brillenjoodquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik ben dus heel hard aan een nieuwe brillenglazen toe
Hoezo nog luxer? Er wordt dus nu niks vergoed.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:41 schreef Keiichi het volgende:
Ik vind het zorgstelsel ook achterlijk, maar jouw uitleg nog achterlijker.
80 euro is verder toch niet veel voor een bril? De rede dat het niet in het basispakket vergoed word, is dat ik anders NOG meer mag betalen en de keuzes voor brillen van mensen NOG luxer word.
Waarom? Als je een maximaal bedrag afspreekt heb je daar geen last van.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:41 schreef Keiichi het volgende:
Ik vind het zorgstelsel ook achterlijk, maar jouw uitleg nog achterlijker.
80 euro is verder toch niet veel voor een bril? De rede dat het niet in het basispakket vergoed word, is dat ik anders NOG meer mag betalen en de keuzes voor brillen van mensen NOG luxer word.
Laat je ogen laseren dan, betaal je één keer veel maar daarna nooit meer.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:41 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Lenzen worden ook niet vergoed. Laseren ook niet. Alllemaal 1 pot nat.
Klopt. Het scheve is dus dat je er niet onderuit komt zelf te lappen om een medische aandoening te verhelpen. Daar betaal ik toch verzekering voor?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:44 schreef gabberklaas het volgende:
[..]
Laat je ogen laseren dan, betaal je één keer veel maar daarna nooit meer.
Of ze moeten gewoon een standaard goedkoop montuur ontwikkelen waar goedkope glazen ingezet worden. Hoeft niet meer dan 25 euro te kosten lijkt me. Dat mag uiteraard gewoon vergoed worden.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:43 schreef -En4Cer- het volgende:
Waarom? Als je een maximaal bedrag afspreekt heb je daar geen last van.
Geheel mee eensch! Ik vind dat ogen laseren 100% vergoed moet worden!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:46 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Klopt. Het scheve is dus dat je er niet onderuit komt zelf te lappen om een medische aandoening te verhelpen. Daar betaal ik toch verzekering voor?
Of je had je gewoon voordat je een verzekering afsloot even moeten informeren over het hoe en wat.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
blablabla verzekering is evil blabla
Dan wil half Nederland de ogen laseren dus dat gaat ook niet werken.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:49 schreef Dartanion het volgende:
[..]
Geheel mee eensch! Ik vind dat ogen laseren 100% vergoed moet worden!
Eens. Maar dan moeten alle glazen wel onder dat goedkope tarief vallen en niet alleen glazen zonder cilinder.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:46 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Of ze moeten gewoon een standaard goedkoop montuur ontwikkelen waar goedkope glazen ingezet worden. Hoeft niet meer dan 25 euro te kosten lijkt me. Dat mag uiteraard gewoon vergoed worden.
En nu dat achterlijk verplicht eigen risico nu nog weg.
Ik heb besloten zelfs voor erge kwalen niet naar de HA te gaan, omdat het geld kost.
Gewoon de goedkoopste glazen met kloppende specs (sterkte of sterkte+cilinder). Geen zooi met ontspiegeling, extra dun, etc. En maar eens per 2 of 3 jaar.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:53 schreef Rubber_Johnny het volgende:
[..]
Eens. Maar dan moeten alle glazen wel onder dat goedkope tarief vallen en niet alleen glazen zonder cilinder.
Iddquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:55 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Gewoon de goedkoopste glazen met kloppende specs (sterkte of sterkte+cilinder). Geen zooi met ontspiegeling, extra dun, etc. En maar eens per 2 of 3 jaar.
Het gaat me om het principe. Aanvullende verzekering is voor aardigheidjes als een lifecoach, een privekamer in het ziekenhuis of een vage boomknuffel therapie.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:54 schreef Loohcs het volgende:
Wacht een half jaar en neem volgend jaar een aanvullende verzekering die 't wel vergoedt.
Nee. dat krijg ik.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:59 schreef Roops het volgende:
ik vind het ook bullshit, mag wel elke maand betalen, maar heb nooit wat. Krijgen mijn nabestaanden als ik dood ben dan mijn teveel betaalde premie terug ?
Spreek je over 40 jaar nog eensquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:59 schreef Roops het volgende:
ik vind het ook bullshit, mag wel elke maand betalen, maar heb nooit wat.
Als je wel wat hebt, niks terug zien, dat is pas kut.quote:
Dan ging het dus over kleine dingetjes.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:12 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Of het wordt niet vergoed of het valt onder de aanvullende verzekering of het is eigen risico en meestal alle drie tegelijk.
Kleine dingetjes? Bijziendheid is geen klein dingetje. Ik ben praktisch blind zonder bril. En hepatitis is een leveraandoening waardoor je weken uit de running bent, ook geen ' klein dingetje'quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:14 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
Dan ging het dus over kleine dingetjes.
Ik heb bewust gekozen voor een aanvullende verzekering waar dit soort dingen (en contactlenzen e.d.) in zitten. Ja, ik betaal meer, maar ik wist dat ik meer zorg nodig had, dus heb ik hiervoor gekozen. Inclusief eigen risico ben ik nog steeds goedkoper uit dan zonder de aanvullende verzekering.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:12 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Moest laatst ook weer 90 euro lappen voor een hepatitis vaccin. Dat wordt nog wat over 40 jaar..![]()
Maar dan had je toch eerst je 155 euro eigen risico moeten betalen, dus maakt het geen drol uit.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:43 schreef MaLo het volgende:
Ik heb ook een aanvullende verzekering. Als ergotherapie onder de aanvullende verzekering had gevallen ipv onder de basisverzekering, had ik het wel 100% vergoed gekregen.
mijn bril was 480 euroquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:58 schreef nahpets7984 het volgende:
Als je een beetje bril hebt zit je al gauw rond de 100 / 150 tot ruim 500+ euro's. En dan heb ik het nog niet eens over de zonnebril op sterkte of meekleurende glazen, dan heb je echt de hoofdprijs.
Natuurlijk kun je ook gewoon naar hans anders gaan met zn spot acties. kost je geen drol (nja meteen van gebruik maken als de gelegenheid zich aandoet).
Kan je vast heeeeeel goed mee kijken dan. Nachtvisie?quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:07 schreef Heil-Schnitzel het volgende:
[..]
mijn bril was 480 euroalleen het montuur
glazen waren 150 euro
Armani montuurquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:11 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Kan je vast heeeeeel goed mee kijken dan. Nachtvisie?
[Naïef modus aan]quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef CloseToTheEdge het volgende:
Wen er maar aan mensen: Het basispakket wordt langzamerhand helemaal uitgehold en steeds meer medicijnen, hulpmiddelen etc. zullen onder een aanvullende verzekering worden gehangen. Ergo: meer winst voor de zorgverzekeraars en de patiënt wordt er alleen maar slechter van.
Werd je wel toegelaten, dan?quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:31 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Ik heb bewust gekozen voor een aanvullende verzekering waar dit soort dingen (en contactlenzen e.d.) in zitten. Ja, ik betaal meer, maar ik wist dat ik meer zorg nodig had, dus heb ik hiervoor gekozen. Inclusief eigen risico ben ik nog steeds goedkoper uit dan zonder de aanvullende verzekering.
Nee, ik zei het verkeerd. Als het onder de aanvullende verzekering had gevallen, had ik dat eigen risico niet hoeven te betalen. Dat betaal je alleen voor dingen die in het basispakket vallen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:03 schreef CloseToTheEdge het volgende:
[..]
Maar dan had je toch eerst je 155 euro eigen risico moeten betalen, dus maakt het geen drol uit.
Wen er maar aan mensen: Het basispakket wordt langzamerhand helemaal uitgehold en steeds meer medicijnen, hulpmiddelen etc. zullen onder een aanvullende verzekering worden gehangen. Ergo: meer winst voor de zorgverzekeraars en de patiënt wordt er alleen maar slechter van.
Heerlijk he, die marktwerking in de zorg. Geen enkele primaire behoefte van het volk valt nog onder het regime van de staat. Die houden zich alleen nog maar bezig met flauwekul, terwijl het burgervolk helemaal leeggezogen wordt. Energie, posterijen, zorg: het zal nooit meer zo goedkoop/goed zijn als hoe het vroeger was.
Voor het hoogste aanvullende pakket zou ik een medisch attest moeten hebben, voor de middelste van de 3 aanvullende niet, en die heb ik. En het verschil tussen de hoogste en degene die ik heb was voor mij irrelevant.quote:Op woensdag 10 juni 2009 19:07 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Werd je wel toegelaten, dan?
Aanvullend pakket betekent vaak extra zorg voor mensen die het niet nodig hebben.![]()
Veel plezier met de life coach en de denk-je-fit cursus dan!quote:Op woensdag 10 juni 2009 20:19 schreef spijkerbroek het volgende:
En de zaken die in mijn aanvullende verzekering gedekt zijn, maar die ik eigenlijk niet nodig heb, gebruik ik toch. Ik betaal ervoor, dus dan maak ik er ook gebruik van![]()
Kortzichtig figuur. Als jij over 20 jaar een ICD nodig hebt avn 20.000 euro ben je blij dat je een zorgverzekering hebt en het niet zelf hoeft te betalen. Dat jij zo pauper bent om alleen de basisverzekering te nemen is je eigen keuze. Met de zorgverzekering in Nederland is niks mis meequote:Op woensdag 10 juni 2009 15:38 schreef Rubber_Johnny het volgende:
Ik ben dus heel hard aan een nieuwe brillenglazen toe. En wat hoor ik nou, dat wordt dus NIET vergoed.
En dat is toch zo' n tachtig euro. Tien euro minder dan dat ik maandelijks aan premie lap, dat is kennelijk voor andere mensen bedoeld, als ik iets heb mag ik er zelf voor opdraaien.![]()
Met een aanvullende verzekering wordt het wel vergoed. Maar die is toch alleen bedoeld voor luxedingen? Een nieuwe bril is geen luxe. Je kunt er niet voor kiezen om dan maar geen slechte ogen te hebben.
En het ergste is.. een maagband wordt onder bepaalde voorwaarden dus wel vergoed.Terwijl je er wel voor kunt kiezen die donuts te laten staan. De wereld op zijn kop vind ik..
Klacht verzekering die mensen gewoon zelf laat lappen voor een nieuwe bril, terwijl je echt niet kiest voor bijziendheid terwijl dikvreters wel gratis en voor niks een maagband krijgen ipv zelf wat aan hun probleem te doen.![]()
![]()
![]()
Samenvatting klacht: Achterlijk zorgstelsel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |