Mwa, ik zou Hong Kong is niet speciaal smerig noemen, hooguit als de smog blijft hangen. Druk is het zeker wel. Vanwege het kleine oppervlak is het veel drukker dan in een 'reguliere' miljoenenstad in Mainland China. Komende week ben ik er weer voor twee weken te vinden, in combinatie met Guangzhou. Ten opzichte van Shanghai, waar ik zelf woon, is Hong Kong uiteraard veel meer Westers, en daarnaast is er meer natuur, met al die eilanden. Shanghai is zeker modern, maar loopt in bepaalde opzichten ook weer achter op Hong Kong, qua levensstandaard. Wel is er veel meer ruimte, en schoon is het ook. Beide steden zijn een bezoek meer dan waard.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 14:11 schreef FP128 het volgende:
Wat is er nou van waar dat Hongkong een hele drukke,vieze en bedrukkende
(constante herrie zodat het hoofdpijn veroorzaakt ) stad is. Beetje NYC maar dan
in het klein en aziatisch. Shanghai schijnt heel erg mooi,schoon en modern te zijn.
Klopt dit?
Helemaal mee eens, je moet het ook als sprinkplank voor de rest van Azie gebruiken. Dus vliegen naar HK, dan een van de vele reisbureau's instappen voor een drielanden trip naar Singapore, Maleisie en Thailand, of je bezoekt Japan, Taiwan, etc...quote:Op zondag 28 maart 2010 09:42 schreef Rbhp het volgende:
HK is leuk voor 5 dagen, niet meer, niet minder.
Vandaag voor het eerst weer enigszins redelijk weer, afgelopen week was ronduit matig. Vanavond LKF.quote:Op dinsdag 30 maart 2010 03:00 schreef static het volgende:
Het is redelijk koeltjes hier, houd er maar rekening mee.
De sfeer in LKF is altijd heel relaxt. Zo'n bar area vind je helaas nergens in Mainland China. Anderzijds is het soms net alsof je in de UK rond loopt.. Gisteren begonnen in George's Bar, daarna Club Azure in het LKF Hotel en geeindigd in Club Beijing. Laatste was ik nog niet eerder geweest. Op zich wel mooie tent, maar zwaar overpriced. 300 HKD entree, en slechts één drankje included. Wel leuke dames overigens.quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:08 schreef static het volgende:
Daar was ik gisteren. En ook vanavond waarschijnlijk.
Have fun.
Haha, en wij maar klagen over onze huur in mainland China.quote:Op vrijdag 14 mei 2010 18:57 schreef static het volgende:
Denk dat ik moet gaan verhuizen. Krijg een vergoeding van $20000, betaal nu $21500 (verschil uit eigen zak), maar als daar nog eens ca. 5000 bijkomt zeg ik: byebye en zoek ik naar iets anders.
Dat laatste. Je word er gierend gek van, je moet ze niet aankijken, niet aanspreken, etc. maar nóg blijven ze je volgen. Als je er wat van zegt heb je er meteen 500 op je dak. Eerlijk gezegd vermijd ik die straat, wat moeilijk is omdat mijn favoriete restaurant daar zit.quote:
Meen je niet? Betaal je zo veel huur op Nathan Road? That sucks!quote:Op dinsdag 18 mei 2010 18:09 schreef static het volgende:
Tell me about it. Ik woon zowat aan Nathan Road in TST en krijg zo onderhand moordneigingen vanwege die Indiers, Pakistani, etc.
Op een gegeven moment wilde ik ze gewoon aanvliegen omdat ze je gewoon niet met rust laten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |