abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 juni 2009 @ 15:58:23 #276
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70327377
quote:
Op woensdag 24 juni 2009 15:56 schreef RockabeIIa het volgende:

[..]

zo vader, zo zoon
Het is bij mij dochter, maar dat maakt niet uit.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
pi_70347623
Zul je net zien...

vandaag interne verhuizing op school, 12 oudergesprekken en weet ik veel wat nog meer van * laatste schoolweek* geregel, is floor ziek....maanden niet ziek geweest....

Hoge koorts rond 3 uur en kortademig, ze ligt nu erg onrustig te slapen, dus eerst om 8 uur de huisarts bellen. Kan iemand mij even klonen vandaag ?
  donderdag 25 juni 2009 @ 08:38:50 #278
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_70348356
Gatsie K_P, wat een waardeloze timing... Beterschap voor Floor!

Mibos, wat een toestand allemaal zeg, niet niks voor zo'n kleine meid om zoiets heftigs door te maken. Hopelijk blijft het (voorlopig) hierbij en zal, ze niet te veel hinder ondervinden van d'r ziekte.

Memmel, wat een dondersteentje heb je toch
En weet je wat het leuke is? Over 2 jaar doet dr'broertje gewoon vrolijk mee!!!!

Devin is ook zoveel aan het praten de laatste tijd. Soms komen er woorden uit waarvan ik denk: dat zeg ik noooooit, waar heeft íe dat nou weer vandaan
En tellen inderdaad, alles is bij hem 2 (tee) en 6 (ses). Hij speelt graag met zijn ottoos, vrawagas en zijn tein, en buiten spelen we vaak met de bau. Hij lijkt linksbenig te zijn! De nee-fase is voorbij, het is nu de "nee doen!"- fase geworden dat hij graag zo hard mogelijk schreeuwt als iets hem niet zint .
Hij kijkt 's morgens graag eventjes TV (Zappelin) of een zelf aangevraagde DVD vanBumba, Woefwoef (Dribbel), Nijnie (Nijntje) of Mamapapa (Barbapapa).
Helaas gaat eten en slapen de laatste tijd weer ruk. Zal wel een fase zijn
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 25 juni 2009 @ 09:21:04 #279
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70349118
Hallo allemaal, even een verhaaltje over mijn meiden, die allebei flinke peuters zijn geworden!

Emma is een vrolijke meid die wat minder driftbuien heeft dan 'vroeger' (moet ik nodig zeggen, ze heeft er net nog eentje gehad en die was niet echt kort!) gelukkig, en nu wel echt zindelijk 'kan' zijn, soms plast ze hele dagen netjes op de wc en soms gaat het een hele dag mis en heeft ze er geen zin in. Het helpt wel om als beloning te stellen dat ze een computerspelletje mag doen als ze een halve dag droog is geweest (tot het middageten, tot het avondeten), maar het is natuurlijk niet iets wat je na elk plasje gaat doen, een computerspelletje. Ze wil dan ook vaak niet meer van de pc af ...

Ze is echt heel goed in tekenen, kan al poppetjes met buik, armen en handjes, benen, ogen, neus, mond, haren, oren, wenkbrauwen etc. tekenen. De juf van de psz vindt dat ze heel erg vlug is, het zijn meestal nog koppoters op deze leeftijd. Leuk om te zien! Ze tekent ook vaak 'blije' of 'verdrietige' poppetjes. Of poppetjes met de tong uit de mond, of een gat in hun hoofd heel komisch.
Ook erg leuk: ze kan hele boekjes navertellen als je 'm een paar keer hebt voorgelezen, en weet het dan ook echt woordelijk. Ze hoeft het niet eens 10 keer te horen, na 2/3 keer voorlezen weet ze het al. Erg grappig! Mijn man was eerst zo verbaasd dat hij dacht dat ze kon lezen, ze las precies wat er stond... blijkbaar wel een goed geheugen!

Julia is een heerlijke vrolijke meid (maar wel met driftbuien) die een sterk eigen willetje heeft. Ze begint wel steeds meer te praten maar het valt me wel tegen, de juf van de peuterspeelzaal had het ook gemerkt en heeft gevraagd of ik een logopediste wilde laten kijken ernaar, dat doen ze dan op de peuterspeelzaal. Uit haar onderzoek bleek dat ze toch wat punten verder wilde laten onderzoeken en ze wordt nu dus doorverwezen naar het "Molenspreekuur" waar ze dus door de molen wordt gehaald (so to speak) wat betreft taal, gehoor, gedrag, psyche etc. door verschillende disciplines. Ik ben nog aan het wachten op een afspraak want het moet allemaal via de post, lastig is dat.

Maar verder geniet ik erg van mijn meiden, gisteren was het ook een erg leuke dag, ik heb wat foto's van ze in het fototopic gezet. Heerlijk in de speeltuin spelen, daar kan ik nu soms zelfs even op een bankje zitten omdat ze zich wel vermaken. Dat is eigenlijk voor het eerst! Julia wordt ook steeds zelfstandiger en dat is ook heerlijk.
pi_70355068
Ik breek ff in ! Ben zo tros op Kim. Nu 5x op het potje geplast en 1x op de wc. Is toch normaal dat kinderen in het begin vaak moeten?
  donderdag 25 juni 2009 @ 12:57:16 #281
134630 aeque
Zijne draequeligheid
pi_70355958
Volgensmij is het wel normaal. Hier wilt ze vaak maar gebeurdt er 7/10 keer niks.
Op dinsdag 22 oktober 2024 17:23 schreef maily het volgende:
Aquequelequ :B
  donderdag 25 juni 2009 @ 13:18:47 #282
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_70356738
Super ingrid!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_70359111
Vind het wel knap hoor! Eindelijk maar toch is ze er aan toe. Nu weet ik zeker dat ze in december wel zindelijk is. Moet ook wel voor de basisschool.
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:49:40 #284
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_70360069
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 12:32 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik breek ff in ! Ben zo tros op Kim. Nu 5x op het potje geplast en 1x op de wc. Is toch normaal dat kinderen in het begin vaak moeten?
Hier ook vandaag al net zo veel stickers als dat mama ook plakkers heeft op der armen
Hij lag de halve ochtend in het zwembadje dus ik dnk dat ie darom ook wel erg veel plast. Ik vind em superstoer met zijn 'ik ga plassen!'
En een keer pieste hij over de kop van zijn schildpad-potje heen. Dat koppie Hilarisch!
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 25 juni 2009 @ 14:52:18 #285
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_70360160
Goed zo kim en B.

[ Bericht 2% gewijzigd door RockabeIIa op 25-06-2009 14:56:30 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_70360359
Ingrid hier moest Mikael idd in het begin ook heel vaak. Zo'n beetje om de 10 minuten. Elke week werd het iets langer en nu kan ie makkelijk zo'n 3 a 4 uur ophouden. Ook als ie zegt dat ie moet en het komt niet uit dan kan ie nog best lang volhouden ook.

Mikael heeft hier vanmorgen een liedje gemaakt Op de tekst van een Dora liedje

Baby baby kom eens gauwww
Ik heb hier een tut voor jouuuuu
Baby baby kom een gauwww
Anders kleur ik je blauw

Vooral dat laatste
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_70373362
haha Mikael!
En goed zeg van B. en kim!
Meike is nu ook al 2 dagen zonder luier, en nog niet echt met succes... Een natte onderbroek maakt haar niks uit. Ze speelt er ook rustig om door, zie ik ineens allemaal zand aan dat kontje gekleefd....
Vandaag had ze 2 kleine miniplasjes in de onderbroek, tussen de middag met slapen een luier om, bommetje-vol! En de rest van de middag weer niet geplast. Kunnen ze het ophouden tot ze weer een luier om hebben?
We proberen het nog een dag of 2, maar als het dan nog niet beter wordt is ze er gewoon nog niet aan toe.
Dan laten we het wel even weer rusten voor een tijdje.

En de juf van de psz belde, Meike kan vanaf 17 aug heen, op de maandag en woensdagochtend.
Maandag al heen voor kennismaking....OINK mijn kleine meisje wordt groot!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:32:48 #288
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70408601
Meike is nog jong, je hebt tijd genoeg als het nu niet wil.

Hier gaat het goed, vandaag weer de hele dag (behalve boodschappen doen en slapen) zonder luier.
Ik kom hier veel te weinig, dus ik heb niet alles bijgelezen. Ik ben nu vooral (heel egoistisch ) bezig met goed zorgen voor mezelf. En het schilderen van de laatste plinten en knippen en veilen en plakken van plakpintjes.
We hadden zonnepitten gezaaid in een potje. Inmiddels staan ze in de tuin en ze doen het supergoed. Anna gaat elke dag kijken of ze alweer gegroeid zijn. Ze is graag buiten. Ook komkommer/tomaatjes/aardbeien plukken doet ze heel graag. De aardbeien vooral omdat ze die meteen wil wassen en opeten. Het was zo'n goede keuze om te verhuizen naar een huis met een tuin.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 26 juni 2009 @ 21:46:52 #289
24188 Belana
kloon van belana
pi_70409062
super ingrid! zo zie je maar, het komt uiteindelijk wel goed!

en de B man ook

Bij Ezra is het alweer gewoon zo snel gaat dat
stormy waters...
sailin'
pi_70409645
quote:
Op donderdag 25 juni 2009 21:54 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Kunnen ze het ophouden tot ze weer een luier om hebben?
Zo zagen we dat vorige zomer bij Fons. Hij deed pas iets als hij een luier omhad, toen hij in zijn blote kont liep nooit. Alleen zagen we hem dan na een tijdje echt staan wringen en druppelen, dus toen het potje getoond en hij was zindelijk.
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:16:39 #291
94046 PM-girl
pi_70410062
quote:
Op vrijdag 26 juni 2009 21:32 schreef YPPY het volgende:
Meike is nog jong, je hebt tijd genoeg als het nu niet wil.

Hier gaat het goed, vandaag weer de hele dag (behalve boodschappen doen en slapen) zonder luier.
Ik kom hier veel te weinig, dus ik heb niet alles bijgelezen. Ik ben nu vooral (heel egoistisch ) bezig met goed zorgen voor mezelf. En het schilderen van de laatste plinten en knippen en veilen en plakken van plakpintjes.
We hadden zonnepitten gezaaid in een potje. Inmiddels staan ze in de tuin en ze doen het supergoed. Anna gaat elke dag kijken of ze alweer gegroeid zijn. Ze is graag buiten. Ook komkommer/tomaatjes/aardbeien plukken doet ze heel graag. De aardbeien vooral omdat ze die meteen wil wassen en opeten. Het was zo'n goede keuze om te verhuizen naar een huis met een tuin.
Heel goed!
En wat fijn te lezen dat Anna het zo goed maakt!
*
  vrijdag 26 juni 2009 @ 22:20:22 #292
1762 YPPY
Yppiaans
pi_70410188
Ze wil trouwens weer met Simon spelen, wanneer gaan we?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 27 juni 2009 @ 11:46:50 #293
45621 Suzanna
Mama van...
pi_70419761
Yppy, fijn he, zo'n tuin... Wij hebben nu ook een klein moestuintje en dat is leuk voor de kinderen.
pi_70423356
o ja een tuin is echt fijn! Ben ook echt wel blij dat wij die hebben.
Meike mag ook erg graag rondfietsen op de driewieler, en in de zandbak spelen.

Plassen ging gisteren heel goed, ze is de hele dag droog geweest!
Ze geeft alleen nog niet zelf aan dat ze moet plassen, ik zet haar ieder uur even op het potje, en dan komt er af en toe wat!
Vandaag was ze bij opa en oma, en oma laat er dan weer fijn een andere tactiek op los, die laat haar gewoon in de onderbroek plassen om te wachten wanneer ze het vies gaat vinden.
2 keer in de broek geplast (ze meldt het dan op het moment dat ze plast) en 1 keer was ze net op tijd.
Maar ik ga toch maar met mijn eigen tactiek verder.

Jeetje, we zijn op zoek naar een kamer voor Meike. Wat een drama....
We willen graag een bed met lades (wit) en een bijpassende kast.
Dat valt echt niet mee....
  zondag 28 juni 2009 @ 14:26:04 #295
94046 PM-girl
pi_70446802
Mijn mannetje is ziek. Zo sneu, spugen, flinke koorts. Een buikgriepje denk ik!
Er gaat inmiddels wat eten in (geraspte appel, las ik pas hier en bouillon), dus ik hoop dat we over de top heen zijn.

Karin, wat goed dat ook Meike al zo bezig is met zindelijk worden! Wij hebben een actieve periode gehad en nu lijkt hij niet te willen. Straks op vakantie maar oefenen!
*
  zondag 28 juni 2009 @ 18:07:08 #296
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_70452277
Wie kan mij raad geven? Gisteren was er hier iv, landelijk architectuurdag de mogelijkheid helicoptervluchten over de wijk te maken. Die dingen kwamen dus heel heel laag over (als in: ik kon het gezicht van mijn buurman herkennen). Anna schrok zich op een gegeven moment rot toen dat ding over kwam. En nu durft ze dus vandaag de tuin niet meer in zonder op mijn nek te zitten of aan mijn been te hangen. Ze begint echt hysterisch te huilen, ze is doodsbang. En ik ben alleen en heb natuurlijk ook nog een baby die ik niet kan laten liggen. Hoe kan ik Anna over haar angst heen helpen? Ik wil het wel negeren, maar de panische huilbui breekt echt mijn hart. Ze vindt het echt eng.

Ik ben keikapot en kan zelf ook wel janken op het moment.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_70452686
arme anna! (en arme memmel!) ik zou het even wat tijd geven en haar op dit moment de troost geven die ze nodig heeft. logisch dat ze 't eng vond, die krengen maken ook een lawaai waar je u tegen zegt (belachelijk trouwens dat dat zomaar kan, zo laag vliegen!). en als ze niet naar buiten wil hoeft dat nu ook niet toch? sterkte ermee!
  zondag 28 juni 2009 @ 18:35:28 #298
24188 Belana
kloon van belana
pi_70452844
och arme Anna! ik zou hetzelfde doen als bix en steeds herhalen dat er niks gebeurt, dat de heleicopter weg is nu. sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_70458490
Och Anna... wat sneu!
Ik zou ook uitleggen dat de helicopters nu weer weg zijn en niet meer terug komen.

Meike alweer een dag zonder luier!
Elk uur op het potje, en vanmiddag zat ze erop...."mama let op....1,2...." en ja hoor daar kwam het plasje!
Lijkt erop dat ze het nu ook voelt aankomen!
pi_70458984
Trouwens, vanmiddag even op babyvisite geweest.
Toen D. de baby op de arm had ging het goed, ging Meike er ook bij staan te kijken enzo, maar toen ik de baby kreeg brak de hel los! Huilen! En maar zeggen dat Meike op schoot moest....
Ik heb haar eerst maar even laten gaan, gezegd dat de baby nu even op schoot mocht.
Na een tijdje Meike erbij op schoot genomen, en toen kalmeerde ze weer wat.
Later, toen de baby weer bij de moeder was, zei ze steeds: "Meike op schoot, en baby niet!"

Kan nog leuk worden straks.
Hoe bereid ik haar daar nou op voor....?
Een vriendin van me heeft net een tweeling gekregen en daar kunnen we de komende tijd wat vaker naartoe gaan, maar wat is nou een goeie tactiek.
Baby op schoot, en Meike negeren? Of beide op schoot?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')