abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70048034
TT zegt het al. Ik heb geen zin om me suf te lezen (dus s.v.p. geen linkjes naar ellenlange -tevens vaak Engelstalige- lappen tekst) maar ben wel benieuwd wat dat Niburu gebeuren nou precies, ff kort concreet, inhoudt.

Ik ken alleen termen als 'Niburu, de 10e planeet' en dat veel mensen Niburu zien als 'HETgeen' wat gaat gebeuren rond 2012, of wat zeg ik, nee misschien nu al wel ! Verder ken ik de term Reptilians, en volgens mij had dat ook iets met Niburu te maken. Dat daar Reptilians vandaan komen of zo en alle machthebbers in onze wereld zijn aangesloten bij een louche gezelschap en ook reptilians en die willen de wereld overnemen met hun macht en geld en die komen van die slechte planeet Niburu of zoiets
Dat is wat ik er van weet/ denk te weten, en vandaar dat ik dus ook meteen ' ' denk als ik iets over Niburu hoor. Wie kan mijn simpele geest verlichten en me de de werkelijke niet onderschatte gevaren van Niburu meedelen

Nou?
pi_70048207
Niburu is de naam van een planeet. De sumeriers waren een volk die we kennen als de oudste beschaving op aarde. Zij spraken van een ander ras die neerdaalden op aarde, van buiten de aarde, en de mens naar eigen beeld geschapen heeft uit een deel van hunzelf en een wezen wat hier al op aarde liep (Neanderthaler?)
Dit ander ras werden de Anunnaki's genoemd en hebben de eerste mensen beschaving en kennis gegeven.

De Anunnaki's kwamen van die planeet Niburu die door ons zonnestelsel zou moeten razen met een omloopbaan van 1 Sars, 2160/3600 jaar. De meningen over het begrip Sars staat ter discussie.
Volgens de Anunnaki's zelf zou deze planeet Niburu enkel gebruikt worden als oversteek. Een soort lift om van hun verre stelsel mee te liften naar ons stelsel. Immers, de omloopbaan van die planeet Niburu is zo groot dat die buiten ons zonnestelsel reikt, tot bijna in een ander stelsel/whatever.

In het kort Niburu.

Dat sommigen het betrekken op 2012 moet je met een korrel zout nemen. Want als je voor 1 Sars nu 2160 jaar neemt of 3600 jaar, op 2012 komt het nooit. Op zijn minst rond 2035, afgaande van een omloopbaan van 2160, Maar dat is een discussie apart.
Sommige mensen zijn heilig overtuigt van de Maya kalender en grijpen alles aan om het verhaal sterker te maken. Terwijl ze niet begrijpen dat die Maya kalender een doodgewone kalender was zoals wij die ook hebben elk jaar. M.a.w. als die Maya kalender ophoudt begint ie weer van voren af aan... net als onze kalender. Maarja, die logica haal het mysterie weg uit het begrip 2012 en daar zitten ze niet op te wachten.

*ps*
Nog even dit: Het is Nibiru en geen Niburu. De foute naam is een eigen leven gaan leiden door alle websites.

[ Bericht 1% gewijzigd door Matteüs op 16-06-2009 01:08:14 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 01:22:36 #3
44649 beelz
Maar dat is het punt niet
pi_70048497
Niburu is dat geleuter waar freaks in geloven.
Besef Regulier!
Trouble spelling diarrhoea? There's always the Ronseal standby of 'dire-rear'.
pi_70048581
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:57 schreef Matteüs het volgende:
Niburu is de naam van een planeet. De sumeriers waren een volk die we kennen als de oudste beschaving op aarde. Zij spraken van een ander ras die neerdaalden op aarde, van buiten de aarde, en de mens naar eigen beeld geschapen heeft uit een deel van hunzelf en een wezen wat hier al op aarde liep (Neanderthaler?)
Dit ander ras werden de Anunnaki's genoemd en hebben de eerste mensen beschaving en kennis gegeven.

De Anunnaki's kwamen van die planeet Niburu die door ons zonnestelsel zou moeten razen met een omloopbaan van 1 Sars, 2160/3600 jaar. De meningen over het begrip Sars staat ter discussie.
Volgens de Anunnaki's zelf zou deze planeet Niburu enkel gebruikt worden als oversteek. Een soort lift om van hun verre stelsel mee te liften naar ons stelsel. Immers, de omloopbaan van die planeet Niburu is zo groot dat die buiten ons zonnestelsel reikt, tot bijna in een ander stelsel/whatever.

In het kort Niburu.

Dat sommigen het betrekken op 2012 moet je met een korrel zout nemen. Want als je voor 1 Sars nu 2160 jaar neemt of 3600 jaar, op 2012 komt het nooit. Op zijn minst rond 2035, afgaande van een omloopbaan van 2160, Maar dat is een discussie apart.
Sommige mensen zijn heilig overtuigt van de Maya kalender en grijpen alles aan om het verhaal sterker te maken. Terwijl ze niet begrijpen dat die Maya kalender een doodgewone kalender was zoals wij die ook hebben elk jaar. M.a.w. als die Maya kalender ophoudt begint ie weer van voren af aan... net als onze kalender. Maarja, die logica haal het mysterie weg uit het begrip 2012 en daar zitten ze niet op te wachten.

*ps*
Nog even dit: Het is Nibiru en geen Niburu. De foute naam is een eigen leven gaan leiden door alle websites.
Tnx ......maar k snap het nog niet helemaal ....Er kwamen hier wezens die Annunaki's schiepen uit half hun eigen wezen, half neanderthaler (of iets anders), maar deze Annunaki's kwamen zelf ergens al vandaan?? En dat liften snap ik ook niet helemaal. Je kan er niet ff op-en af springen, van die planeet, toch. En hij gaat nogal langzaam. Dus dan spring je erop vanaf je eigen planeet en dan moet je nog 6 generaties wachten voordat hij bij de aarde is?
pi_70048594
Oja, en hebben reptilians nou ook iets met Nibiru te maken?
pi_70048638
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 01:32 schreef bulbjes het volgende:
Oja, en hebben reptilians nou ook iets met Nibiru te maken?
Jij mag het zeggen.
pi_70048966
Klinkt ook als een goed stephen king verhaal.

Waar wordt de basis gelegd voor dit hele gebeuren ? Een of andere pictogrammen/tekeningen van de sumeriers ?
pi_70049230
Ik dacht dat Niburu een soort Linux was..
  dinsdag 16 juni 2009 @ 09:11:11 #9
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_70050668
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 03:15 schreef captainkid het volgende:
Ik dacht dat Niburu een soort Linux was..
Nee dat is Ubuntu.. die vliegt om de 3 terrabyte Pluto voorbij.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_70055813
Ik zit wat websites af te struinen over deze onzin maar bij elk wordt je eerst gebombardeerd met screeuwerig "bewijs". Ben wel uiteindelijk gekomen waar dit idee het eerst wordt genoemd en dat is door ene Zecharia Sitchin, en hij wordt aangeduid als iemand die de academische qualifications bezit om deze theorie te ondersteunen. Als ik op zijn naam google dan wordt al snel duidelijk dat hij aardig wat vergissingen heeft gemaakt, vooral met vertalingen vanuit het sumerisch (geen idee hoe je dat schrijft). En zoals altijd wordt de bijbel er ook weer bij gehaald.

Je wordt ook zo lekker subtiel aangespoord om vooral zijn boeken en dvd's te kopen als ik naar zijn website ga.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddyflap op 16-06-2009 14:14:49 ]
  dinsdag 16 juni 2009 @ 13:03:00 #11
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_70057226
niburu.nl (en TRU) zijn 10 minuten vermaak tijdens mijn lunch boterhammmetjes
I follow you......but not on Twitter
  dinsdag 16 juni 2009 @ 19:00:36 #12
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_70069028
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:03 schreef 1-of-6Billion het volgende:
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_70085936
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 00:57 schreef Matteüs het volgende:
Ff tussendoor ... for what it's worth ... de Maya's zijn als het ware onverklaarbaar verdwenen ... Zij waren een beschaving die dusdanig hoog geëvolueerd waren dat zij getranscendeerd zijn, hun kalender hebben ze gestopt op 2012 omdat ze "gezien" hebben dat in 2012 de ganse planeet zal transcenderen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 17 juni 2009 @ 09:43:30 #14
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70085992
quote:
Op dinsdag 16 juni 2009 13:03 schreef 1-of-6Billion het volgende:
niburu de aluhoedjes die bang zijn voor *alles*, van DECT telefoons tot magnetrons

Ze hebben een 'winkel' in Groningen, lach me dood om de dingen die daar in hun etalage hangen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_70086836
Ja, al wie een probleem heeft met al die nutteloze, amper getest op gezondheidsgevolgen, opgedrongen gadgets van onze materialistische consumptiemaatschappij is een aluhoedje ... natuurlijk ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:16:13 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70086937
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ff tussendoor ... for what it's worth ... de Maya's zijn als het ware onverklaarbaar verdwenen ... Zij waren een beschaving die dusdanig hoog geëvolueerd waren dat zij getranscendeerd zijn, hun kalender hebben ze gestopt op 2012 omdat ze "gezien" hebben dat in 2012 de ganse planeet zal transcenderen ...
Wat is transcenderen?

En de verhalen van Spaanse veroveraars die in strijd waren met de Maya's zijn niet waar?
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:17:55 #17
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70086982
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:13 schreef UncleScorp het volgende:
Ja, al wie een probleem heeft met al die nutteloze, amper getest op gezondheidsgevolgen, opgedrongen gadgets van onze materialistische consumptiemaatschappij is een aluhoedje ... natuurlijk ...
Ga dan lekker ergens in Afrika zitten. Tegen die gadgets zijn, maar wel fulltime bezig zijn met het onderhouden van een site is natuurlijk een beeeeeeeeetje hypocriet
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_70088107
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:16 schreef pfaf het volgende:
En de verhalen van Spaanse veroveraars die in strijd waren met de Maya's zijn niet waar?
Om het eenvoudig te houden halen we schooltv erbij

http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20071204_mayastoen01
pi_70088176
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:17 schreef Catch22- het volgende:
Ga dan lekker ergens in Afrika zitten. Tegen die gadgets zijn, maar wel fulltime bezig zijn met het onderhouden van een site is natuurlijk een beeeeeeeeetje hypocriet
Ik heb er blijkbaar voor gekozen om hier geboren te worden, dus ik zal het hier wel uitzitten ...
Maar om nou iedereen die met een kritisch oog naar deze "gadgets" of "verbeteringen van onze maatschappij " kijkt direct weer een aluhoedje te gaan noemen ...
Een beetje respect voor elk zijn mening graag.
  woensdag 17 juni 2009 @ 10:55:20 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70088319
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik heb er blijkbaar voor gekozen om hier geboren te worden, dus ik zal het hier wel uitzitten ...
Maar om nou iedereen die met een kritisch oog naar deze "gadgets" of "verbeteringen van onze maatschappij " kijkt direct weer een aluhoedje te gaan noemen ...
Een beetje respect voor elk zijn mening graag.
Nee.

-Troll-

[ Bericht 6% gewijzigd door Bastard op 17-06-2009 10:58:14 ]
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:48:24 #21
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_70090290
terugvind Reptilian
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  woensdag 17 juni 2009 @ 11:49:12 #22
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_70090327
Sorry dat ik kritisch tegenover dit gedrag sta, moet ook gewoon wegblijven uit dit forum

doei

Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_70092711
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 09:41 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

OF, de mensen die die kalender maakten, hadden na het bereiken van 2012 zoiets van "Zo, we hebben deze kalender voor de komende 2500 jaar af, nu eerst een Bavaria.".

Er zijn mensen die de theorie aanhangen dat de Maya's voorspeld hebben dat de wereld zal transformeren in 2012. Het enige bewijs dat ze ervoor hebben is dat de kalender op die datum ophoudt. Wat betreft de opmerking dat ze getransendeerd zijn, er waren nog Maya's in de Amerika's op het moment dat de Spanjaarden daar landden. Ze zijn zeker niet onverklaarbaar verdwenen, jij hebt het waarschijnlijk over de Tolteken.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_70092771
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

"een plotseling verdwenen beschaving", dit betekent gewoon dat die beschaving in een relatief korte tijd ten onderging. Verschillende mogelijkheden; oorlogen onderlingen tussen de steden, teveel druk/lasten van de groeiende groep adelijken op de gewone bevolking, etc etc. Maar nee, het klinkt allemaal zo mysterieus dus mensen willen er weer hun eigen draai aan geven.

Vind het nogal vreemd dat je schrijft dat de maya's "onverklaarbaar zijn verdwenen" maar dat je wel weet dat "zij dusdanig hoog geëvolueerd waren dat zij getranscendeerd zijn, hun kalender hebben ze gestopt op 2012 omdat ze "gezien" hebben dat in 2012 de ganse planeet zal transcenderen.

Wat bedoel je met transcenderen ?
pi_70092863
quote:
Op woensdag 17 juni 2009 10:49 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Letterlijke tekst uit de clip:
quote:
We hebben het al over de Azteken gehad. Je weet wel, die van die arend en die cactus en Mexico Stad, maar zij waren niet de enige grote Indianenbeschaving. Nee, absoluut niet. Je hebt ook nog de Maya’s, minstens zo boeiend kan ik wel zeggen. De Maya’s leefden in een heel uitgestrekt gebied van Zuid-Mexico en Guatemala tot in El Salvador en Honduras. Een gebied tien keer zo groot als Nederland.

Tussen 500 en 900 na Christus waren de Maya’s op hun hoogtepunt. Ze bouwden toen gigantische steden met paleizen en tempels. Ze schreven dikke boeken en konden ongelooflijk goed rekenen. Ze hadden zelfs zeer precieze kalenders. En bovendien hadden ze ook kunstenaars die bedreven waren in het schilderen en beeldhouwen. Echt cool waren ze, die Maya’s!

Ze zijn trouwens net zoals de dinosaurussen aan hun eind gekomen, ja, in een hele korte tijd en nog steeds om onbekende redenen. Plotseling was het gewoon over met de Maya’s. Want toen de Spanjaarden in de zestiende eeuw Midden-Amerika veroverden, was de grote Maya-beschaving helemaal verstopt onder een dikke laag tropisch oerwoud.

Er is nog altijd maar een klein stukje van die oude Maya-wereld blootgelegd. Maar de belangrijkste plekken zijn ondertussen wel opgegraven en bestudeerd. Zo weten we nu bijvoorbeeld dat er nooit echt één groot Mayarijk heeft bestaan. Nee, de Maya’s leefden in verschillende grote onafhankelijke steden: Palenque, Tikal, Copán, Bonampak, Yaxchilán en Chitchén Itzá, met aan het hoofd machtige koningen en priesters. Koningen die de stad leidden en vaak oorlog voerden met elkaar. Ja, oorlog voerden om macht, maar ook om slaven buit te maken. Het waren koningen die niet alleen wereldse zaken te regelen hadden, nee, koningen waren ook bemiddelaars met de goden, want om de stad goed te besturen was de hulp van goden onontbeerlijk. De koningen leidden daarom ook de belangrijkste rituelen.

Zo moesten ze regelmatig bloedoffers brengen aan de goden. Tja, ze doorboorden dan hun tong, hun oor en zelfs hun penis! Tja, en het wordt nog spectaculairder, want het bloed vingen ze op op papier om dat later te verbranden. En als dat bloed dan verbrand was, dan konden ze met de goden spreken. De goden verschenen in de rook. De Maya’s zijn ook bekend om hun schrift dat we vooral kennen van wat er op de stenen staat, want de Spanjaarden hebben alle boeken verbrand. Kijk hier: nauwelijks te herkennen als schrift en toch valt dit te lezen! Hier staat bijvoorbeeld iets over de God Chac, de schepper van het leven, de rode god van het Oosten aan wie maïs en vlees geofferd werd. De Maya’s hadden niet alleen hun eigen schrift, nee, ze hadden ook eigen getallen, zelfs met het getal 0, kijk hier: 1, 2, 3, 4, 5 enzovoort, door punten en balken te stapelen vormden ze cijfers. Tot en met 19. Maar blijkbaar hadden ze niet genoeg aan één systeem, ze hadden ook nog hoofden waarmee ze rekenden. Je zou kunnen stellen, dat Maya’s de uitvinders van het hoofdrekenen.

Maya’s waren ook experts in het kijken naar de sterren. Nou ja, het was wel iets meer dan alleen maar kijken natuurlijk. Op basis van wat ze in de sterren zagen, ontwikkelden ze kalenders. Kalenders die vooral van belang waren om hun rituelen precies te kunnen plannen. Een ster die speciaal in de gaten gehouden werd was Venus, de Ochtendster, die volgens de Maya’s verantwoordelijk was voor ongeluk. Tja, en kennelijk heeft Venus toen geslagen hè, want de Maya’s hebben niet veel geluk gehad. Zo’n prachtige cultuur waar bijna niets meer van over is.
Jammer dat de academische wereld het niet met ze eens is. Lees voor de grap dit eens door, met bronvermelding, maar helaas zonder 'cool' taalgebruik.

http://en.wikipedia.org/wiki/Maya_civilization
http://www.famsi.org/
http://www.mesoweb.com/
http://www.projectshum.org/Ancient/mayan.html
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')