quote:Op zondag 14 juni 2009 23:37 schreef Singleyouteaare het volgende:
VWO'ers die denken superieur te zijn omdat ze al hun vrije tijd besteden achter hun boeken
Sommige mensen studeren verder enzo.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:36 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Dus zelfs de HAVO kon je niet afmaken
Dat is de onderlaag van de VWO'ers, dat zijn meer havisten met ambitie. Echte VWO'ers zijn superieur omdat ze fluitend door het VWO gewandeld zijn.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:37 schreef Singleyouteaare het volgende:
VWO'ers die denken superieur te zijn omdat ze al hun vrije tijd besteden achter hun boeken
Jij hebt geen VWO gedaan hequote:Op zondag 14 juni 2009 23:37 schreef Singleyouteaare het volgende:
Wanneer ben je een echte vwo'er dan? Pas als je superieur bent?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:39 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is de onderlaag van de VWO'ers, dat zijn meer havisten met ambitie. Echte VWO'ers zijn superieur.
Zij waren ook superieur, jij kon het alleen niet bevatten.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:41 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Wanneer ben je een echte vwo'er dan? Pas als je superieur bent?
Dat waren deze in ieder geval niet. Dan ken ik uberhaupt weinig echte vwo'ers.
Ik miste je al een beetjequote:Op zondag 14 juni 2009 23:41 schreef Ritmo het volgende:
Superieur hangt niet af van je diploma.
Iemand die cum laude 2 universitaire studies heeft afgerond maar op z'n 25e nog vrijgezel is en z'n vrijdag en zaterdagavond wekelijks op FOK! doorbrengt is nog steeds een minderwaardig persoon.
En dat bepaal jij?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:41 schreef Ritmo het volgende:
Superieur hangt niet af van je diploma.
Iemand die cum laude 2 universitaire studies heeft afgerond maar op z'n 25e nog vrijgezel is en z'n vrijdag en zaterdagavond wekelijks achter z'n PC doorbrengt is nog steeds een minderwaardig persoon.
Nee hoor, heb het niet eens direct over uitgaan nu.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:42 schreef Biels het volgende:
[..]
Ik miste je al een beetje. De "de mate van stoerheid hangt direct samen met de mate van uitgaan" user.
Klopt, want als je je een weekje niet scheert heb je geen recht van spreken.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:41 schreef Biels het volgende:
[..]
Zij waren ook superieur, jij kon het alleen niet bevatten.
Ik welquote:
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:43 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ik wel
Zelfs gymnasium!
Maar uiteindelijk is et toch havo geworden
Ten eerste is hij niet 'minderwaardig', minderwaardige mensen heb je alleen in fascistische landen met dito dictators. Ten tweede is hij niet kneuzig omdat hij een nerd is, maar omdat hij een nerd is die zich op internet anders voor deed. Iedereen op Fok snapt dat behalve jij.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:42 schreef Ritmo het volgende:
Zie Emimichals mooi voorbeeld. Hoge opleiding maar toch een van de meest kansloze personen die ik ooit gezien heb.
Ja, net als dat jij denkt de bepalen dat iemand die toevallig wat makkelijker leert superieur is aan anderen?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:43 schreef TC03 het volgende:
[..]
En dat bepaal jij?Iemand die een positieve bijdrage aan de samenleving brengt en zijn tijd doorbrengt zoals hij zelf wil is echt niet minderwaardig.
Als jij inderdaad te lam bent om die porum een week niet bij te werken kan je dat lakse vaak wel terugvinden in andere zaken waardoor je mening inderdaad wat lager op de lijst komt.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:43 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Klopt, want als je je een weekje niet scheert heb je geen recht van spreken.
Ik ben het eens met 'wat je bedoelt', maar je zegt iets anders dan je bedoelt.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:45 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja, net als dat jij denkt de bepalen dat iemand die toevallig wat makkelijker leert superieur is aan anderen?
Wat ik bedoel is dat een diploma geen fuck zegt over hoeveel iemand 'voorstelt'.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:45 schreef Biels het volgende:
[..]
Als jij inderdaad te lam bent om die porum een week niet bij te werken kan je dat lakse vaak wel terugvinden in andere zaken waardoor je mening inderdaad wat lager op de lijst komt.
Hij was net zo'n kankerkneus geweest als ie zich op internet niet zo stoer voordeed hoor.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:44 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ten eerste is hij niet 'minderwaardig', minderwaardige mensen heb je alleen in fascistische landen met dito dictators. Ten tweede is hij niet kneuzig omdat hij een nerd is, maar omdat hij een nerd is die zich op internet anders voor deed. Iedereen op Fok snapt dat behalve jij.
Klopt, dan is het verder gewoon een nerd die z'n gangetje gaat en waar niemand last van heeft (integendeel). Maar je hebt idd gelijk dat het vooral een triest figuur was omdat ie mensen alleen op iets als opledingsniveau pakte, terwijl er toch heel wat belangrijkere zaken in het leven zijn.quote:Als hij voor de rest van zijn leven blijft schaken met fleecetruien aan en ondertussen cum laude afstudeert en waardevol is voor de maatschappij kan ik zo'n persoon absoluut niet minderwaardig of een kneus vinden hoor. Erg kortzichtig en onvolwassen als je wel zo denkt.
hier heb je je socialiteitquote:Op zondag 14 juni 2009 23:46 schreef Opperkwal het volgende:
Herkenbaar, maar iedereen heeft hier VWO op FOK! dus wat begin je er tegen. VWO is 'slimmer' maar overduidelijk sociaal zwakbegaafd. Doe mij die socialiteit dan maar.
Ook zo mooi, de niet-VWO'ers die op basis van verzonnen VWO-eigenschappen VWO'ers diskwalificeren om zichzelf beter te doen voelenquote:Op zondag 14 juni 2009 23:46 schreef Opperkwal het volgende:
Herkenbaar, maar iedereen heeft hier VWO op FOK! dus wat begin je er tegen. VWO is 'slimmer' maar overduidelijk sociaal zwakbegaafd. Doe mij die socialiteit dan maar.
Maak ze dat maar n's duidelijk.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:47 schreef Muzz_ het volgende:
VWO => WO![]()
HBO-P (In hetzelfde vakgebied) => WO is baas
Jij kan de zin van het leven niet ontdekken omdat je je niet scheert. Subtiel verschil.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:49 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
![]()
Als ik straks de zin van het leven heb ondekt, zal niemand me dus geloven voordat ik me heb geschoren.
Nee. En nee.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:50 schreef Singleyouteaare het volgende:
HBO beta opleidingen zijn superieur aan Universitaire alpha opleidingen. Ben ik dan superieur aan alle VWO'ers die een alpha opleiding zijn gaan volgen?
Sorry, ik haalde jou en Merkie weer eens door elkaar.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:46 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik ben het eens met 'wat je bedoelt', maar je zegt iets anders dan je bedoelt.
Ja, want iedereen die geen autist is, is een tokkie.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:49 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
hier heb je je socialiteit
[ afbeelding ]
Oké, moment. Over een paar minuten ben ik met een gladde kin terug! Dan kan ik weer wat voor de maatschappij betekenen.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:50 schreef Biels het volgende:
[..]
Jij kan de zin van het leven niet ontdekken omdat je je niet scheert. Subtiel verschil.
Internetheld, jij dacht dat ik zeker geen VWO'ers ken? Ik scheer graag mensen over een kam en wat zijn het gros saaie ballen die ook niet verder komen dan het spoor tussen hun huis en de school. Als ik in de kroeg of discotheek sta gaat het niet verder dan HAVO hoor.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:49 schreef Merkie het volgende:
[..]
Ook zo mooi, de niet-VWO'ers die op basis van verzonnen VWO-eigenschappen VWO'ers diskwalificeren om zichzelf beter te doen voelen. Fail.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:52 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Oké, moment. Over een paar minuten ben ik met een gladde kin terug! Dan kan ik weer wat voor de maatschappij betekenen.
Je snapt het punt niet. Maar dat maakt niet uit. Jij bent ook belangrijk voor de maatschappij op je eigen manierquote:Op zondag 14 juni 2009 23:52 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Oké, moment. Over een paar minuten ben ik met een gladde kin terug! Dan kan ik weer wat voor de maatschappij betekenen.
Gelul.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:52 schreef Opperkwal het volgende:
[..]
Internetheld, jij dacht dat ik zeker geen VWO'ers ken? Ik scheer graag mensen over een kam en wat zijn het gros saaie ballen die ook niet verder komen dan het spoor tussen hun huis en de school. Als ik in de kroeg of discotheek sta gaat het niet verder dan HAVO hoor.
Scheren is voor zwakkelingen. Echte mannen doen het zo min mogelijk.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:50 schreef Biels het volgende:
[..]
Jij kan de zin van het leven niet ontdekken omdat je je niet scheert. Subtiel verschil.
VWO is een grote bende met veel onzin vakken waarvan je maar 2 a 3 max echt nodig zult hebben in je vervolgopleiding. Terwijl je als HBO-P'er inhoudelijk sterker bent dan een VWO'er mits je in hetzelfde vakgebied blijft en Wiskunde kennis tot minimaal VWO niveau opkrikt.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:49 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Maak ze dat maar n's duidelijk.
Ik snap het wel, maar het slaat nergens op. Als ik een baard wil, moet ik dat lekker zelf weten. Dat heeft niks met mijn intelligentie te maken ofzo. Meer met prioriteiten stellen.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:53 schreef Biels het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet. Maar dat maakt niet uit. Jij bent ook belangrijk voor de maatschappij op je eigen manier.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:55 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
VWO is een grote bende met veel onzin vakken waarvan je maar 2 a 3 max echt nodig zult hebben in je vervolgopleiding. Terwijl je als HBO-P'er inhoudelijk sterker bent dan een VWO'er mits je in hetzelfde vakgebied blijft en Wiskunde kennis tot minimaal VWO niveau opkrikt.
HAVO is dus efficiënter dan VWO.
En daarom sprak ik ook over het gros. De VWO ballen zijn vrijwel allemaal sociaal achtergesteld tegenover de rest van de wereld. Behalve zij die op FOK! zitten want zij hebben een swans van 25cm, elke week neuken ze 4 sletjes en hebben 750 hyvesvrienden waarvan geen een zelf toegevoegd.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:53 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Gelul.Op elk niveau heb je leuke en minder leuke mensen. Het percentage leuke HAVO-mensen vind ik persoonlijk net iets hoger dan VMBO en WO-mensen, geen idee waarom eigenlijk.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:53 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Scheren is voor zwakkelingen. Echte mannen doen het zo min mogelijk.
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:56 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar het slaat nergens op. Als ik een baard wil, moet ik dat lekker zelf weten. Dat heeft niks met mijn intelligentie te maken ofzo. Meer met prioriteiten stellen.
Dus ik begrijp dat een HBO-propedeuse ineens de heilige graal is? Right.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:55 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
VWO is een grote bende met veel onzin vakken waarvan je maar 2 a 3 max echt nodig zult hebben in je vervolgopleiding. Terwijl je als HBO-P'er inhoudelijk sterker bent dan een VWO'er mits je in hetzelfde vakgebied blijft en Wiskunde kennis tot minimaal VWO niveau opkrikt.
HAVO is dus efficiënter dan VWO.
Algemene ontwikkeling doe je vooral zelf op in je omgeving (aan de hand van boeken, kranten, levenservaring etc.).quote:Op zondag 14 juni 2009 23:56 schreef zquing het volgende:
[..]
HAVOers beseffen de waarde van algemene ontwikkeling niet
En je wil zeggen dat school geen deel van de omgeving is?quote:Op zondag 14 juni 2009 23:58 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Algemene ontwikkeling doe je vooral zelf op in je omgeving (aan de hand van boeken, kranten, levenservaring etc.).
Nogal jaquote:
Goed grapjequote:Op zondag 14 juni 2009 23:59 schreef Biels het volgende:
[..]
Nogal ja.
Maar ik vind het niet normaal om mensen als superieur aan een ander neer te zetten. Iedereen heeft waarde en als we iedereen in zijn waarde laten is het een betere wereld.
Maar dat betekend niet dat mensen hun plaats moeten kennen, ik ga niet 7 jaar WO doen om dan aan te moeten horen dat ik evenveel kennis bezit als een HBO'erquote:Op zondag 14 juni 2009 23:59 schreef Biels het volgende:
[..]
Maar ik vind het niet normaal om mensen als superieur aan een ander neer te zetten. Iedereen heeft waarde en als we iedereen in zijn waarde laten is het een betere wereld.
En nog steeds niet kan spellenquote:Op maandag 15 juni 2009 00:00 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar dat betekend niet dat mensen hun plaats moeten kennen, ik ga niet 7 jaar WO doen om dan aan te moeten horen dat ik evenveel kennis bezit als een HBO'er
Ja natuurlijk wel, maar enorm diep met wiskunde en aardrijkskunde/geschiedenis gaan terwijl er veel belangrijkere dingen in het leven zijn vind ik ook nutteloos. Zaken als Nederlands, Engels en maatschappijleer zijn veel belangrijker.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:59 schreef zquing het volgende:
[..]
En je wil zeggen dat school geen deel van de omgeving is?
Bedankt voor het samenvatten van mijn klacht.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:59 schreef Biels het volgende:
[..]
Nogal ja.
Dat wil niet zeggen dat jij meer potentie hebt dan een HBO'er. Jij moet je net zo goed bewijzen.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:00 schreef zquing het volgende:
[..]
Maar dat betekend niet dat mensen hun plaats moeten kennen, ik ga niet 7 jaar WO doen om dan aan te moeten horen dat ik evenveel kennis bezit als een HBO'er
grammatica en spelling zijn hetzelfdequote:
lees de post waar ik op reageerdequote:Op maandag 15 juni 2009 00:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel, maar enorm diep met wiskunde en aardrijkskunde/geschiedenis gaan terwijl er veel belangrijkere dingen in het leven zijn vind ik ook nutteloos. Zaken als Nederlands, Engels en maatschappijleer zijn veel belangrijker.
Ik ken mensen die de hele eerste en tweede wereldoorlog in detail kunnen beschrijven maar niet weten waar de VVD voor staat.
Snap niet dat je wiskunde erbij zet, wiskunde ontwikkelt het analytisch inzicht van leerlingen en dat komt van pas bij heel veel andere vakken, alsmede verscheidene dagelijkse bezigheden.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Ja natuurlijk wel, maar enorm diep met wiskunde en aardrijkskunde/geschiedenis gaan terwijl er veel belangrijkere dingen in het leven zijn vind ik ook nutteloos. Zaken als Nederlands, Engels en maatschappijleer zijn veel belangrijker.
Ik ken mensen die de hele eerste en tweede wereldoorlog in detail kunnen beschrijven maar niet weten waar de VVD voor staat.
Ik kan dan makkelijk stellen dat m'n kennisniveau op dat gebied hoger, danwel veel hoger ligt. Ook is mijn denkniveau stukken hoger, bewezen heb je je dan al aangezien je afgestudeerd bentquote:Op maandag 15 juni 2009 00:07 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat jij meer potentie hebt dan een HBO'er. Jij moet je net zo goed bewijzen.
Daarnaast kan die HBO'er andere kennis hebben dan jij als WO'er. Je bent nogal stupide bezig als je dan bij elk punt gaat lopen roepen: "Ja, maar haha, ik heb zeven jaar WO gevolgd!"
Heb hem zojuist binnen en durf te wedden dat ik een dikke voorsprong heb op die VWO scholiertjes. 25 van de 60 ECTS die ik volgend jaar zal krijgen op 't WO heb ik al gehad in mijn eerste jaar HBO, kwestie van herhalen terwijl ik smakelijk toekijk hoe die VWOerts zullen falen.quote:Op zondag 14 juni 2009 23:57 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dus ik begrijp dat een HBO-propedeuse ineens de heilige graal is? Right.
Ik hoop voor je dat je bij de 10% zit die het haaltquote:Op maandag 15 juni 2009 00:08 schreef Muzz_ het volgende:
[..]
Heb hem zojuist binnen en durf te wedden dat ik een dikke voorsprong heb op die VWO scholiertjes. 25 van de 60 ECTS die ik volgend jaar zal krijgen op 't WO heb ik al gehad in mijn eerste jaar HBO, kwestie van herhalen terwijl ik smakelijk toekijk hoe die VWOerts zullen falen.
De andere 90% aan voorsprongjongeren wordt toch al snel door de schildpad ingehaald, meestal.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:09 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je bij de 10% zit die het haalt
quote:Op zondag 14 juni 2009 23:27 schreef doubleyouteaare het volgende:
Klacht 1: Vwo'ers die zich gedragen als VMBO'ers
Begrijp ik je nu goed of zeg je dat maar 10% van de WO'ers zijn eerste jaar doorkomt? Dat vind ik echt een schokkend laag aantal.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:09 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik hoop voor je dat je bij de 10% zit die het haalt
Het gaat hier over onderwerpen als Geertje Wilders, het kraakverbod en welk bier het beste is. Niet over een bepaald vakgebied.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:08 schreef zquing het volgende:
[..]
Ik kan dan makkelijk stellen dat m'n kennisniveau op dat gebied hoger, danwel veel hoger ligt. Ook is mijn denkniveau stukken hoger, bewezen heb je je dan al aangezien je afgestudeerd bent
Basiswiskunde ja.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:07 schreef Merkie het volgende:
[..]
Snap niet dat je wiskunde erbij zet, wiskunde ontwikkelt het analytisch inzicht van leerlingen en dat komt van pas bij heel veel andere vakken, alsmede verscheidene dagelijkse bezigheden.
HBO-instromers.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:11 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Iets met de pot en de ketel....
[..]
Begrijp ik je nu goed of zeg je dat maar 10% van de WO'ers zijn eerste jaar doorkomt? Dat vind ik echt een schokkend laag aantal.
Als je zo goed onderricht was in verscheidene vakgebieden zou je natuurlijk wel kunnen bedenken dat jouw persoonlijke ervaring geen geldig argument is.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:12 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Het gaat hier over onderwerpen als Geertje Wilders, het kraakverbod en welk bier het beste is. Niet over een bepaald vakgebied.
Ik durf zelfs te stellen dat ik als HBO'er daar een beter onderbouwde mening over heb dan een gemiddelde WO'er. Zeker gezien mijn ervaringen van gisteren (en eerder).
Basiswiskunde stelt niets voor, dat kan iedere imbiciel(net als alle A wiskunde op VWO niveau)quote:
wanneer leren mensen dat je je eigen omgeving niet mag extrapoleren naar de gehele populatie? Maar laat ik dat zelf wel doen nu, ik ken haast geen havo'er waarme een echt goed gesprek te houden is.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:12 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Het gaat hier over onderwerpen als Geertje Wilders, het kraakverbod en welk bier het beste is. Niet over een bepaald vakgebied.
Ik durf zelfs te stellen dat ik als HBO'er daar een beter onderbouwde mening over heb dan een gemiddelde WO'er. Zeker gezien mijn ervaringen van gisteren (en eerder).
Dat is alleen een versterking van mijn niet gefundeerde stelling. Ik zeg alleen dat ik die uitdaging wel durf aan te gaan.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:14 schreef Biels het volgende:
[..]
Als je zo goed onderricht was in verscheidene vakgebieden zou je natuurlijk wel kunnen bedenken dat jouw persoonlijke ervaring geen geldig argument is.
Natuurlijk is het altijd handig om hogere wiskunde gehad te hebben maar in het dagelijks leven heb je (tenzij je een beroep hebt waar je het echt nodig hebt) in mijn ogen veel meer aan talen en een brede kennis qua maatschappij. Een aantal docenten bij mij op school b.v. met een universitaire opleiding kunnen nog niet eens een fatsoenlijk mailtje opstellen.quote:
quote:Op maandag 15 juni 2009 00:16 schreef zquing het volgende:
wanneer leren mensen dat je je eigen omgeving niet mag extrapoleren naar de gehele populatie? Maar laat ik dat zelf wel doen nu, ik ken haast geen havo'er waarme een echt goed gesprek te houden is.
Wanneer leren mensen dat je hele wereldbeeld gebasseerd is op je omgeving terwijl die helemaal niet representatief is?quote:Op maandag 15 juni 2009 00:16 schreef zquing het volgende:
[..]
Basiswiskunde stelt niets voor, dat kan iedere imbiciel(net als alle A wiskunde op VWO niveau)
[..]
wanneer leren mensen dat je je eigen omgeving niet mag extrapoleren naar de gehele populatie? Maar laat ik dat zelf wel doen nu, ik ken haast geen havo'er waarme een echt goed gesprek te houden is.
Ik betwijfel sowieso of de havo-scholieren zinnige punten maken over de door jou aangehaalde onderwerpen. Misschien dat de opvattingen in die kringen voor verstandig doorgaan, maar dat zegt nog niks he.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:16 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Dat is alleen een versterking van mijn niet gefundeerde stelling. Ik zeg alleen dat ik die uitdaging wel durf aan te gaan.
Dat zijn vaak typetjes die eerst HBO-Recht / MER (quote:
Zoals ik al zei: je hebt gelijk. Ik ben hypocriet. Ik probeer mijn leven bij deze te beteren.quote:Op maandag 15 juni 2009 00:24 schreef Conversatie het volgende:
[..]
Het gaat erom dat jij VWO'ers lijkt te presenteren als mensen die zichzelf superieur wanen. Vervolgens gebruik je het woord VMBO'ers als iets wat een negatieve associatie lijkt op te roepen. Waan je je dan zelf niet superieur (aan in dit geval VMBO'ers)?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |