Ik was altijd anti-bril... totdat ik mijn bril kocht afgelopen december. Blijkt achteraf dat ik anti stomme-montuur-slechtzittende-bril ben, en niet anti-bril in het algemeen.
Afgelopen half jaar heb ik denk ik vaker mijn bril opgehad dan mijn lenzen, wat voorheen ondenkbaar was. Pas met heftige dingen, zoals zwemmen, Salsa of een

- scene op toneel zorg ik ervoor dat ik vantevoren het huis verlaat met lenzen in.
Ik gebruik Coopervision Avaira-lenzen die volgens mij in Nederland nog niet te verkrijgen zijn. 3-4e generatie silicone hydrogelen. Wat ik gemerkt heb, is dat veel opticiens schrikbarend weinig weten over lenzen, en dat pas oogartsen in ziekenhuizen daadwerkelijk de laatste wetenschappelijke artikels bijhouden etc. MBO Optometristen die je doorgaans bij de opticiën vindt, lezen alleen uit de marketingbrochures voor.
quote:
Op maandag 15 juni 2009 20:17 schreef golfer het volgende:Ik heb na bijna 30 jaar lenzen dragen die dingen juist een maand of 2 geleden voorgoed afgeschaft.
Tot nu toe een hele goede beslissing. Veel minder gedonder en veel minder last van mijn ogen.
Lang leve de ouderwetse bril.

Aaah. Ik word even oud als golfer.