We willen anderen ook de kans geven om een bijdrage te leveren.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat Speed viel best mee. MAW en Niz kunnen veel erger
Tussen de wil en de werkelijkheid zit nog wel eens een verschilquote:Op dinsdag 16 juni 2009 12:58 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
We willen anderen ook de kans geven om een bijdrage te leveren.
Dat is ruimschoots bekend, jaquote:Op dinsdag 16 juni 2009 10:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat Speed viel best mee. MAW en Niz kunnen veel erger
En los daarvan, het voegt niets toe aan het gespam van MaWquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik wil best het topic volspammen met geklaag over mijn school, maar dan kom ik helemaal niet meer aan werken toe vrees ik.
Het voegt überhaupt niets toe. En het zal ook weinig oplossen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
En los daarvan, het voegt niets toe aan het gespam van MaW
"VERBODEN TOEGANGquote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Neen.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:02 schreef JumpingJacky het volgende:
Vraagje:
Stel, ik koop bedrijfsmatig een klein autootje, bijvoorbeeld een Aygo. Deze sticker ik helemaal vol met bedrijfsreclame zodat het een aandachtstrekker wordt. Is het dan verdedigbaar dat iedere rit die je er mee rijdt een zakelijke rit is? Dit in het kader van reclame/promotie maken voor de zaak.
Dus een ritje naar de supermarkt wordt dan eigenlijk een reclamerit.
Doel: Onder de bijtelling privégebruik uitkomen.
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:55 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
"VERBODEN TOEGANG
Art. 461 Wetb. v. Strafr."
quote:Hij die, zonder daartoe gerechtigd te zijn, zich op eens anders grond waarvan de toegang op een voor hem blijkbare wijze door de rechthebbende is verboden, bevindt of daar vee laat lopen, wordt gestraft met geldboete van de eerste categorie.
Eerlijk gezegd, nee. De laatste bijtelling die ik voor een auto van de zaak heb gehad is ruim 5 jaar terug, dus ik ben niet zo op de hoogte van de nieuwste regels m.b.t. bijtelling en energielabels en al dat gedoe.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:05 schreef DonJames het volgende:
[..]
en heb je wel eens uitgerekend hoe weinig de bijtelling over een aygo is?
Ow, heb je een terechtwijzing van een mod gehad?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:08 schreef ManAtWork het volgende:
(Damn, post ik toch terwijl ik me koest moest houden,...)
quote:Op dinsdag 16 juni 2009 14:57 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Dat is de ondertitel van het [WGR]-topic achter de schermenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 19:55 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
"VERBODEN TOEGANG
Art. 461 Wetb. v. Strafr."
Je hebt een bijzondere manier van tekst interpreterenquote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:16 schreef ManAtWork het volgende:
Mocht van jou toch niet meer posten?
[..]
Ghehe, dat wist je toch al?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:35 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Je hebt een bijzondere manier van tekst interpreteren
Hmm, ik ga dat toch eens doorrekenen. De eerste hoofdrekenspinsels lijken toch aan te geven dat het voordeliger is om zo'n autootje via de zaak te gaan rijden. Per saldo is de bijtelling lager dan de af te trekken autokosten van het bedrijfsresultaat en dus IB-voordelig. En dan nog het btw-voordeel.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 20:08 schreef ManAtWork het volgende:
14% van de cat-waarde.
(Damn, post ik toch terwijl ik me koest moest houden,...)
Jawel, maar soms is het wel aardig om wetenschap te delen met anderenquote:
Vaak ligt het aan de km's, de afschrijving en overige vaste kosten.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:35 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Hmm, ik ga dat toch eens doorrekenen. De eerste hoofdrekenspinsels lijken toch aan te geven dat het voordeliger is om zo'n autootje via de zaak te gaan rijden. Per saldo is de bijtelling lager dan de af te trekken autokosten van het bedrijfsresultaat en dus IB-voordelig. En dan nog het btw-voordeel.
Of mis ik iets?
Ik ben na drie maar gestopt. Anders krijg ik weer op mijn donder van JJ dat ik te veel spam.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:25 schreef Nizno het volgende:
En als MAW weer op dreef is... Komen er weer 3 posts achter elkaar
Arme badeendjes,... En ze zijn al met uitsterven bedreigd.quote:Heb vandaag eens eens discussie gehad over de minderwaarde van plastic badeendjes als bindmiddel voor een team.
En zowaar... Ik heb de discussie gewonnen. En de badeendjes zijn weer verleden tijd.
ja daarom staat er in Groningen op 8 hoog ook al een eindje buiten op de vensterbank. Hij vindt het zo geweldig.... Is er vanaf vrijdag al niet weg te slaan.quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik ben na drie maar gestopt. Anders krijg ik weer op mijn donder van JJ dat ik te veel spam.![]()
[..]
Arme badeendjes,... En ze zijn al met uitsterven bedreigd.
Je bent in de war met Nizno, schatquote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:32 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Ik ben na drie maar gestopt. Anders krijg ik weer op mijn donder van JJ dat ik te veel spam.![]()
quote:
Waar ligt dat dan aan? Volgens de prijslijst hebben alle uitvoeringen een A-label. Wat maakt dan het verschil in bijtelling?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:53 schreef ManAtWork het volgende:
BTW, niet alle Aygo's voldoen aan de 14% bijtelling. Ligt wel aan de uitvoering die je hebt,...
Maar omdat deze gepromoot wordt als zuinig en goedkoop in de bijtelling ging ik er voor het gemak even vanuit dat hij daaraan voldoet.
Was er geen uitzondering hierop voor de zuinige (dus 14% bijtellingscategorie) auto's?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 22:51 schreef ManAtWork het volgende:
Vergeet alleen niet dat je aan het eind van het jaar wel een BTW-correctie moet doen.
Aan de CO2 uitstoot.quote:Op woensdag 17 juni 2009 07:32 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Waar ligt dat dan aan? Volgens de prijslijst hebben alle uitvoeringen een A-label. Wat maakt dan het verschil in bijtelling?
http://data.toyota.nl/hom(...)rijslijsten/Aygo.pdf
Snap ik, maar MaW zegt dat niet alle Aygo's in de 14%-categorie vallen terwijl de prijslijst aangeeft dat ze allemaal een A-label hebben. Dus blijkbaar, als MaW gelijk heeft, is het label niet bepalend voor de bijtelling. Maar hoe kom ik dan achter het percentage bijtelling?quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:15 schreef sanger het volgende:
[..]
Aan de CO2 uitstoot.
Hoogte privégebruik bij zeer zuinige auto’s
Het privégebruik is 14% van de grondslag voor de bijtelling privégebruik auto, als u
kunt bewijzen dat de CO2-uitstoot van de ter beschikking gestelde auto lager is dan:95 gram per kilometer bij een auto die op diesel rijdt 110 gram per kilometer bij een auto die niet op diesel rijdt
Door te kijken naar de CO2 uitstoot van de exacte types.quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:54 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Snap ik, maar MaW zegt dat niet alle Aygo's in de 14%-categorie vallen terwijl de prijslijst aangeeft dat ze allemaal een A-label hebben. Dus blijkbaar, als MaW gelijk heeft, is het label niet bepalend voor de bijtelling. Maar hoe kom ik dan achter het percentage bijtelling?
quote:Op woensdag 17 juni 2009 08:56 schreef sanger het volgende:
[..]
Door te kijken naar de CO2 uitstoot van de exacte types.
Voor zover ik op de Toyo site zie zijn er slechts twee types motoren; de 1.0 VVT-I en de 1.0 VVT-I M MT die respectievelijk 106 en 107 gr/km uitstoten. Beiden zouden dus in het 14% tarief vallen
Graag gedaan, al ben ik wel benieuwd hoe MaW aan zijn redenering komt dat niet alle Aygo's in de 14% vallen?quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:03 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Da's dan duidelijk, want dat zijn de enige motoren die ze in de Aygo leveren
Dank voor deze opheldering
Sorry, ik heb de hele prijslijst met motoren niet doorgenomen.quote:Op woensdag 17 juni 2009 09:10 schreef sanger het volgende:
[..]
Graag gedaan, al ben ik wel benieuwd hoe MaW aan zijn redenering komt dat niet alle Aygo's in de 14% vallen?
Agossie, je zat er een keertje naast en vervolgens stop je je met posten....quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:11 schreef ManAtWork het volgende:
Gezien bovenstaande zal ik verder maar niks meer posten.
en een eikel valt ook niet ver van de boomquote:Op woensdag 17 juni 2009 20:23 schreef DonJames het volgende:
Trek het je niet aan MaW. Denk aan het bekende Japanse spreekwoord "Saru mo ki kara ochiru" zelfs apen vallen wel eens uit de boom
En tijgetje valt helemaal niet uit een boom.quote:Op woensdag 17 juni 2009 20:46 schreef Nizno het volgende:
[..]
en een eikel valt ook niet ver van de boom
Teigetje deed dat altijd wel slim.... die zorgde ervoor dat die domme dikke beer telkens de boom in gingquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:08 schreef Light het volgende:
[..]
En tijgetje valt helemaal niet uit een boom.
Die dikke beer was gewoon altijd haantje de voorste en liet Teigetje niet voor gaan... Dat is het goede verhaal natuurlijkquote:Op woensdag 17 juni 2009 21:11 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Teigetje deed dat altijd wel slim.... die zorgde ervoor dat die domme dikke beer telkens de boom in ging
Overigens vreemd dat ze die staffels niet gelijk gehouden hebben trouwens.quote:Op woensdag 17 juni 2009 18:11 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Sorry, ik heb de hele prijslijst met motoren niet doorgenomen.
Van andere modellen weet ik dat er een aantal motoren wel en anderen (net) niet in de 14% bijtelling vallen.
Ik sluit me aan bij de uitleg van Sanger wat betreft de uitleg. Het heeft inderdaad met de CO2 uitstoot te maken en niet met de energielabels.
Laat dit je vooral niet tegenhouden hoorquote:Gezien bovenstaande zal ik verder maar niks meer posten.
Hoe zo?quote:
quote:
het is nog lichtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |