Nieuwe verdieping erop! Mooie nieuwe kamer, alles tip top! Ga ik vanacht slapen, hoor ik allemaal gerommel boven het plafond! Daar zit dus een muis! Als het er niet meer zijn.
Maar Roa, hoe kan er nu een muis boven je plafond zitten?! Nou, je hebt het dak en daaronder zitten balkjes met gipsplaten. Er zit dus een kleine ruimte tussen het dak en het plafond.
Nu snapte ik eerst niet hoe die muis daar dan kon komen. Maar bij nadere inspectie blijkt dat er bij de CV ketel buizen een gat in het plafond zit tussen de buizen en de zijmuur.
Voordeel is wel dat ik dus weet hoe de muis daar komt en weg gaat en er dus nu een geimproviseerde val bij staat. Dit is een vaas met koekkruimels en pindakaas waartegen een schuin plankje staat. Makkelijk erin dus, maar daarna kan de muis er niet meer uit. Hopen dat het werkt. Anders maar een echte (diervriendelijke) val halen of gif.
Klacht: Muis in het plafond.
Klacht2: Muis in het plafond die heen en weer rent maakt nogal wat herrie in een verder stille kamer.
Anti-Klacht: Muizenval staat en hopelijk werkt hij ook.
Klacht3: Eerste poging tot het posten van dit meesterwerkje resulteerde in het verdwijnen van mijn post in een zwart gat
Ik lul hier slap uit m'n nek omdat m'n telefoonrekening anders zo hoog wordt.