Een markt is in wezen toch volledig random?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 10:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dat staat inderdaad niet bij voorbaat vast, maar geldt voor het geval dat de markt volledig random is.
Het zit er dicht tegenaan. Anders zou het ook erg makkelijk zijn om risk-adjusted winsten te maken die boven B&H liggen. In de praktijk blijkt dat niet het geval te zijn.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 14:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een markt is in wezen toch volledig random?
Keer op vind ik weer dat de meeste eenvoudige methoden zoals deze geen tradable edge hebben. Dat is ook logisch, anders zouden grote beleggingsfondsen massaal dit soort strategieen gaan volgen waarmee de edge dan weer verdwijnt.quote:Heb je eigenlijk vaker onderzoek naar gerelateerde indicatoren gedaan zoals deze? Neem aan dat dat wat betreft resultaat allemaal in dezelfde categorie valt. Wel een edge, maar te klein voor goed profijt. Ik neem immers aan dat de conclusie die je hier aan vastzette, niet geheel verrassend was.
Hoe komt het eigenlijk dat het lijkt dat er bij x=2 een plukje rond 36% ong. ziet en een plukje rond 45%. Waarom liggen de lijnen daar niet dichter op elkaar?quote:Op vrijdag 12 juni 2009 15:59 schreef SeLang het volgende:
*** VERVOLG ONDERZOEK ***
Grafiek3: Ga short als de koers afketst tegen een weerstand, maar alleen als MAfast<MAslow
[ afbeelding ]
Die fout marge valt wel snel op doordat de verschillen tussen lijntjes een stuk groter is geworden. Trendfilter hielp dan ook vrij weinig, zoals je zelf eigenlijk denk ik ook al wel verwachtte.quote:Uitleg
Zie eerst de uitleg in de OP. Alleen is de 'marge' parameter nu vervangen door de MA's. Je ziet steeds 4 De lijnen in dezelfde kleuren. Deze hebben betrekking op verschillende parameters voor de MA's en verder alle parameters hetzelfde. Eén van de lijnen is dikker dan de andere 3 en dat is de strategie zonder trendfilter (en verder alle parameters hetzelfde).
Belangrijk!
Doordat er minder trades overblijven bij toepassen van het trendfilter is er een grotere foutmarge in de statistiek. Eigenlijk moet je alleen conclusies trekken op het gebied rond x=2. Alles ver naar rechts is eigenlijk onbruikbaar want gebaseerd op veel te weinig trades.
De lijnen die het daar relatief beter doen zijn de lijnen zonder trendfilter. Het is inderdaad opvallend. Ik heb geen idee waarom dat zo is.quote:Op vrijdag 12 juni 2009 17:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe komt het eigenlijk dat het lijkt dat er bij x=2 een plukje rond 36% ong. ziet en een plukje rond 45%. Waarom liggen de lijnen daar niet dichter op elkaar?
De foutmarge die ik bedoel is gewoon de statistiek foutmarge. Stel je hebt totaal 20 trades hebt en een win % van 50% (10 winnaar en 10 verliezers). Als je nu één verliezer verandert in een winnaar dan gaat je win % al naar 55%. Aangezien we hier in dit onderzoek naar relatief kleine verschillen kijken moet je heel goed oppassen of je wel genoeg samples hebt om een conclusie te mogen trekken! Daarom wil ik eigenlijk >100-200 samples hebben voor elke situatie.quote:Die fout marge valt wel snel op doordat de verschillen tussen lijntjes een stuk groter is geworden. Trendfilter hielp dan ook vrij weinig, zoals je zelf eigenlijk denk ik ook al wel verwachtte.
Hoe zou je eigenlijk je foutmarge in dit specifiek systeem kunnen verlagen?
Dat blijft apart ja. Een enigzins onverwachte uitkomst voor mij (alhoewel misschien toch weer niet, aangezien ik in het verleden ook altijd meer succes had met range breakout systemen dan met countertrend systemen).quote:Toch bedankt voor het verdere onderzoek! Blijf het enigszins apart vinden dat afketsen netto qua %profitable steeds lager is dan het breken van een punt.
Ik heb de plaatjes weggehaald omdat een commerciele site het complete topic zonder bronvermelding had overgenomen en net deed of ze zelf het onderzoek hadden gedaan. Als ik een keer tijd heb om de plaatjes te watermerken met copyrights dan zet ik het wel terug.quote:Op woensdag 8 december 2010 07:55 schreef Kandijfijn het volgende:
Ultra-mega kick,
De grafiekjes zijn dood maar zou het topic graag nog een keer lezen met grafiekjes.
Zijn ze heel misschien nog ergens beschikbaar Selang?
Waar wonen ze?quote:Op woensdag 8 december 2010 11:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb de plaatjes weggehaald omdat een commerciele site het complete topic zonder bronvermelding had overgenomen en net deed of ze zelf het onderzoek hadden gedaan. Als ik een keer tijd heb om de plaatjes te watermerken met copyrights dan zet ik het wel terug.
Kansloosquote:Op woensdag 8 december 2010 11:38 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb de plaatjes weggehaald omdat een commerciele site het complete topic zonder bronvermelding had overgenomen en net deed of ze zelf het onderzoek hadden gedaan. Als ik een keer tijd heb om de plaatjes te watermerken met copyrights dan zet ik het wel terug.
Niet alleen voor beginnersquote:Op woensdag 8 december 2010 21:26 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Waar wonen ze?![]()
Hoop dat je daarvoor een keer de tijd hebt dan, je topics zijn echt super om te lezen voor een beginner.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |