abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 juni 2009 @ 07:38:47 #51
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70015381
Welkom Devin! Het is natuurlijk ook niet niks, twee jaar worden.

Hier horen we steeds "..., toch" en we merken goed dat ze nu bijna 3 is, wat een bijdehandte opmerkingen komen er uit. Dat heeft ze niet van mij.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_70018694
Ingrid, fijn dat Kim weer op de wc durft te zitten. Dat is al een hele doorbraak toch!

Welkom Kersjes en Devin en gefeliciteerd. Nu ook een echt peutertje.
Heeft Devin de rest van de nacht nog rustig kunnen slapen?
pi_70019368
Meld

Jet is nu ook een peuter
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_70019794
Jet ook gefeliciteerd en welkom bij de peuters.
pi_70020622
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:41 schreef appelsap het volgende:
Ingrid, fijn dat Kim weer op de wc durft te zitten. Dat is al een hele doorbraak toch!
En met mooi weer in de onderbroek, na 3x ongelukje had ze het wel gezien.

En nu heeft ze keelontsteking. Antibiotica voor en dat ging er gisteren met veel protest in. Toen nog een zetpil. Ze sliep tot 9.15. Voelt nu niet meer zo verhit aan. Heeft al iets meer praatjes. Nog wel heel bleek.

Devin en Jet gefeliciteerd!
  maandag 15 juni 2009 @ 12:50:42 #56
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70022073
Hai Beaker en Jet

Beterschap voor Kim!

Appelsap, zo'n slechte nacht hebben we al heeeeeel lang niet meer meegemaakt. Hij was zo onrustig en is wel tig keer hysterisch huilend wakker geworden. In zijn eigen bed was het niet goed, bij ons ook niet, wel een flesje willen, geen flesje, wel speen geen speen pffff, zo erg om hem zo overstuur te zien en niet te kunnen troosten.....
We hebben bijna geen slaap gehad maar gelukkig duurt hen nog een jaar voor hij weer jarig is
.... met gevoel voor drama....
pi_70022464
Hallo allemaal,

Ik ben papa van Floor, die wordt 2 oktober 3 jaar en ik had een vraagje..

Hoe gaat slapen bij jullie? Mijn dochter gaat wel gewoon op haar eigen bed slapen, maar wordt midden in de nacht wakker (niet huilen of hysterisch) en klimt dan bij ons in bed, ze doet dit zo stilletjes en sneaky dat ik en mijn vrouw er vaak niet eens wat van merken (die dondersteen)..

Bekend bij mensen? Hoe dit op te lossen?
pi_70022908
Vind je het vervelend dat ze bij jullie in bed slaapt? Over het algemeen komt er vanzelf wel weer een moment waarop kinderen niet meer de behoefte hebben om bij elke nacht hun ouders in bed te slapen (meestal zo ergens in de kleutertijd) dus als je er verder niet slechter van slaapt dan zou je het ook zo kunnen laten

Als je haar wel liever in haar eigen bed hebt dan denk ik dat je op deze leeftijd eigenlijk alleen maar er iets aan kan doen op het moment dat ze bij jullie komt. Twee jaar lijkt me wat jong om de volgende ochtend of de voorafgaande avond te gaan bespreken wat ze niet had mogen doen of wat ze niet mag gaan doen.

Twee jaar is nog een leeftijd waarop ze biologisch en evolutionair gezien geprogrammeerd zijn om bij de ouders te willen slapen. Immers ouders = veiligheid en als je twee bent dan is de wereld nog lang niet veilig genoeg om alleen te zijn.
Dat dat in onze westerse wereld inmiddels niet meer absoluut noodzakelijk is en dat ouders dat niet altijd willen is een tweede, maar vanuit je dochter is er weinig stiekems of opportunistisch aan. Die doet gewoon wat ze moet doen En die behoefte gaat vanzelf over dus als je er verder geen bezwaar tegen hebt kan je het gerust toe staan zonder dat je bang hoeft te zijn dat ze nooit meer in haar eigen bed wil.
pi_70023275
Wij hebben er op zich geen problemen mee maar ik vroeg het me gewoon af M'n zoon wordt binnenkort 1 dus alles wat ik met me dochter mee maak doe ik voor het eerst
pi_70023568
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:04 schreef wc-eend het volgende:
Hallo allemaal,

Hoe gaat slapen bij jullie? Mijn dochter gaat wel gewoon op haar eigen bed slapen, maar wordt midden in de nacht wakker (niet huilen of hysterisch) en klimt dan bij ons in bed, ze doet dit zo stilletjes en sneaky dat ik en mijn vrouw er vaak niet eens wat van merken (die dondersteen)..

Daarom heeft die van ons een hoogslaper waar ie niet zelf uit kan komen
Ik heb hem (ook bijna 3) eigenlijk nooit bij mij in bed gehad. Alleen als ie ziek was ofzo een uurtje. En wil dat graag zo houden. Toen ie het idd ging proberen 's nachts heeft ie dus een hoogslaper gekregen
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70024827
Hebben jullie nog tips om de antibiotica binnen te krijgen? Of onder dwang, zoals gisteravond.
Door pakje drinken gemengd, maar ze heeft het door, zit nog 1/3 in het pakje.
Door yoki achtig iets ga ik nog proberen. In de wangzak spuiten, zoals bij Tyler werkt dus neit, ze spuugt het uit.
pi_70025032
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:04 schreef wc-eend het volgende:
Hallo allemaal,

lastig!

Mijn dochter doet het af en toe ook, soms merken we het wel, soms niet. We laten haar meestal eventjes liggen bij ons maar na een minuut of 5/10 gaat ze gewoon weer teru gnaar haar eigen bed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:40:28 #63
144006 chacama
Ondernemend!
pi_70025384
Oei ingrid. Het is zo moeilijk op deze leeftijd. Het heeft er tenslotte bij mij voor gezorgd dat we in het ziekenhuis belandde met Maud, maar dat is wel het laatste wat je nu wilt met Kim. Het is hier echt uiteindelijk onder zware dwang gegaan. F. hield ze in de houtgreep en ik spoot het bij d'r naar binnen. Echt zo ver mogelijk naar achter in de wangzak en de neus en mond dichthouden dat ze wel moet slikken. Deze strijd heeft geduurd, maar naar de dagen verstreken zeg op de derde dag werd ze makker. Ze liet het meer toe. Merkte dat het tegenstribbelen geen nut had. Uitleggen dat ze er beter van wordt, kan bij Kim misschien helpen. Maar of het genoeg indruk maakt weet ik niet. In elk geval heeeeeel veel sterkte met deze strijd.

Jet en Devin.
  maandag 15 juni 2009 @ 14:58:22 #64
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_70025982
quote:
Op maandag 15 juni 2009 13:33 schreef wc-eend het volgende:
Wij hebben er op zich geen problemen mee maar ik vroeg het me gewoon af M'n zoon wordt binnenkort 1 dus alles wat ik met me dochter mee maak doe ik voor het eerst
Mijn zoontje van 2,5 doet precies hetzelfde en ik vind ik het heerlijk .

Gaat vanzelf wel weer over, als ie 16 is dan mis je dat nog denk ik .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 15 juni 2009 @ 15:08:23 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_70026344
poehee... sterkte ermee Ingrid, heb er geen directe tips voor.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_70033796
Ha jet en Devin, welkom hier!!
en nog gefeliciteerd met jullie 2e verjaardag!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_70034642
Hoi Jet en Devin
  maandag 15 juni 2009 @ 19:42:39 #68
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70035711
Hoi Jet! Welkom ook hier!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70038991
Lastig Ingrid, bij Meike krijgen we heel veel gedaan als we een stemmetje opzetten en met een handpop oid erbij, misschien dat je haar dan zover krijgt?
  maandag 15 juni 2009 @ 21:01:13 #70
11682 Moonah
Jolie femme
pi_70039101
Jaaah! Devin en Jet zijn ook al weer twee!!! Welkom!

Ingrid, sterkte met je meiske. En wat goed dat ze op de WC zit. Probeer er relaxed onder te blijven he?

Owlet, wat ben jij toch ook een lieverd. Zo zacht als je dat uitlegt.
En eerlijk gezegd vind ik het best een beetje 'zielig' MeNicole, als je zo zegt dat Mika expres een hoogslaper heeft zodat hij niet bij jou kan komen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_70039519
Jet en Devin

Die van ons mogen gewoon lekker tussen ons in komen liggen als ze 's nachts hun bed uitkomen. Als het al gebeurt is het omdat ze naar gedroomd hebben of zich niet lekker voelen. Dus wij vinden het prima. Verder slapen ze eigenlijk altijd gewoon in hun eigen bedje.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_70039608
Meike ligt nog in het ledikant, dus die kan er zelf niet uit.
Ze wordt eigenlijk ook nooit wakker snachts.
Ben wel benieuwd hoe dat straks gaat in een groot bed.
Nu hoeft ze nog niet meteen naar een groot bed, want voor de baby hebben we een wieg.
pi_70040080
quote:
Op maandag 15 juni 2009 14:40 schreef chacama het volgende:
Oei ingrid. Het is zo moeilijk op deze leeftijd. Het heeft er tenslotte bij mij voor gezorgd dat we in het ziekenhuis belandde met Maud, maar dat is wel het laatste wat je nu wilt met Kim. Het is hier echt uiteindelijk onder zware dwang gegaan. F. hield ze in de houtgreep en ik spoot het bij d'r naar binnen. Echt zo ver mogelijk naar achter in de wangzak en de neus en mond dichthouden dat ze wel moet slikken. Deze strijd heeft geduurd, maar naar de dagen verstreken zeg op de derde dag werd ze makker. Ze liet het meer toe. Merkte dat het tegenstribbelen geen nut had. Uitleggen dat ze er beter van wordt, kan bij Kim misschien helpen. Maar of het genoeg indruk maakt weet ik niet. In elk geval heeeeeel veel sterkte met deze strijd.

Jet en Devin.
Tnx.
Djeez houdt haar in de houdgreep en spuit het er dan zelf in. Vanavond dan. Ik probeer het morgen nog in de siroop en dan klein beetje melk erbij. (om zelf soort yoki te maken is dat) Als dat ook niet wil, zal ik moeten houdgrepen zelf. Ze heeft vooral met drinken veel last nog. Koorts is zo goed als weg.
pi_70042337
Wat een leuk welkom

Nou hier gaat alles wel goed! Jet is echt een 2 jarig peutertje Moet weer even bedenken hoe ik sommige situaties moet aanpakken !
Ze kan sinds een paar dagen wel enorm kletsen! Completen zinnen komen haar mond uit
UIteraard is alles nee ook al bedoeld ze ja etc.etc.

Jetje
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_70042549
quote:
Op maandag 15 juni 2009 21:01 schreef Moonah het volgende:
Owlet, wat ben jij toch ook een lieverd. Zo zacht als je dat uitlegt.
En eerlijk gezegd vind ik het best een beetje 'zielig' MeNicole, als je zo zegt dat Mika expres een hoogslaper heeft zodat hij niet bij jou kan komen.
dank je

Ik vind het ook een beetje naar klinken, eigenlijk. Vast niet zo bedoeld, maar aan de andere kant heb ik sowieso een beetje een hekel aan hoogslapers omdat ze zo "eenzaam" zijn. Je kan er niet makkelijk even naast gaan liggen om voor te lezen o.i.d.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')