Dymion | donderdag 11 juni 2009 @ 00:50 |
[ Bericht 57% gewijzigd door Dymion op 11-06-2009 14:00:53 (geen) ] | |
admiraal_anaal | donderdag 11 juni 2009 @ 00:54 |
Dit is waarschijnlijk niet het juiste subforum hiervoor, denk dat je in PTA beter zit aangezien daar de kenners van autotechnieken zitten | |
vosss | donderdag 11 juni 2009 @ 00:56 |
Mijn Xerxes 2,5L V6 24 klepper liep ook finaal in de soep bij 286dkm Dat kwam alleen omdat de sensor dioe het oliecontrolelampje moest aansturen kaduuk was en het lampje dus mooi even brandde bij op contact zetten, maar niet toen de olie compleet op was ![]() Als ik jou was zou ik er overigens zeer zeker geen 1800 tot 2000 euro aan uitgeven voor een blok wat al bijna 3 ton gelopen heeft. Dan kan je beter even bellen met van Deijne in Uden of dienog wat heeft liggen. Daar heb ik toen een blok gekocht met 80.000 op de klok voor 1100 euro geloof ik. Als je een beun de haas kent die tijd over heeft is dat zeker de moeite waard. Overigens moest bij mijn Mazda 626 Xerxes destijds de motorkap eraf, complete wielophanging links en rechts eraf, versnellingsbak eronderuit en de complete kabelboom eruit, anders kregen we dat "nieuwe" blok er met geen mogelijkheid in ![]() Geen idee hoe het bij een Xedos 9 zit, maar ik gok ongeveer hetzelfde. Het is iig hetzelfde blok ![]() | |
vosss | donderdag 11 juni 2009 @ 00:57 |
Die is gespecialiseerd in Japanse onderdelen en dergelijke. Ik kon toen zelfs kiezen uit 3 verschillende blokken met allemaal een redelijk lage km-stand ![]() | |
Dymion | donderdag 11 juni 2009 @ 01:00 |
Oei... Ja dan kan ik weleens bellen naar dat nummer, maar sta ik hier dan wel goed met mijn "auto-vraag" ? Waar kan ik het beter neerzetten ? Ik zie hier namelijk nergens het onderwerp "Auto's" :/ | |
admiraal_anaal | donderdag 11 juni 2009 @ 01:05 |
quote:Wordt geregeld dat ie in het juiste subforum terecht komt | |
Dymion | donderdag 11 juni 2009 @ 01:08 |
Nou hij is iig in de maak ![]() [ Bericht 73% gewijzigd door Dymion op 11-06-2009 14:02:05 (geen) ] | |
admiraal_anaal | donderdag 11 juni 2009 @ 01:12 |
En waarom gebruik je steeds dikgedrukte letters? | |
Dymion | donderdag 11 juni 2009 @ 01:18 |
Oh sorry, da's een 'mailgewoonte' van me... Is idd niet echt nodig ![]() | |
Robin__ | donderdag 11 juni 2009 @ 01:24 |
Ik zou toch ook eens kijken ergens anders dan bij de dealer denk ik.. Waar ergens heb je m gekocht.. kende iemand met zo;n auto, ook veel km's, keer op keer gezeik. | |
Dymion | donderdag 11 juni 2009 @ 01:31 |
Nu de motor open ligt is de distributie ook meteen maar makkelijk denk ik dus zal ik het maar meteen laten doen ![]() [ Bericht 65% gewijzigd door Dymion op 11-06-2009 14:03:16 (geen) ] | |
Robin__ | donderdag 11 juni 2009 @ 01:39 |
quote:tja met 270dkm kán je nou eenmaal wat 'abnormale' reparaties verwachten. (volgens mij sowieso een zeldzame km stand voor een v6 renault denk ik) het zijn wel mooie autos maar word wel een dure grap.. maar k zou toch niet gelijk gaan kijken voor een ander blok, eerst eens reparatie ergens anders..weet niet hoe de auto verder is (ophanging, uitlaat, interieur, etc) maar anders word het incl arbeidsloon wel gelijk een dure auto ben ik bang. | |
NanKing | donderdag 11 juni 2009 @ 02:59 |
Schopje PTA, dit is natuurlijk geen review ![]() | |
Den_Haag | donderdag 11 juni 2009 @ 07:52 |
Geen idee hoe jij met die auto hebt gereden en hoe er hiervoor mee is gereden. Is dus goed mogelijk dat de koppakking kapot gaat. | |
Barcaconia | donderdag 11 juni 2009 @ 07:58 |
Het is een auto... Die hebben slijtage onderdelen. Een koppakking na 288.000km is echt niet het verschil tussen betrouwbaar of onbetrouwbaar.... Om je vragen te beantwoorden: -Dingen als waterpomp, d-riem, spanrollen etc gaan niet kapot door de koppakking, maar als je de pakking vervangt kun je daar opeens goed bij dus is het slim om ze mee te vervangen. Anders kun je de volgende keer weer heel je motor opengooien. -Is deze auto het waard? De dagwaarde niet. Of jij je 1800 euro aan deze auto wilt uitgeven of aan een andere auto moet je zelf weten. Let wel op: Nu weet je wat je hebt, anders niet. -Blijft het hierbij? Motorisch waarschijnlijk wel. Andere problemen kunnen altijd komen natuurlijk. Een auto met 288k op de teller is niet nieuw dus niemand garandeert dat deze niet kapot gaat. Een andere motor er in is waarschijnlijk ook wel slim mits het inderdaad goedkoper is. | |
vosss | donderdag 11 juni 2009 @ 08:15 |
Ik was destijds in totaal met inbouw 2000 euro kwijt. Nagenoeg net zo duur dus en een motor met nog geen ton op de klok of net zo veel geld uitgeven aan een met bijna 3 ton op de klok. Ik wist het destijds wel ![]() | |
ThaFreak | donderdag 11 juni 2009 @ 11:10 |
verder in het topic wat al in pta stond: Mazda Xedos 9 Koppakking kapot na 2 maandjes ?? Deze gaat iig op slot |