Naam huisdier: Dribble
Soort: Hond
Ras: Jack Russel (maar we hebben het vermoeden dat er nog iets anders doorheen zit)
Leeftijd: 3 jaar (19-04-2006)
Dierenpaspoort beschikbaar: Ja
Gechipt: Nee
Gesteriliseerd: Ja
Datum laatste inenting: 12/07/2007, ik zie tot mijn schrik dat we dus een jaar hebben overgeslagen, dit wordt z.s.m. in orde gemaakt.
Datum laatste dierenartsbezoek: juli 2007
Reden laatste dierenartsbezoek: voor sterilisatie
Aard van het beestje:
-omgang met mensen: Enthousiast, lief, gaat voor je door het vuur
-omgang met soortgenoten in huis en buiten: Dribble heeft een dominante persoonlijkheid en kan daardoor niet zo goed omgaan met andere jack russels, grote honden gaat prima. Dribble is opgegroeid met 2 katten en speelt daar leuk mee. Maar, deze katten zijn deze omgangsvorm dan ook wel gewend.. De katten bij mijn schoonouders rennen direct weg als ze Dribble zien en dat frustreert dribble een beetje omdat ze graag wil spelen.
-zindelijk: ja
-omgang met kinderen: enthousiast maar als het haar te druk wordt trek ze zich terug in haar mand.
Bekende gezondheidsproblemen (indien aanwezig): Nee.
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee.
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: Gekocht bij een particulier als pup.
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: Na een jaar te hebben getobd hebben we nu de beslissing genomen, Dribble wordt bij ons niet gelukkig.
Reden hiervoor is dat het een hondje is dat haar energie kwijt moet en ik dat al een flinke poos niet met haar kan doen vanwege ziekte. Hierdoor zit Dribble het grootste gedeelte van de dag binnen en zijn haar rondjes uit niet veel langer dan 5 minuutjes. Soms zit ze 8 uur achtereen alleen thuis en dat kan natuurlijk niet. Wij merken dat Dribble hier niet gelukkig door wordt (en dat is natuurlijk logisch) en wij worden er zelf ook niet blij van als Dribble niet gelukkig is. Dribble sloopt niet, maar gaat als ze langere tijd alleen zit zitten piepen.
Waarom hebben we niet eerder naar een oplossing gezocht?
Dat hebben we wel, door Dribble een paar daagjes bij mijn schoonouders te brengen en die haar volle aandacht gaven. Je ziet dat Dribble dan helemaal opbloeit. We hebben lange tijd gedacht dat het een tijdelijke situatie zou zijn maar de vooruitzichten zijn niet zo rooskleurig. Wij zien dan ook niet gebeuren dat we in de nabije toekomst Dribble gelukkig kunnen maken met regelmatig een lange wandeling.
Verdere dingen:
We hebben met Dribble een puppycursus gevolgd, de basiscommando's kent ze (zit/af) maar ze is snel afgeleid. Doordat het een echt jachthondje is hebben wij ervoor gekozen haar enkel aan de lijn te laten lopen om te voorkomen dat ze de benen neemt wanneer ze een eekhoorn ziet. We hebben meerdere malen gehad dat een van ons per ongeluk de lijn los liet en toen was er niks aan de hand, ze rent een klein stukje weg en komt vervolgens gewoon weer terug.
Dribble slaapt bij ons in de bench in de keuken, dit hebben we vanaf pup af aan gedaan en wanneer ze zich wil terugtrekken gaat ze er ook zelf in liggen. Wij hebben ervoor gekozen om een bench te nemen omdat wij geen afsluitbare andere ruimte hebben waar ze zou kunnen slapen, omdat jackrussels toch wel bekend staan als slopers wilden we dit voorkomen door de bench te gebruiken. Tot op heden heeft Dribble nog niks gesloopt, afgezien van elk speeltje dat je haar geeft ;-)
Korte samenvatting:
Door ziekte kan ik Dribble niet bieden wat zij verdient, in de nabije toekomst zal dit niet veranderen. Hierdoor zijn wij op zoek naar een lief baasje voor Dribble dat de tijd heeft voor haar.
![]()
![]()