Precies!quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:12 schreef BrandBierMaaktGelukkig het volgende:
als het geld opbrengt wie ben jij dan om er commentaar op te geven?
Mensen die denken dat die jongen succesvol wordt met een internetshopjequote:Op donderdag 11 juni 2009 00:19 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Precies!
Doet me denken aan een scene uit Scarface met de volgende uitspraak van Tony:
What you lookin' at? You all a bunch of fuckin' assholes. You know why? You don't have the guts to be what you wanna be? You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie. So say good night to the bad guy! Come on. The last time you gonna see a bad guy like this again, let me tell you. Come on. Make way for the bad guy. There's a bad guy comin' through! Better get outta his way!
Met je vingertje wijzen. Goedkoop stuk stront.
omgquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:19 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Precies!
What you lookin' at? You all a bunch of fuckin' assholes. You know why? You don't have the guts to be what you wanna be? You need people like me. You need people like me so you can point your fuckin' fingers and say, "That's the bad guy." So... what that make you? Good? You're not good. You just know how to hide, how to lie. Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie. So say good night to the bad guy! Come on. The last time you gonna see a bad guy like this again, let me tell you. Come on. Make way for the bad guy. There's a bad guy comin' through! Better get outta his way!
Alsof jij wel ooit iets gaat bereiken, hij heeft waarschijnlijk dik veel plezier in zijn leven terwijl jij je hier loopt op te vreten op fok, waarschijnlijk heeft hij sex met heel veel vrouwen waarvan jij alleen maar kan dromen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:10 schreef Leonidas82 het volgende:
Ja dit dus
Ik had dus vroeger een goede vriend die mij geregeld de oren van mijn kop praatte dat hij wel even ging studeren en dit en dat wilde bereiken. Hij had grootste plannen. Hij wilde een HBO-opleiding beginnen om vervolgens door te knallen voor een master. Dit was dus in 2004.
Inmiddels zijn we 2009 en kreeg ik afgelopen week een verhaal te horen van zijn beste vriend (is ook weer een vriend van mij)
Sinds 2004 is hij begonnen aan 3 hbo-studies maar heeft deze niet afgemaakt door gebrek aan doorzettingsvermogen. Vervolgens is hij begonnen aan een thuisstudie maar deze werd na een paar maanden door gebrek aan discipline afgebroken. In 2006 vertelde hij me doodleuk dat hij deeltijd ging studeren, maar ook deze brak hij na een half jaar af. In 2007 begon hij wederom aan een thuisstudie , dit heeft overigens geduurd tot 2008 (ook hier weer mee gestopt) Nu begon hij eind 2008 aan een verkorte thuisstudie, dit heeft hij volgehouden tot nu, want ik hoorde dus van die vriend dat hij hier onlangs mee gestopt is. De laatste stuiptrekking zeg maar, het pijnlijke besef dat studeren een illusie was ondanks alle gemaakte keuzes of misschien een gebrek aan doorzettingsvermogen en discipline.
Deze vriend is topscoorder met het aantal onafgemaakte studies op zijn naam en volgens de laatste info schijnt hij nu online condooms te verkopen in het dagelijks levenHoe kan iemand met zulke grote dromen en sterke wensen zo'n puinhoop maken van zijn studieloopbaan?
Klacht: gast met grootspraak die uiteindelijk nog steeds geen studie heeft afgerond![]()
Maar liefst 6 onafgemaakte studies op zijn naam![]()
Verkoopt nu condooms op internet
Jij vergelijkt nu een internationale (fictieve) drugshandelaar met iemand die condooms via t net verkooptquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:19 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Precies!
Gelukkig doet jouw mening er niet toe lelijk mormel.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:27 schreef Galenus het volgende:
Zes keer falen in het afronden van een Hbo cursus. Wat een triesteling.
Mensen die deze inferieure nietsnut verdedigen zijn zo mogelijk nog bedroevender.
0.34 en verderquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:19 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Precies!
Dat zullen ze vast ook ooit gezegd hebben tegen Larry Page en Sergey Brin. Ga jij lekker HBO doen , kom je over 2 jaar van school af heb je nog geen baan , en zowel mag je de rest van je leven kontkruipen voor je baas.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:23 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Mensen die denken dat die jongen succesvol wordt met een internetshopje_! Die gast heeft 6 studies gedaan
, dat is pas triest.
Rubbers genoeg iig...quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:26 schreef Creepy_Bastard het volgende:
[..]
waarschijnlijk heeft hij sex met heel veel vrouwen waarvan jij alleen maar kan dromen.
Juist.quote:
Nee , dat gaat veel dieper. Durven buiten de kudde te wandelen . Risico's nemen , innovatief denken. Creatief vermogen, onafhankelijk zijn.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:23 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Mensen die denken dat die jongen succesvol wordt met een internetshopje_! Die gast heeft 6 studies gedaan
, dat is pas triest.
Dat doen die hardstyle klanten constant. Gasten van Showtek hebben er ook een handje van om te pas en te onpas in hun tracks te verwerken.quote:
Hij verkoopt condooms vanaf zn zolderkamertje, wtfquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:32 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nee , dat gaat veel dieper. Durven buiten de kudde te wandelen . Risico's nemen , innovatief denken. Creatief vermogen, onafhankelijk zijn.
Helaas was de business waar Tony de voorkeur aangaf niet zonder gevaar. Al hebben zijn (verkeerde) keuzes geleid tot de uiteindelijke teloorgang . Hij had nu ook zijn oude dag op de Bahama's kunnen slijten.
Ach zo. Meneer denkt te kunnen bepalen welke meningen er wel en niet toe doen? Volgens mij hebben wij hier te maken met eenzelfde soort schoolverlater. Jij claimt dat 'veel seks' automatisch een goed leven met zich meebrengt, en dat condooms verkopen wel degelijk een goede carrièrestap is. Wat een lachertje. Wil je soms ontkennen dat 6 Hbo cursussen verknoeien getuigt van enige discipline en intelligentie? Hoe kun je in vredesnaam verwachten dat mensen voor zo'n figuur respect hebben.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:28 schreef Creepy_Bastard het volgende:
[..]
Gelukkig doet jouw mening er niet toe lelijk mormel.
Ken je hem?quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:35 schreef Class het volgende:
[..]
Hij verkoopt condooms vanaf zn zolderkamertje, wtf
Eerst tony montana, nu bill gatesquote:Op donderdag 11 juni 2009 00:39 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ken je hem?
[ afbeelding ]
Ook gestopt met zijn studie en op een zolderkamertje begonnen met "rommelen"
En kijk eens waar dat hem gebracht heeft
quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:45 schreef Class het volgende:
[..]
Eerst tony montana, nu bill gates??
Nvm
en dat is uiteindelijk hét doel van elke man.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:26 schreef Creepy_Bastard het volgende:
[..]
Alsof jij wel ooit iets gaat bereiken, hij heeft waarschijnlijk dik veel plezier in zijn leven terwijl jij je hier loopt op te vreten op fok, waarschijnlijk heeft hij sex met heel veel vrouwen waarvan jij alleen maar kan dromen.
Afgestudeerden hoor.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:29 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Dat zullen ze vast ook ooit gezegd hebben tegen Larry Page en Sergey Brin. Ga jij lekker HBO doen , kom je over 2 jaar van school af heb je nog geen baan , en zowel mag je de rest van je leven kontkruipen voor je baas.
Internetwinkelen groeit nog steeds jaarlijks gemiddeld met ca 7 % , uitstekende keuze dus van deze in tegenstelling tot TS niet falende gast met zijn internetshop.
Gates niet.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:53 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Afgestudeerden hoor.
Larry Page heeft aan de Universiteit van Michigan zijn bachelortitel behaald en heeft vervolgens zijn masteropleiding gedaan aan de Stanford-universiteit. In zijn studietijd heeft hij een werkende Inkjet printer gebouwd bestaande uit LEGO blokken.
Na zijn mastertitel behaald te hebben is hij in Stanford begonnen als promovendus. Tijdens zijn promotie ontwikkelde hij samen met Alex Sonkin en Sergey Brin de Google-zoekmachine. Tot 2001 was Page mede-directeur van Google.
En hoe realistisch is zo'n kans nu? Wees eens realistisch.
Ah ok. Een self-made men verdient ook respect, daar ben ik het wel met je mee eens.quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:57 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Gates niet.
De irritatie gaat mij meer om het feit dat TS (schijnbaar) moeite heeft als mensen uit de pas lopen.
Nadrukkelijk noemen van online condooms verkopen alsof dit een schande is. Wie weet heeft die gast straks een goedlopende online webwinkel en kruip TS nog bij zijn baas voor een hongerloontje.
Dan nog , hij werkt. Zal zelfs de schulden van zijn studie moeten gaan aflossen.
Hoeft niet nee maar kan wel. Denigrerende toontje van TS zint me niet.
Een internetwinkeltje beginnen "risico nemen" noemen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:32 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nee , dat gaat veel dieper. Durven buiten de kudde te wandelen . Risico's nemen , innovatief denken. Creatief vermogen, onafhankelijk zijn.
En de overige 99% die gestopt is met een studie en nu full-time stoelen lopen te vouwen in fabriekshallen laten we maar even buiten beschouwing?quote:Op donderdag 11 juni 2009 00:51 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
In de herfst van 1973 ging Gates studeren aan de Harvard-universiteit. Hij stopte daarmee toen Allen hem wees op de Altair 8800, een zelfbouwcomputer. Gates realiseerde zich dat voor een computer software nodig zou zijn. Hij belde MITS, de producent van de Altair, op en blufte dat hij samen met Allen een programma had geschreven - BASIC - dat op de Altair kon worden gebruikt. Dat wilde het bedrijf graag zien. Gates werkte koortsachtig aan het programma, en Allen kon het tenslotte aan MITS laten zien. Op 22 juli 1975 sloot MITS een overeenkomst met Gates en Allen om de rechten van BASIC te kopen. Dit was de geboorte van Microsoft, het bedrijf dat Gates en Allen beide multimiljardair zou maken.
Mensen met lef en creativiteit bereiken meer.
6 wat?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:12 schreef Agiath het volgende:
[..]
Een internetwinkeltje beginnen "risico nemen" noemen?
Volgens mij probeer je gewoon je eigen www.dertienineendozijntweakershop.nl te verdedigen, in je kleine studentenkamertje waarin je al 6 niet heb schoongemaakt, omdat je zo lekker "creatief" bent.
Al zou het zo zijn, wie de fuck ben jij dan helemaal om aan de keuzes van andere individuen een waardeoordeel te hangen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:14 schreef Agiath het volgende:
[..]
En de overige 99% die gestopt is met een studie en nu full-time stoelen lopen te vouwen in fabriekshallen laten we maar even buiten beschouwing?
Stoelen vouwen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:14 schreef Agiath het volgende:
[..]
En de overige 99% die gestopt is met een studie en nu full-time stoelen lopen te vouwen in fabriekshallen laten we maar even buiten beschouwing?
Zijn reactie is autobiografisch , snap dat dan!quote:
Wie ben jij om een oordelen of ik daar over mag oordelen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:27 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Al zou het zo zijn, wie de fuck ben jij dan helemaal om aan de keuzes van andere individuen een waardeoordeel te hangen?
Ik heb trouwens 10x zoveel respect voor mensen die 30 jaar lang stoelen in elkaar zetten dan mensen die na 6 mislukte HBO studies om 13:00 wakker worden, om vervolgens op hun laptopje te kijken of ze vandaag al condoompjes verkocht hebbenquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:29 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Zijn reactie is autobiografisch , snap dat dan!
En vervolgens buiten op een tuinstoel een heerlijk blik bier drinken in het zonnetje.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:41 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik heb trouwens 10x zoveel respect voor mensen die 30 jaar lang stoelen in elkaar zetten dan mensen die na 6 mislukte HBO studies om 13:00 wakker worden, om vervolgens op hun laptopje te kijken of ze vandaag al condoompjes verkocht hebben
Ja en heb je dan net zoveel respect voor je lokale slager als voor diegene die stoelen in elkaar zet? Of gelden daar andere normen voor?quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:41 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ik heb trouwens 10x zoveel respect voor mensen die 30 jaar lang stoelen in elkaar zetten dan mensen die na 6 mislukte HBO studies om 13:00 wakker worden, om vervolgens op hun laptopje te kijken of ze vandaag al condoompjes verkocht hebben
Voel je vooral niet aangesproken als je zelf zo'n winkeltje hebt hoor, of slager bent.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:44 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Als die gast rond kan komen van zijn condoom sales dan so be it. Dat hij vervolgens om 13:00 opstaat zal mij een rotzorg zijn , hij is de maatschappij er verder toch niet mee tot last?
Ik ben al jaren zelfstandig ondernemer , maar niet in winkels . Toch verdienen ook die mensen respect. Een woord waar jij kennelijk nog nooit van gehoord hebt.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:47 schreef Agiath het volgende:
[..]
Voel je vooral niet aangesproken als je zelf zo'n winkeltje hebt hoor, of slager bent.
Zo snel geef ik mijn respect niet aan mensen nee.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:52 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ik ben al jaren zelfstandig ondernemer , maar niet in winkels . Toch verdienen ook die mensen respect. Een woord waar jij kennelijk nog nooit van gehoord hebt.
Probeer eens te beginnen in je benadering met andere mensen voor de verandering wél respectvol te behandelen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Zo snel geef ik mijn respect niet aan mensen nee.
exactquote:Op donderdag 11 juni 2009 01:57 schreef Agiath het volgende:
[..]
Zo snel geef ik mijn respect niet aan mensen nee.
Laat ik het zo zeggen, ik geef niet snel respect op basis van iemands carrière.quote:Op donderdag 11 juni 2009 01:59 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Probeer eens te beginnen in je benadering met andere mensen voor de verandering wél respectvol te behandelen.
Dan zullen je klachten zoals in je andere topic vanzelf afnemen.
Wat versta je persoonlijk precies onder "respect aan iemand geven" dan?quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:06 schreef Agiath het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik geef niet snel respect op basis van iemands carrière.
Toch sla je een denegrerende toon aan tegen iemand die een webwinkel heeft. Waarom mag je dan iemand wel aanvallen op zijn of haar beroep, maar kun je er geen respect mee verdienen?quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:06 schreef Agiath het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, ik geef niet snel respect op basis van iemands carrière.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |