Iran is absoluut niet Islamitischer dan Saudi Arabie.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:29 schreef Tevik het volgende:
[..]
Ons Iraniers? Dat noem ik dictatuur; denken dat je voor alle Iraniers kunt spreken. Je zit in een ontkennings-fase, want Iran ís een Islamitisch land. De overgrote meerderheid is Moslim. Dus waarom zou ik naar Saoedie Arabie willen gaan? Ik ga liever naar Iran, die is Islamitischer dan SA. Verder doet het me denken aan Turkije, waar de seculieren met bijna een miljoen de straat op gingen en toch won de AKP. Maar goed, ik zal je verder laten dromen.
Revolutie?quote:
Dit duidt allemaal op een revolutie toch? Ik weet niet wat je anders onder een revolutie verstaat.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:28 schreef Hafez het volgende:
Revolutie?
De doel van de demonstranten is dan ook geen revolutie, maar dat de verkiezingen opnieuw worden gehouden, Khamenei aftreed en Ahmadinejad wordt opgepakt. Daarnaast willen ze alle politieke gevangenen vrij krijgen en de raad van de hoeders afschrappen.
Waar haal jij computerspel vandaan?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:28 schreef Hafez het volgende:Revolutie?
Het is geen computerspel ofzo. Ten eerste zal een revolutie het land in gevaar brengen en ten tweede is dat nog ver weg, alhoewel je dat ook niet kan voorspellen.
De doel van de demonstranten is dan ook geen revolutie, maar dat de verkiezingen opnieuw worden gehouden, Khamenei aftreed en Ahmadinejad wordt opgepakt. Daarnaast willen ze alle politieke gevangenen vrij krijgen en de raad van de hoeders afschrappen.
Als dit ook daadwerkelijk gebeurt dan hoeft er geen revolutie komen en verdwijnt de Islamtiische Republiek uit zichzelf.
Hoe lang houden ze dit nog vol? Er moet op een gegeven moment iets gaan gebeuren.quote:Tehran march TODAY 5pm - 7Tir Sq - Meydan 7 Tir - silent - sea of green - #Iranelection
20 minuten ago from web
Als dit daadwerkelijk zou gebeuren, mag je dat gerust revolutionair noemen. Het zou al heel wat zijn als er nieuwe verkiezingen komen. Al die andere eisen lijken me erg hoog gegrepen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:28 schreef Hafez het volgende:
Revolutie?
Het is geen computerspel ofzo. Ten eerste zal een revolutie het land in gevaar brengen en ten tweede is dat nog ver weg, alhoewel je dat ook niet kan voorspellen.
Als dit ook daadwerkelijk gebeurt dan hoeft er geen revolutie komen en verdwijnt de Islamtiische Republiek uit zichzelf.
Er zit een merkwaardige overeenkomst in de ironie van de namen van de pleinen. Het 'Plein van de Hemelse Vrede' - waar de protesten allerminst vredig werden neergeslagen - en Azadi Square (plein van de vrijheid) waar de huidige situatie ook weinig met vrijheid te maken heeft.quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:47 schreef DustPuppy het volgende:
Het meest realistische scenario op dit moment lijkt mij (en het spijt mij dit te moeten zeggen) een soort van Iraanse 'Plein van de hemelse vrede' afloop.
Oftewel de opstand wordt bloedig neergeslagen.
Klopt, maar het is gevaarlijk om dat in één keer te laten gebeuren.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:40 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
Dit duidt allemaal op een revolutie toch? Ik weet niet wat je anders onder een revolutie verstaat.
Nee het probleem (voor zover je daarover kunt spreken) is dat de raad van hoeders en de ayatolla gewoon mogen blijven zitten. Dus in wezen gaat er niks veranderen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:40 schreef PrinceOfPerzia het volgende:
[..]
Dit duidt allemaal op een revolutie toch? Ik weet niet wat je anders onder een revolutie verstaat.
Gezien de huidige situatie staan ze behoorlijk onder druk. Zelfs andere Ayatollahs die behoorlijk populair zijn hebben tegen Khamenei en Ahmadinejad gesproken. Ahmadinejad is daarnaast aangeklaagd door Rafsanjani en die is ook niet de minste..quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Als dit daadwerkelijk zou gebeuren, mag je dat gerust revolutionair noemen. Het zou al heel wat zijn als er nieuwe verkiezingen komen. Al die andere eisen lijken me erg hoog gegrepen.
Die Rafsanjani is nu blijkbaar verdwenen lees ik op twitterquote:Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef Hafez het volgende:
[..]
Gezien de huidige situatie staan ze behoorlijk onder druk. Zelfs andere Ayatollahs die behoorlijk populair zijn hebben tegen Khamenei en Ahmadinejad gesproken. Ahmadinejad is daarnaast aangeklaagd door Rafsanjani en die is ook niet de minste..
Daarnaast heeft Khamenei gezegd geen nieuwe verkiezingen te laten houden. De bevolking zal niet stoppen als ze niet krijgen wat ze willen.
Khamenei en Ahmadinejad hebben in ieder geval een grens overschreden, mensen zijn vermoord, hier komen ze niet zomaar mee weg
Persoonlijk denk ik dat hij achter de schermen bezig is om Khamenei weg te krijgen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:20 schreef themauster het volgende:
[..]
Die Rafsanjani is nu blijkbaar verdwenen lees ik op twitter
Mee eens. We hopen op het beste... het einde van Khamenei en zijn aanhang is nabij.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:13 schreef Hafez het volgende:
[..]
Klopt, maar het is gevaarlijk om dat in één keer te laten gebeuren.
Wat ik ermee bedoel is dat het niet een goed idee zou zijn als de Islamtische republiek morgen compleet verdwijnt, Iran is dan zwak en je weet maar nooit wie het over zal nemen.
Maar goed niemand had kunnen voorspellen dat het nu zo'n chaos zou worden, dus er kan van alles gebeuren.
Ik hoop dat het goed komt. Persoonlijk heb ik de laatste dagen alleen maar het nieuws kunnen volgen, ik heb zelfs een tentamen van vorig jaar die ik moest maken niet gemaakt vanwege de situatie.
Hopelijk kunnen we over een tijdje opkijken naar de slachtoffers tot dusverre en kunnen we zeggen wat we willen en staan waar we willen in ons eigen land.
Hoewel ik van harte hoop dat het Iraanse volk meer vrijheid krijgt durf ik de volgende weddenschap te maken als iemand mij 100 euro zou geven:quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:17 schreef Hafez het volgende:
Khamenei en Ahmadinejad hebben in ieder geval een grens overschreden, mensen zijn vermoord, hier komen ze niet zomaar mee weg
hahaha, heb je nog andere wensen voor op je verlanglijstje zoals bijvoorbeeld dat iedere iranier een eigen oliebron krijgt? Wat jij schetst als "doel" van de demonstranten is eerder het doel van de CIA en een klein groepje Iraniers die overgelopen zijn. Waarom moeten de verkiezingen opnieuw gehouden worden als je toch Ahmadinejad wil oppakken?quote:Op woensdag 17 juni 2009 11:28 schreef Hafez het volgende:
Dude wat weet jij over Iraniers?quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:40 schreef Tevik het volgende:
[..]
hahaha, heb je nog andere wensen voor op je verlanglijstje zoals bijvoorbeeld dat iedere iranier een eigen oliebron krijgt? Wat jij schetst als "doel" van de demonstranten is eerder het doel van de CIA en een klein groepje Iraniers die overgelopen zijn. Waarom moeten de verkiezingen opnieuw gehouden worden als je toch Ahmadinejad wil oppakken?
x2.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:52 schreef Hafez het volgende:
[..]
Dude wat weet jij over Iraniers?
Rot op met je CIA, van de CIA walg ik zelf.
Mijn hele familie woont in Iran, dus als iemand beter op de hoogte is van de situatie ben ik het wel dan een Turk die hier in NL woont.
Dat ze net met z'n allen het gazon nog even gezellig hebben gemaaid. Met de handmaaier en daarna aanharken en het gras in grote vuilniszakken stoppen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:04 schreef Hafez het volgende:
Heey Tefik, zet eens je TV op eurosport.
De spelers hebben allemaal groen om hun handen, om Mousavi te steunen!
Wat heb je daarop te zeggen?
Wat ik weet over Iraniers is dat jij in ieder geval geen echte Iranier bent, maar een verrader van het vrije Iran die haar eigen koers wil volgen en zich niet wil onderwerpen aan degenen die in Washington en Brussel zitten. Dat is Iran, en niet van die makkelijke beinvloebare en oppervlakkige jongentjes en meisjes die teveel westerse soaps kijken. Verder, waar heb ik gezegd dat ik een Turk ben? Jullie zijn gewoon slechte verliezers. Aanhangers van Mousavi vierden de overwinning al vóór de verkiezingen. Jullie verwesterde "Iraniers" hebben jullie zelf voor de gek gehouden en zijn nu ontgoocheld.quote:Op woensdag 17 juni 2009 12:52 schreef Hafez het volgende:
[..]
Dude wat weet jij over Iraniers?
Rot op met je CIA, van de CIA walg ik zelf.
Mijn hele familie woont in Iran, dus als iemand beter op de hoogte is van de situatie ben ik het wel dan een Turk die hier in NL woont.
quote:Op woensdag 17 juni 2009 13:16 schreef Tevik het volgende:
[..]
Wat ik weet over Iraniers is dat jij in ieder geval geen echte Iranier bent, maar een verrader van het vrije Iran die haar eigen koers wil volgen en zich niet wil onderwerpen aan degenen die in Washington en Brussel zitten. Dat is Iran, en niet van die makkelijke beinvloebare en oppervlakkige jongentjes en meisjes die teveel westerse soaps kijken. Verder, waar heb ik gezegd dat ik een Turk ben? Jullie zijn gewoon slechte verliezers. Aanhangers van Mousavi vierden de overwinning al vóór de verkiezingen. Jullie verwesterde "Iraniers" hebben jullie zelf voor de gek gehouden en zijn nu ontgoocheld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |