Laat de FIFA maar eens ingrijpen, je kan het hem niet kwalijk nemen, als ik miljardair zou zijn won Ajax ook de CL weerquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:00 schreef pfaf het volgende:
Eens. Het eerste Galáctico-tijdperk was al walgelijk en nu begint die aap ook nog een nieuwe... Zul je zien dat Real volgend jaar ook weer de CL wint.
Om de referees om te kopen jaquote:Op woensdag 10 juni 2009 15:01 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Laat de FIFA maar eens ingrijpen, je kan het hem niet kwalijk nemen, als ik miljardair zou zijn won Ajax ook de CL weer.
Ben benieuwd waar C. Ronaldo volgend jaar speelt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:05 schreef venomsnake het volgende:
Ik vind het wel humor.. Hij maakt er gewoon weer een (hopelijk falende) Galacticos bende van..
Maar de prijzen die hij betaalt zijn natuurlijk bij het absurde af. De volgende zal Ronaldo zijn voor een recordbedrag.
Maar goed, walgelijke vent inderdaad.
+bierquote:
Enorm schuld - honderd miljoen=Enorm schuld.quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:10 schreef tha_dark het volgende:
Waar haalt die eigenlijk het geld vandaan? Ik dacht dat ik gelezen had dat Real een enorme schuld had op het moment?
quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:10 schreef tha_dark het volgende:
Waar haalt die eigenlijk het geld vandaan? Ik dacht dat ik gelezen had dat Real een enorme schuld had op het moment?
quote:De commerciële waarde van Real is voor een groot gedeelte gebaseerd op de indrukwekkende geschiedenis van de club. Real Madrid, op 6 maart 1902 opgericht door een Catalaanse handelaar, beleefde zijn eerste gouden periode in de jaren vijftig onder leiding van Santiago Bernabéu - die zijn naam heeft gegeven aan het enorme stadion in het centrum van Madrid. Met legendarische spelers als de Argentijn Alfredo di Stefano en de Hongaar Ferenc Puskas won Real tussen 1956 en 1960 vijf keer op rij de Europa-cup voor landskampioenen. Een prestatie die nog geen enkele club heeft kunnen evenaren. Hoewel in 1966 nog één keer de Europa-cup werd veroverd zou het tot 1998 duren totdat Madrid weer eens een keer de hoofdprijs pakte, een kunstje dat in 2000 werd herhaald. De toenmalige voorzitter, Fernando Sanz, had Real sportief weliswaar weer terug aan de top gebracht, maar de prijs daarvoor was enorm. De club had onder Sanz een schuld opgebouwd van bijna driehonderd euro en stond daarmee in feite aan de rand van de afgrond.
Bovendien was er onder voorzitterschap van Sanz sprake van duistere geldstromen, gebrek aan financiële transparantie en stond de marketing van Real nog maar in de kinderschoenen. En dat terwijl de club samen met Manchester United tot de meest aansprekende voetbalclubs van de wereld behoort. Met de komst van Florentino Pérez in juli 2000 lijkt een nieuw gouden tijdperk aangebroken. Pérez, een nogal droge en op het eerste gezicht weinig indrukwekkende man, werd met een ruime meerderheid tot voorzitter gekozen. De vertegenwoordigers van de aandeelhouders, de 75.000 leden van Real Madrid, waren namelijk onder de indruk van de belofte die Pérez de socios deed: binnen enkele weken zou hij de Portugese aanvaller Luis Figo naar Madrid halen. Dat klonk volstrekt ongeloofwaardig. Ten eerste omdat er geen geld voorhanden was, en ten tweede omdat Figo bij aartsrivaal FC Barcelona speelde. Tot ieders verbazing maakte Pérez zijn belofte toch waar: nog maar twee weken na zijn verkiezing kon hij stralend aankondigen dat de Portugees voor 64,5 miljoen euro uit Barcelona zou vertrekken. De snelle deal met Figo is kenmerkend voor Pérez, die zijn werk grondig voorbereidt. In de weken voorafgaand aan de spraakmakende transactie had hij namelijk onderhandelingen gevoerd met het gemeentebestuur van Madrid, over de verkoop van een vijftig jaar oud trainingscomplex van Real in het midden van de stad. Het leverde Real Madrid uiteindelijke bijna 500 miljoen euro op, waarmee de club in één klap van zijn schulden was verlost. Dit alles tot grote ergernis van tegenstanders van Pérez die tot op de dag van vandaag nog steeds spreken van een 'schandelijke gemeentesubsidie'.
Verkeerd voorbeeld...quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:12 schreef opinionr het volgende:
Beter komen mensen als Klaasjan en Robben weer gewoon naar Nederland.
Goed voor het Nederlandse voetbal.
Ik zie een Ajax met al zijn verkochte grote namen eerder de CL winnen dan Real met zijn gekochte bende.
Erg jammer dat ze het wederom van de poen moeten hebben.
Wel een feit dat het publiek ook grote namen eist, dus je kunt perez niet verwijten dat hij niet naar het publiek luistert.
Desalwelteplus:Perez
Dat ze daar nog bovenop gekomen zijn, zeg!quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:15 schreef M0NTANA het volgende:
De club had onder Sanz een schuld opgebouwd van bijna driehonderd euro en stond daarmee in feite aan de rand van de afgrond
quote:De honger van Real Madrid naar topspelers lijkt maar niet gestild te kunnen worden. De Koninklijke wil na de Braziliaan Kaká Manchester United-sterspeler Cristiano Ronaldo naar de Spaanse hoofdstad halen. Real probeerde vorig jaar al de Portugees los te weken bij The Mancunians, maar de Engelsen hielden destijds de poot stijf.
Voor de nieuwe Real-voorzitter Florentino Perez is dit echter geen reden om niet nog een poging te ondernemen om Ronaldo aan te trekken. Perez wil graag op korte termijn gaan onderhandelen met United. "Ik heb nog niet met hen gepraat, maar dat ga ik de komende dagen doen," zei de preses dinsdagavond op de nationale radiozender in Spanje.
De krant Marca kwam woensdag met het bericht dat Perez van algemeen directeur van Manchester United David Gill zou hebben vernomen dat Ronaldo 96 miljoen euro moet kosten. Real ving vorig jaar nog bot bij United inzake de Portugese vleugelspeler. Volgens AS zou De Koninklijke toen 89 miljoen euro hebben geboden.
Ronaldo is niet de enige speler die Real Madrid voor de komende transferperiode op het oog heeft. Ook Valencia-spits David Villa zou dichtbij een transfer naar de Spaanse hoofdstad zijn.
Is dit sarcastisch?quote:Op woensdag 10 juni 2009 15:39 schreef RayMania het volgende:
Gelukkig is Kaká zo goed dat hij Milan op sleeptouw nam de afgelopen zes jaren en de ene prijs na de andere pakte.
Nog erger dan Chel$ki en Manche$ter City.quote:
quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:51 schreef wise het volgende:
villa kan weg is net te lezen. Beter blijft realweg van deze gast
Dit, aangezien 't alweer 'n tijdje geleden is. En er zijn al wat bakken geld doorheen gejaagd, ik zie niet in waarom nu ineens Kaka wel voor prijzen moet gaan zorgen. Laat ze eerst eens in de verdediging investeren dan allemaal leuke namen te halen.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:52 schreef Dos37 het volgende:
laten ze eerst maar prijzen winnen, dan zien we wel verder.
prcies heel leuk zo'n aanval met Kaka en Villa, maar als je achterin Pepe, Metzelder en Heinze hebt staan. En een type als Makéléléquote:Op woensdag 10 juni 2009 17:07 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Dit, aangezien 't alweer 'n tijdje geleden is. En er zijn al wat bakken geld doorheen gejaagd, ik zie niet in waarom nu ineens Kaka wel voor prijzen moet gaan zorgen. Laat ze eerst eens in de verdediging investeren dan allemaal leuke namen te halen.
Vorig seizoen de titel is alweer 'een tijdje geleden'?quote:Op woensdag 10 juni 2009 17:07 schreef Eric_Cantona het volgende:
[..]
Dit, aangezien 't alweer 'n tijdje geleden is. En er zijn al wat bakken geld doorheen gejaagd, ik zie niet in waarom nu ineens Kaka wel voor prijzen moet gaan zorgen. Laat ze eerst eens in de verdediging investeren dan allemaal leuke namen te halen.
Villa staat al jaren op het verlanglijstje van Real Madrid, en al helemaal die van Pérez. Naar verluidt is er zelfs al een akkoord en is het slechts een kwestie van dagen danwel weken voordat hij gepresenteerd wordt.quote:Op woensdag 10 juni 2009 16:51 schreef wise het volgende:
villa kan weg is net te lezen. Beter blijft realweg van deze gast
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |