Mensen in HK kijken over het algemeen neer op het meeste van zuid-oost azië (vietnamezen, philipijnen, indonesiërs etc.) Waar ze meestal wel goed mee overweg kunnen zijn koreanen, singaporeans en vooral japanners.quote:Op donderdag 5 november 2009 03:24 schreef Rbhp het volgende:
Eten is veel beter in HK, mensen in HK zijn redelijk ok, maar in Shanghai wordt je als goed behandeld door de vrouwen. Als je er tenminste niet als een zwerver uitziet.
Het grappige is, mensen in HK kijken neer op mensen uit het Mainland. Mensen in SH houden van mensen uit HK. Neem wat kennis vd Cantonese taal mee terug naar Shanghai.
Mwa, vermoed dat ze zich ook superieur ten opzichte van het Westen voelen. Niet geheel onterecht, als je kijkt hoe ze zich uit de Azië crisis hebben weten te redden. Overigens geldt dat net zo goed voor China. In onze ogen is het alsof China in hoog tempo verwesterd, maar zelf zien ze dat allerminst zo. Nationalisme is een groot goed alhier.quote:Op vrijdag 6 november 2009 14:24 schreef ASSpirine het volgende:
Singapore staat volgens mij ook dichter bij de westerse wereld dan HK. Misschien dat ze zich daarom "superieur" voelen. Zolang het iets westers is, is het meestal wel goed
Werk je op de bovenste verdieping?quote:Op donderdag 5 november 2009 09:15 schreef static het volgende:
Dit is mijn nieuwe werklocatie (althans, één van de twee) naast megabox in Kowloon Bay.
Twee nieuwe, deze en het gebouw ernaast, en ook locaties in Kwai Chung (ops) and Wanchai (sales).
[ afbeelding ]
Daarom vroeg ik hetquote:Op zondag 8 november 2009 13:55 schreef static het volgende:
Zo'n beetje wel ja, de 28e verdieping. Heb verschrikkelijke hoogtevrees dus valt niet mee. Helemaal omdat het rondom van glas is.
*bibber*
Vorig jaar om deze tijd was ik er, toen hing het ook al vol ja.quote:
Je doet je werk te goed Staticquote:Op dinsdag 10 november 2009 18:35 schreef static het volgende:
Contract is zowat afgelopen (eind december), dus dacht aan een lekker patatje met in Amsterdam, hoorde ik dat ze mijn contract met 18 (!) maanden willen verlengen. Dat trek ik niet hoor.
Kan ik stage bij jou lopen?quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:06 schreef static het volgende:
Zes maanden, that's it (tot juni 2010). Dan ben ik hier ruim anderhalf jaar geweest, is wel weer welletjes.
Ik zat in Mirador Mansion (Cosmic Guesthouse ofzo), prima qua locatie en prijs/kwaliteit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:02 schreef MassApeal het volgende:
Voor volgende week wo- zo een retour Hong Kong geboekt. Hopen dat het weer beter is dan in Shanghai
Ben echter nog wel steeds op zoek naar een goedkoop hostel of hotel, iemand tips?
Het is zeven maanden geworden, tot begin juli. En dit is mijn langste verblijf, ruim 19 maanden.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:11 schreef ASSpirine het volgende:
[..]
Kan ik stage bij jou lopen?
Hoe lang is je langste verblijf in het buitenland?
Je weet dat de East Asian Games zowat gaan beginnen hè? Dat betekent normaal gesproken dat alles 5x zo duur is en bijna alles vol zit.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:02 schreef MassApeal het volgende:
Voor volgende week wo- zo een retour Hong Kong geboekt. Hopen dat het weer beter is dan in Shanghai
Ben echter nog wel steeds op zoek naar een goedkoop hostel of hotel, iemand tips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |