abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69939911
Heb een vraagje over het gebruik van een creditcard van een ander.
Ik ga namelijk op vakantie naar Spanje en wil daar een auto huren en heb hiervoor een creditcard nodig.
Helaas ben ik niet in het bezit van een creditcard, maar kan de card van mijn vader lenen.

Weten jullie of dit kan of dat hier beperkingen aanzitten ?

Ik hoor het wel.

Thnx.
XBOX live tag : SEMKLEPPER
HARD ??? ----> aggressive trash/metalcore
www.rectify.nl
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 11 juni 2009 @ 16:16:37 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_69939971
Ja, het is mogelijk dat er om een pincode wordt gevraagd, dus die moet je weten.
Daarbij kan het zijn dat men gaat twijfelen omdat de handtekening anders is dan die op de achterkant.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_69940009
Wil de verhuurmaatschappij niet een credit card op naam van de huurder zelf zien ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_69940216
In sommige situaties moet je je volgens mij kunnen legitimeren bij het betalen met CC. Als jouw naam dan niet volledig overeenkomt met die van je vader (inclusief voorletters dus) zou dat een probleem kunnen worden.
pi_69940259
Kan je zelf niet gewoon een kaart aanvragen?
pi_69940277
Ik zou gewoon ff een CC aanvragen. Kost 25 euro per jaar en is erg makkelijk voor op vakantie. En je kan gelijk makkelijk dingen betalen die je op internet in het buitenland koopt.
pi_69940315
Zelf heb ik mijn vaders creditcard wel eens geleend voor het betalen van bezine in het buitenland.
Maar dit gaat idd specifiek over het huren van een Auto in het buitenland.
www.rectify.nl
pi_69940495
Ze kunnen hier bijzonder streng in zijn en het is het risico niet waard om niet een betere oplossing te zoeken.

Die nette oplossing is er ook. Als je vader belt naar de maatschappij die de kaart uitgeeft (in principe is dit International Card Services), dan kunnen zij een kaart op jouw naam maken die gekoppeld is aan de rekening van je vader.

Dit probleem had ik namelijk ook en het aanvragen van deze CC was binnen 4 werkdagen geregeld.
Life is too short not to have fun
pi_69940619
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 16:15 schreef StrikeAnywhere het volgende:
Heb een vraagje over het gebruik van een creditcard van een ander.
Ik ga namelijk op vakantie naar Spanje en wil daar een auto huren en heb hiervoor een creditcard nodig.
Helaas ben ik niet in het bezit van een creditcard, maar kan de card van mijn vader lenen.

Weten jullie of dit kan of dat hier beperkingen aanzitten ?

Ik hoor het wel.

Thnx.
Op zich kan het wel, maar je mag andermans handtekening niet namaken c.q. namens iemand anders tekenen. Stel dat de cerditcard wordt gestolen terwijl deze onder jouw ebheer is, zal de maatschappij eventuele schade waarschijnlijk niet aan je vader vergoeden omdat hij de kaart met derden heeft gedeeld.

Verreweg de makkelijkste optie is dat hij een extra kaart voor jou aanvraagt, hetgeen ook geen probleem is als bijv. jouw inkomen niet toereikend is om zelf een kaart aan te vragen. Vaak is een extra kaart gratis, of in ieder geval veel goedkoper dat een "hoofdkaart".
pi_69942248
Ben je student, dan kost het maar 12¤ per jaar voor een creditcard!
Auto huren zonder is ook best makkelijk, ik heb er iig al 3 jaar geen problemen mee!
All management is Strategic Management.
pi_69942941
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:08 schreef GodsSon het volgende:
Ben je student, dan kost het maar 12¤ per jaar voor een creditcard!
Auto huren zonder is ook best makkelijk, ik heb er iig al 3 jaar geen problemen mee!
Jij hebt al vaker een auto gehuurd in het buitenland zonder CC ?
www.rectify.nl
pi_69943079
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:25 schreef StrikeAnywhere het volgende:

[..]

Jij hebt al vaker een auto gehuurd in het buitenland zonder CC ?
Jeps, in Griekenland en Spanje
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:42:45 #13
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_69943576
En hoe precies dan? juist vakantiegangers hebben er een handje van om boetes op te lopen en dan te verdwijnen...naar huis...daarom willen ze een CC zien!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_69943849
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:42 schreef Captain_Fabulous het volgende:
En hoe precies dan? juist vakantiegangers hebben er een handje van om boetes op te lopen en dan te verdwijnen...naar huis...daarom willen ze een CC zien!
Gewoon in het hotel regelen, combinatie legitimatie, betaling huur vooraf en kamernummer gaf nooit een probleem
pi_69944026
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 17:49 schreef GodsSon het volgende:

[..]

Gewoon in het hotel regelen, combinatie legitimatie, betaling huur vooraf en kamernummer gaf nooit een probleem
Ben je waarschijnlijk wel een stukje duurder uit. Daarbij is het vantevoren geregeld hebben wel zo fijn.
Life is too short not to have fun
pi_69944038
Tvp
  donderdag 11 juni 2009 @ 17:57:28 #17
97934 ASroma
Flamboyant
pi_69944190
ik zal mijn vriendin eens vragen, die weet vast wel hoe het zit
pi_71219573
En al antwoord van je vriendin? Ben erg benieuwd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')