Mijn Xerxes 2,5L V6 24 klepper liep ook finaal in de soep bij 286dkm
Dat kwam alleen omdat de sensor dioe het oliecontrolelampje moest aansturen kaduuk was en het lampje dus mooi even brandde bij op contact zetten, maar niet toen de olie compleet op was

Als ik jou was zou ik er overigens zeer zeker geen 1800 tot 2000 euro aan uitgeven voor een blok wat al bijna 3 ton gelopen heeft.
Dan kan je beter even
bellen met van Deijne in Uden of dienog wat heeft liggen.
Daar heb ik toen een blok gekocht met 80.000 op de klok voor 1100 euro geloof ik.
Als je een beun de haas kent die tijd over heeft is dat zeker de moeite waard.
Overigens moest bij mijn Mazda 626 Xerxes destijds de motorkap eraf, complete wielophanging links en rechts eraf, versnellingsbak eronderuit en de complete kabelboom eruit, anders kregen we dat "nieuwe" blok er met geen mogelijkheid in

Geen idee hoe het bij een Xedos 9 zit, maar ik gok ongeveer hetzelfde. Het is iig hetzelfde blok