abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 maart 2010 @ 14:16:41 #251
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_79643290
Schromelijk overdreven. Het is schoon (uitzonderingen daargelaten), het is druk (meestal in een miljoenenstad), maar aan de andere kant heb je ook ontzetten veel natuur.

Mong Kok - een wijk - is geloof ik het dichtstbevolkste stukje op aarde, moet je ook niet gaan shoppen want je krijgt de neiging om te gaan meppen met al die mensen om je heen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_79646667
quote:
Op zaterdag 27 maart 2010 14:11 schreef FP128 het volgende:
Wat is er nou van waar dat Hongkong een hele drukke,vieze en bedrukkende
(constante herrie zodat het hoofdpijn veroorzaakt ) stad is. Beetje NYC maar dan
in het klein en aziatisch. Shanghai schijnt heel erg mooi,schoon en modern te zijn.

Klopt dit?
Mwa, ik zou Hong Kong is niet speciaal smerig noemen, hooguit als de smog blijft hangen. Druk is het zeker wel. Vanwege het kleine oppervlak is het veel drukker dan in een 'reguliere' miljoenenstad in Mainland China. Komende week ben ik er weer voor twee weken te vinden, in combinatie met Guangzhou. Ten opzichte van Shanghai, waar ik zelf woon, is Hong Kong uiteraard veel meer Westers, en daarnaast is er meer natuur, met al die eilanden. Shanghai is zeker modern, maar loopt in bepaalde opzichten ook weer achter op Hong Kong, qua levensstandaard. Wel is er veel meer ruimte, en schoon is het ook. Beide steden zijn een bezoek meer dan waard.
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  zondag 28 maart 2010 @ 09:42:03 #253
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_79663378
HK is leuk voor 5 dagen, niet meer, niet minder.
No bad soldiers under a good leader
pi_79697486
Hoe staat het op dit moment met de zandstormen trouwens, is daar nog iets van te merken?
When you came pulling in here, did you notice a sign out in front of my house that said Dead Nigger Storage?
  maandag 29 maart 2010 @ 11:52:19 #255
15080 static
pi_79700831
Valt mee, vorige week was het echt erg. Allerlei buitenactiviteiten afgelast, proestende mensen, etc.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_79709744
Ok, bizar. Vanaf morgenochtend ben ik er voor een paar dagen. Vervolgens tijdens de Easter Holiday naar Guangzhou, en de week daarop weer een paar dagen Hong Kong.
  dinsdag 30 maart 2010 @ 03:00:55 #257
15080 static
pi_79734366
Het is redelijk koeltjes hier, houd er maar rekening mee.
  vrijdag 9 april 2010 @ 05:32:07 #258
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_80111252
quote:
Op zondag 28 maart 2010 09:42 schreef Rbhp het volgende:
HK is leuk voor 5 dagen, niet meer, niet minder.
Helemaal mee eens, je moet het ook als sprinkplank voor de rest van Azie gebruiken. Dus vliegen naar HK, dan een van de vele reisbureau's instappen voor een drielanden trip naar Singapore, Maleisie en Thailand, of je bezoekt Japan, Taiwan, etc...
pi_80111886
quote:
Op dinsdag 30 maart 2010 03:00 schreef static het volgende:
Het is redelijk koeltjes hier, houd er maar rekening mee.
Vandaag voor het eerst weer enigszins redelijk weer, afgelopen week was ronduit matig. Vanavond LKF.
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:08:19 #260
15080 static
pi_80116270
Daar was ik gisteren. En ook vanavond waarschijnlijk.

Have fun.
pi_80151810
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:08 schreef static het volgende:
Daar was ik gisteren. En ook vanavond waarschijnlijk.

Have fun.
De sfeer in LKF is altijd heel relaxt. Zo'n bar area vind je helaas nergens in Mainland China. Anderzijds is het soms net alsof je in de UK rond loopt.. Gisteren begonnen in George's Bar, daarna Club Azure in het LKF Hotel en geeindigd in Club Beijing. Laatste was ik nog niet eerder geweest. Op zich wel mooie tent, maar zwaar overpriced. 300 HKD entree, en slechts één drankje included. Wel leuke dames overigens. Heb jij favoriete locaties in LKF? Inmiddels op HK Intl. Airport. Even vier uurtjes slaap gepakt en nu weer op weg naar Shanghai.

[ Bericht 2% gewijzigd door just.in.case op 10-04-2010 07:31:16 ]
  woensdag 14 april 2010 @ 11:39:05 #262
15080 static
pi_80298314
Niet echt, ga er niet zo vaak heen, woon per slot van rekening in TST waar ook genoeg te beleven is.
Ging vroeger altijd naar PP maar die is dicht vanwege een vergunningprobleem.
pi_80348730
hey static,

had jij mijn pm nog ontvangen onlangs? ik heb dringend hulp nodig

alvast dank voor de moeite!
  donderdag 15 april 2010 @ 17:24:28 #264
15080 static
pi_80350791
Heb net je PM gelezen, maar zo makkelijk gaat dat allemaal niet. In mijn geval - zie eerste deel van deze reeks - kreeg ik een werkvergunning, is c.q., alles vantevoren geregeld. Kwam binnen op een toeristenvisum van x aantal dagen, na een paar weken was mijn wervergunning klaar, ophalen/in paspoort plakken, even naar Macau (erin en eruit) om te actriveren en that's it. Mijn visum wordt nu jaarlijks vernieuwd, is alleen maar een nieuw stickertje halen.

Heb ook een Hong Kong ID, dus dat scheelt.

Ik zou je maar eens heel goed gaan inlezen als ik jou was.

Houd er ook rekening mee dat je je diploma's moet laten legaliseren zodat ze in HK geldig zijn. Men moet hier nog steeds kunnen bewijzen dat ze geen locals met dezelfde kwalificaties kunnen vinden.
  vrijdag 30 april 2010 @ 17:51:08 #265
15080 static
pi_80878020
Ziet er naar uit dat ik hier nog tot minstens december ben.
pi_80977403
En hoe lang wordt het daarna verlengd?
Ik denk dat je jouw job te goed doe

Zo kom je nooit meer terug naar je huis in Amsterdam. Ben je van plan om na HK een tijdje te rusten in NL? Of is het dan weer naar de volgende opdracht?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 00:50:58 #267
15080 static
pi_81115319
Sjesus, wat een onweer.

Typhoon seizoen komt er weer aan.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:41:54 #268
15080 static
pi_81422163
De huurprijs van mijn stulpje gaat omhoog. Meteen met 20%.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:50:51 #269
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_81422507
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 18:57:08 #270
15080 static
pi_81426989
Denk dat ik moet gaan verhuizen. Krijg een vergoeding van $20000, betaal nu $21500 (verschil uit eigen zak), maar als daar nog eens ca. 5000 bijkomt zeg ik: byebye en zoek ik naar iets anders.
pi_81586485
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 18:57 schreef static het volgende:
Denk dat ik moet gaan verhuizen. Krijg een vergoeding van $20000, betaal nu $21500 (verschil uit eigen zak), maar als daar nog eens ca. 5000 bijkomt zeg ik: byebye en zoek ik naar iets anders.
Haha, en wij maar klagen over onze huur in mainland China.

Hong Kong is wel sweet om te werken maar verder vond ik het zwaar tegenvallen. Vind ook dat ze weleens de grenzen mogen sluiten voor Indiers, wat een raar volk is dat toch in Kowloon - Victoria Bay area.
My biggest fear is to wake up as a donut, eating myself.
Acne, Jeugdpuistjes? >> De oplossing <<
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:09:37 #272
15080 static
pi_81587020
Tell me about it. Ik woon zowat aan Nathan Road in TST en krijg zo onderhand moordneigingen vanwege die Indiers, Pakistani, etc.

Op een gegeven moment wilde ik ze gewoon aanvliegen omdat ze je gewoon niet met rust laten.
pi_81587061
Wat doen ze dan? Bedelen ? Straatverkoop?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:14:03 #274
15080 static
pi_81587218
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:10 schreef AnneX het volgende:
Wat doen ze dan? Bedelen ? Straatverkoop?
Dat laatste. Je word er gierend gek van, je moet ze niet aankijken, niet aanspreken, etc. maar nóg blijven ze je volgen. Als je er wat van zegt heb je er meteen 500 op je dak. Eerlijk gezegd vermijd ik die straat, wat moeilijk is omdat mijn favoriete restaurant daar zit.
pi_81587243
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 18:09 schreef static het volgende:
Tell me about it. Ik woon zowat aan Nathan Road in TST en krijg zo onderhand moordneigingen vanwege die Indiers, Pakistani, etc.

Op een gegeven moment wilde ik ze gewoon aanvliegen omdat ze je gewoon niet met rust laten.
Meen je niet? Betaal je zo veel huur op Nathan Road? That sucks!
Ik was er iets van twee maanden geleden voor het laatst, wel grappig die Indiers met hun..

'you want a rolex?' en 'sir, you need a suit?'
(waarom verkopen ze niet allemaal iets anders? Zo verkoop je toch nooit wat?)

Hoor ik ineens iemand achter me 'sir' *god, niet weer een rolex of maatpak* 'you want a girl?'

Ik draai me om, kijk een niet heel lelijk meisje aan.. zeg ik:
'how much will you pay me? I'm married so I charge extra'

haha.. nuchtere Nederlanders.
pi_81587393
...for the record 'im not married'.

Ik snap ook niet dat iemand dat 'street-meat' mee naar huis neemt, je kan in het centrum veel mooiere prosituees krijgen. Wel scary overigens die Hong Kong maffia.. vorige keer rondleiding door de stad gehad van een native vriend van me. Zie je nog eens wat anders dan Victoria Peak..
  dinsdag 18 mei 2010 @ 18:36:04 #277
15080 static
pi_81588170
pi_81609638
quote:
Moby road, weet al waar ongeveer.
Apartment ziet er wel netjes uit, hoeveel betaal je voor business district?

Mocht ik nog eens naar HK gaan dan wil ik het 'Pak Fu Lam' area (andere kant van Mount. Victoria) een keer bezoeken. Vraag me af hoe het wonen daar is, volgens mij is het daar wel lekker wonen.
  woensdag 19 mei 2010 @ 17:16:50 #279
15080 static
pi_81633657
Mody Road. Best gezellig hoor, TST. Vooral East aan het water. Ik betaal nu $21500 per maand, voor een klein apartementje. Heb hiervoor in de Harbourfront Horizon gewoond; goedkoper, groter, maar erg onpersoonlijk (voor foto's zie de vorige topics).

Zou ook wel op HK Island willen wonen, maar dan moet ik elke dag door die rottunnel, en nu is het per taxi ca. 20 minuten naar mijn werk in Kowloon Bay (naast Megabox) of een half uurtje naar Kwai Chung, waar we ook een afdeling hebben.
pi_81634448
Als je werk in Kowloon is moet je inderdaad ook aan de Kowloon kant van het water wonen. Ik vind het transport systeem wel enorm bagger, je kan 's avonds laat gewoon niet meer terug tenzij je de taxi over de brug neemt! De ferry stopte om 11.20 uur ofzo en de metro om 00:30? Dan kan je toch niet uitgaan?

Ik ga denk 10 juli weer een aantal dagen op visum-vakantie naar Hong Kong. Nog tips om leuk uit te gaan?
Met name tips voor leuke plaatsen aan Kowloon zijde graag, wil niet iedere dag de taxi nemen het leven in China kost me al meer dan genoeg
  woensdag 19 mei 2010 @ 18:12:34 #281
15080 static
pi_81636175
Tsja, taxi kost geen reet.

Enige keer dat ik de MTR heb genomen was toen we uit zijn geweest in Shenzhen na een bezoek aan ons HQ daar.

Qua uitgaan is er zoveel keuze, ik ging altijd naar Club PP (van patek philippe, de horloges en Chivas) in TST East, was een bioscoop vroeger maar is compleet omgebouwd tot een superclub met geweldig licht en geluid, helaas is die nu gesloten vanwege licentie-problemen e.d.; heb er meerdere malen een politie inval meegemaakt. Wat filmpjes die ik gemaakt heb:

In lan kwai fong kun je natuurlijk van alles vinden, zoals ook in Wanchai.

Sticky Fingers in TST heeft een leuke cover band (als je de expats kunt uitstaan).

pi_81642364
Is dat zo?
Hoeveel kost een taxi vanuit Wanchai naar Nathan road ongeveer? Ik dacht dat het vrij prijzig was.
Hier in mainland betaal ik hooguit 20RMB om van de ene kant van de stad naar de andere kant te gaan

Heb iets wat meer voor locals is?
PP heb ik veel goede verhalen over gehoord maar is idd gesloten. Sticky Fingers lijkt me niets, ik hou niet zo van expats

thanks voor het meedenken iig
pi_81660207
Laatste keer dat ik van Central een taxi pakte naar Hung Hom station was ik HKD 140,- kwijt. Absurd duur voor zo'n kort stukje, maar dat heeft vooral met de tunnel te maken geloof ik, en het was spits. Het was ook niet voor mijn rekening verder. In Shanghai kan je voor dat geld bijna van Pudong Airport naar het centrum, en dat is ongeveer 30 km.

Qua stappen ben ik meestal in LKF te vinden, maar dat is feitelijk Little Brittain, dus als je niet van expats houdt moet je ergens anders wezen. Wan Chai ben ik nooit uit geweest, maar schijnt berucht te zijn vanwege de vele dames van lichte zeden. M1NT is wel een mooie tent, maar ligt iets buiten LKF en Wan Chai, maar wel op HK Island.

Overigens is public transport in Hong Kong echt één van de meest efficiënte die ik ooit gezien heb. Overdag elke 2 minuten een metro, 's avonds max. 4 minuten, veel bussen, de dubbeldekstram, etc In Amsterdam stopt de metro ook gewoon rond 12 uur hoor. Volgens mij heeft geen enkele stad ter wereld een 24/7 metro. Bovendien, als je een mooi avondje gaat stappen ben je net op tijd weer voor de eerste metro, dus ik zie het probleem niet. Uitgaan is sowieso prijzig, dus dan kan die taxi er ook vast nog wel bij.

[ Bericht 31% gewijzigd door just.in.case op 20-05-2010 03:31:17 ]
pi_81660229
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 03:14 schreef just.in.case het volgende:
Laatste keer dat ik van Central een taxi pakte naar Hung Hom station was ik HKD 140,- kwijt. Absurd duur voor zo'n kort stukje, maar dat heeft vooral met de tunnel te maken geloof ik, en het was spits. Het was ook niet voor mijn rekening verder. In Shanghai kan je voor dat geld bijna van Pudong Airport naar het centrum, en dat is ongeveer 30 km.

Qua stappen ben ik meestal in LKF te vinden, maar dat is feitelijk Little Brittain, dus als je niet van expats houdt moet je ergens anders wezen. Wan Chai ben ik nooit uit geweest, maar schijnt berucht te zijn vanwege de vele dames van lichte zeden. M1NT is wel een mooie tent, maar ligt iets buiten LKF en Wan Chai, maar wel op HK Island.
Mm.. lastig.

Wel grappig dat als ik over Amsterdam begin iedereen in China begint te lachen om 'the red light district', toen stelde ik een keer de vraag wat zij denken dat hier in de honderden 'voetmassage salons' en 'haarwas salons' zich afspeelt. Halfnaakte vrouwen zitten daar te hijgen voor de ramen en niemand die serieus bedenkt dat het gewoon prosituees zijn. Ge-wel-dig, ignorant als tien anderen.
  donderdag 20 mei 2010 @ 17:24:24 #285
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81681663
In Hong Kong is OV echt geweldig!
Wie kan hier allemaal al Kantonees? Het is echt supermakkelijk, geen verbuigingen! Dus puur woordenschat.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:54:30 #286
15080 static
pi_81685371
Nee, ik niet. Heb het opgegeven.
  donderdag 20 mei 2010 @ 18:56:19 #287
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81685448
Vertel?!
pi_81705394
lol canto niet moeilijk zou die woorden schat van 5 woorden van jou wel eens willen horen dan haha

ik woon in hk mijn vrouw/ vrienden/ familie spreken gebrekkig engels dus alles moet in canto zowat. daarnaast hebben we alleen canto televisie. En ik woon in downtown mongkok waar 0 expads wonen en de meeste mensen amper engels spreken en het is super lastig te leren. Zoeizo is het haast niet te leren uit boeken want de uitspraak ligt veel lastiger dan in het mandarijns.

Ik spreek het nu al een beetje maar verstaan gaat beter omdat de uitspraak echt niet makkelijk is.

En 90% van de blanke hier hebben amper chinese(collega "vrienden" daargelaten) vrienden en of een filipijnse stofzuigertje en dan is het al helemaal ondoenlijk om het te leren. En de canto scholen zijn er alleen maar om geld af te trochelen met beroerde lesstoffen en heel weinig aandacht op de uitspraak.

En als het zo makkelijk was.. waarom spreekt 95% van alle buitenlanders die in hk wonen geen canto?

[ Bericht 18% gewijzigd door yiptzelong op 21-05-2010 07:25:37 ]
  vrijdag 21 mei 2010 @ 07:56:29 #289
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81705723
Ik vind het persoonlijk makkelijker dan nieuwgrieks of frans. Maar ik ken veel Nederlanders in HK die kantonees kunnen!
pi_81714278
quote:
Op donderdag 20 mei 2010 17:24 schreef appelfan het volgende:
In Hong Kong is OV echt geweldig!
Wie kan hier allemaal al Kantonees? Het is echt supermakkelijk, geen verbuigingen! Dus puur woordenschat.
Wat bedoel je met geen verbuigingen?

Mijn ouders komen uit HK en China. Ben dus opgegroeid met de Kantonese taal, wat ik me kan herinneren als klein kind, is dat ik Kantonees kon en geen Nederlands toen ik nog een ukkie was. Maarjah, je wordt ouder en je gebruikt meer Nederlands, dan verslechtert je Kantonees op een gegeven moment.

Maar Kantonees is in mijn ogen moeilijk, vanwege de enorme verschillen tussen spreek en schrijftaal.
Zoiets eenvoudigs zoals
Hij/Zij = 他/她
In schrijftaal spreek je het als Taa. Terwijl je in een echt gesprek nooit Taa zou zeggen, maar Khui.

Het huis van zijn vriend = 他朋友的家
Schrijf: Taa Pang Jau Dik Gaa
Spreek: Khui Pang Jau Ko Uk

Het is best moeilijk om een krant te lezen, omdat het heel erg abstract is voor mij. Ook het nieuws volgen is lastig, ik kan er niet zoveel van verstaan, daar spreken ze heel erg formeel (net als de schrijftaal).
pi_81725185
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:29 schreef ASSpirine het volgende:

Het is best moeilijk om een krant te lezen, omdat het heel erg abstract is voor mij. Ook het nieuws volgen is lastig, ik kan er niet zoveel van verstaan, daar spreken ze heel erg formeel (net als de schrijftaal).
Gewoon lekker mandarijn leren..
Acne, Jeugdpuistjes? &gt;&gt; De oplossing &lt;&lt;
  vrijdag 21 mei 2010 @ 19:47:06 #292
15080 static
pi_81733690
Tsja, het is allemaal zo makkelijk praten. Figuurlijk dan.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:04:10 #293
292014 appelfan
Pleegmama <3
pi_81737567
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 12:29 schreef ASSpirine het volgende:

[..]

Wat bedoel je met geen verbuigingen?

Mijn ouders komen uit HK en China. Ben dus opgegroeid met de Kantonese taal, wat ik me kan herinneren als klein kind, is dat ik Kantonees kon en geen Nederlands toen ik nog een ukkie was. Maarjah, je wordt ouder en je gebruikt meer Nederlands, dan verslechtert je Kantonees op een gegeven moment.

Maar Kantonees is in mijn ogen moeilijk, vanwege de enorme verschillen tussen spreek en schrijftaal.
Zoiets eenvoudigs zoals
Hij/Zij = 他/她
In schrijftaal spreek je het als Taa. Terwijl je in een echt gesprek nooit Taa zou zeggen, maar Khui.

Met geen verbuigingen bedoel ik:
Zijn is bijvoorbeeld Hai

ik ben = ngo hai
jij bent = lee hai
wij zijn = ngo dee hai

en er is geen verleden tijd. Je zet er gewoon een woord zoals "gister" in.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:14:59 #294
15080 static
pi_81768013
iemand enig idee op welk kanaal het WK wordt uitgezonden?
pi_81768285
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:04 schreef appelfan het volgende:

[..]

Met geen verbuigingen bedoel ik:
Zijn is bijvoorbeeld Hai

ik ben = ngo hai
jij bent = lee hai
wij zijn = ngo dee hai

en er is geen verleden tijd. Je zet er gewoon een woord zoals "gister" in.
Dat is dan anders dan in het mandarijn want daarbij gebruik je wel degelijk delen als 过 en 了 om verleden/voltooide tijd aan te geven.

Uiteraard is het dan nog steeds makkelijker dan Frans met al die kutverbuigingen, maar toch.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_81775477
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:14 schreef static het volgende:
iemand enig idee op welk kanaal het WK wordt uitgezonden?
Heb jij zo'n digibox geval? Dan zal je wrs wel ergens kunnen kijken. Ik hoop voor jou de tijdstippen goed meevallen
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 19:23 schreef SuperHarregarre het volgende:

[..]

Dat is dan anders dan in het mandarijn want daarbij gebruik je wel degelijk delen als 过 en 了 om verleden/voltooide tijd aan te geven.

Uiteraard is het dan nog steeds makkelijker dan Frans met al die kutverbuigingen, maar toch.
Brr, Frans. Waarom zoveel werkwoord vervoegingen...
Chinees is in dat geval wel makkelijker
  dinsdag 25 mei 2010 @ 00:08:26 #297
128807 Rinze007
Black Cherry's
pi_81855056
Hey heren / dames,

Ik ga binnenkort een reisje maken. Ticket reeds geboekt naar HK. Mijn plan is om na een paar dagen HK door te reizen naar Taiwan. Vanuit daar naar de Filipijnen en Maleisië. (en misschien via BKK naar HK)
Ik heb een paar vragen:
- Wat is de beste manier om te reizen naar Taiwan? (nu al boeken of wellicht in HK of beter vanuit Macau?)
- Is het te doen om vanuit Taiwan naar beneden te reizen naar de Filipijnen?

Ik hoop dat jullie ervaringsdeskundige zijn en me goede info kunnen geven.

Alvast bedankt!
Great minds think like me...
  woensdag 26 mei 2010 @ 10:35:11 #298
15080 static
pi_81910023
Dit wist ik helemaal niet.
quote:
Producten en technologiën geleverd door Nederland(ers) in Hongkong:

• Het paarse HKD 10 Hongkong dollars bankbiljet.
  • Walt Disney Hong Kong - land drooggelegd door Nederlandse baggeraars.
  • Hong Kong International Airport - land drooggelegd door Nederlandse baggeraars.
  • Bagage transport systeem van de Hong Kong International Airport
  • De klokken op de nieuwe Star Ferry Tower en op Queen’s Road Nine Building.
  • Al het waterverkeer in de de Hongkong haven wordt gereguleerd door een door Nederlanders (HITT) ontwikkeld Vessels Tracking System (VTS).
  • Pearl River Delta Water Quality Model, 1D-River Network & 3D-Estuary Model door Delft Hydraulics
  • Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    pi_81915307
    quote:
    Op woensdag 26 mei 2010 10:35 schreef static het volgende:
    Dit wist ik helemaal niet.
    [..]
    De nieuwere briefjes zijn paars
    Was het al helemaal vergeten, ken voornamelijk de groene
    Dat gebagger van de NL'ers wist ik al
      woensdag 26 mei 2010 @ 12:37:15 #300
    15080 static
    pi_81915682
    Baggeren doen Nederlanders overal.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')