Yep, blijft leuk om te zien (en horen)quote:Op woensdag 17 juni 2009 02:21 schreef bas-beest het volgende:
ik weet niet eens of ik het echt mooi/goed vind (waarschijnlijk niet), maar kennen jullie deze al?
LOLZ so kan je ook stemmen jaquote:Op woensdag 17 juni 2009 07:31 schreef Agiath het volgende:
EADGTVP
quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:32 schreef allsystemshalt het volgende:
SePo![]()
Das geen bas spelen maar stemmechaniekbedienen
DGCF TVPquote:
Zou hem ook mijn huis niet uitschoppen, hij is voor mij enkel andersomquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil deze:
[ afbeelding ]
Altijd J-bassen vreselijk gevonden, maar deze vind ik liieeeeef.
Gaaf he vooral de zwart geblokte inlays op de maple toets zien er zo retromagic uitquote:Op woensdag 17 juni 2009 15:19 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil deze:
[ afbeelding ]
Altijd J-bassen vreselijk gevonden, maar deze vind ik liieeeeef.
Dat was er zo één:quote:Op woensdag 17 juni 2009 19:09 schreef Brammie1 het volgende:
Ik blijf toch bij de Precision, eerste elektrische bas ooit en gelijk de beste
Thanks voor je reactie. Ik heb even gekeken naar wat standaard Squiers, en m'n oog viel op deze:quote:Op woensdag 17 juni 2009 14:23 schreef Witchfynder het volgende:
Die Dean en Ibanez zijn volgens mij nog wel aardig, maar de Squier Affinity serie zou ik vanaf blijven. De standaard Squier serie is dan weer wel erg leuk, maar die kosten rond de 250,- voor alleen de bas. In die prijsklasse zijn sowieso erg leuke bassen te koop. Een OLP MM2 bijvoorbeeld (erg goede kopie van de Musicman Stingray die vroeger erg veel gebruikt werd in de funk). Kun je voor 129,- er een geweldig versterkertje zoals de Ashdown After Eight bij kopen. Dus als het mogelijk is om je budget met 50 tot 100,- te rekken is er heel veel mogelijk. Ik wil niet zeggen nu niet, maar dat wordt wat lastiger.
Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd nog op de tweedehands markt kijken (marktplaats, speurders).
Klinkt lekker hoor, de nieuwere Squiers hebben een goeie kwaliteit voor hun prijsquote:Op woensdag 17 juni 2009 22:59 schreef Rnnz het volgende:
[..]
Thanks voor je reactie. Ik heb even gekeken naar wat standaard Squiers, en m'n oog viel op deze:
http://www.feedback.nl/?b=0326702521&a=51
Is wel wat boven mijn budget, maar dan zal ik nog maar even doorsparen.
(review)
Klinkt aardig goed in mijn ongetrainde bas oren.Wat vinden jullie?
Mits niet affinityquote:Op woensdag 17 juni 2009 23:11 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Klinkt lekker hoor, de nieuwere Squiers hebben een goeie kwaliteit voor hun prijs
Ga je dan lekker hakken en zagen?quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:27 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm, zal ik over een tijdje 1 of 2 humbuckers in mijn Ibanez GSR180 laten zetten?
Durf ik niet denk ik, bang om een goede bas te verneukenquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:33 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ga je dan lekker hakken en zagen?.
Een optie is je bas inruilen voor een bas met humbuckersquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Durf ik niet denk ik, bang om een goede bas te verneuken... Of ik moet gewoon Jazz formaat elementen hebben die kunnen brullen/grommen/ronken zodat ik er punk ofzo mee kan spelen
Ik heb al een Thunderbird met humbuckersquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:44 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Een optie is je bas inruilen voor een bas met humbuckers
Hm dan zou ik er nog eens goed over nadenken dit omdat je soms een ander geluid nodig hebt en als al je bassen humbuckers hebben ....quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:48 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb al een Thunderbird met humbuckers
Ik heb gewoon altijd mijn eigen geluid nodigquote:Op donderdag 18 juni 2009 00:53 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Hm dan zou ik er nog eens goed over nadenken dit omdat je soms een ander geluid nodig hebt en als al je bassen humbuckers hebben ....
quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:58 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ik heb gewoon altijd mijn eigen geluid nodig. Niet dat ik dat al heb, want ik zoek naar een warme ronk om het zo maar te zeggen. De warmte heb ik, maar de goede ronk moet er nog in
Denk dat een andere versterker+cab wel gaat helpenquote:Op donderdag 18 juni 2009 01:00 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
![]()
Je bent al heel ver
Je weet wat voor geluid je wil hebben!
Hoe je dat gaat maken is niet zo'n groot probleem het belangrijkste is dat je weet hoe je wil klinken
Ik heb ooit eens een stukje op zo'n originele mogen spelen. Ik was heel wat gewend en ik was nooit een Fender-liefhebber, maar dat ding was zoooo goed, zo maken ze ze niet meerquote:Op woensdag 17 juni 2009 19:52 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat was er zo één:
[ afbeelding ].
En dan te bedenken dat ze vroeger eigenlijk goedkope onderdelen gebruiktenquote:Op donderdag 18 juni 2009 01:06 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens een stukje op zo'n originele mogen spelen. Ik was heel wat gewend en ik was nooit een Fender-liefhebber, maar dat ding was zoooo goed, zo maken ze ze niet meer
Ik zou dat laatste doen ja. Er zijn van die stacked dingen die in feite humbuckers zijn in J-bas vorm. DiMarzio Ultra Jazz bijvoorbeeld. Die zijn zo'n 52,- per stuk.quote:Op donderdag 18 juni 2009 00:38 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Durf ik niet denk ik, bang om een goede bas te verneuken... Of ik moet gewoon Jazz formaat elementen hebben die kunnen brullen/grommen/ronken zodat ik er punk ofzo mee kan spelen
Niet actief mag ik hopen.quote:Op donderdag 18 juni 2009 07:46 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik zou dat laatste doen ja. Er zijn van die stacked dingen die in feite humbuckers zijn in J-bas vorm. DiMarzio Ultra Jazz bijvoorbeeld. Die zijn zo'n 52,- per stuk.
Als de Ibanez met zoiets maar niet beter word dan de Thunderbirdquote:Op donderdag 18 juni 2009 13:53 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, het enige actieve element hier ben jij![]()
.
Ik ook! Ooit ga ik zoiets zelf bouwen, maar dan met een body op basis van de V van ESP. Lekker puntigquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:56 schreef bas-beest het volgende:
zo eentje zou ik ook best wel willen hebben
[ afbeelding ]
Dat dwingt je dan wel om meerdere bassen te bezittenquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:40 schreef J0ttem het volgende:
V modelletjes zijn wel leuk
Mijn aller 1e GAS was van een Dean V Metalman xD
[ afbeelding ]
Mja nu ik er achteraf over nadenk, zou t wel een beetje gaar zijn om met zo'n ding op te dagen @ een pop of jazz bandje
Opzich gaat dat best met die bas zoals die is trouwensquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:34 schreef Witchfynder het volgende:
Denk het niet. Overigens zijn de J-elementen van GFS ook best tof. Ik heb er een brugversie van in mijn fretloze bas zitten. Geen superhotte output, maar wel lekker punch enzo. Als ik er metal mee kan spelen dan moet punk/rock ook wel lukken
.
Boh nu hoef ik m niet meer hoorquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:50 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat dwingt je dan wel om meerdere bassen te bezitten. Oh oh, wat erg
.
Mijn GAS qua bas is wel over, ik geilde altijd op een Thunderbird en nu heb ik er éénquote:Op donderdag 18 juni 2009 14:56 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Boh nu hoef ik m niet meer hoor
Naast mn Bongo vind ik deze nog wel leuk:
[ afbeelding ]
Yep een Steinberger, (Hohner kloontjes zijn alleen makkelijker te krijgen en hebben een lagere prijs, mocht ik ooit geld teveel hebben...)
[ afbeelding ]
Fender Marcus Miller
Ben bang dat ik hier ook een beetje op aan t GAS'en ben ><
En misschien nog een fretless Fendertje ofzo
Oeh en Rickenbackers zijn ook cool
Mja nu eerst voor een fatsoenlijke versterker sparen >.>
Zo, dat is een toffe! Is dat een verschuifbare duimsteen? Geniaal!quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:24 schreef J0ttem het volgende:
^mooie bassjes, vooral die Gibson![]()
[ afbeelding ]
'k vind deze hollow-body ('t is een Italia Mondial) ook errug mooi
Ik was meteen verkocht toen ik voor t eerst een plaatje van m zag
die bas heeft wat last van gebruikssporen...quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:17 schreef Draaim0len het volgende:
Wow wist heul niet dat er een bassistentopic was hier op fok!
anyway, mijn nieuwste oude aanwinst:
[ afbeelding ]
Love it or hate it, ik denk dat er niet echt een tussenweg is![]()
hehe tsja. ik hou zelf wel van die vintage look! ze zaten er overigens al op toen ik 'm kocht, ben niet zelf wezen relic'en;)quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:28 schreef bas-beest het volgende:
[..]
die bas heeft wat last van gebruikssporen...
als jij het mooi vindt, moet je hem zo houdenquote:Op donderdag 18 juni 2009 23:32 schreef Draaim0len het volgende:
[..]
hehe tsja. ik hou zelf wel van die vintage look! ze zaten er overigens al op toen ik 'm kocht, ben niet zelf wezen relic'en;)
Zaterdag, Metallica @ Sonisphere.. Ik ben er bijquote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:13 schreef bas-beest het volgende:
en ik kan het niet laten...sorry.... (NOT)
ik niet... ik vind ze sowieso niks meer sinds 'The Black Album'quote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:19 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Zaterdag, Metallica @ Sonisphere.. Ik ben er bij
quote:Op donderdag 18 juni 2009 15:18 schreef Scrutinizer het volgende:
Dit was mijn eerste bas ooit:
[ afbeelding ]
Een Ibanez Musician
quote:Daarna een Gibson Victory Artist:
[ afbeelding ]
quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Bass_guitar. Da's een goed begin.quote:Op vrijdag 19 juni 2009 14:43 schreef GoodGawd het volgende:
Ik ben mij aan het orrienteren op een bas gitaar. Waar is een mooi duidelijke artikel te vinden waar ik me goed kan inlezen. In J en P basses, verschillen enzo voordelen nadelen. Bassen met Humbuckers?
Info needed!
Die kon ik eerst helemaal spelen uit mijn hoofdquote:Op vrijdag 19 juni 2009 00:13 schreef bas-beest het volgende:
en ik kan het niet laten...sorry.... (NOT)
Hmm. Ga ik proberen dit weekendquote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:15 schreef Agiath het volgende:
[..]
Die kon ik eerst helemaal spelen uit mijn hoofd
Maar nu is dat een beetje weggezakt helaas, ga het van het weekend weer eens oppakken.
Nog een hele leuke om te oefenen en nog altijd 1 van mijn favoriete solo-stukken voor de bas:
Voor de basgitaar
Hier een goede tab, al is de tab lager dan wat hij hierboven speelt![]()
http://www.ultimate-guita(...)_1_in_g_maj_btab.htm
Yay, eindelijk een beetje duidelijkheid over m'n Bongo ~_~quote:Op vrijdag 19 juni 2009 schreef TNT het volgende:
Het bericht van aankomst is al ontvangen.Ik vermoed dat u de zending in de 2e helft van week 26 kunt ontvangen.
Zelfde instellingen aan laten staan dan!quote:Op vrijdag 19 juni 2009 16:53 schreef Sjoegerd het volgende:
Echt, de ene dag krijg ik een lekker geluid uit de T-Bird. De andere dag is het weer zo wollig of schel als de ziekte
Tja, ik moet voor vinger en plectrum andere instellingen hebben.. Vind ikquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:01 schreef KaMo het volgende:
[..]
Zelfde instellingen aan laten staan dan!
Nee, is enkel irritant als je ooit live gaat spelenquote:Op vrijdag 19 juni 2009 20:12 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Tja, ik moet voor vinger en plectrum andere instellingen hebben.. Vind ik
Maar anders krijg ik soms gewoon geen lekker geluid, kan ook aan de versterker liggen natuurlijkquote:Op vrijdag 19 juni 2009 21:06 schreef KaMo het volgende:
[..]
Nee, is enkel irritant als je ooit live gaat spelen
Messingquote:Op vrijdag 19 juni 2009 15:01 schreef Witchfynder het volgende:
Ik wil de kam van mijn Samick vervangen. Als je de E-snaar uit de kam speelt is het toch niet ok denk ik. Ik weet alleen niet of ik voor been of metaal zal gaan. Ik houd wel van veel sustain
. Wat zeggen jullie?
Hier nietquote:Op zaterdag 20 juni 2009 18:46 schreef Rechterbal het volgende:
Bassist zijn, en thuis oefenen.
Werkt het ergens wel?
Je bas/gitaargeluid draagt waarschijnlijk verderquote:Op zondag 21 juni 2009 13:11 schreef Rechterbal het volgende:
Ik heb me muziek vaak harder staan dan me gitaar, en dan word er gewoon wel geklaagd over de gitaar, en niet de muziek.
Eikels.
Ik vind hem wel mooi, maar ik houd niet van brugcovers!quote:Op donderdag 18 juni 2009 23:17 schreef Draaim0len het volgende:
Wow wist heul niet dat er een bassistentopic was hier op fok!
anyway, mijn nieuwste oude aanwinst:
[ afbeelding ]
Love it or hate it, ik denk dat er niet echt een tussenweg is![]()
Hoeveel kost zo'n Marcus Miller ding?quote:Op donderdag 18 juni 2009 14:56 schreef J0ttem het volgende:
[..]
Boh nu hoef ik m niet meer hoor
Naast mn Bongo vind ik deze nog wel leuk:
[ afbeelding ]
Yep een Steinberger, (Hohner kloontjes zijn alleen makkelijker te krijgen en hebben een lagere prijs, mocht ik ooit geld teveel hebben...)
[ afbeelding ]
Fender Marcus Miller
Ben bang dat ik hier ook een beetje op aan t GAS'en ben ><
En misschien nog een fretless Fendertje ofzo
Oeh en Rickenbackers zijn ook cool
Mja nu eerst voor een fatsoenlijke versterker sparen >.>
Nieuw zijn ze meestal rond de ¤1100,- geloof ikquote:Op zondag 21 juni 2009 16:11 schreef GoodGawd het volgende:
[..]
Hoeveel kost zo'n Marcus Miller ding?
Klopt, als je auto's bij het stoplicht hoort staan hoor je ook altijd alleen maar de lage tonen.quote:Op zondag 21 juni 2009 13:44 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Je bas/gitaargeluid draagt waarschijnlijk verder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |