Zit me al een tydje aftevragen wat er nu zo verboden is aan "verboden trance"
aangezien ik het nooit gehoord heb, wil ik t wel es horen...
duss als je wat voorbeelden heb...kom maar op
Spank U....
quote:ja je schijnt er behoorlijk van te gaan flippen als je het hoort...
Op zondag 14 april 2002 13:28 schreef GizartFRL het volgende:
VerbodenTrance
WTF
nog nooit van gehoord
maarrre... de klubheads en DJ Jsaan zijn verboden voor mij.. ben ik allergish voor
quote:1 april.
Op zondag 14 april 2002 13:32 schreef MOD het volgende:
men zegt dat het ergens een bepaalde zenuw in je hersen stimuleert zodat je vreemde dingen gaat zien, en vreemd gedrag gaat vertonen...
quote:Haha.
Op zondag 14 april 2002 13:32 schreef MOD het volgende:
men zegt dat het ergens een bepaalde zenuw in je hersen stimuleert zodat je vreemde dingen gaat zien, en vreemd gedrag gaat vertonen...
quote:je ben of dronken of aan de drugs
Op zondag 14 april 2002 13:32 schreef MOD het volgende:[..]
ja je schijnt er behoorlijk van te gaan flippen als je het hoort...
tjah...ik zou nie weten of het waar is, daarom wil ik wat van die zooi hebben...
waar je het over hebt bestaat niet
quote:En dat werkte ook al niet.
Op zondag 14 april 2002 13:33 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Net zoals die reclames waar verborgen boodschappen inzaten die net een frame duurden waardoor je bijvoorbeeld zin in cola kreeg?
quote:Volgens mij is dat gewoon pure onzin, wel heb ik ooit gehoord van bepaalde liedjes dat ze niet in alle discotheken gedraait mogen worden, omdat ze agressiviteit opwekken, alleen dat weet ik ook niet of het waar is.
Op zondag 14 april 2002 13:32 schreef MOD het volgende:[..]
tjah...ik zou nie weten of het waar is, daarom wil ik wat van die zooi hebben...
quote:werd anders volop gedraaid in de disco (toen het liedje nog populair was dan)
Op zondag 14 april 2002 13:44 schreef Poogie het volgende:[..]
Volgens mij is dat gewoon pure onzin, wel heb ik ooit gehoord van bepaalde liedjes dat ze niet in alle discotheken gedraait mogen worden, omdat ze agressiviteit opwekken, alleen dat weet ik ook niet of het waar is.
1 van die liedjes = D-devils - 6th gate
dat is jumpstyle
quote:dat heb ik met die gewone
quote:wat doe je dan in dit topic?
Op zondag 14 april 2002 13:53 schreef mixologist het volgende:[..]
dat heb ik met die gewone
trance ook al
quote:Sublimale reclame.
Op zondag 14 april 2002 13:33 schreef ProPHeT_Ewok het volgende:
Net zoals die reclames waar verborgen boodschappen inzaten die net een frame duurden waardoor je bijvoorbeeld zin in cola kreeg?
quote:De internationale vereniging van trance DJ's en platenbazen. Elk jaar wordt dat beslist op een geheime bijeenkomst waar alleen genodigden heen mogen gaan. Echt waar...
Op zondag 14 april 2002 14:28 schreef MahRain het volgende:
Wie verbiedt deze trax dan (zogenaamd)?
quote:Dat werkte juist heel erg goed!
Op zondag 14 april 2002 13:43 schreef Seborik het volgende:[..]
En dat werkte ook al niet.
In Amerika hadden ze in een bioscoop tijdens een film een aantal keer een flits laten zien van iemand die cola dronk. Deze flits duurde heel kort zodat je ogen hem niet waarnamen maar je hersenen wel. Ja, ik weet niet hoe het precies uit te leggen. Maar in ieder geval, tijdens de pauze toen waren er hartstikke veel verschillende dranken te verkrijgen, maar iedereen wou alleen maar Cola.
Niet verzonnen, echt waar.
Het werkte dus wel.
quote:Ik meen me te herinneren uit een psychologie-college dat ze nog nooit hebben kunnen aantonen dat het echt significant verschil maakte voor de verkoop. Maar het is een bekend verhaal...
Op zondag 14 april 2002 15:05 schreef YvonnePonne het volgende:
Het werkte dus wel.
[edit, even opgezocht: "But whenever subliminal ads are mentioned, you can count on the media bringing up the infamous 1957 “Eat Popcorn, Drink Coca-Cola” subliminal movie ad that supposedly showed how well such ads work – which was indeed mentioned during the presidential ad ruckus. You can also generally count on the same writers neglecting to mention the 1962 Advertising Age interview with James Vicary, the advertising expert who made the original claim about increasing sales through those subliminal ads during movies. Vicary admitted that the original “study” was a fabrication (see also Skeptical Inquirer, Spring 1992), intended only to increase customers for his marketing business."
[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 14-04-2002 15:11]
quote:Dat is iets anders.
Op zondag 14 april 2002 15:05 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Dat werkte juist heel erg goed!
In Amerika hadden ze in een bioscoop tijdens een film een aantal keer een flits laten zien van iemand die cola dronk. Deze flits duurde heel kort zodat je ogen hem niet waarnamen maar je hersenen wel. Ja, ik weet niet hoe het precies uit te leggen. Maar in ieder geval, tijdens de pauze toen waren er hartstikke veel verschillende dranken te verkrijgen, maar iedereen wou alleen maar Cola.
Het werkte dus wel.
quote:DieDjeej Sjaan is trens!? (en BoesieWoesie ook!?)
Op zondag 14 april 2002 13:32 schreef Trance4Ever het volgende:
ik luister al 5 jaar naar trancenog nooit van gehoord
maarrre... de klubheads en DJ Jsaan zijn verboden voor mij.. ben ik allergish voor
quote:Yep, klopt helemaal.
Op zondag 14 april 2002 15:05 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Dat werkte juist heel erg goed!
Het werkte dus wel.
Gevolg, hij moest een boete betalen (mag namelijk niet, he - zulke beeldjes in reclame's e.d.) Maar ach, wat scheelt hem die boete nou voor een paar duizend stemmen.
quote:Inderdaad, het maakte geen verschil.
Op zondag 14 april 2002 15:06 schreef Zander het volgende:[..]
Ik meen me te herinneren uit een psychologie-college dat ze nog nooit hebben kunnen aantonen dat het echt significant verschil maakte voor de verkoop. Maar het is een bekend verhaal...
quote:Nee Seborik, dat bedoel ik niet.
Op zondag 14 april 2002 15:15 schreef Seborik het volgende:
yvonneponne hetgeen jij bedoelt, is dat wanneer je iemand ziet drinken, dat je dan zelf ook dorst krijgt, maar dat is iets anders dan die zogenaamde verborgen boodschappen in films. Het komt helemaal mooi uit als je een film hebt waarin op elk leeg vlak "Coca Cola" staat. Iedereen rennen naar de cola-automaat na afloop, niet echt verborgen dus.
It is true that we can perceive things even though we are not conscious of perceiving them. However, for those who put messages in tapes and then record music over the messages so that the messages are drowned out by the music or other sounds, it might be useful to remember that if the messages are drowned out by other sounds, the only perceptions one can have are of the sounds drowning out the messages. There is no evidence of anyone hearing a message which is buried beneath layers of other sounds to the point where the message does not distinctly stand out. Of course, if the message distinctly stood out, it would not be subliminal.
The belief in the power of subliminal messaging to manipulate behavior seems to have originated in 1957 with James Vicary, an advertising promoter who claimed to increase popcorn sales by some 58% and Coke sales by some 18% in a New Jersey movie theater simply by flashing very briefly the messages "Drink Coca-Cola" and "Hungry - Eat Popcorn." Even though the claim has been shown to be a hoax, and even though no one has been able to duplicate the event, belief in the legend lingers. This story and several others were retold by Vance Packard in The Hidden Persuaders (1957), a book that became required reading for a generation of college students.
quote:Ja ging toch over dat stukje dat het woord "Democrats" (=de partij van Al Gore) in beeld kwam in één Bush's campagne-filmpjes, maar dat mensen dan zeiden dat eerst de letters "rats" (ratten) in beeld kwamen, en een miliseconde later "Democ" werd ingevoegd. Dit zou dan bij mensen een slecht gevoel geven bij de keuze voor wie te kiezen.
Op zondag 14 april 2002 15:12 schreef MarkzMan_X het volgende:
Yep, klopt helemaal.
Onze *vriend* Bush Jr. was tijdens zijn reclame campagne ook een beetje stout geweest.
Hij had namelijk in een bepaald district van USA TV-reclame's voor hem en z'n partij laten uitzenden die dus zulke sub-luminale beeldjes bevatten.
Het had enig effect op mensen die zaten te twijfelen of ze nou moesten stemmen tussen Gore of Bush, en ook bleek het enigzins effectief te zijn bij oudere mensen (de stakkers).
quote:Dat is dus gelul.
Op zondag 14 april 2002 15:33 schreef YvonnePonne het volgende:[..]
Nee Seborik, dat bedoel ik niet.
Ik bedoel wat Prophet_ewok het over had
Het zijn inderdaad die subliminale deeltjes.
Heb daar een keer boek over gelezen, lang geleden.
Tijdens die film waren het echt beleden van een fractie van een seconde.
En dat werkte echt wel!
quote:Het zal wel, het klopt in ieder geval niet. Er zijn meerdere studies naar gedaan en in meerdere boeken staat het vermeldt. Lees eens een keer een modern universitair boek over sociale psychologie en de dingen over persuasion en dergelijke.
Op zondag 14 april 2002 15:47 schreef keeper het volgende:[..]
Ja ging toch over dat stukje dat het woord "Democrats" (=de partij van Al Gore) in beeld kwam in één Bush's campagne-filmpjes, maar dat mensen dan zeiden dat eerst de letters "rats" (ratten) in beeld kwamen, en een miliseconde later "Democ" werd ingevoegd. Dit zou dan bij mensen een slecht gevoel geven bij de keuze voor wie te kiezen.
Nu zag je ook wel dat het, met wat fantasie zo was, maar ik vond het nog steeds ver gezocht. Klaarblijkelijk is hij er echter wel voor veroordeeld
quote:Dat zei ik dan ook niet. Ik vertelde alleen maar het verhaal, wat MarkzMan_X aanhaalde. Met de notitie erbij dat ik daar zelf dus absoluut niet in geloof.
Op zondag 14 april 2002 16:42 schreef Seborik het volgende:
Het zal wel, het klopt in ieder geval niet.
Zou dat op je "illegale" trance cd staan? Als je 'm op een party zou draaien krijg je een hele zaal vol schijtende en dansende lui....
quote:Heel erg intresant onderwerp eigelijk
Op zondag 14 april 2002 13:44 schreef Poogie het volgende:[..]
Volgens mij is dat gewoon pure onzin, wel heb ik ooit gehoord van bepaalde liedjes dat ze niet in alle discotheken gedraait mogen worden, omdat ze agressiviteit opwekken, alleen dat weet ik ook niet of het waar is.
1 van die liedjes = D-devils - 6th gate
[Dit bericht is gewijzigd door blup op 22-12-2002 23:28]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |