekke dingen vind ik het prima!
Wat me nu pas opvalt is dat de tweede advertentie die ik had gepost het over een framemaat van 56 inch heeft, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk? Inches zijn nogal wat langer dan centimeters, dan kom je op iets van anderhalve meter uit!![]()
In ieder geval bedankt! Ik heb al op wat advertenties op marktplaats gereageerd en zal wel even laten weten wat eruit komt. Krijg steeds meer zin om te fietsen!
Is inderdaad wel leuk om te doen, voor mezelf zo een reserve/winterfiets gekocht en voor drie vrienden die ik met het wielervirus heb aangestoken een mooi tweedehandsje gevonden.quote:Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef Oksel het volgende:
Marktplaats kopen = geniaal.
Dat is geen gekke prijs voor die Cube in combinatie met CC's. Ik heb zelf zowel fulrcum 5 als Cosmic Carbon's. Wat betreft die fulcrums heb ik dezelfde ervaringen, prima wieltjes maar als je iets meer wilt dan merk je wel dat ze eigenlijk te slap zijn. Zelf vind ik de Cosmic Carbons erg fijne wielen die er ook erg vet uitzien. Als nadeel zou je kunnen noemen dat ze niet heel erg licht zijn, maar goed als je lichte carbon wielen wilt dan mag je heel wat meer gaan betalen. (setje Lightweights van 2500,- bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:43 schreef Superher0 het volgende:
Ik wil ook een nieuwe fiets. Heb het helemaal gehad met mijn triple en met mijn Fulcrum Racing 5 wielen.
Nu ik koers heb ik niets aan een triple en de wielen zijn niet stijf. Voel ze gewoon zwabberen tegen de remblokjes als ik echt aanzet na een bocht. uiteraard houd ik deze fiets wel voor als ik in de bergen ga fietsen of als pekelfiets.
Ik zat zelf te denken aan: http://www.mantel-tweewie(...)SL_2010_wielset.html of aan een Stevens.
Eisen: licht, stijf, dubbel Ultegra en geschikt voor rondjes om de kerk.Budget rond de 2500 euro.
Iemand ideeen, tips voor fietsenmakers die beetje leuke aanbiedingen heeft of ervaringen heeft met Stevens? Of iets kan zeggen over mavic Cosmic Carbon wielen?
Over Stevens niet meer dan lof eigenlijk. Rijd er zelf nu bijna anderhalf jaar op en het is de lekkerste fiets waar ik op heb gezeten tot nu toe. Stevens Aspin 2009, afgemonteerd met Ultegra SL en Easton Vista wielen. Ik denk dat qua prijs/klasse verhouding Cube en Stevens toch wel dicht bij elkaar zitten.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 11:43 schreef Superher0 het volgende:
Ik wil ook een nieuwe fiets. Heb het helemaal gehad met mijn triple en met mijn Fulcrum Racing 5 wielen.
Nu ik koers heb ik niets aan een triple en de wielen zijn niet stijf. Voel ze gewoon zwabberen tegen de remblokjes als ik echt aanzet na een bocht. uiteraard houd ik deze fiets wel voor als ik in de bergen ga fietsen of als pekelfiets.
Ik zat zelf te denken aan: http://www.mantel-tweewie(...)SL_2010_wielset.html of aan een Stevens.
Eisen: licht, stijf, dubbel Ultegra en geschikt voor rondjes om de kerk.Budget rond de 2500 euro.
Iemand ideeen, tips voor fietsenmakers die beetje leuke aanbiedingen heeft of ervaringen heeft met Stevens? Of iets kan zeggen over mavic Cosmic Carbon wielen?
quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:05 schreef Oksel het volgende:
Hey, ik probeer Bianchi beetje populairder te maken, ga jij je ermee bemoeien!
Danku, danku..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:08 schreef Yankee het volgende:
[..]
of natuurlijk een Bianchi. Die zijn zoals Oksel al zegt wel een stukje unieker natuurlijk
Dat maakt mij niet uit, dan spaart 'ie nog maar ff door..quote:Op dinsdag 15 juni 2010 12:28 schreef Yankee het volgende:de bovenste twee vallen alleen absoluut niet binnen de 2500,- , wel erg mooie fietsen trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |