Nou, de afgelopen Giro heb ik op Sporza gekeken. Maar toen riepen ze ook in elke beklimming "WAAR IS SEELDRAYERS???"quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:03 schreef Antaresje het volgende:
Als ik Dijkstra dit jaar weer 'WAAR IS MENCHOV????" hoor roepen tijdens een beklimming, dan schakel ik direct over naar de Belg. Gelukkig maakt Ducrot veel goed.
Ja, maar zo veel Belgen zullen d'r bergop niet vooraan fietsenquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:05 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Nou, de afgelopen Giro heb ik op Sporza gekeken. Maar toen riepen ze ook in elke beklimming "WAAR IS SEELDRAYERS???"
Dat is nog irritanter
Ik vond dat vooral grappigquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:23 schreef Marc63 het volgende:
Hoorde de laatste tijd dat je voor wielrennen beter naar Sporza kunt kijken vanwege het commentaar. Wat heb ik me kapot geërgerd tijdens de Giro. Vooral toen Pauwels zich af moest laten zaken voor Sastre. Ik luister veel liever naar Ducrot.
http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrotquote:Op woensdag 10 juni 2009 21:37 schreef pfaf het volgende:
HET NIEUWE WIELRENNEN IS BEGONNEUUUHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sporza it will be.
Van die site:quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:41 schreef Rucebo het volgende:
[..]
http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot
Sporza dus
Je bedoelt dat legendarische verhaal van de vader van Voeckler?quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:57 schreef Ambrosius het volgende:
Even een topicnummertje achter de TT gezet, mag wel duidelijk zijn waarom.
Hoe zat het ook alweer met Voeckler?
+1quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:49 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Van die site:
"Het is niet alsof je bij de spoorwegen werkt en een paar wissels omzet en dat het dan ineens harder gaat."
"Vansummeren gevallen in de afdaling... ja dan val je harder dan normaal"
Herbert:"En die Basken, waar zijn die nu?" Maarten: "Wacht maar, die komen wel... Kijk maar, gaat er al ééntje...d'r af."
"België is in rouw. Kijk die Belgische vlag wapperen, of is het de Duitse? Ja, het is de Duitse, maar... zelfde kleuren."
"Kijk Voigt nou! Wat moet je doen om een standbeeld te krijgen?"
"Denkt ie misschien dat er tegenverkeer is?"
--- Elfde etappe, over het bochtenwerk van Moinard.
"Iedere wielrenner die ooit op een fiets heeft gezeten..."![]()
Ik verheug me er nu al op
Nou dan kan je de hele maand juli je TV op Sporza laten staan.quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:55 schreef ItaloDancer het volgende:
Herbert is prima. Houdt tenminste een beetje bij wat er in de koers gebeurt, itt Mart Smeets. Evert ten Napel is ook een drama. En die kastelenverhalen vind ik best boeiend. Meestal gebeurt er dan toch helemaal niets in de etappe. Maar wanneer Boonen geen kans maakt op de dagwinst kijk ik toch liever naar de Belg.
Daar zit in de Tour dan ook een compleet ander duo.quote:Op donderdag 11 juni 2009 02:53 schreef Juk het volgende:
Op de Belg heb ik de Giro gevolgd maar daar miste ik toch iets...
Zo bij kilometerpaal 20......Ja ja, de sprintersploegen zitten al te rekenen.quote:Op donderdag 11 juni 2009 10:28 schreef Remzz het volgende:
Heb er nu al zin aan
Hoeveel kon een peloton ook alweer goed maken in 10 kilometer Herbert ?
quote:Op woensdag 10 juni 2009 21:36 schreef jakkop het volgende:
Epic quote: "Oei oei, dit wordt gevaarlijk het begint te regenen.", terwijl op dat moment een tuinsproeiende man duidelijk in beeld was.
De vader van ........quote:Op woensdag 10 juni 2009 23:33 schreef icebliss het volgende:
Ik ga weer met m'n bingo kaart voor de tv zitten hoor!
die was geniaal jaquote:Op donderdag 11 juni 2009 13:33 schreef marcodej het volgende:
Dit blijft nog altijd mijn favoriet van Herbert:
"Gisteren bereikte ons het bericht dat de hond van Tyler Hamilton is gestorven. 13 jaar, best oud voor een Golden Retriever. Maar ja, de Tour wacht op niemand."
Oh daar gaat het voor de mensen die naar de Belg kijken ook niet om. Het gaat er meer om dat die mensen wel het hele jaar door het wielrennen volgen en dus niet alleen de koersen die zij uitzenden. Daardoor weten ze waar ze het over hebben. Plus ze herkennen heel vaak renners al op grote afstand. Dat is vrij handig, ook voor de mensen die het wielrennen het hele jaar intensief volgen en dat in principe ook zelf kunnen doen, aangezien je dan niet geïrriteerd raakt dat er eerst 5 andere namen de revue passeren voordat de juiste man geïdentificeerd wordt (zoals bij Dijkstra en Ducrot).quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:26 schreef Dwersdriever het volgende:
Er valt best wel wat aan te merken op Dijkstra en Ducrot. Vooral eerstgenoemde is een beetje vermoeiend af en toe. Het ophemelen van het zogenaamd superieure commentaar op de Belg is echter minimaal zo vermoeiend. Ik wissel regelmatig tussen de twee en kan nou niet zeggen dat de Belgische duo's uitblinken in verbale meesterwerkjes, originele anecdotes en humor. De stem van Wuyts zou bijvoorbeeld bijzonder geschikt zijn voor slaap-cd's.
Ik ga het je verder ook niet verbieden, maar ook op het Belgische commentaar valt genoeg af te dingen. Vandaar dat ik wat ageer tegen die semi-heiligverklaringen die ik hier soms tegenkom.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oh daar gaat het voor de mensen die naar de Belg kijken ook niet om. Het gaat er meer om dat die mensen wel het hele jaar door het wielrennen volgen en dus niet alleen de koersen die zij uitzenden. Daardoor weten ze waar ze het over hebben. Plus ze herkennen heel vaak renners al op grote afstand. Dat is vrij handig, ook voor de mensen die het wielrennen het hele jaar intensief volgen en dat in principe ook zelf kunnen doen, aangezien je dan niet geïrriteerd raakt dat er eerst 5 andere namen de revue passeren voordat de juiste man geïdentificeerd wordt (zoals bij Dijkstra en Ducrot).
helemaal gelijk heb je. Dat geidoliseer van de Belgische commentatoren is echt overdreven.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:49 schreef Dwersdriever het volgende:
[..]
Ik ga het je verder ook niet verbieden, maar ook op het Belgische commentaar valt genoeg af te dingen. Vandaar dat ik wat ageer tegen die semi-heiligverklaringen die ik hier soms tegenkom.
Ook de Belg kleunt trouwens regelmatig mis of houdt een lange periode van stilte als een renner ontsnapt. Als je dan ook nog moet luisteren naar een combinatie van gesnurk (Wuyts) en gestotter (iedere expert) dan heb ik het met een uurtje wel weer gehad en ga ik weer voor een tijdje terug naar Dijkstra/Ducrot. De hele dag Wuyts en Co hou ik niet vol.
Ik kan nu al niet meer wachten op TDF09quote:"Ja, je moet wachten, wachten, wachten, 'Is dit de groep die wegrijdt? Ja?' Dan moet in een keer dat gat dicht. Maar als je het dan niet redt, heb je een bloedsmaak in je mond, het snot komt uit je oren en dan kan je om je moeder roepen, maar dan heb je het niet meer in eigen hand, dat noemt men de chasse patate"
Ik ben het met je eens. Ik vind het helemaal niet erg als iemand z'n emoties in het commentaar stopt, maar het moet niet overduidelijk 1 renner/ploeg de hemel in prijzen, dan zou het wel irritant worden. Ik luister graag naar Maarten.quote:Op donderdag 11 juni 2009 14:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik heb de afgelopen jaren wel eens de belgische uitzending opgezet, maar het kon me niet bekoren. Ducrot is wat mij betreft een aanwinst voor de tour beleving, Dijkstra mag wat mij betreft wel weg, maar pas als ze Frank Snoeks zouden neerzetten ga ik over op dat belgische geneuzel.
En de belgische poging tot een avondetappe vind ik nou ook niet bepaald sterk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |