Het ligt er maar net aan, Teheran is grotendeels een bijna westerse stad, maar de verhoudingen zijn volgens mij net als in Turkije waar Istanbul hartstikke modern is en een groot deel van het achterland er nog heel andere ideeën op na houdt.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:56 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk wel van mensen die er geweest zijn dan het een heel mooi vriendelijk land is. (echter wel met veel problemen zoals drugs enzo)
Ja hoor, dat heb ik ook wel gehoord. En ik geloof dat ook wel.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:56 schreef Unrealist- het volgende:
[..]
Ik hoor eigenlijk wel van mensen die er geweest zijn dan het een heel mooi vriendelijk land is. (echter wel met veel problemen zoals drugs enzo)
pas op straks ben je niet open minded genoegquote:Op maandag 15 juni 2009 13:55 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat helemaal niet de redenatie die velen hier er op na houden. Volgens mij ging een groot deel van de mensen hier (mijzelf incluis) er vanuit dat Ahmedinejad wel zou winnen, en pas naar aanleiding van de berichten uit Iran begonnen hierover twijfels te ontstaan. Nu er zo'n grote woede blijkt te zijn en de Iraanse overheid allerlei vrijheidsbeperkende maatregelen neemt, journalisten het land uitzet, camera's afpakt etc is het niet vreemd dat men kritisch begint te kijken.
Dan nog was het oplichterij, dat is na latere recounts gewoon duidelijk geworden.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:57 schreef Roi het volgende:
[..]
De verkiezingsuitslag in Amerika was toen 49.6-49.5. Niet 66-20 zoals nu.
Tevens gaat het er in Amerika niet om wie de meeste (populair) votes krijgt maar om de electoral votes.
Jij kan ook gelijk hebben. Zeker gezien de uitspraken van Biden die olie op het vuur gooit. Probleem met dit soort dingen is dat de waarheid moeilijk te achterhalen is. En dat die amedinajad gewoon fout is. superfout. Over die andere gozer weet ik weinig.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:28 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Een zeer vereidelijke gedachte. Omdat dat de stemming is die hier heerst in het Westen.
Gebaseerd op wat? Op twitter? Op het staatsnieuws? Waar zijn die bewijzen? Mag iemand zich ook verdedige?
Ben je nou domquote:Op maandag 15 juni 2009 13:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Als het allemaal zo democratisch en eerlijk zou zijn, en Ahmadinejad oprecht respect heeft voor mensen die anders denken als hem, waarom zijn mensen dan bang voor de camera's iets te zeggen?
Als Ahmadinejad niks te verbergen heeft, waarom dan het hele land afsluiten van de buitenwereld en alle journalisten eruit schoppen?
Hier wordt in de media ook zoveel gezegd en geschreven wat niet klopt. Behandelen wij zulke mensen ook zo?
Ik denk dat ik de waarheid bij de poten heb, omdat het vanaf midden 20ste eeuw altijd zo gegaan is met gesloten markten en recalcitrante regeringsleiders. Ik baseer het dus op het verleden en dit zal vast geen uitzondering op de regel zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:01 schreef IHVK het volgende:
[..]
Jij kan ook gelijk hebben. Zeker gezien de uitspraken van Biden die olie op het vuur gooit. Probleem met dit soort dingen is dat de waarheid moeilijk te achterhalen is. En dat die amedinajad gewoon fout is. superfout. Over die andere gozer weet ik weinig.
Is al een tijdje gaande.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:03 schreef IHVK het volgende:
Op de radio net. Ahmedin supporters op motoren slaan in op Mousavi aanhangers.
Vanwaar die cynische smiley? Ik heb liever dat je het weerlegt met jouw eigen ervaringen, of ervaringen die jij als betrouwbaar kwalificeert.quote:
Wij hebben paarden en zetten ze ook geregeld in. Zo bijzonder is dat niet.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:03 schreef IHVK het volgende:
Op de radio net. Ahmedin supporters op motoren slaan in op Mousavi aanhangers.
De staat heeft het monopolie op geweld. Als 2 groepen zo met elkaar op de vuist gaan is dat gevaarlijk.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Wij hebben paarden en zetten ze ook geregeld in. Zo bijzonder is dat niet.
De Nederlandse politie is er bepaald niet van te betichten dat zij in opdracht van de heersende politieke leider inslaat op politieke protesten. Zelfs extreem-rechts kan hier demonstreren, dus hou ajb op met dit soort goedpraterij.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Niets aan de hand. Alles is koek en ei.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:11 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik ga echt geen moeite doen om te weerleggen dat Iran een ontzettend vrij en westers land zou zijn.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:11 schreef Chooselife het volgende:
Vanwaar die cynische smiley? Ik heb liever dat je het weerlegt met jouw eigen ervaringen, of ervaringen die jij als betrouwbaar kwalificeert.
Smeerlap.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:11 schreef Chooselife het volgende:
Reageer eens op:quote:
quote:Op maandag 15 juni 2009 13:51 schreef speknek het volgende:
Alleen al dat Khamenei na drie uur de grote overwinning van Ahmadinejad bekend maakte, terwijl Iran geen stemcomputers heeft en het meestal drie dagen duurt. Moussavi en Khatami die afgesloten worden nog voordat de uitslag naar buiten gebracht wordt. Mehdi Karroubi die van 17 naar nog geen 1% gaat, grote gelijkmatigheid over het land, terwijl er altijd grote verschillen waren, Ahmadinejad die zelfs in de grote steden duidelijk wint, etc. etc.
quote:Op maandag 15 juni 2009 13:27 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Het probleem van mensen?
Onder andere dat niemand de bullshit gelooft dat hij zelfs in het thuisdistrict van Mousavi met een extreem hoge meerderheid heeft gewonnen.
Ok, nuance; in die regio.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:17 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik ga echt geen moeite doen om te weerleggen dat Iran een ontzettend vrij en westers land zou zijn.
oh dat negeren ze toch wel hoor het is net bnwquote:
quote:Op maandag 15 juni 2009 13:48 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Tijden van vrijheid? Iran is een hartstikke vrij en verwesterd land! Iedereen die daar ooit geweest is, weet dat!
Weet je wat Islamitische bolwerken zijn? Saudi-Arabie, Jemen, Pakistan. Vriendjes met open poortjes en luchtruimpjes hè. Die zijn lief.
Nou ja, daar bedoel ik mee te zeggen; mobiele brigade met lange knuppels. Dat is de gemeenschappelijke.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:17 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Niets aan de hand. Alles is koek en ei.
Ah okee, ja dat is wel een belangrijke nuance. Of ze echt vrijer zijn is moeilijk te zeggen, maar Iraniers zijn, cultureel en intellectueel gezien, wel veel ontwikkelder dan de Arabieren.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:21 schreef Chooselife het volgende:
Ok, nuance; in die regio.
Dat had ik er even bij moeten zetten.
(Baseej zijn de Islamitische knokploegen waar ik het eerder overhad)quote:call in from Enghelab Sq. Baseej outnumbered, just watching people march.
Ongeveer een samenvatting van dit topic.quote:...blijft de goudeerlijk verlopen herverkiezing van Ahmadinejad de gemoederen lekker bezig houden.
Deze jongen hierboven bijvoorbeeld, krijgt straf omdat hij met het rode potlood het verkeerde vakje heeft ingekleurd.
Voor de derde dag op rij zeggen trendy jongeren op sneakers en in strakke design-shirtjes vandaag in de Iraanse hoofdstad NEEN tegen de Islamitische dictatuur in hun land. De geestelijke baardmannen zijn druk bezig alle buitenlandse journalisten het land uit te bonjouren, de extreem-linkse verslaggevers van NOVA voorop
. Ook de doorgaans zo succesvolle Iraanse StenenGooiCentrale weet even geen potten te breken. Ayatollah Khamenei blokkeert de enige werkende internetverbinding persoonlijk door met zijn sandaal op de kabel te blijven staan.
Desondanks verwarren de kosmopolitische bloemenplukkers op Twitter het geweld met een revolutie en denken ze dat Teheran volgende maand haar eerste Gay-parade kent. Het NOS-journaal op haar beurt stelt tegenkandidaat en massamoordenaar Mousavi voor als de nieuwe winnaar voor de Nobelprijs voor de Vrede. Aluhoedjes wachten op interventie van de CIA.
Precies. En dat vind ik toch wel een positief verschil.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:23 schreef speknek het volgende:
[..]
Ah okee, ja dat is wel een belangrijke nuance. Of ze echt vrijer zijn is moeilijk te zeggen, maar Iraniers zijn, cultureel en intellectueel gezien, wel veel ontwikkelder dan de Arabieren.
quote:Source fr Sharif University says many students going 2 protest. 150 professors resigned
Nee niet. Ik weet dat er veel vrijheidsbeperkingen zijn in Iran. Maar ik vind het verre van schrijnend, of zorgwekkend.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:23 schreef Heerlijkheid het volgende:
Verwar je gastvrijheid misschien met vrijheid Chooselife?
Nee, niet sterk. Ik wou het net al posten. Volgens contacten die ik in Iran heb zijn veel Iraanse geheime agenten niet van Iraanse afkomst. Ze konden ook niet in het Perzisch communiceren, maar spraken Arabisch. Overigens is dit nieuw. Een paar jaar geleden werden er ook leden van de Mujahedin (oppositie) in Parijs neergestoken en neergeslagen door Arabisch sprekende agenten die voor Iran werkten.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:32 schreef IHVK het volgende:
Op een Turkse website dat er 5000 Hezbollah mensen uit Libanon zijn gekomen om de demonstraten in elkaar te slaan???
Lijkt me sterk toch.
30 miljoen stemmen in minder dan een uur met de hand tellen. knap.quote:Op maandag 15 juni 2009 13:01 schreef Burakius het volgende:
[..]
Dikke lala hahahhaha.
Ahmedinejad heeft eerlijk gewonnne. WTF is het probleem van mensen hier?
quote:Op maandag 15 juni 2009 14:41 schreef Saphire het volgende:
[..]
30 miljoen stemmen in minder dan een uur met de hand tellen. knap.
Ach, laat hem. Het is wel opvallend om te zien dat users die doorgaans het niet zo op Israel hebben nu claimen dat de demonstraties ongegrond zijn en Ahmadinejad gewoon eerlijk heeft gewonnen. Alsof ze enig idee hebben hoe de Iraanse bevolking in elkaar steekt.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:41 schreef Saphire het volgende:
[..]
30 miljoen stemmen in minder dan een uur met de hand tellen. knap.
Je bent gewoon een grap. Je hebt werkelijk geen idee. Met je onzin dat Ahmadinejad terecht heeft gewonnen en Iran een vrij land is.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:43 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk dat er méér dan 1 persoon op 1 locatie zijn geweest die hebben geteld.
Ahmadinejad heeft niet eerlijk gewonnen?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:44 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Ach, laat hem. Het is wel opvallend om te zien dat users die doorgaans het niet zo op Israel hebben nu claimen dat de demonstraties ongegrond zijn en Ahmadinejad gewoon eerlijk heeft gewonnen. Alsof ze enig idee hebben hoe de Iraanse bevolking in elkaar steekt.
Chooselife is een tinfoil 'tegen-de-stroom-in-vrijdenker', Burakius iemand waarvan het meest verbazende is dat hij uberhaupt coherente zinnen kan producerenquote:Op maandag 15 juni 2009 14:44 schreef AryaMehr het volgende:
Ach, laat hem. Het is wel opvallend om te zien dat users die doorgaans het niet zo op Israel hebben nu claimen dat de demonstraties ongegrond zijn en Ahmadinejad gewoon eerlijk heeft gewonnen. Alsof ze enig idee hebben hoe de Iraanse bevolking in elkaar steekt.
Vergeleken met de buurlanden en diens buurlanden in de betreffende regio is Iran zeker een vrij land.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:45 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je bent gewoon een grap. Je hebt werkelijk geen idee. Met je onzin dat Ahmadinejad terecht heeft gewonnen en Iran een vrij land is.
zelfs in NL met een betere infrastructuur en kleinere kiesdistricten duurde het tellen van 4 miljoen stemmen zeker 10 uur en het grootste deel geteld zeker 3 uurquote:Op maandag 15 juni 2009 14:43 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ik denk dat er méér dan 1 persoon op 1 locatie zijn geweest die hebben geteld.
Nee, internationale waarnemers zijn niet toegelaten. Waar ik me op baseer? Op de contacten die ik binnen Iran heb. Familie, vrienden en mensen die werkzaam zijn voor de Iraanse regering. Bovendien is het ongeloofwaardig dat Ahmadinejad op bepaalde plekken de meerderheid van de stemmen heeft gekregen. Alles wijst op een fraude.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ahmadinejad heeft niet eerlijk gewonnen?
Mag ik vragen waarop je dat baseert? Of een klein vorm van bewijslast misschien? Zijn er internationale waarnemers geweest die hebben verklaard dat de uitslag niet legitiem is?
Dat tinfoil. Waarom?quote:Op maandag 15 juni 2009 14:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Chooselife is een tinfoil 'tegen-de-stroom-in-vrijdenker', Burakius iemand waarvan het meest verbazende is dat hij uberhaupt coherente zinnen kan produceren
ja dat is in dit topic waaronder 1x door mij ,al 5x met argumenten uitgelegd.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:46 schreef Chooselife het volgende:
[..]
Ahmadinejad heeft niet eerlijk gewonnen?
Mag ik vragen waarop je dat baseert? Of een klein vorm van bewijslast misschien? Zijn er internationale waarnemers geweest die hebben verklaard dat de uitslag niet legitiem is?
Inderdaad.quote:Op maandag 15 juni 2009 14:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Chooselife is een tinfoil 'tegen-de-stroom-in-vrijdenker', Burakius iemand waarvan het meest verbazende is dat hij uberhaupt coherente zinnen kan produceren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |