Honda en Berg voor de laatste eisen!quote:Op donderdag 11 juni 2009 21:26 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ik wil Kolodin
Ik wil een goede linksback (Obradovic ken ik niet)
Ik wil een aanvallende middenvelder die met Aissati moet concurreren.
En een spits voor de concurrentiestrijd met Cvitanich.
Er is volgens mij niets mis met onze scouting, alleen met onze daadkracht en het risico dat we durven nemen mbt buitenlandse spelers.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:16 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ajax heeft vorig seizoen lopen slapen met Papastathopoulos. Die doet het nu prima bij Genoa...
Wmb komt Engelaar, Obradovic en eventueel nog een spits.
Echt he, ik heb nog nooit zulke grote onzin gelezen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:31 schreef bloodysunday het volgende:
[..]dit lijkt me echt de grootste onzin
Als het echt zo zou zijn ga ik zo snel mogelijk naar het Schoen opeten topicquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:34 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Echt he, ik heb nog nooit zulke grote onzin gelezen.
En dan?quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:36 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Als het echt zo zou zijn ga ik zo snel mogelijk naar het Schoen opeten topic
Engelaar zou een versterking zijn, denk ik. Maar ik denk ook dat een nieuwe verdedigende middenvelder absoluut geen must is. Eerder een linksback en spits. Tja...quote:'Ajax wil Engelaar huren van Schalke'04'
11-06-09
Volgens de Nederlandse website van Schalke'04 zou Ajax Orlando Engelaar willen huren van de Duitse club. Engelaar stond in 2008 al in grote belangstelling van Ajax, maar nu zou ook trainer Martin Jol interesse hebben in Engelaar.
Orlando Engelaar is bij Schalke uitgeroepen tot slechtste transfer ooit. 'Die Ente von Twente' heeft te horen gekregen van Felix Magath dat hij mag uitkijken naar een andere club, omdat bij Schalke geen plaats meer voor hem is. Engelaar is bij Schalke een redelijke verdiener met 2 miljoen per seizoen. Ajax zou in staat zijn om ook dit bedrag over te nemen. Ook psv leek belangstelling te hebben voor Engelaar maar volgens bronnen binnen Schalke.nl is die interesse inmiddels van tafel.
Nu de Ajax-top inmiddels heeft aangegeven dat er eerst verkocht moet worden om te kunnen kopen, lijkt de huur van Engelaar een serieuze optie. Er zijn echter nog geen officiele aanwijzingen dat Engelaar gekocht of gehuurd gaat worden van de club uit Gelsenkirchen.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:42 schreef Barca het volgende:
Dealtje sluiten met fc Barcelona? Zij kopen Suarez, wij huren Suarez terug en we helpen de Catalanen aan Van Persie?
Linksback en middenvelder eerder dan aanvaller. En huren is niks, valt niet op te bouwenquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:37 schreef Nashje het volgende:
[..]
Engelaar zou een versterking zijn, denk ik. Maar ik denk ook dat een nieuwe verdedigende middenvelder absoluut geen must is. Eerder een linksback en spits. Tja...
Iedereen die dat sowieso geloofd had is rijp voor het gesticht. Maar mooie grap.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:48 schreef TheJanitor het volgende:
Voor de duidelijkheid, dat Van Persie bericht had ik zelf geschreven, omdat Barca er eerder iets over had gezegd (wat gedelete werd). Er is totaal niets van waar dus....
Oow tochquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:48 schreef TheJanitor het volgende:
Voor de duidelijkheid, dat Van Persie bericht had ik zelf geschreven, omdat Barca er eerder iets over had gezegd (wat gedelete werd). Er is totaal niets van waar dus....
Niet als er een optie met koop bij zitquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:48 schreef bloodysunday het volgende:
[..]
Linksback en middenvelder eerder dan aanvaller. En huren is niks, valt niet op te bouwen
Dan is het een heel ander verhaalquote:Op donderdag 11 juni 2009 23:51 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Niet als er een optie met koop bij zit
Jij snapt het.quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:27 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Er is volgens mij niets mis met onze scouting, alleen met onze daadkracht en het risico dat we durven nemen mbt buitenlandse spelers.
Het is gewoon belangrijk dat, wat er ook gebeurd, er komend seizoen geen onrust ontstaat. Op dit moment is het zooo belangrijk dat de continuïteit niet in gevaar komt zodat we volgend jaar weer een trainer hebben die weg gaat. Ontwikkeling was niet voor niets het belangrijkste wat Jol aangaf tijdens zijn presentatie.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 01:13 schreef TheJanitor het volgende:
Wat wel handig is aan de vroege start is dat mochten we nou de eerste 2 wedstrijden verliezen dan hebben we nog 3 weken de tijd om spelers te halen
Dat is het allergrootste probleem geweest de afgelopen jaren. Trainers die hun klus niet af konden of mochten maken.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 01:19 schreef toma het volgende:
[..]
Het is gewoon belangrijk dat, wat er ook gebeurd, er komend seizoen geen onrust ontstaat. Op dit moment is het zooo belangrijk dat de continuïteit niet in gevaar komt zodat we volgend jaar weer een trainer hebben die weg gaat. Ontwikkeling was niet voor niets het belangrijkste wat Jol aangaf tijdens zijn presentatie.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:20 schreef Jasza het volgende:
Het gaat echt nergens meer over, als VVV 10 miljoen voor die blonde homo moet hebben
Komop zeg VVV.
Ajax heeft geld en dat weet VVV ook.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:20 schreef Jasza het volgende:
Het gaat echt nergens meer over, als VVV 10 miljoen voor die blonde homo moet hebben
Komop zeg VVV.
Voor VVV is 5 miljoen ook veel en dat weet Ajax ookquote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ajax heeft geld en dat weet VVV ook.
10 miljoen man.. wat denken ze ? Meer dan 2-3 is die jongen absoluut niet waard. Laat hem maar een jaar op eredivisie niveau rijpen en dan zien we wel weer.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Ajax heeft geld en dat weet VVV ook.
quote:Van 't Schip assistent Jol
12-06-09
John van 't Schip blijft bij Ajax betrokken bij het eerste elftal. Van 't Schip was de assistent van Marco van Basten en gaat - in het kader van de continuïteit - ook Martin Jol assisteren, zo meldt De telegraaf vanochtend.
Na het opstappen van Van Basten was er onduidelijkheid over de positie van Rob Witschge en Van 't Schip, die allebei nog een contract voor één jaar hadden. Manager technische zaken Danny Blind wordt de rechterhand van Jol, voor Witschge wordt nog een passende functie gezocht.
Inderdaad. Doet Munsterman tegenwoordig naast Twente ook VVV ofzo?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 08:26 schreef Jasza het volgende:
[..]
Voor VVV is 5 miljoen ook veel en dat weet Ajax ook![]()
10 miljoen voor Honda gaat nergens over, die gast heeft amper op eredivisie niveau gespeeld
Eens. Elia is dus overbodig. Urby op 10 wil ik ook wel zien ja. Het liefst eigenlijk naast Aissati. Speelde tegen psv heeeeerlijk ja. Urby moet wel fysiek wat sterker worden en sneller proberen te handelen. Als je 4-2-3-1 speelt zou Urby het beste tot zijn recht komen. Suarez - Aissati - Emanuelson. En dan kun je ook heel veel switchen. Suarez kan op elke positie uit de voeten, Aissati kan evt nog op rechts, Emanuelson kan ook in het midden en dan kun je dus als een gek gaan rouleren en Sulejmani daar ook bij betrekken. Creatieve middenvelder en flankspeler hoeven eigenlijk niet, als je maar met de juiste formatie speelt.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:08 schreef N.i.c.k het volgende:
eigenlijk is de selectie helemaal niet zo breed als afgelopen seizoen werd voorgesteld.![]()
met een 4-4-2 heb je al wat meer ruimte, immers je behoeft dan geen extra flankspeler aan te trekken.
Voor de nummer 10 positie wil ik Urby wel een goede kans geven als 2e in de pikorde. (speelde hij thuis tegen PSV toen niet een sublieme partij op 10).
Maar ook in dat geval zal er nog een spits moeten komen, en een verdediger.
Nee dat niet. Heel onze voorhoede teert op Suarez. Echt, houden die gast, anders heb je sowieso een hele selectie met spelers die er net een seizoen zitten.quote:Als Real nu met 40 miljoen voor Suarez komt begin ik toch in gewetensnood te komen.
Als het draait kan het een puike speler zijn hoor, zie psv-thuis. Als het niet draait is het kut, maar dat is met bijna alle spelers zo. Als Jol de boel draaiende kan krijgen, kan Emanuelson weleens heel belangrijk worden.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat Emanuelson nog voorkomt in jullie favorieten opstellingen. Die gast presteert al jaren niets meer. Tijd om van de hand te doen die gast.
In de verdediging is het inderdaad niet best maar op het middenveld heeft hij best aardig gepresteerd.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat Emanuelson nog voorkomt in jullie favorieten opstellingen. Die gast presteert al jaren niets meer. Tijd om van de hand te doen die gast.
Urby presteert erg wisselvallig. Maar hij is in verschillende wedstrijden dit seizoen de beste man van het veld geweest.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:16 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
quote:Met de komst van Martin Jol naar Ajax hoopt Maarten Stekelenburg zich komend seizoen weer in het elftal te spelen. Dit liet de doelman van het Nederlands elftal zich vrijdag ontvallen tegenover het tijdschrift Sportweek. “Hij lijkt me een ander type dan Van Basten, meer een familieman”, zo liet De Steek weten over de nieuwe trainer. Van een vertrek uit Amsterdam is inmiddels geen sprake meer.
Stekelenburg, vice-aanvoerder en jarenlang eerste keeper van Ajax, moest eind februari na een aantal mindere wedstrijden zijn plaats afstaan aan collegadoelman Kenneth Vermeer. “Ik werd keihard afgerekend op een korte, mindere periode, maar mocht me niet revancheren. Daar kon ik totaal geen begrip voor opbrengen,” zegt de doelwachter over de situatie onder de inmiddels vertrokken Marco van Basten.
De mogelijkheid om de ArenA vroegtijdig te verlaten speelde dan ook enige tijd door het hoofd van de Haarlemmer, zeker als Van Basten gebleven was. “In dat geval was het moeilijk geweest om te blijven. Volgend jaar is er het WK, als ik daar naar toe wil, moet je spelen.” Sinds het afgelopen EK van vorig jaar is Stekelenburg onder Bert van Marwijk de nummer één onder de lat bij het Nederlands elftal.
Nu wacht Stekelenburg rustig de eerste ontmoeting af met Jol, de nieuwe trainer die overkomt van het Noord-Duitse Hamburger SV. “Hij lijkt me een ander type dan Van Basten, meer een familieman. Van de internationals die onder hem getraind hebben, hoor ik positieve verhalen. Op 29 juni meld ik me weer in Amsterdam, ik heb geen behoefte aan een eerder gesprek. Een vertrek is nu niet meer aan de orde. Ik wil gewoon bij Ajax blijven. Bouwen aan een team dat wel kampioen kan worden. Dat is veel te lang geleden.”
Gewoon een luie donder. Als ie wat meer ballen had, was hij een van de toppers van het huidige Ajax.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:19 schreef toma het volgende:
[..]
Urby presteert erg wisselvallig. Maar hij is in verschillende wedstrijden dit seizoen de beste man van het veld geweest.
Inderdaad, lekker verkopen aan de eerste volgende trein voor 5+ miljoen. Als linksbuiten kunnen we hem niet gebruiken en als linkermiddenvelder zie ik persoonlijk liever Engelaar.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:46 schreef Breach het volgende:
[..]
Gewoon een luie donder. Als ie wat meer ballen had, was hij een van de toppers van het huidige Ajax.
Zo is, het schouders eronder en de beuk erin. Ik hoop trouwens dat ze allebei blijven en dat Vermeer het na komend seizoen overneemt van Stekelenburg die er dan een fantastisch WK op heeft zitten.quote:
Ik vraag me af of Vermeer dat wil. Ik neem aan dat hij niet nog een jaar op de bank wil zitten.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:53 schreef rompompom het volgende:
[..]
Zo is, het schouders eronder en de beuk erin. Ik hoop trouwens dat ze allebei blijven en dat Vermeer het na komend seizoen overneemt van Stekelenburg die er dan een fantastisch WK op heeft zitten.
Engelaar is voetballend slechter dan Urby hoor.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:52 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Inderdaad, lekker verkopen aan de eerste volgende trein voor 5+ miljoen. Als linksbuiten kunnen we hem niet gebruiken en als linkermiddenvelder zie ik persoonlijk liever Engelaar.
Ik mag hopen dat ze hem laten gaan met zijnquote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:54 schreef bloodysunday het volgende:
Wat zal er nou met Leo gaan gebeuren? Zal hij vertrekken of laat Jol hem nog een jaartje bijtekenen?
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:52 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Inderdaad, lekker verkopen aan de eerste volgende trein voor 5+ miljoen. Als linksbuiten kunnen we hem niet gebruiken en als linkermiddenvelder zie ik persoonlijk liever Engelaar.
Misschien dan maar beter zo.quote:Braafheid had slecht gevoel bij Ajax
Edson Braafheid had bijna de verkeerde keuze gemaakt. De nieuwe linksback van Bayern Munchen had samen met zijn vader een slecht gevoel bij het laatste gesprek met het Ajax bestuur over het contract.
"We hebben een aantal keer met ze gesproken, ja, maar die gesprekken liepen best stroef", zegt de international in het AD. "Het laatste gesprek voordat ik bij het Nederlands elftal zou aansluiten, gaf zelfs een slecht gevoel. Het ging over bepaalde bepalingen in een mogelijk contract. Mijn vader ervoer dat bijvoorbeeld ook zo. Vervolgens ben ik me op Oranje gaan richten en ondertussen bleek Bayern München slagvaardiger dan de andere clubs."
Toen Bayern Munchen echter om de hoek kwam kijken, was de keuze voor Braafheid snel gemaakt en haakte hij alsnog af en tekende hij bij de Beierse club een vier-jarig contract.
Inderdaad, laat hem maar lekker zn zakken vullen op de reservebankquote:
Dit is wel leuk om te horen. Dat houdt in dat er harde gesprekken gevoerd wordenquote:
Ik denk dat hij bedoelt dat het weinig is. Wilde Newcastle hem niet al hebben voor 7miljoen vorig jaar en hadden we dat niet al afgewezen? Hij is wel iets beter gaan spelen sinds toen. En als we al 13 miljoen voor Vermaelen kunnen vangen (wat we waarschijnlijk toch niet gaan krijgen omdat hij het niet eens kan worden over een contractquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:28 schreef w00h00 het volgende:
[..]
We hebben Tom de Mul ook verkocht voor 6 miljoen
Het gaat me meer om jouw mening over Emanuelson, wat echt nergens op slaatquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:28 schreef w00h00 het volgende:
[..]
We hebben Tom de Mul ook verkocht voor 6 miljoen
Ik vind Tottenham helemaal geen club voor Huntelaarquote:Klaas-Jan Huntelaar moet de aanval van Tottenham Hotspur van een extra impuls gaan voorzien. The Hunter is overbodig bij zijn werkgever Real Madrid sinds de komst van de nieuwe clubvoorzitter Florentino Pérez. Daniel Lévy, president van The Spurs, was maandag op bezoek in de Spaanse hoofdstad om te praten over een mogelijke overgang van de voormalig Ajacied naar White Hart Lane. (L'Equipe)
Het lijkt sowieso einde-oefening voor de Nederlanders bij Real. Naast Huntelaar staat ook Wesley Sneijder op het punt de club te verlaten. De kleine middenvelder staat in de belangstelling van vele clubs, maar buurman Atlético Madrid is vooralsnog het meest concreet. De Oranje-international kende een matig seizoen bij De Koninklijke, en krijgt bij Los Colchoneros de kans zich te revancheren. (Marca)
Bij Real is het helemaal niet nodig om beleid te voeren, je koopt gewoon maar wat. En die spelers horen dat te wetenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:47 schreef Nashje het volgende:
Ongelooflijk eigenlijk he. Een speler voor 27 miljoen in de winter kopen, en een half jaar daarna alweer vertellen dat deze speler eigenlijk overbodig is. Wat een beleid.
Dat kon Klaas weten toen hij naar Real ging met nieuwe de nieuwe President verkiezingen in aantocht daar.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:47 schreef Nashje het volgende:
Ongelooflijk eigenlijk he. Een speler voor 27 miljoen in de winter kopen, en een half jaar daarna alweer vertellen dat deze speler eigenlijk overbodig is. Wat een beleid.
Nou, er vanuit gaande dat hij weg moet, kun je wel stellen dat Ajax er 'maar' 20 miljoen voor gevangen heeft he. Die 7 miljoen waren premies.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:47 schreef Nashje het volgende:
Urby heeft goed leren voetballen op de pleintjes ja, maar in de praktijk is z'n spel alles behalve efficient te noemen. Daarnaast beheerst hij na 4 (!) seizoenen als vaste waarde in Ajax 1 nog steeds niet sommige belangrijke facetten van het spel en ik kan ook niet zeggen dat er een hele duidelijke stijgende lijn in de afgelopen jaren zit.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het gaat me meer om jouw mening over Emanuelson, wat echt nergens op slaat
Ik wil hem niet vergelijken met iemand als Heitinga qua Ajacied zijn, maar hij speelt sinds zijn 7de of 8ste al bij Ajax en ondertussen ook alweer 5 seizoenen in Ajax 1 als ik het goed heb. Daarin is hij niet altijd de beste speler geweest, zeker niet de hardstwerkende, maar om dan maar te zeggen dat hij op de eerste beste trein gepleurd moet worden is echt bullshit.
Die jongen kan meer dan goed voetballen, heeft zijn uitstraling niet altijd mee en wordt soms - ook zeker door mij - volkomen terecht afgezeken, maar hij kan echt wel goed voetballen op het middenveld en eventueel als hangende linksbuiten, waarin hij voor Ajax gewoon een meerwaarde kan zijn, dat heeft hij dit seizoen ook weer bewezen.
Al die enorm overdreven verhalen over dat ie niks kan, komt alleen maar omdat hij ooit een keer op linksback gezet is en daar bij gebrek aan beter nooit vandaan is gekomen tot twee seizoenen geleden, maar dat was ie duidelijk niet.
Typisch zo'n Maduro-verhaal.
Da's waar. Als je niet bij de beste voetballers van Europa hoort moet je niet naar Real gaan, want als je 2 mindere weekjes hebt kun je je spullen alweer pakken. Wat een kutclub is het ook eigenlijk.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:48 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Bij Real is het helemaal niet nodig om beleid te voeren, je koopt gewoon maar wat. En die spelers horen dat te weten
Dat doet niets af aan het beleid. Het gaat gewoon helemaal nergens om.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Dat kon Klaas weten toen hij naar Real ging met nieuwe de nieuwe President verkiezingen in aantocht daar.
Oja, dat is waar inderdaadquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:51 schreef Breach het volgende:
[..]
Nou, er vanuit gaande dat hij weg moet, kun je wel stellen dat Ajax er 'maar' 20 miljoen voor gevangen heeft he. Die 7 miljoen waren premies.
Klopt.. Als Real eens een seizoen geen prijs wint gaan die voorzitters daar om namen schreeuwen om de supporters tevreden te stellen. Nu gaan ze weer het oude gálacticos beleid van Perez voeren, gewoon de beste spelers kopen en hopen dat het gaat draaien. Maar als Real komend seizoen weer geen prijs wint heb je de poppen aan het dansen daar natuurlijk..quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:53 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dat doet niets af aan het beleid. Het gaat gewoon helemaal nergens om.
Tja maar wie is wel efficient? Zelfs Suarez was de laatste weken niet efficient.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:52 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby heeft goed leren voetballen op de pleintjes ja, maar in de praktijk is z'n spel alles behalve efficient te noemen. Daarnaast beheerst hij na 4 (!) seizoenen als vaste waarde in Ajax 1 nog steeds niet sommige belangrijke facetten van het spel en ik kan ook niet zeggen dat er een hele duidelijke stijgende lijn in de afgelopen jaren zit.
Voor aankomend seizoen zie ik geen plaats voor Urby, aangezien we Sulejmani en misschien Elia voor de linksbuiten positie hebben. En elke andere linie komt Urby te kort.
Dat weet ik nog niet zo niet. Het gaat waarschijnlijk om het halen van de CL en de tweede ronde van de CL, dat soort dingen. En misschien een deel ervan persoonlijk voor Huntelaar, dat zal je dan niet meer krijgen maar als ze het goed doen in de CL komt er echt wel wat naar Ajax nog.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:51 schreef Breach het volgende:
[..]
Nou, er vanuit gaande dat hij weg moet, kun je wel stellen dat Ajax er 'maar' 20 miljoen voor gevangen heeft he. Die 7 miljoen waren premies.
Suarez heeft altijd dreiging, en misschien is z'n spel niet altijd efficiënt ,maar die momenten wanneer dat wel is, dan is het bijna altijd raak.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:02 schreef Nashje het volgende:
[..]
Tja maar wie is wel efficient? Zelfs Suarez was de laatste weken niet efficient.
Wie zie jij als opvolger van Vermaelen trouwens? En wat vind je van het vertrek van Vermaelen? Nog steeds niet definitief overigens..
Persoonlijk vind ik dat Urby het beter heeft gedaan dit seizoen dan Sulejmani, hij heeft het team op momenten veel beter laten voetballen. Leuk dat je zegt dat Urby op de pleintjes heeft leren voetballen, maar als Aissati een pleintjes-actie maakt, komt het hele stadion klaar, en bij hem kan het dan weer niet.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:52 schreef w00h00 het volgende:
[..]
Urby heeft goed leren voetballen op de pleintjes ja, maar in de praktijk is z'n spel alles behalve efficient te noemen. Daarnaast beheerst hij na 4 (!) seizoenen als vaste waarde in Ajax 1 nog steeds niet sommige belangrijke facetten van het spel en ik kan ook niet zeggen dat er een hele duidelijke stijgende lijn in de afgelopen jaren zit.
Voor aankomend seizoen zie ik geen plaats voor Urby, aangezien we Sulejmani en misschien Elia voor de linksbuiten positie hebben. En elke andere linie komt Urby te kort.
Een dooie hond zou het nog beter gedaan hebben. Dus wat dat aangaat.. Maar ik ben het over het algemeen wel met je eens. Urby is zo slecht niet, maar door zijn houding en verwijfde gedrag haalt hij er het maximale niet uit. Hij hoeft niet weg wat mij betreft.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat Urby het beter heeft gedaan dit seizoen dan Sulejmani, hij heeft het team op momenten veel beter laten voetballen. Leuk dat je zegt dat Urby op de pleintjes heeft leren voetballen, maar als Aissati een pleintjes-actie maakt, komt het hele stadion klaar, en bij hem kan het dan weer niet.
quote:Bobby: kampioen clubliefde
12 juni 2009
Bobby Haarms wordt deze hele week herdacht op Ajax.nl. Diverse periodes uit het leven van de Ajacied komen aan bod. Vandaag: Bobby de tweevoudig wereldkampioen.
Ajax verloor in Bobby Haarms niet alleen een clubicoon. De Amsterdamse club is sinds deze week ook een tweevoudig (oud-)wereldkampioen armer. Haarms is de enige clubman die met twee generaties Ajacieden, in 1972 én 1995, beslag wist te leggen op de hoogst haalbare prijs voor clubteams.
Bobby Haarms maakte de grootste en meest aansprekende successen van zijn Ajax van heel nabij mee. De Goede Beul was er altijd bij. Niet alleen altijd, maar ook overal. Vanaf de eerste, geslaagde Europese zegetocht in het seizoen 1970-1971 tot en met de gewonnen Wereldbekerfinale in Tokio op 28 november 1995 tegen Gremio. Op de bank naast de trainer en op het trainingsveld omringd door spelers; in de succesvolste selecties van Ajacieden was Bob een zekerheidje.
Haarms vierde zijn eerste feestje als wereldkampioen na een tweeluik tegen Independiente. Op 6 september 1972 bleef de snoeiharde wedstrijd in Argentinië onbeslist: 1-1. Drie weken later klaarden de Ajacieden de klus in het Olympisch Stadion. Een 3-0-overwinning was voldoende om de eerste wereldcup in de Amsterdamse prijzenkast bij te zetten. Stefan Kovács was deze hoogtijdagen de trainer die profiteerde van de collegialiteit en loyaliteit van de trouwe assistent-trainer die in Haarms school.
Ruim 23 jaar later werd die prestatie geëvenaard. Louis van Gaal stond aan het roer van een nieuwe groep Ajacieden van wereldklasse. Vergeleken met de prestatie uit 1972, was één Ajacied er opnieuw bij. Weer wist een Ajax-trainer zich in de rug gedekt door Haarms. Na een bloedstollende reeks penalty’s werd Gremio, de kampioen van Zuid-Amerika, verslagen. In het National Stadium in Tokio kreeg ook Haarms de opvallende en felbegeerde beker opnieuw in handen gedrukt.
Met het overlijden van Bobby Haarms is Ajax ook een van zijn wereldkampioenen kwijt. Wereldkampioen clubliefde.
00.10 toch? ned 3 meen ik te herinneren.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:38 schreef BliksemSchigt het volgende:
Komt vannacht trouwens een docu over Bobby op NED2 of NED3.
Wat zijn sommige spelers toch goed in het verneuken van hun carrière!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:41 schreef Frankz0rz het volgende:
[..]
Ik vind Tottenham helemaal geen club voor Huntelaaren Sneijder zou bij Atletico herenigt worden met Heitinga
NED1 zelfsquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:39 schreef Silaz het volgende:
[..]
00.10 toch? ned 3 meen ik te herinneren.
Hmm dan zat ik er dus helemaal naastquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:41 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
NED1 zelfs. Na 12'en inderdaad.
Ja want Ruud heeft erg veel gespeeld dit jaarquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:39 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Wat zijn sommige spelers toch goed in het verneuken van hun carrière!
Als Huntelaar een beetje nadacht kon hij toch ook wel uitvogelen dat Ruud en Raul eerste en tweede keus waren. Bovendien hoor je ook te weten dat als Real een seizoen niks wint er heel wat om ver wordt gegooid en niks zeker is. Prutser.. geld, geld en nog meer geld.
Dat van Sneijder was wel begrijpelijk maar vind toch dat Heitinga het beste heeft aangepakt. Naar een mooie iets kleinere club gaan met minder hectiek
Waar heb jij gelezen dat hij wellicht nooit meer zou voetballen? Ik las altijd dat hij gewoon een aantal maanden eruit moest. Bovendien kon hij ook wel bedenken dat als Ruud terugkwam hij hoogstwaarschijnlijk de voorkeur zou hebben. En de coach gaf meerdere keren aan dat Raul de voorkeur had boven Huntelaar. Zelfs als Ruud ophield zouden ze echt wel een nieuwe wereldspits halen waardoor Huntelaar alsnog achteraan moest sluiten. Sneijder is in mijn ogen niet veel slechter dan de andere middenvelders en heeft langer op een hoog niveau gespeeld dan Huntelaar.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:43 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Ja want Ruud heeft erg veel gespeeld dit jaarToen Huntelaar gekocht werd was Ruud geblesseerd en wist men niet eens of hij ooit nog voor Real zou voetballen.
Waarom is het van Sneijder dan wel begrijpelijk en Huntelaar niet?
Huntelaar is gehaald toen Schuster nog trainer was en dus niet door Ramos. Daarnaast weet je nooit of/hoe iemand van Ruuds leeftijd terugkomt van zo'n zware blessure, dus ik vind het een begrijpelijke stap van Huntelaar.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:50 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Waar heb jij gelezen dat hij wellicht nooit meer zou voetballen? Ik las altijd dat hij gewoon een aantal maanden eruit moest. Bovendien kon hij ook wel bedenken dat als Ruud terugkwam hij hoogstwaarschijnlijk de voorkeur zou hebben. En de coach gaf meerdere keren aan dat Raul de voorkeur had boven Huntelaar. Zelfs als Ruud ophield zouden ze echt wel een nieuwe wereldspits halen waardoor Huntelaar alsnog achteraan moest sluiten. Sneijder is in mijn ogen niet veel slechter dan de andere middenvelders en heeft langer op een hoog niveau gespeeld dan Huntelaar.
Ja, dan klopt het toch. Dit is een documentaire.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:43 schreef Silaz het volgende:
[..]
Ned3 is namelijk toch meestal echt het 'sport' kanaal. maargoed.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:00 schreef Wooldoor het volgende:
Kennedy en Wielaert hebben het ook leuk gedaan bij Twente maar bij Ajax stelt het geen drol voor.
Er staat me nog bij dat zoiets wel was geregeld. Sowieso krijg je voor Sneijder een opleidingsvergoeding.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:09 schreef maxamius het volgende:
krijgt ajax eigelijk nog geld als sneijder en Huntelaar weer worden verkocht?
quote:Wie Zlatan Ibrahimovic wil aantrekken, moet wel heel veel geld op tafel leggen. Althans, dat beweerde zijn zaakwaarnemer Mino Raiola op de Spaanse radiozender Onda Cero.
Op de vraag hoeveel Ibrahimovic waard was, antwoordde Raiola: 'Ibrahimovic is net zoveel waard als Kaká en Cristiano Ronaldo tezamen.' Dat betekent dat aan Zlatan een prijskaartje hangt van circa 160 miljoen euro, aangezien Real Madrid onlangs 65 miljoen euro neertelde voor Kaká en een akkoord met Manchester United heeft om 94 miljoen te betalen voor Cristiano Ronaldo.
Ibrahimovic heeft zelf enkele keren laten weten naar Spanje te willen. Barcelona en Real Madrid zouden geïnteresseerd zijn, de Catalaanse club zou zelfs met Internazionale in gesprek zijn over een transfer. Volgens sommige media zou er zelfs al een akkoord zijn en incasseert Inter Samuel Eto'o en tien miljoen euro voor de spits. Raiola ontkende dat bericht: 'Er is geen enkel akkoord met welke club dan ook. We zijn dan ook niet vrij om met een andere club te praten.'
En dat Inter met Barça in gesprek zou zijn, betekende evenmin iets, aldus de zaakwaarnemer. 'Het is normaal dat de voorzitters van die clubs met elkaar praten. Massimo Moratti is zeer gecharmeerd van Lionel Messi en ook daarover praten ze. Een club die hem (Ibrahimovic, red.) wil hebben, moet eerst praten met Inter en dan met een sportief en financieel voorstel komen. Die twee zaken zijn heel belangrijk.'
Inderdaadquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:13 schreef NatteBever het volgende:
Obradovic bakt er in mijn FM game weinig van helaas, Omar Esparza daarentegen is mijn held. 20 jaar en overgenomen van ChivasDus misschien is hij wat
(linksback en linker/centrale middenvelder).
Oh hij kan ook scoren btw:
Wat een mongool die gozer.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:13 schreef maxamius het volgende:
En dat Inter met Barça in gesprek zou zijn, betekende evenmin iets, aldus de zaakwaarnemer. 'Het is normaal dat de voorzitters van die clubs met elkaar praten. Massimo Moratti is zeer gecharmeerd van Lionel Messi en ook daarover praten ze. Een club die hem (Ibrahimovic, red.) wil hebben, moet eerst praten met Inter en dan met een sportief en financieel voorstel komen. Die twee zaken zijn heel belangrijk.'
Zlatan is al een keer van Juventus naar Inter gegaan, dus ik denk dat Ajax weinig meer te maken heeft met Zlatan contractueel gezien helaas.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:13 schreef maxamius het volgende:
dan hoop ik dat we dat ook met zlatan hadden geregeld
[..]
Het is uiteindelijk zijn keuze...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:59 schreef rompompom het volgende:
[..]
Huntelaar is gehaald toen Schuster nog trainer was en dus niet door Ramos. Daarnaast weet je nooit of/hoe iemand van Ruuds leeftijd terugkomt van zo'n zware blessure, dus ik vind het een begrijpelijke stap van Huntelaar.
Ik vind het trouwens een taak van de zaakwaarnemer om hem op randzaken zoals een fokking presidentsverkiezing te wijzen.
Noemen ze hem nou ook al bij de Sportweek zoquote:Op vrijdag 12 juni 2009 09:43 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
“Hij lijkt me een ander type dan Van Basten, meer een familieman”, zo liet De Steek weten over de nieuwe trainer
Wtfquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:42 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Noemen ze hem nou ook al bij de Sportweek zo
rightquote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:13 schreef NatteBever het volgende:
Obradovic bakt er in mijn FM game weinig van helaas, Omar Esparza daarentegen is mijn held. 20 jaar en overgenomen van ChivasDus misschien is hij wat
(linksback en linker/centrale middenvelder).
Oh hij kan ook scoren btw:
Liever nog even cashen dus.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 12:48 schreef Urquhart het volgende:
Engelaar waarschijnlijk naar Panathinaikos volgens Bild
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |