Ik ben ook een maand geleden voor het eerst geweest. Je gaat nu met een lift helemaal naar boven waar je begint in een nagebouwd middeleeuws Amsterdam, met gracht en middeleeuwse bevolking. Om mezelf even te quoten van mijn
blog:
quote:
Het eerste deel van Madame Tussauds lijkt op zich nog wel een beetje op een attractie van de Efteling. Je stapt de lift uit en komt in de gouden eeuw terecht waar je het een en ander over het leven uit die tijd leert, met allerlei poppen en verhalen. Je loopt in een redelijk klein groepje (waarmee je uit de lift stapt) en het is nogal donker. De ruimtes zijn erg mooi aangekleed met echte (of echt lijkende) kleine stenen op de grond en oude bakstenen op de muur. Helaas is dit maar een heel kort stukje en kom je na een soort film over de scheepvaart van Amsterdam uit bij het slechte deel van Amsterdam, de kerkers. Hier staan behalve poppen ook nog echte acteurs. Nou was dat bordje alleen eigenlijk al genoeg reden om heel erg op mijn hoede te zijn, en zelfs al hadden ze er alleen maar poppen neer gezet, dan nog was het een stuk spannender geweest. Het had wel iets weg van de Walibi Fright Nights, wellicht worden de acteurs hier getraind. Na dit enge deel kom je in het Madame Tussauds wat je verwacht, vol met bekende mensen en vooral veel onbekende mensen die ermee op de foto gaan.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk