Hallo allemaal, even een verhaaltje over mijn meiden, die allebei flinke peuters zijn geworden!
Emma is een vrolijke meid die wat minder driftbuien heeft dan 'vroeger' (moet ik nodig zeggen, ze heeft er net nog eentje gehad

en die was niet echt kort!) gelukkig, en nu wel echt zindelijk 'kan' zijn, soms plast ze hele dagen netjes op de wc en soms gaat het een hele dag mis en heeft ze er geen zin in. Het helpt wel om als beloning te stellen dat ze een computerspelletje mag doen als ze een halve dag droog is geweest (tot het middageten, tot het avondeten), maar het is natuurlijk niet iets wat je na elk plasje gaat doen, een computerspelletje. Ze wil dan ook vaak niet meer van de pc af

...
Ze is echt heel goed in tekenen, kan al poppetjes met buik, armen en handjes, benen, ogen, neus, mond, haren, oren, wenkbrauwen etc. tekenen. De juf van de psz vindt dat ze heel erg vlug is, het zijn meestal nog koppoters op deze leeftijd. Leuk om te zien! Ze tekent ook vaak 'blije' of 'verdrietige' poppetjes. Of poppetjes met de tong uit de mond, of een gat in hun hoofd

heel komisch.
Ook erg leuk: ze kan hele boekjes navertellen als je 'm een paar keer hebt voorgelezen, en weet het dan ook echt woordelijk. Ze hoeft het niet eens 10 keer te horen, na 2/3 keer voorlezen weet ze het al. Erg grappig! Mijn man was eerst zo verbaasd dat hij dacht dat ze kon lezen, ze las precies wat er stond...

blijkbaar wel een goed geheugen!
Julia is een heerlijke vrolijke meid (maar wel met driftbuien) die een sterk eigen willetje heeft. Ze begint wel steeds meer te praten maar het valt me wel tegen, de juf van de peuterspeelzaal had het ook gemerkt en heeft gevraagd of ik een logopediste wilde laten kijken ernaar, dat doen ze dan op de peuterspeelzaal. Uit haar onderzoek bleek dat ze toch wat punten verder wilde laten onderzoeken en ze wordt nu dus doorverwezen naar het "Molenspreekuur" waar ze dus door de molen wordt gehaald (so to speak) wat betreft taal, gehoor, gedrag, psyche etc. door verschillende disciplines. Ik ben nog aan het wachten op een afspraak want het moet allemaal via de post, lastig is dat.
Maar verder geniet ik erg van mijn meiden, gisteren was het ook een erg leuke dag, ik heb wat foto's van ze in het fototopic gezet. Heerlijk in de speeltuin spelen, daar kan ik nu soms zelfs even op een bankje zitten omdat ze zich wel vermaken. Dat is eigenlijk voor het eerst! Julia wordt ook steeds zelfstandiger en dat is ook heerlijk.