abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 21:45:17 #276
45833 crew  Fogel
pi_70304397
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:16 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

Of een variant daarop: Het is niet nodig om te studeren om slim te zijn
Klopt inderdaad ook.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 21:45:36 #277
45833 crew  Fogel
pi_70304409
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 20:25 schreef Light het volgende:

[..]

En dan vanaf september weer?
Geen idee, vast wel.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:47:32 #278
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70304501
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:38 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Van station naar station is het 80 minuten. Maar ja, ik moet hier naar het station en in Hoofddorp zal ik ook niet op het station werken gok ik. Dus hoe lang het precies is, dat zou ik zo niet weten, maar ruim anderhalf uur (richting 2 uur gok ik).

Ik werk nu in Alkmaar en doe daar ook ongeveer 45 minuten over. Dat is dan wel van deur tot deur. 45 a 60 minuten vind ik prima, maar veel meer toch liever niet. En ik heb geen grote hekel aan het OV, maar een fan ben ik er ook niet van.

En overstappen an sich is het probleem niet. Maar met elke overstap neemt helaas ook de kans op vertraging weer toe. Het blijft wel de NS natuurlijk.

Nou ja, ik ga van de week nog eens goed zoeken. Tot nu toe heb ik alleen nog gereageerd op dingen die me aangeboden werden. Ik kom vast ergens iets leuks tegen, en tips zijn altijd welkom via PM/mail ofzo. Ik wil toch eerst nog even vakantie, dus heb nog wel even om iets te vinden.
Van station Hoofddorp naar RWE is zo ongeveer 10 minuten lopen. Alles bij elkaar dus behoorlijk wat evengoed.

Als assistent controller is er eigenlijk altijd wel werk Juist nu bedrijven meer inzicht willen e.d.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_70304520
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:45 schreef Fogel het volgende:

[..]

Geen idee, vast wel.
Dus eigelijk kun je er het hele jaar door skien
  dinsdag 23 juni 2009 @ 21:55:24 #280
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_70304833
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:47 schreef sanger het volgende:

[..]

Van station Hoofddorp naar RWE is zo ongeveer 10 minuten lopen. Alles bij elkaar dus behoorlijk wat evengoed.

Als assistent controller is er eigenlijk altijd wel werk Juist nu bedrijven meer inzicht willen e.d.
Ik zag het ja, zit aardig dicht bij elkaar. Maar inderdaad, dan wordt het toch snel 120 minuten (hier ook al een stukje lopen naar het station).

Ach, zoals gezegd, ik ga lekker rondkijken en zien wat er zoal is. Morgen wel nog even mailen naar degene waarmee ik contact had over RWE. Alleen nog bedenken wat ik in mijn mail ga zetten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 22:03:32 #281
45833 crew  Fogel
pi_70305118
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 21:48 schreef Light het volgende:

[..]

Dus eigelijk kun je er het hele jaar door skien
Niet helemaal, want ze hebben geen sneeuwgarantie voor juli en augustus, maar ze verwachten dit jaar dat je de eerste week van augustus nog kan skien. Als er dan pas laat september nieuwe sneeuw komt, zit je toch met een gat van bijna 2 maanden.

Als je in Oslo nog sneeuw wil zien, ga dan naar een sneeuwdepot toe (in de winter wordt sneeuw met vrachtwagens afgevoerd en deels in het fjord gemikt en deels in depots), daar verwachten ze van dat het eind augustus pas een keer helemaal weggesmolten is.
pi_70305305
Wat is het nut dan van sneeuw in depots opslaan en wachten tot het gesmolten is?
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 22:14:15 #283
45833 crew  Fogel
pi_70305528
Het is zgn vuile sneeuw (met strooizand/zout en stenen, en andere vage meuk wat je wegschuift) en dat willen ze niet in het fjord dumpen. Als je het ergens neergooit en rustig laat smelten kan je de schadelijke stoffen er eerst uithalen voordat het in het water komt, het zand/stenen kan je ook hergebruiken.
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 22:16:07 #284
45833 crew  Fogel
pi_70305625
In tegenstelling tot Nederland wordt hier niet meteen de halve noordzee aan zout op de weg geflikkerd als een indicatie is dat het misschien wel eens zou kunnen gaan vriezen... op de meeste wegen is max 8cm sneeuw acceptabel volgens de norm en alleen heel erg belangrijke wegen gebruiken ze wat zout, maar proberen het te beperken tot zand.

En nee, dat kon niet in de vorige post erbij
  dinsdag 23 juni 2009 @ 22:29:52 #285
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_70306227
ABN AMRO wil in ieder geval liever niet dat ik bij ze kom werken, denk ik:
quote:
Helaas ondersteunen wij uw browser type, versie of besturingssysteem niet.
We ondersteunen Netscape 4 en hoger en Internet Explorer 4 en hoger maar niet op Apple Macintosh besturingssystemen.
Wat een stelletje prutsers.

Nou ja, ik ga maar eens slapen. Morgen vast weer een enerverende werkdag.
pi_70306311
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:
In tegenstelling tot Nederland wordt hier niet meteen de halve noordzee aan zout op de weg geflikkerd als een indicatie is dat het misschien wel eens zou kunnen gaan vriezen... op de meeste wegen is max 8cm sneeuw acceptabel volgens de norm en alleen heel erg belangrijke wegen gebruiken ze wat zout, maar proberen het te beperken tot zand.

1 van de vele charmes van Noorwegen, het besef van en respect voor de natuur
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_70307159
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:16 schreef Fogel het volgende:

Idd, in NL zijn de wegen vaak genoeg wit in de winter. Maar da's meestal van het zout. Zand strooien heb ik ze hier nog nooit zien doen.

Overigens is het wel meteen duidelijk waarom sneeuw of ijs niet verder wordt opgevangen. Als je de halve Noordzee aan zout op de weg gooit, moet er ook heel wat zout weer terug de Noordzee in. Anders heb je heel snel een probleem.
pi_70307268
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:32 schreef JumpingJacky het volgende:

[..]

1 van de vele charmes van Noorwegen, het besef van en respect voor de natuur
Er is ook iets meer natuur. Het is geen randstad waar je nog te weinig asfalt hebt als je de hele zooi dichtasfalteert.
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 22:59:55 #289
45833 crew  Fogel
pi_70307473
Asfalt? Dat is toch dat spul met grote gaten en scheuren erin?

(de infrastructuur is niet erg geweldig hier, maar het is dan ook geen transportnatie en het is een tikkie lastiger om wegen te bouwen hier dan in een vlak land van klei)
pi_70308074
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:59 schreef Fogel het volgende:
Asfalt? Dat is toch dat spul met grote gaten en scheuren erin?

(de infrastructuur is niet erg geweldig hier, maar het is dan ook geen transportnatie en het is een tikkie lastiger om wegen te bouwen hier dan in een vlak land van klei)
Hier heb je ook wel gaten en scheuren in het asfalt hoor.

En wegen aanleggen is hier ook vast niet overal makkelijk, met die lekkere zachte ondergrond. Da's op zich al wel bekend, dus gaan ze nu proberen iets ondergronds te bouwen. In die zachte ondergrond. Dat er zo af en toe een paar historische grachtenpanden verzakken... tja.. kan gebeuren
pi_70308598
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 22:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
ABN AMRO wil in ieder geval liever niet dat ik bij ze kom werken, denk ik:
[..]

Wat een stelletje prutsers.

Nou ja, ik ga maar eens slapen. Morgen vast weer een enerverende werkdag.
IE4 ondersteunen vind ik best dapper... ik zou niet eens weten waar ik het op zou moeten draaien
pi_70308656
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:25 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

IE4 ondersteunen vind ik best dapper... ik zou niet eens weten waar ik het op zou moeten draaien
Windows 3.11 misschien?
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 23:40:30 #293
45833 crew  Fogel
pi_70309098
IE, bestaat dat nog steeds?
pi_70309449
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 23:40 schreef Fogel het volgende:
IE, bestaat dat nog steeds?
Op mijn pc werkt het niet

1
2
$ ie
bash: ie: command not found
  Moderator dinsdag 23 juni 2009 @ 23:55:56 #295
45833 crew  Fogel
pi_70309615
Hier ook niet:
pi_70312149
Goedemorgen

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw...
* JumpingJacky mompelt iets over tubbies....
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 07:37:56 #297
45833 crew  Fogel
pi_70312192
Goedemorgen iedereen!
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:35:48 #298
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_70314025
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 07:30 schreef JumpingJacky het volgende:
Goedemorgen

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw...
* JumpingJacky mompelt iets over tubbies....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  Moderator woensdag 24 juni 2009 @ 09:50:08 #299
45833 crew  Fogel
pi_70314387
  woensdag 24 juni 2009 @ 09:53:42 #300
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_70314488
Goedemorgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: