Kesler (voor een keertje)quote:Kesler niet blij met Nederlandse plannen Arsenal
Het plan van Arsenal om in Nederland voetbalscholen op te zetten om zodoende in een vroeg stadium jong talent op het spoor te komen, is in slechte aarde gevallen bij directeur betaald voetbal van de KNVB, Henk Kesler. Hij wil contact opnemen met de Engelse FA om de zaak aan te kaarten. “Dat lijkt ons niet de bedoeling”, zegt Kesler. Onlangs sijpelde het bericht door uit Engeland dat de Londenaren van plan zijn hun bakens te verzetten, waarbij Nederland als één van de plekken moet dienen om voetbaltalent te scouten. “En dat lijkt ons niet de bedoeling”, aldus Kesler in zijn column op de website van de Koninklijke Nederlandse Voetbalbond. “We gaan zo spoedig mogelijk opheldering vragen bij de Engelse FA.”
Volgens de planning moeten de trainingen van de zogeheten Arsenal Soccer School al in september van start gaan op diverse locaties verspreid over Nederland. Daarbij zullen scouts van The Gunners aanwezig zijn, die vervolgens de meest talentvolle spelers richting Londen moeten dirigeren.
Een Engelse club en het woord soccer.quote:Arsenal Soccer School
Feyenoord al een tijdje niet meer. En Nederland is geen derdewereldland.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Kesler moet niet zeiken. Feyenoord en Ajax doen hetzelfde in Afrika.
Inderdaad, dat kan echt niet. Sluiten die handelquote:Op donderdag 11 juni 2009 18:06 schreef popolon het volgende:
Ik vind dit opmerkelijker:
[..]
Een Engelse club en het woord soccer.'t Wordt steeds gekker.
ASS?
quote:
Dat zijn tevens sociale projecten met school en dergelijke, die de deelnemers sowieso voorziet van toekomstperspectief. In dit geval is er gewoon puur sprake van talentroof en kan dit een groot probleem worden, voor de ´bezette´ landen, als dit op grotere schaal gebeurt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Het valt je tegen dat Arsenal hier de jeugd wil komen scouten op zoek naar talent?quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:10 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Wie denk je zelf?
Over wie gaat dit topic nou?
Precies. Ze moeten niet Arsenal erop aankijken want dit gebeurd bij alle clubs. Er moet gewoon eens goed gekeken worden naar het scouten van kinderen in het algemeen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:16 schreef Radegast het volgende:
[..]
Het valt je tegen dat Arsenal hier de jeugd wil komen scouten op zoek naar talent?
Nederlandse clubs als Ajax en PSV doen zelf niet anders.
Kessler kan beter z'n mond houden, dacht trouwens dat hij zou stoppen?
In welk Europees land hebben Ajax en PSV dan jeugdopleidingen staan?quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:16 schreef Radegast het volgende:
[..]
Het valt je tegen dat Arsenal hier de jeugd wil komen scouten op zoek naar talent?
Geen, maar het is eigenlijk niet normaal hoeveel Belgen er bij Nederlandse clubs rondlopen die in de jeugd al zijn gerooft van Belgische clubs.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:36 schreef Kopbal het volgende:
[..]
In welk Europees land hebben Ajax en PSV dan jeugdopleidingen staan?
Kessler heeft ook dat weleens aan de kaak gesteld hoor. Hij is ook geen voorstander van de praktijken van sommige Nederlandse clubs...quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:16 schreef Radegast het volgende:
[..]
Guzman ook op z'n 12e, Thomas Buffel was er ook al op z'n 15e geloof ik...quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:36 schreef tong80 het volgende:
Feijenoord haalde Leonardo op zijn 12de naar Nederland.
quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:06 schreef popolon het volgende:
Ik vind dit opmerkelijker:
[..]
Een Engelse club en het woord soccer.'t Wordt steeds gekker.
ASS?
Nederland.quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:36 schreef Kopbal het volgende:
[..]
In welk Europees land hebben Ajax en PSV dan jeugdopleidingen staan?
Anders zat ie nu in de bajes of was hij overleden als gevolg van een overdosisquote:Op donderdag 11 juni 2009 18:36 schreef tong80 het volgende:
Feijenoord haalde Leonardo op zijn 12de naar Nederland.
Roda speelde ooit met 11 buitenlandersquote:
Welke club had in België ook alweer 11 ivorianen in de basis ?quote:Op donderdag 11 juni 2009 19:05 schreef Suijk het volgende:
Is een satellietclub in Belgie niet een beetje hetzelfde?
Beverenquote:Op donderdag 11 juni 2009 20:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Welke club had in België ook alweer 11 ivorianen in de basis ?
Beveren. Maar dat moest wel, omdat wij alle goede Belgen inpikken.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
edit: te laat.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Precies..... Toen hoorde ik hem ook niet boter op zijn hoofd dusquote:Op donderdag 11 juni 2009 18:06 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Die dan weer naar Arsenal worden verkocht.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:05 schreef Suijk het volgende:
[..]
Beveren. Maar dat moest wel, omdat wij alle goede Belgen inpikken.
Idd. Gewoon Supply Chain Management.quote:Op donderdag 11 juni 2009 20:11 schreef tong80 het volgende:
[..]
Die dan weer naar Arsenal worden verkocht.
Dus terecht dat Arsenal deze tussenstap wil vermijden.
Maar wel een bananenrepubliek, dus wat dat betreft kan het gewoon in Nederland. Laat maar komen Arsenal, we hebben toch al een mickey mouse competitie!quote:Op donderdag 11 juni 2009 18:07 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Feyenoord al een tijdje niet meer. En Nederland is geen derdewereldland.
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:24 schreef LENUS het volgende:
[..]
Maar wel een bananenrepubliek, dus wat dat betreft kan het gewoon in Nederland.
OT: Zolang die 6+5 regeling niet ingevoerd wordt, zul je me dit soort dingen geconfronteerd worden. Clubs blijven nu eenmaal zoeken hoe ze voor zo'n klein mogelijk bedrag talenten kunnen binnenhalen. Ik denk dat het einde nog niet in zicht is, omdat ik in die zin weinig vertrouwen heb in de fifa/uefa.quote:
Dit is juist een manier om een 6+5 regeling te omzeilen, want op deze manier leid je die spelers helemaal zélf op.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:31 schreef LENUS het volgende:
[..]
OT: Zolang die 6+5 regeling niet ingevoerd wordt, zul je me dit soort dingen geconfronteerd worden. Clubs blijven nu eenmaal zoeken hoe ze voor zo'n klein mogelijk bedrag talenten kunnen binnenhalen. Ik denk dat het einde nog niet in zicht is, omdat ik in die zin weinig vertrouwen heb in de fifa/uefa.
Ze zouden daarom een 6+5 regeling in moeten voeren met spelers die uit hetzelfde land komen als de club ipv zelf opgeleide spelers.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:33 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Dit is juist een manier om een 6+5 regeling te omzeilen, want op deze manier leid je die spelers helemaal zélf op.
Of allebei...quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:37 schreef toma het volgende:
[..]
Ze zouden daarom een 6+5 regeling in moeten voeren met spelers die uit hetzelfde land komen als de club ipv zelf opgeleide spelers.
Dit zou de enige manier zijn om het clubvoetbal in Europa te redden.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:37 schreef toma het volgende:
[..]
Ze zouden daarom een 6+5 regeling in moeten voeren met spelers die uit hetzelfde land komen als de club ipv zelf opgeleide spelers.
Gaat niet gebeuren. Iets met vrij werknemersverkeer in europa en discriminatie op basis van nationaliteit.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:54 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dit zou de enige manier zijn om het clubvoetbal in Europa te redden.
Idd, daarom gaat de uitholling gewoon verderquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:56 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Iets met vrij werknemersverkeer in europa en discriminatie op basis van nationaliteit.
Als de FIFA dat had kunnen doen, was het allang gebeurt.
kut europa.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:56 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Gaat niet gebeuren. Iets met vrij werknemersverkeer in europa en discriminatie op basis van nationaliteit.
Als de FIFA dat had kunnen doen, was het allang gebeurt.
Ja idd, jullie deden het prima tegen zequote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:29 schreef Dos37 het volgende:
ik kots altijd al op Arsenal, al is er geen leuker vermaak dan leedvermaak de laatste jaren
Het is hopen op betere tijden.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:29 schreef Dos37 het volgende:
ik kots altijd al op Arsenal, al is er geen leuker vermaak dan leedvermaak de laatste jaren
Ja, maar dat is met Europees recht enzo dus niet mogelijk. Gezeikquote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:37 schreef toma het volgende:
[..]
Dat is geen gezeik, maar gewoon beleid en recht consequent je regels naleven. Of moeten we de regels maar toepassen omdat dat een aantal mensen (Blatter en Platini) beter uitkomt?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, maar dat is met Europees recht enzo dus niet mogelijk. Gezeik
je mag je afvragen of arsenal nu etisch verantwoord bezig is. Jonge jongens worden uit hun vertrouwde omgeving weg gehaald, krijgen de illusie dat ze een groot ster kunnen worden terwijl 90% op hun 20ste wordt weggesaneerd......quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ja, maar dat is met Europees recht enzo dus niet mogelijk. Gezeik
Een ASS-Diploma. Whooptiedooptie!quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:29 schreef ASroma het volgende:
en wat hebben ze dan een diploma van de arsenal soccer school?
Beetje treurig om te denken dat alleen Arsenal dat doet. Zoals eerder gezegd doet elke topclub dat. Maar goed, het is stoer om tegenwoordig tegen Arsenal te zijn lijkt het.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
je mag je afvragen of arsenal nu etisch verantwoord bezig is. Jonge jongens worden uit hun vertrouwde omgeving weg gehaald, krijgen de illusie dat ze een groot ster kunnen worden terwijl 90% op hun 20ste wordt weggesaneerd......
quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:36 schreef Chuck_Norris het volgende:
De Arsenal trollers stromen ook weer binnen. Keep hatin, your making us famous.
![]()
Enige kneuzenkermis die ik me kan herinneren waren de penaltys van jouw club tegen Arsenalquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:40 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat doen jullie zelf wel, een groot kneuzenkermis de laatste jaren.
Je kan beter zorgen dat de prestaties van het eerste eftal je famous maaktquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:36 schreef Chuck_Norris het volgende:
De Arsenal trollers stromen ook weer binnen. Keep hatin, your making us famous.
![]()
die wil ik je best geven. Maar bedenk wel even het zowat onbeperkte budget van Arsenal, ieder andere club op het continent had met zo n budget vele prijzen gewonnen. En dan die overschatte Wegner, zogenaamd de professor..... laat me niet lachen tis al jaren net niet net niet net niet net niet net nietquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:41 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Enige kneuzenkermis die ik me kan herinneren waren de penaltys van jouw club tegen Arsenal
Selectief geheugen heb je wel
Arsenal heeft allesbehalve een onbeperkt budget. Geld wat ze hebben na de investeringen in het stadion wordt zorgvuldig uitgegeven met af en toe een uitspatting ala Arshavin.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:46 schreef ASroma het volgende:
Maar bedenk wel even het zowat onbeperkte budget van Arsenal, ieder andere club op het continent had met zo n budget vele prijzen gewonnen.
Daar is al een topic over.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:49 schreef ktnxbye het volgende:
[..]
Arsenal heeft allesbehalve een onbeperkt budget. Geld wat ze hebben na de investeringen in het stadion wordt zorgvuldig uitgegeven met af en toe een uitspatting ala Arshavin.
Enige club met onbeperkt budget lijkt me momenteel Real. Topicwaardiger om daar op te kotsen lijkt me. Of wou ej zeggen dat dat wel gezond beleid was?
Coming from you , yes.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:43 schreef _Mike_ het volgende:
[..]
Je kan beter zorgen dat de prestaties van het eerste eftal je famous maakt
HAHAHAH nog steeds zuur na die nederlaag? Het leven is zwaar swa.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:40 schreef ASroma het volgende:
[..]
dat doen jullie zelf wel, een groot kneuzenkermis de laatste jaren.
Oke swaquote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:51 schreef Chuck_Norris het volgende:
[..]
HAHAHAH nog steeds zuur na die nederlaag? Het leven is zwaar swa.
Right.quote:
Ja echt hé daarna was het hele seizoen ook kapot. Zijn we nooit meer bovenop gekomenquote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja idd, jullie deden het prima tegen ze.
Ah de tweede pas die het ziet.quote:
zegt een fan van een club die zonder Russisch maffiageld gewoon in het Championship zou spelen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 11:48 schreef mcyodogg het volgende:
Ik vind Arsenal veel te zielig om er op te kotsen.
Prima idee, er zijn altijd wel clubs waar mensen op willen kotsen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:07 schreef Radegast het volgende:
Kunnen we niet heel de PL onderkotsen in dit topic?
Die spelers krijgen heus geen begeleiding wat school betreft.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 13:29 schreef ASroma het volgende:
[..]
je mag je afvragen of arsenal nu etisch verantwoord bezig is. Jonge jongens worden uit hun vertrouwde omgeving weg gehaald, krijgen de illusie dat ze een groot ster kunnen worden terwijl 90% op hun 20ste wordt weggesaneerd......
en wat hebben ze dan een diploma van de arsenal soccer school?
Neuh, laten we maar stoppen voordat we een stortvloed aan zelfde soort topics krijgen.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 16:07 schreef Radegast het volgende:
Kunnen we niet heel de PL onderkotsen in dit topic?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |