http://twitter.com/StopAhmadiquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:24 schreef IHVK het volgende:
welke twitters (tweets?) gebruiken jullie naast persiankiwi en changeforiran?
Kijk eens in de OPquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:24 schreef IHVK het volgende:
welke twitters (tweets?) gebruiken jullie naast persiankiwi en changeforiran?
Maar wat bedoeld hij hier nu precies mee ? en wat wil hij ermee bereiken ?quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:
pls everyone change your location on tweeter to IRAN inc timezone GMT+3.30 hrs - #Iranelection - cont....
En location Tehranquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:26 schreef IHVK het volgende:
pls everyone change your location on tweeter to IRAN inc timezone GMT+3.30 hrs - #Iranelection - cont....
wel doen he allemaal.![]()
Ik heb geen twitter.
http://news.cnet.com/8301-17939_109-10265462-2.htmlquote:Op woensdag 17 juni 2009 00:28 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar wat bedoeld hij hier nu precies mee ? en wat wil hij ermee bereiken ?
staat maar 1 extraquote:
Waarschijnlijk zoeken die 'govt mensen' alleen naar twitters die Iran als thuisland hebben ingevoerd. Als er superveel bijkomen wordt het lastiger voor hen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:28 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Maar wat bedoeld hij hier nu precies mee ? en wat wil hij ermee bereiken ?
Westerse? Wij staan met allerlei andere oude volkeren aan de bakermat van de Westerse beschaving. Kom ons niet vertellen hoe wij ons moeten gedragen. De Perzische vrouw is altijd vrij geweest. Sinds de Islamitische revolutie is Iran gedegradeerd naar een Middeleeuws land. Het Iraanse volk wordt al voor 30 jaar onderdrukt en dit is de uitkomst daarvan en de hele wereld is hiervan op de hoogte. Zoek bij de Arabieren maar een bondgenoot tegen Israel of Amerika.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:26 schreef Tevik het volgende:
[..]
Nu.nl, oke.
Nee, je komt niet op voor een bevolking die onderdrukt wordt, je komt op voor een stel makkelijk beinvloedbare jongens en meisje die teveel Westerse soaps (jammer dat ze die schotels hebben toegestaan) kijken en oppervlakkig zijn (teveel met uiterlijkheden bezig zijn, nosejobs en spijkerbroeken). Je moet opkomen voor het land die onderdrukt wordt van buitenaf door een land(en) die het graag op haar knieen wil doen vallen.
Nu maak je het de Iraanse censors lastiger tweets van Iraniėrs op te sporen (schijnt, ik vraag me af of het echt effect heeft).quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:32 schreef horned_reaper het volgende:
Nou... ik heb mijn timezone veranderd naar Tehran.... en nu ?
Ook in Turkije zijn de mensen de straat opgegaan zie ik.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:38 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nu maak je het de Iraanse censors lastiger tweets van Iraniėrs op te sporen (schijnt, ik vraag me af of het echt effect heeft).![]()
Er is trouwens weer een nieuwe The Big Picture:
http://www.boston.com/big(...)_election_turmo.html
Er wonen vrij veel Iraniers in Turkije.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ook in Turkije zijn de mensen de straat opgegaan zie ik.
Nu.nlquote:Obama: Mousavi en Ahmadinejad 'een pot nat'
WASHINGTON - Er is nauwelijks verschil tussen het beleid van de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad en oppositieleider Mir Hossein Mousavi.
''In beide gevallen krijgen we te maken met een Iraans regime dat zich van oudsher vijandig opstelt ten opzichte van de Verenigde Staten'', aldus de Amerikaanse president Barack Obama dinsdag.
Obama zei tijdens een interview met tv-zender CNBC, dat de VS er hoe dan ook belang bij hebben dat Iran geen nucleaire grootmacht wordt en dat het geen terrorisme steunt.
Hij had eerder via een woordvoerder laten weten, dat de VS zich niet in de interne Iraanse politiek willen mengen.
Ahmadinejad
President Ahmadinejad zei onderwijl in het Russische Jekaterinenburg, dat de tijd van kapitalistische grootmachten voorbij is. Hij is daar voor een conferentie over internationale veiligheid. Ook de leiders van onder meer China en Rusland zijn daarbij aanwezig.
Het effect zichtbaar:quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:42 schreef maartena het volgende:
Ik Twitter ook al een paar dagen uit "Tehran"
@horned_reaper: Wat ze er mee willen bereiken is verwarring. Als de Iraanse veiligheidsdiensten moeten natrekken welke twitter-accounts in Tehran zitten, en er zitten duizenden tussen die daadwerkelijk elders in de wereld wonen, dan bezorg je hen alleen maar meer werk.
Of het echt effect heeft.... weet ik niet.
quote:Niet bang zijn, we zijn samen
Mijn mobiel bleef de hele dag maar afgaan en ik miste de meeste gesprekken vanwege de slechte verbinding. Eenmaal thuis bleek dat ik twintig boodschappen had op m’n antwoord-apparaat. Vrienden uit de hele wereld proberen ons te bereiken om nieuws te horen en naar onze veiligheid te vragen.
De verbinding wordt afgebroken, of is zo slecht dat ik moet raden wat er gezegd wordt. Maar tussen al die boodschappen is er één heel duidelijk en dat is m’n moeder die computerhulp nodig heeft: ze zit sinds kort op Facebook en kan het niet uitstaan dat haar favoriete site gefilterd wordt.
Ze is zo opgewonden dat ze is opgehouden met klagen over het feit dat mijn vader dag en nacht het nieuws volgt. Ze zijn allebei of buiten, in het centrum van de stad, of vastgeplakt aan de televisie voor het laatste nieuws.
Een paar dagen geleden dachten de mensen nog dat het rumoer op straat alleen het geluid was van onderdrukte studenten en jongeren. Nu geloven we onze ogen niet. ‘Niet bang zijn, niet bang zijn… we zijn samen.’ Dat hoorden we vandaag van miljoenen mensen, van alle generaties, in Teheran. Toen de coördinator van de staatstelevisie me vanmiddag belde om een paar afspraken voor volgende week vast te leggen, vroeg hij me naar de herrie op de achtergrond. We konden elkaar nauwelijks verstaan. De man maakte op mij altijd de indruk van een typische veiligheidsagent. Hij doet nooit mee aan discussies op ’t werk. ‘Ik zit vast in het verkeer en een grote menigte,’ antwoorde ik. ‘Mij overkwam gisteravond precies hetzelfde en toen ben ik maar teruggegaan naar de TV en heb op kantoor geslapen.’ Ik hoorde iets in z’n stem dat anders was dan anders. Het leek wel of hij iets met me wilde delen maar dat hij twijfelde. ‘God zegen je, waar je ook bent,’ zei hij voor hij ophing.
Het aantal mensen dat meedeed aan de demonstratie verraste iedereen. Maar wat me het meest opviel was de verscheidenheid aan mensen, hun kleding, hun maatschappelijk afkomst.
In het begin dacht ik dat we een botsing tussen de arbeidersklasse en de middenstand zouden gaan zien, maar wat ik vandaag zag veranderde die vooringenomen verwachting volledig. Ik zag zoveel jonge en oude vrouwen, van top tot teen gehuld in hun zwarte chadors, die zij aan zij met andere demonstranten leuzen riepen. Ik zag ze zich aansluiten bij de jonge meisjes die aan de kop van de demonstratie op de grond waren gaan zitten om de gevreesde Bassij-milities te verhinderen de menigte binnen te gaan. Dat beeld zal voor altijd op m’n netvlies blijven staan. Die jonge vrouwen, met hun losse gekleurde hoofddoeken, die bereid waren te sterven terwijl anderen, aan de andere kant van de straat, in elkaar geslagen werden. Ik had geen traangas nodig, de tranen biggelden zo al over m’n wangen.
Mensen willen gehoord worden en zich gesteund weten door de rest van de wereld. Ze hadden boodschappen voor de Westerse wereld, voor Westerse camera’s. Ze vroegen Obama en Sarkozy, de vrije Westerse wereld, om deze regering vooral niet te erkennen. Ik zag een paar vrouwen roepen: ‘Nu is het jullie beurt om democratie en burgerrechten te verdedigen.’
‘De angst is verdwenen, niets staat meer in de weg. Ze kunnen alle websites filteren en het hele internet afsluiten, en alle sms-verkeer of het mobiele telefoonverkeer. Maar ons maken ze niet meer monddood.’ Ik hoorde het steeds weer.
’s Avonds laat wil iedereen zijn ervaring met anderen delen. De telefoon staat weer roodgloeiend. Mijn vriendin Sara belde me een half uur geleden; ze had geweervuur gehoord in de buurt van haar huis en mensen gezien die onder het bloed zaten. Ze was in paniek en moest met iemand praten. Maar al snel hing ze op om weer naar haar dak te gaan en er te gaan roepen. En binnen een paar minuten na dat gesprek hoorde ik mijn buren vanaf hun balkon roepen Alaho Akbar (God is groot).
Ik dacht weer aan mijn frustraties als ik die harde oproep vanaf de moskee naast mijn huis hoorde. Die begint ook met Alaho Akbar. En nu is dit de mooiste oproep die ik ooit hoorde.
Na een tijdje belde ik m’n moeder om haar met haar computerprobleem te helpen. Ze nam niet op. Misschien staat ze ook wel op het dak.
Ik denk dat hij 500 bedoelt?quote:Basij stormed Tehran university; between 200 and 5000 students being arrested and taken away.
"Wij"? Wat verleden is verleden, je moet vooruit kijken. Degenen die in die streek beschavingen voortbrachten zijn allang dood. Voor hun hun werk, voor ons ons werk. Maar je ziet dat de Westerse tirannen een nieuw beschaving die die van hun overtreft nooit zullen tolereren.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:33 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Westerse? Wij staan met allerlei andere oude volkeren aan de bakermat van de Westerse beschaving.
Vertel dan ook niet hoe Iraniers zich moeten gedragen.quote:Kom ons niet vertellen hoe wij ons moeten gedragen.
Wat heeft dat hiermee te maken? En inderdaad, ik vind een gesluierde vrouw vrijer dan een vrouw die zich onderworpen heeft aan de lusten van de man.quote:De Perzische vrouw is altijd vrij geweest.
Het was altijd een middeleeuws land geweest, alleen daarvoor was het ook nog eens een slaaf van de VS.quote:Sinds de Islamitische revolutie is Iran gedegradeerd naar een Middeleeuws land.
Het land wordt inderdaad 30 jaar lang vanwege haar geloof onderdrukt van buitenaf.quote:Het Iraanse volk wordt al voor 30 jaar onderdrukt en dit is de uitkomst daarvan en de hele wereld is hiervan op de hoogte.
Zoek jij maar een bondgenoot voor Israel en Amerika. Ze zullen er net zo "mooie" land van maken als van Irak en Afghanistan. Start digging graves.quote:Zoek bij de Arabieren maar een bondgenoot tegen Israel of Amerika.
Zou van vanavond zijn.quote:Basijis attacking building complex, breaking in (youtube)
Wat weerhoudt je ervan om in een land als Saoedi-Arabiė te gaan wonen dan? Laat ons Iraniers maar met rust met je Islamitische onzin.quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:59 schreef Tevik het volgende:
[..]
"Wij"? Wat verleden is verleden, je moet vooruit kijken. Degenen die in die streek beschavingen voortbrachten zijn allang dood. Voor hun hun werk, voor ons ons werk. Maar je ziet dat de Westerse tirannen een nieuw beschaving die die van hun overtreft nooit zullen tolereren.
[..]
Vertel dan ook niet hoe Iraniers zich moeten gedragen.
[..]
Wat heeft dat hiermee te maken? En inderdaad, ik vind een gesluierde vrouw vrijer dan een vrouw die zich onderworpen heeft aan de lusten van de man.
[..]
Het was altijd een middeleeuws land geweest, alleen daarvoor was het ook nog eens een slaaf van de VS.
[..]
Het land wordt inderdaad 30 jaar lang vanwege haar geloof onderdrukt van buitenaf.
[..]
Zoek jij maar een bondgenoot voor Israel en Amerika. Ze zullen er net zo "mooie" land van maken als van Irak en Afghanistan. Start digging graves.
Negeer die halvegare islamo-calvinist toch.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat weerhoudt je ervan om in een land als Saoedi-Arabiė te gaan wonen dan? Laat ons Iraniers maar met rust met je Islamitische onzin.
ik denk dat jij degene bent die de iraniėrs niet je atheisme moet opleggen... veel iraniėrs zijn moslims en ze zijn er trots op... anders zouden ze niet eeuwenlang de sjiitische islam verdedigen tegen al hun vijanden.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:04 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Wat weerhoudt je ervan om in een land als Saoedi-Arabiė te gaan wonen dan? Laat ons Iraniers maar met rust met je Islamitische onzin.
Dat veel Iraniers moslim zijn wil ik best geloven. Overigens vinden ze zelf dat ze slechts moslim op papier zijn. Ze zijn geen moslims zoals de Arabieren dat bijvoorbeeld zijn. Er zijn ook veel Iraniers die trouwens geen moslim zijn en het aantal niet-moslims groeit steeds meer dankzij dit soort acties van de islamitische regering. Bovendien zit het Zoroastrisme ook in veel harten van de Iraniers.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:08 schreef MightyDutchy het volgende:
[..]
ik denk dat jij degene bent die de iraniėrs niet je atheisme moet opleggen... veel iraniėrs zijn moslims en ze zijn er trots op... anders zouden ze niet eeuwenlang de sjiitische islam verdedigen tegen al hun vijanden.
Islamitische regering is sowieso en contradictio in terminis.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat veel Iraniers moslim zijn wil ik best geloven. Overigens vinden ze zelf dat ze slechts moslim op papier zijn. Ze zijn geen moslims zoals de Arabieren dat bijvoorbeeld zijn. Er zijn ook veel Iraniers die trouwens geen moslim zijn en het aantal niet-moslims groeit steeds meer dankzij dit soort acties van de islamitische regering
Hoe kom je daar zo bij ?quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:09 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Beelden van twee jaar geleden (gelukkig).
dat wil ik best gelovenquote:Op woensdag 17 juni 2009 01:10 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Dat veel Iraniers moslim zijn wil ik best geloven. Overigens vinden ze zelf dat ze slechts moslim op papier zijn. Ze zijn geen moslims zoals de Arabieren dat bijvoorbeeld zijn. Er zijn ook veel Iraniers die trouwens geen moslim zijn en het aantal niet-moslims groeit steeds meer dankzij dit soort acties van de islamitische regering. Bovendien zit het Zoroastrisme ook in veel harten van de Iraniers.
Omdat ik de beelden al eerder heb gezien. lees ook eens de reacties die eronder staan. Op pagina 2/3 bijvoorbeeld.quote:
Zelfs Afshin Ellian heeft ''Allahu Akbar'' ('God is groot') lopen scanderen bij demonstraties van Iraniėrs in Nederland, zei hij vandaag bij Nova, omdat dat een veelgebruikte leus is bij de Iraniėrs die tegen de huidige regering zijn.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:15 schreef MightyDutchy het volgende:
[..]
dat wil ik best gelovenmaar dat de iraniėrs geen extremistische moslims zijn, betekent niet dat ze het sjiisme ook niet in hun harten hebben... al eeuwenlang voordat Khomeini ook maar geboren was
Mousavi had zijn aanhangers opgeroepen om ''Allahu Akbar'' te roepen zodat de Ahmadinejad-fans hen niet van anti-islam konden beschuldigenquote:Op woensdag 17 juni 2009 01:21 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Zelfs Afshin Ellian heeft ''Allahu Akbar'' ('God is groot') lopen scanderen bij demonstraties van Iraniėrs in Nederland, zei hij vandaag bij Nova, omdat dat een veelgebruikte leus is bij de Iraniėrs die tegen de huidige regering zijn.
Er wordt op internet inderdaad opgeroepen om leuzen als ''Allahu Akbar'' te schreeuwen en portretten van Khomeini te dragen zodat de Basiji's niet kunnen ingrijpen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:24 schreef MightyDutchy het volgende:
[..]
Mousavi had zijn aanhangers opgeroepen om ''Allahu Akbar'' te roepen zodat de Ahmadinejad-fans hen niet van anti-islam konden beschuldigenen zo laten ze ook zien dat ze trouw zijn aan de islamitische republiek.
Erg gemeend is het niet dus.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Er wordt op internet inderdaad opgeroepen om leuzen als ''Allahu Akbar'' te schreeuwen en portretten van Khomeini te dragen zodat de Basiji's niet kunnen ingrijpen.
Vanuit Iran zelf is er inderdaad totaal geen onderdrukking...quote:Op woensdag 17 juni 2009 00:59 schreef Tevik het volgende:
[..]
Het land wordt inderdaad 30 jaar lang vanwege haar geloof onderdrukt van buitenaf.
Die groene vlaggen die je op de foto van esfahan ziet... heeft dat misschien ook iets met imam hoessein te maken? Dat zie je ook vaak in Irak tijdens de pelgrimstochten.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Er wordt op internet inderdaad opgeroepen om leuzen als ''Allahu Akbar'' te schreeuwen en portretten van Khomeini te dragen zodat de Basiji's niet kunnen ingrijpen.
Ik zou het niet weten. Het had volgens mij wel iets met de Islam te maken of iets in de trend van vernieuwing.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:31 schreef MightyDutchy het volgende:
[..]
Die groene vlaggen die je op de foto van esfahan ziet... heeft dat misschien ook iets met imam hoessein te maken? Dat zie je ook vaak in Irak tijdens de pelgrimstochten.
pffff wat een mensen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
Ook in Isfahan massale protesten:
[ afbeelding ]
zoiets jaquote:Op woensdag 17 juni 2009 01:36 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Het had volgens mij wel iets met de Islam te maken of iets in de trend van vernieuwing.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |