abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_70020619
Rio, gefeliciteerd met India!
quote:
Op maandag 15 juni 2009 11:10 schreef McLaura het volgende:

[..]

Hey Inne,

En ineens heb je zwangerschapsdiabetes! Hopelijk kun je het onder controle krijgen net als ik. Ik heb te danken aan een moeder met diabetes2 (die ook zwangerschapssuiker heeft gehad, bij mijn zusje) en overgewicht. Pech met hormonen vind ik niet ladingdekkend, het is namelijk geen pech maar meer een soort auto-immuunziekte die vanuit de placenta komt. Die geeft namelijk een signaal af dat je alvleesklier die insuline bij zich moet houden, omdat de baby het niet nodig heeft. Zo zie je maar, zelfs je lichaam vergeet jou als je zwanger bent

Overigens, als je zwangerschapsdiabetes hebt, is de kans niet gering dat je later (weer) type 2 krijgt. Zaak ik dus eigenlijk om niet alleen in de zwangerschap, maar ook erna je glucose in de gaten te houden. Op deze manier kun je het nog jaren uitstellen, en dat is weer positief gezien het feit dat de medicatie voor diabates enorm in ontwikkeling is, en 'wij' daar op ons 50ste dus heel veel baat bij kunnen hebben.

Niet te neurotisch worden van dat dieet trouwens, stress is heel slecht voor je glucose
Dankjewel voor je uitgebreide reactie Laura De diëtiste is er wel iets uitgebreider op ingegaan dan "pech met hormonen" hoor, ik had het even héél beknopt samengevat voor hier (dat het dus in mijn geval niet komt door overgewicht of erfelijkheid). Het risico op latere diabetes is mij ook verteld, ik ben dan ook van plan om bij een diëtiste te blijven lopen na mijn zwangerschap.
Ik ben verder niet gestresst hoor! Ik zit wel mezelf gek te maken met alle lekkere dingen die ik zo graag zou willen eten Alleen al m'n rituele kop thee met suiker.... (geen gebrek aan zelfmedelijden hier )
Lief dat je de moeite hebt genomen om zo'n uitgebreide reactie te typen
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')