abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71931739
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 21:03 schreef Coelho het volgende:

[..]

Mooi dat je nog even reageert. Inbakeren was uiteindelijk ook bij ons de gouden tip, maar de helft van de mensen wordt al panisch als je dat benoemd Bovendien is het ook niet ideaal met dagen zoals nu. Veel te warm.
mijn oudste werd met 3 weken ingebakerd en de jongste, morgwn 10 weken werd met 7 weken ingebakerd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71931775
In ieder geval erg fijn dat de oorzaak gevonden is!
pi_72369616
hier ook een baby van 10 dgn die enorm begon te krampen..
nu na 3 dgn OMNEO gekocht (is wat dikkere voeding) en dus ook INFACOL...zojuist eerste druppeltjes toegediend en de winden en boeren sloegen je om de oren!!

Maar nog wel wat gekrijs en gespartel
  woensdag 2 september 2009 @ 18:57:59 #54
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72375288
Infacol hier ook geprobeerd en mijn ervaring is dat het in het begin wel helpt, maar na een poosje niet meer. Omneo voeding hebben we hier ook, maar wel na overleg met het cb. Mijn ervaring is dat alles maar tijdelijk helpt (warm badje, 'fietsen' met de beentjes, op de buik liggen), helaas, ook wij zijn er nog steeds niet vanaf. Darmkrampjes zijn echt heeeeel vervelend...
pi_72379389
ze gaan echt over!! Tess is nu ruim 12 weken en die heeft steeds minder last van kramp!
Wij gebruiken al een week of 4 helemaal niets meer. Infacol hielp niet meer, cinababy ook niet...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_72636959
hier zijn we nu ook gestopt met infacol... het hielp/helpt inderdaad maar ene paar dagen daarna is het weer prut... we zijn nu wel bezig om de omneo weer te gebruiken icm gewone voeding (1 schep gewoon 2 omneo) het lijkt nu wel overigens dat de krampen zich manifesteren op de normale krampuren(lees: tussen 18:00 en 22:00 s''avonds) ...
ps
krampen begonnen met 10 dgn en de baby is nu 22 dgn oud
  vrijdag 11 september 2009 @ 10:43:52 #57
2964 Armageddon
Oldbies Automatisering BV.
pi_72636996
Bij ons heeft infacol geholpen totdat Celine er gewoon geen last meer van had.
pi_72637665
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 10:43 schreef Armageddon het volgende:
Bij ons heeft infacol geholpen totdat Celine er gewoon geen last meer van had.
maar deed je het bij elke voeding? of alleen tijdens de moeilijke uurtjes
  vrijdag 11 september 2009 @ 11:22:22 #59
2964 Armageddon
pi_72637948
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 11:11 schreef tinny het volgende:

[..]

maar deed je het bij elke voeding? of alleen tijdens de moeilijke uurtjes
Voor ELKE voeding. Anders werkt het niet natuurlijk.
pi_72730635
ondanks de infacol weer 48 uur te hebben toegediend had ze gisterenacht tussen 19.00 en 20.30u toch weer enorm last van darmkrampjes.. we zijn nu maar were even gestopt er mee..eens kijken wat het vanavond brengt.

Wat ik me wel afvraag bij die darmkrampjes
- hoe komt het dat het aan het einde van de dag altijd is? (en betekent dit ook dat je kind een dag-nachtritme heeft als het altijd s'avonds krampjes heeft?)
- hoe komt het dat ze overgaan na een paar uurtjes? (die darmen zijn na 2 uurtjes nog steeds niet volgroeid en we blijven er voeding in gooien)

raar spul die krampjes
pi_72730791
Tja als je elke keer stopt met een methode, kan je ook niet verwachten dat het helpt.
Daardoor raken de darmen juist van slag.
Probeer eens consequent te blijven, daar heeft je kleintje veel meer baat bij!
Ehm.......
pi_72731711
Meestal, niou ja eigenlijk altijd, duurt het een paar dagen voor iets werkt. Even blijven volhouden dus en niet
na 2 dagen al opgeven. En tja, darmkrampjes horen er helaas nou eenmaal bij.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 14 september 2009 @ 16:04:21 #63
35189 Troel
scherp en bot
pi_72732023
Tja, je moet wel de onderhoudsdosis blijven gebruiken natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 september 2009 @ 19:37:31 #64
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_72738438
De jongste had ook veel last van darmkrampjes, bij haar hielp het om cinababy te gebruiken, haar buikje te masseren en haar op haar buikje op mijn arm te leggen en dan te wiegen.

Wat ik ook heb geleerd, het werkt niet om gefrustreerd te raken en moeilijk te doen, ik had het geluk dat ik mijn eigen uren in kan delen dus 's ochtends uit kon slapen.
Ik heb heel wat nachten opgezeten met de kleine en een film zitten kijken, dan bracht mijn man de oudste naar school en had hij ook nog een goede nachtrust gehad en kon 's ochtends gewoon uitslapen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_72738760
Naar aanleiding van alle goede ervaringen hier hebben we ook maar alvast een flesje Infacol gekocht. Leek me wel handig om alvast in huis te hebben
  maandag 14 september 2009 @ 20:09:26 #66
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72739605
De darmkrampjes worden hier nu echt minder, ze zijn vandaag precies 3 maanden. Tijd helpt dus echt naar mijn idee. Infacol ook, maar niet voor langere termijn (is mijn ervaring)
pi_72763592
wat ik het nadeel vindt van infacol is dat er ook (nog) moeilijker een boertje uitkomt (of helemaal niet) maar asl je dan kijkt naar je uk zie je hem wel allemaal wurmen op een boertje maar wat je ook probeert hij komt er niet uit (alleen scheetjes) zodra we stopten met infacol kwamen de boeren er weer makelijker uit..

het lijkt alsof infacol dat gas allemaal via onderen wil afvoeren..
pi_72763673
Tess ging juist heel goed boeren van de Infacol..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72763952
Ik gaf mijn zoontje altijd venkelwater en dronk zelf venkelthee. Dat hielp erg goed.
pi_72764016
Silk, venkel blijkt niet meer te mogen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_72764436
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 13:27 schreef Vicky het volgende:
Silk, venkel blijkt niet meer te mogen...
Oh dat wist ik niet. Waarom niet eigenlijk?
pi_72764502
Venkel kan de darmen stilleggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † maandag 21 september 2009 @ 20:55:07 #73
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_72980372
Venkelwater hielp hier in ieder geval geweldig tegen de darmkrampjes van Milo. Venkelthee wordt afgeraden omdat de dosering per kopje thee nogal kan verschillen. Ik denk dat alle middeltjes wel voor en nadelen hebben en dat de meeste producten de darmen stil kunnen leggen. Bij Milo hielp het venkelwater erg goed en hij heeft nooit last gehad van vastzittende poep hoor. We hebben het op een gegeven moment langzaam afgebouwd en voornamelijk gebruikt voor de flesjes in de vroege avond omdat hij altijd 's avonds erge krampjes had. Met 12 weken was het gelukkig voorbij.
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  dinsdag 3 november 2009 @ 09:30:35 #74
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74340742
Even omhoogschoppen dit topic

Onze zoon heeft dus ook last van darmkrampjes. Hij is nu 7 weken oud. En vanaf het begin heeft hij er al last van. We doen al inbakeren, Infacol geven, Sinababy geven, buikje wrijven, met beentjes fietsbewegingen maken, maar niks helpt.

Het rare is dat hij er vooral last van heeft als hij de eerste voeding 's morgens (tegen een uur of 7) heeft gehad. 's Nachts slaapt hij redelijk door, maar 's morgens en 's middags is hij onhandelbaar.

Zijn er nog meer oplossingen? Heb iets gelezen over ABC Dophilus Hebben jullie daar ervaringen mee?
pi_74341642
Iggy, wij hebben ABC gebruikt bij de oudste maar ik zag geen verschil met of zonder ABC.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:10:40 #76
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74341789
directe oplossingen heb ik niet voor je, maar wat hier wat helpt is rustig rondjes lopen door huis, met de kleine zijn rug tegen mijn buik, hand tussen zijn benen door en billen ondersteunen.
zo rondje lopen.

sterkte ermee
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  dinsdag 3 november 2009 @ 10:23:33 #77
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_74342063
Iggy, hier was t ook vooral overdag raak met krampjes. En aan t begin van de avond. 's Nachts ging ook hier wonderbaarlijk goed steeds, heel fijn natuurlijk, want dan kan je zelf nog even tanken. Ik had t idee dat t 's nachts zo goed ging omdat ze zoooo moe waren van de hele dag krampen en huilen, dat ze 's nachts de slaap keihard nodig hadden en daardoor in een diepe slaap vielen.
Echte tips heb ik niet voor je helaas. Ja, tijd helpt, het gaat echt over, maar daar heb je nu niks aan. Dat wat je doet lijkt me voldoende (geef je infacol én cinababy??, want dat lijkt me wel veel om allebei te doen). Met ABC Dophilus heb ik geen ervaring. Wij zijn op een gegeven moment op advies van ons cb naar de omneo flesvoeding gegaan en dat hielp wel wat. Sterkte!
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:05:27 #78
35189 Troel
scherp en bot
pi_74343136
Infacol wordt hier echt gewoon niet gebruikt. Hij spuugt het echt gewoon uit en vindt het blijkbaar dus niet lekker? Cinababy helpt wel een beetje, maar niet volledig
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:07:29 #79
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74343185
Geen leidingwater te drinken geven dat is te hard en daar kunnen sommige babys niet tegen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:08:58 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_74343227
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Geen leidingwater te drinken geven dat is te hard en daar kunnen sommige babys niet tegen
Kinderen van deze leeftijd geef je al geen water Het zou kunnen dat het gebruikt wordt voor flesvoeding, maar dat is hier bij ons al niet het geval (en ik neem aan dat het geen reet uitmaakt welk water ik drink voor de aanmaak van borstvoeding )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_74343267
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:08 schreef Troel het volgende:

[..]

Kinderen van deze leeftijd geef je al geen water Het zou kunnen dat het gebruikt wordt voor flesvoeding, maar dat is hier bij ons al niet het geval (en ik neem aan dat het geen reet uitmaakt welk water ik drink voor de aanmaak van borstvoeding )
hij zal idd ewater voor de flessen bedoelen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:36:04 #82
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_74344100
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 10:23 schreef mikoxx het volgende:
Iggy, hier was t ook vooral overdag raak met krampjes. En aan t begin van de avond. 's Nachts ging ook hier wonderbaarlijk goed steeds, heel fijn natuurlijk, want dan kan je zelf nog even tanken. Ik had t idee dat t 's nachts zo goed ging omdat ze zoooo moe waren van de hele dag krampen en huilen, dat ze 's nachts de slaap keihard nodig hadden en daardoor in een diepe slaap vielen.
Echte tips heb ik niet voor je helaas. Ja, tijd helpt, het gaat echt over, maar daar heb je nu niks aan. Dat wat je doet lijkt me voldoende (geef je infacol én cinababy??, want dat lijkt me wel veel om allebei te doen). Met ABC Dophilus heb ik geen ervaring. Wij zijn op een gegeven moment op advies van ons cb naar de omneo flesvoeding gegaan en dat hielp wel wat. Sterkte!
Nee eerst cinababy geprobeerd, maar hielp niet, toen infacol, en dat hielp een beetje maar nu niks meer

We hebben nu Friso standaard wat we geven, eerst Friso hypo-allergeen (we hebben op aanraden van ons cb ook al friso comfort geprobeerd maar dat was geen succes dus toen weer teruggegaan naar standaard). Ik durf niet zo maar over te stappen naar een ander merk, dus naar omneo van nutrillon...
pi_74344317
Wat je ook kan proberen is om als je baby krampjes heeft 5-10 minuutjes 'fietsoefeningentjes' met hem/haar te doen. Je beweegt de beentjes van de baby dan alsof het aan het fietsen is. (Dezelfde beweging die jij ook in de sportschool doet).
Het stimuleert de darmpjes en werkt zeer goed tegen krampjes.
Succes!
Fok!bejaarde
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:59:43 #84
2964 Armageddon
pi_74344792
Animosmie!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')