abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69945128
enfin, inmiddels kunnen wij het ons veroorloven om gewoon in cash een andere auto te kopen (zie ook geld lenen voor auto

ons gezin bestaat nu uit mijzelf, sangdrax en onze dochter selene (10 maanden uit) en we twijfelen nu over proberen voor nog een kindje. we hebben nu een ford fiesta cheers 1.1 (3-deurs) uit 1992. mijn eerste auto'tje waar ik al sinds 2001 mee rij

enfin, met sloopregeling en ons fiesta'tje wat de volgende keuring in december niet zomaar door gaat komen (banden, uitlaat, het slot is stuk en roest) denken we dus aan een andere.

wat we willen: een gezinsauto. hatchback of stationwagen maakt me niet echt uit. wij+2 jonge koters+toebehoren(denk buggy en campingbedje) moet passen.

vandaag hebben we onze eerste bezichtiging gedaan. we doen alles wat occasionadvies.nl zegt dat we moeten doen en dat was allemaal goed bij die auto.

maar ik heb de auto (een lada, deze: http://www.autoweek.nl/occasion.php?oid=6146176&sprid=183561577&cache=no) afgewezen. er zat een streep roest aan de bovenkant bij de voorruit over de hele breedte. dat accepteer ik niet. en dan zo'n verkoper die piept dat we niet moeten zeuren over een vlekje roest, en dat je dat nu eenmaal hebt bij tweedehandsjes. sure, maar niet zo over de hele breedte!

nou goed. iemand aanbevelingen qua merk en qua waar we nu eigenlijk goed op moeten letten? tot nu toe vind ik het allemaal een boel ellende en we zijn er zelfs aan het denken om maar gewoon de fiesta eens een keertje helemaal goed een make-over te geven en klaar!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_69945405
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:31 schreef ASroma het volgende:
budget?
oh jah! sorrie

netto maximaal 3000, minder is natuurlijk fijn
de nieuw te kopen auto moet ook akkoord volgens de sloopregeling zijn, dus minimaal van 2001.
pi_69945543
Wellicht een keertje kijken naar een renault of citrioen, die zijn redelijk betaalbaar.

zomoto of autotelegraaf en vul je wensen in.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_69945556
Ik dacht even aan een toyota corolla station,
heb ik een tijdje mee gereden en is gewoon een lekkere auto,
maar ik zie ze zo even niet van na 2001 en onder de 3000 euro
pi_69945861
wel een tight budget voor gezinsauto vanaf 2001.......

denk aan de volgende wagens en dan met 120.000 plus kilometers.
hyundai accent
nissan almera
fiat marea
misschien een opel astra met een beetje geluk...
pi_69945915
Moet je hem trouwens niet perse bij een dealer kopen wanneer je gebruik maakt van de sloopregeling?

Allemaal stations, alleen de laguna heeft meer dan 2 ton op de teller staan.
http://www.zomoto.nl/5240(...)16-gl--143000-km.htm
http://www.zomoto.nl/5107(...)k-express--airco.htm
http://autotelegraaf.nl/o(...)ryId%3D1;whitelabel=
http://www.zomoto.nl/3756(...)-18-wagon-lpg-g3.htm
http://www.zomoto.nl/5043816/ford-mondeo-18-16v-125pk-ghia.htm
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
pi_69945998
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:48 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Moet je hem trouwens niet perse bij een dealer kopen wanneer je gebruik maakt van de sloopregeling?

Allemaal stations, alleen de laguna heeft meer dan 2 ton op de teller staan.
http://www.zomoto.nl/5240(...)16-gl--143000-km.htm
http://www.zomoto.nl/5107(...)k-express--airco.htm
http://autotelegraaf.nl/o(...)ryId%3D1;whitelabel=
http://www.zomoto.nl/3756(...)-18-wagon-lpg-g3.htm
http://www.zomoto.nl/5043816/ford-mondeo-18-16v-125pk-ghia.htm
het mag niet particulier. is dat hetzelfde als "van de dealer?"
pi_69946220
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:50 schreef simmu het volgende:

[..]

het mag niet particulier. is dat hetzelfde als "van de dealer?"
Dan gaat het nog wat moeilijker worden. Je moet nu dus zoeken bij RDW-erkende autobedrijven, dealers en autohandelaren(denk ik) die rdw-erkend zijn..... hmmmz
pi_69946265
ouder maar met een soortgelijke inruil is wat mij betreft ook goed, maar ik denk niet dat dat erg realistisch is.

ik kom geregeld auto's tegen die dus optioneel binnen ons kader vallen. we zijn ook best bereid om een eindje te rijden voor een testrit (en kopen). die lada van vandaag vielo dus onwijs tegen. en dat was vlakbij

tsja: ik heb die lada dus afgekeurd. ik zag het niet zitten vanwege die roest. ik heb zoiets van: "tsja, de auto die we nu hebben is wellicht onhandig, maar rijdt prima. straks met keuren is het ellende, maar cwe weten precies hoe het zit en wat het zal kosten".
pi_69946333
ik vind het gewoon erg moeilijk ook. een geschikte auto vinden lukt nog wel. maar dan moeten we dus een afweging maken of die auto ons de prijs waard is. en wij zijn weliswaar allebei techneuten, maar niet in die hoek.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:07:06 #12
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_69946571
Dodge Magnum!
Mooi, exclusief, ruim en waar voor je geld + iedereen denkt dat je in een ijsco rijdt
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:09:57 #13
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69946687
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:07 schreef Rosbief het volgende:
Dodge Magnum!
Mooi, exclusief, ruim en waar voor je geld + iedereen denkt dat je in een ijsco rijdt
hoe het eruit ziet boeit ons geen zak hoor

ok: andere insteek. zou het te doen zijn om de fiesta te houden en te pimpen tot comfortabel voor een 4 persoonsgezin?

[ Bericht 0% gewijzigd door simmu op 11-06-2009 19:23:25 ]
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:22:04 #15
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_69947204
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_69947475
Tvp
pi_69947590
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:10 schreef simmu het volgende:

[..]

hoe het eruit ziet boeit ons geen zak hoor

ok: andere insteek. zou het te doen zijn om de fiesta te houden en te pimpen tot comfortabel voor een 4 persoonsgezin?

nee,
Buiten dat het ook nog redelijk onhandig is om de kinderen steeds via de naarvoorgeklapte stoelen in het zitje te moeten zetten.
Zeker als je straks met 2 kinders zit die allebei nog in een wagen moeten kunnen als je er een dagje op uit gaat.
Dat gaat gewoon niet passen in de achterbak.
Neem lekker deze Volvo 850

genoeg ruimte,
en die motoren blijven wel draaien
pi_69947733
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:30 schreef Soohr het volgende:

[..]

nee,
Buiten dat het ook nog redelijk onhandig is om de kinderen steeds via de naarvoorgeklapte stoelen in het zitje te moeten zetten.
Zeker als je straks met 2 kinders zit die allebei nog in een wagen moeten kunnen als je er een dagje op uit gaat.
Dat gaat gewoon niet passen in de achterbak.
Neem lekker deze Volvo 850

genoeg ruimte,
en die motoren blijven wel draaien
Inderdaad een echte gezinswagen.
Er moet ook nog wel wat geld af te krijgen zijn.
Roest is bij deze auto's geen issue. Hebben ze roest, dan zijn het schadebakken.
pi_69948066
klik

Handig met tape?

Je kan inderdaad ook een oude volvo kopen, een 850 is goed te doen, een 960 is super comfortabel maar een 240 is toch wel de beste Een 960 is overigens over het algemeen niet erg zuinig (g3 aan te raden) en onderhoud is ook vrij duur.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:42:24 #20
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_69948128
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
....
Een 960 is Alle Volvo's zijn overigens over het algemeen niet erg zuinig (g3 aan te raden) en onderhoud is ook vrij duur.

Zo'n Volvo is per km. best prijzig/zuipt als een ketter. Bovendien mag je flink wegentax afrekenen.
Best aardige auto's; maar goedkoper vervoer is er echt wel te vinden voor 2 volwassenen, 1 koter en een doos Pampers.
pi_69948372
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:42 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Zo'n Volvo is per km. best prijzig/zuipt als een ketter. Bovendien mag je flink wegentax afrekenen.
Best aardige auto's; maar goedkoper vervoer is er echt wel te vinden voor 2 volwassenen, 1 koter en een doos Pampers.
Verbruik is niet hoger dan dat van andere grote auto's.
Zelfs met mijn 740 haal ik gemiddeld 1 op 9,2 op LPG.

Een belastingvrije oldtimer Volvo 242 of 244 op LPG is ook een hele goede optie.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:51:10 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_69948574
Je ziet toch dat TS met een minimaal budget loopt te rekenen?
Dan moet je geen grote oude bakken kopen waar je ineens grote kosten aan kunt krijgen, of waar je in het weekend de versnelingsbak moet repareren omdat je koter anders niet naar zwemles kan?
Voor studenten en hobbyknakkers prima; voor gewoon gezinsgebruik als enige auto kan je volgens mij beter iets moderners kopen.
  donderdag 11 juni 2009 @ 19:59:50 #23
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69948949
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:41 schreef ArcticBlizzard het volgende:
klik

Handig met tape?

Je kan inderdaad ook een oude volvo kopen, een 850 is goed te doen, een 960 is super comfortabel maar een 240 is toch wel de beste Een 960 is overigens over het algemeen niet erg zuinig (g3 aan te raden) en onderhoud is ook vrij duur.
handig met tape? -- zijn die mensen verkeerd verzekerd ofzo? anders krijg je toch gewoon de dagwaarde? Waarom zou je zo n total loss auto aanbieden voor 1850 euro op het internet???
pi_69949118
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 19:51 schreef Hyperdude het volgende:
Je ziet toch dat TS met een minimaal budget loopt te rekenen?
Dan moet je geen grote oude bakken kopen waar je ineens grote kosten aan kunt krijgen, of waar je in het weekend de versnelingsbak moet repareren omdat je koter anders niet naar zwemles kan?
Voor studenten en hobbyknakkers prima; voor gewoon gezinsgebruik als enige auto kan je volgens mij beter iets moderners kopen.
Niets moet natuurlijk.
Maar in de prijsklasse van 3000 euro en 2001 of nieuwer kom je toch bij Fiat, Renault, Alfa en dat soort afval terecht.
  donderdag 11 juni 2009 @ 20:05:48 #25
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_69949181
Of Lada's met een sportroeststrook.
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 18:27 schreef simmu het volgende:
enfin, inmiddels kunnen wij het ons veroorloven om gewoon in cash een andere auto te kopen ...
maar ik heb de auto (een lada, deze: http://www.autoweek.nl/occasion.php?oid=6146176&sprid=183561577&cache=no) afgewezen. er zat een streep roest aan de bovenkant bij de voorruit over de hele breedte. dat accepteer ik niet. en dan zo'n verkoper die piept dat we niet moeten zeuren over een vlekje roest, en dat je dat nu eenmaal hebt bij tweedehandsjes. sure, maar niet zo over de hele breedte!
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')