Ik weet dat je bij de McDonalds ontslagen kan worden als je fooi in je eigen zak steekt. De broeken die je daar aan hebt hebben dan ook geen zakken, maar er zijn mensen die het bv in de schoenen of sokken stopten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:49 schreef Basp1 het volgende:
Dan stop je die fooi toch gewoon in je eigen zak. Laat die baas maar mooi in de stront zakken. Zolang er geen kas verschil is is er niets aan de hand.
Er zitten wel zakken in die broeken, maar inderdaad, de fooi is voor de franchiser.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:50 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik weet dat je bij de McDonalds ontslagen kan worden als je fooi in je eigen zak steekt. De broeken die je daar aan hebt hebben dan ook geen zakken, maar er zijn mensen die het bv in de schoenen of sokken stopten.
Dan zijn de broeken tegenwoordig anders, toen ik er werkte zaten er geen zakken in, maar dan praat je wel over 15 jaar geleden of zo.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Er zitten wel zakken in die broeken, maar inderdaad, de fooi is voor de franchiser.
Pure diefstal. Fooi krijg je omdat mensen tevreden zijn met de service die je ze geeft. Die fooi geven ze aan jou, niet aan McDonalds.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Er zitten wel zakken in die broeken, maar inderdaad, de fooi is voor de franchiser.
Yep er zijn mensen die fooi geven bij de Mac. Vaak is het dan wisselgeld dat ze niet terug willen of zo.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:51 schreef GI het volgende:
Fooi bij de macdonalds...
Dat beleid zal wel tegen diefstal uit de kas zijn.
Er zijn mensen ontslagen omdat ze de fooi in de eigen zak staken.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
Pure diefstal. Fooi krijg je omdat mensen tevreden zijn met de service die je ze geeft. Die fooi geven ze aan jou, niet aan McDonalds.
Idd welke mongool gaat er nu fooi bij de mac gevenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:51 schreef GI het volgende:
Fooi bij de macdonalds...
Tsja sommige mensen zijn blijkbaar snel tevreden....quote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Idd welke mongool gaat er nu fooi bij de mac geven![]()
Omdat ik eerst 15 minuten in de rij heb mogen staan en dan zelf met mijn dienblad naar de vieze tafel heb mogen lopen.
In eigen zak steken is je goed recht. Daar kunnen ze niks tegen doen. Jij hebt de fooi gekregen dus jij mag bepalen wat je ermee doet. De werkgever mag het niet claimen. (risico is natuurlijk wel dat je je baan kwijt bent, aangezien een uitzendkracht vrij makkelijk te 'ontslaan' is.)quote:Op dinsdag 16 juni 2009 13:03 schreef Liquidist het volgende:
voor zover ik weet gooit iedereen de fooi in een pot. De fooi is gigantisch, maar het is dan ook een zeer groot bedrijf. Fooi voortaan weigeren kan, maar mensen zullen dat in dit bedrijf vaak niet begrijpen of zich beledigd voelen. In eigen zak steken is niet echt een optie, omdat de beveiliging nogal fors is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |