Misschien dan maar beter zo.quote:Braafheid had slecht gevoel bij Ajax
Edson Braafheid had bijna de verkeerde keuze gemaakt. De nieuwe linksback van Bayern Munchen had samen met zijn vader een slecht gevoel bij het laatste gesprek met het Ajax bestuur over het contract.
"We hebben een aantal keer met ze gesproken, ja, maar die gesprekken liepen best stroef", zegt de international in het AD. "Het laatste gesprek voordat ik bij het Nederlands elftal zou aansluiten, gaf zelfs een slecht gevoel. Het ging over bepaalde bepalingen in een mogelijk contract. Mijn vader ervoer dat bijvoorbeeld ook zo. Vervolgens ben ik me op Oranje gaan richten en ondertussen bleek Bayern München slagvaardiger dan de andere clubs."
Toen Bayern Munchen echter om de hoek kwam kijken, was de keuze voor Braafheid snel gemaakt en haakte hij alsnog af en tekende hij bij de Beierse club een vier-jarig contract.
Inderdaad, laat hem maar lekker zn zakken vullen op de reservebankquote:
Dit is wel leuk om te horen. Dat houdt in dat er harde gesprekken gevoerd wordenquote:
Ik denk dat hij bedoelt dat het weinig is. Wilde Newcastle hem niet al hebben voor 7miljoen vorig jaar en hadden we dat niet al afgewezen? Hij is wel iets beter gaan spelen sinds toen. En als we al 13 miljoen voor Vermaelen kunnen vangen (wat we waarschijnlijk toch niet gaan krijgen omdat hij het niet eens kan worden over een contractquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:28 schreef w00h00 het volgende:
[..]
We hebben Tom de Mul ook verkocht voor 6 miljoen
Het gaat me meer om jouw mening over Emanuelson, wat echt nergens op slaatquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:28 schreef w00h00 het volgende:
[..]
We hebben Tom de Mul ook verkocht voor 6 miljoen
Ik vind Tottenham helemaal geen club voor Huntelaarquote:Klaas-Jan Huntelaar moet de aanval van Tottenham Hotspur van een extra impuls gaan voorzien. The Hunter is overbodig bij zijn werkgever Real Madrid sinds de komst van de nieuwe clubvoorzitter Florentino Pérez. Daniel Lévy, president van The Spurs, was maandag op bezoek in de Spaanse hoofdstad om te praten over een mogelijke overgang van de voormalig Ajacied naar White Hart Lane. (L'Equipe)
Het lijkt sowieso einde-oefening voor de Nederlanders bij Real. Naast Huntelaar staat ook Wesley Sneijder op het punt de club te verlaten. De kleine middenvelder staat in de belangstelling van vele clubs, maar buurman Atlético Madrid is vooralsnog het meest concreet. De Oranje-international kende een matig seizoen bij De Koninklijke, en krijgt bij Los Colchoneros de kans zich te revancheren. (Marca)
Bij Real is het helemaal niet nodig om beleid te voeren, je koopt gewoon maar wat. En die spelers horen dat te wetenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:47 schreef Nashje het volgende:
Ongelooflijk eigenlijk he. Een speler voor 27 miljoen in de winter kopen, en een half jaar daarna alweer vertellen dat deze speler eigenlijk overbodig is. Wat een beleid.
Dat kon Klaas weten toen hij naar Real ging met nieuwe de nieuwe President verkiezingen in aantocht daar.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:47 schreef Nashje het volgende:
Ongelooflijk eigenlijk he. Een speler voor 27 miljoen in de winter kopen, en een half jaar daarna alweer vertellen dat deze speler eigenlijk overbodig is. Wat een beleid.
Nou, er vanuit gaande dat hij weg moet, kun je wel stellen dat Ajax er 'maar' 20 miljoen voor gevangen heeft he. Die 7 miljoen waren premies.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:47 schreef Nashje het volgende:
Urby heeft goed leren voetballen op de pleintjes ja, maar in de praktijk is z'n spel alles behalve efficient te noemen. Daarnaast beheerst hij na 4 (!) seizoenen als vaste waarde in Ajax 1 nog steeds niet sommige belangrijke facetten van het spel en ik kan ook niet zeggen dat er een hele duidelijke stijgende lijn in de afgelopen jaren zit.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het gaat me meer om jouw mening over Emanuelson, wat echt nergens op slaat
Ik wil hem niet vergelijken met iemand als Heitinga qua Ajacied zijn, maar hij speelt sinds zijn 7de of 8ste al bij Ajax en ondertussen ook alweer 5 seizoenen in Ajax 1 als ik het goed heb. Daarin is hij niet altijd de beste speler geweest, zeker niet de hardstwerkende, maar om dan maar te zeggen dat hij op de eerste beste trein gepleurd moet worden is echt bullshit.
Die jongen kan meer dan goed voetballen, heeft zijn uitstraling niet altijd mee en wordt soms - ook zeker door mij - volkomen terecht afgezeken, maar hij kan echt wel goed voetballen op het middenveld en eventueel als hangende linksbuiten, waarin hij voor Ajax gewoon een meerwaarde kan zijn, dat heeft hij dit seizoen ook weer bewezen.
Al die enorm overdreven verhalen over dat ie niks kan, komt alleen maar omdat hij ooit een keer op linksback gezet is en daar bij gebrek aan beter nooit vandaan is gekomen tot twee seizoenen geleden, maar dat was ie duidelijk niet.
Typisch zo'n Maduro-verhaal.
Da's waar. Als je niet bij de beste voetballers van Europa hoort moet je niet naar Real gaan, want als je 2 mindere weekjes hebt kun je je spullen alweer pakken. Wat een kutclub is het ook eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Bij Real is het helemaal niet nodig om beleid te voeren, je koopt gewoon maar wat. En die spelers horen dat te weten
Dat doet niets af aan het beleid. Het gaat gewoon helemaal nergens om.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat kon Klaas weten toen hij naar Real ging met nieuwe de nieuwe President verkiezingen in aantocht daar.
Oja, dat is waar inderdaadquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:51 schreef Breach het volgende:
[..]
Nou, er vanuit gaande dat hij weg moet, kun je wel stellen dat Ajax er 'maar' 20 miljoen voor gevangen heeft he. Die 7 miljoen waren premies.
Klopt.. Als Real eens een seizoen geen prijs wint gaan die voorzitters daar om namen schreeuwen om de supporters tevreden te stellen. Nu gaan ze weer het oude gálacticos beleid van Perez voeren, gewoon de beste spelers kopen en hopen dat het gaat draaien. Maar als Real komend seizoen weer geen prijs wint heb je de poppen aan het dansen daar natuurlijk..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:53 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan het beleid. Het gaat gewoon helemaal nergens om.
Tja maar wie is wel efficient? Zelfs Suarez was de laatste weken niet efficient.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:52 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby heeft goed leren voetballen op de pleintjes ja, maar in de praktijk is z'n spel alles behalve efficient te noemen. Daarnaast beheerst hij na 4 (!) seizoenen als vaste waarde in Ajax 1 nog steeds niet sommige belangrijke facetten van het spel en ik kan ook niet zeggen dat er een hele duidelijke stijgende lijn in de afgelopen jaren zit.
Voor aankomend seizoen zie ik geen plaats voor Urby, aangezien we Sulejmani en misschien Elia voor de linksbuiten positie hebben. En elke andere linie komt Urby te kort.
Dat weet ik nog niet zo niet. Het gaat waarschijnlijk om het halen van de CL en de tweede ronde van de CL, dat soort dingen. En misschien een deel ervan persoonlijk voor Huntelaar, dat zal je dan niet meer krijgen maar als ze het goed doen in de CL komt er echt wel wat naar Ajax nog.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:51 schreef Breach het volgende:
[..]
Nou, er vanuit gaande dat hij weg moet, kun je wel stellen dat Ajax er 'maar' 20 miljoen voor gevangen heeft he. Die 7 miljoen waren premies.
Suarez heeft altijd dreiging, en misschien is z'n spel niet altijd efficiënt ,maar die momenten wanneer dat wel is, dan is het bijna altijd raak.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:02 schreef Nashje het volgende:
[..]
Tja maar wie is wel efficient? Zelfs Suarez was de laatste weken niet efficient.
Wie zie jij als opvolger van Vermaelen trouwens? En wat vind je van het vertrek van Vermaelen? Nog steeds niet definitief overigens..
Persoonlijk vind ik dat Urby het beter heeft gedaan dit seizoen dan Sulejmani, hij heeft het team op momenten veel beter laten voetballen. Leuk dat je zegt dat Urby op de pleintjes heeft leren voetballen, maar als Aissati een pleintjes-actie maakt, komt het hele stadion klaar, en bij hem kan het dan weer niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:52 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby heeft goed leren voetballen op de pleintjes ja, maar in de praktijk is z'n spel alles behalve efficient te noemen. Daarnaast beheerst hij na 4 (!) seizoenen als vaste waarde in Ajax 1 nog steeds niet sommige belangrijke facetten van het spel en ik kan ook niet zeggen dat er een hele duidelijke stijgende lijn in de afgelopen jaren zit.
Voor aankomend seizoen zie ik geen plaats voor Urby, aangezien we Sulejmani en misschien Elia voor de linksbuiten positie hebben. En elke andere linie komt Urby te kort.
Een dooie hond zou het nog beter gedaan hebben. Dus wat dat aangaat.. Maar ik ben het over het algemeen wel met je eens. Urby is zo slecht niet, maar door zijn houding en verwijfde gedrag haalt hij er het maximale niet uit. Hij hoeft niet weg wat mij betreft.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat Urby het beter heeft gedaan dit seizoen dan Sulejmani, hij heeft het team op momenten veel beter laten voetballen. Leuk dat je zegt dat Urby op de pleintjes heeft leren voetballen, maar als Aissati een pleintjes-actie maakt, komt het hele stadion klaar, en bij hem kan het dan weer niet.
quote:Bobby: kampioen clubliefde
12 juni 2009
Bobby Haarms wordt deze hele week herdacht op Ajax.nl. Diverse periodes uit het leven van de Ajacied komen aan bod. Vandaag: Bobby de tweevoudig wereldkampioen.
Ajax verloor in Bobby Haarms niet alleen een clubicoon. De Amsterdamse club is sinds deze week ook een tweevoudig (oud-)wereldkampioen armer. Haarms is de enige clubman die met twee generaties Ajacieden, in 1972 én 1995, beslag wist te leggen op de hoogst haalbare prijs voor clubteams.
Bobby Haarms maakte de grootste en meest aansprekende successen van zijn Ajax van heel nabij mee. De Goede Beul was er altijd bij. Niet alleen altijd, maar ook overal. Vanaf de eerste, geslaagde Europese zegetocht in het seizoen 1970-1971 tot en met de gewonnen Wereldbekerfinale in Tokio op 28 november 1995 tegen Gremio. Op de bank naast de trainer en op het trainingsveld omringd door spelers; in de succesvolste selecties van Ajacieden was Bob een zekerheidje.
Haarms vierde zijn eerste feestje als wereldkampioen na een tweeluik tegen Independiente. Op 6 september 1972 bleef de snoeiharde wedstrijd in Argentinië onbeslist: 1-1. Drie weken later klaarden de Ajacieden de klus in het Olympisch Stadion. Een 3-0-overwinning was voldoende om de eerste wereldcup in de Amsterdamse prijzenkast bij te zetten. Stefan Kovács was deze hoogtijdagen de trainer die profiteerde van de collegialiteit en loyaliteit van de trouwe assistent-trainer die in Haarms school.
Ruim 23 jaar later werd die prestatie geëvenaard. Louis van Gaal stond aan het roer van een nieuwe groep Ajacieden van wereldklasse. Vergeleken met de prestatie uit 1972, was één Ajacied er opnieuw bij. Weer wist een Ajax-trainer zich in de rug gedekt door Haarms. Na een bloedstollende reeks penalty’s werd Gremio, de kampioen van Zuid-Amerika, verslagen. In het National Stadium in Tokio kreeg ook Haarms de opvallende en felbegeerde beker opnieuw in handen gedrukt.
Met het overlijden van Bobby Haarms is Ajax ook een van zijn wereldkampioenen kwijt. Wereldkampioen clubliefde.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |